Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet
Swan1998 skrev (1 time siden):

Ingen som skal nevne at set var NAV i Troms og Finmark som hadde godkjent ETT kurs for EN person og ikke gitt en generell godkjenning slik det fremgår av denne såkalte influenserens post på IG?! 

Influenser kurs = lær å overdrive, lyve og pynt på sannheten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det Benedicte «glemmer» å være ærlig om er at absolutt ingen trenger influensere. Hadde alle sluttet på dagen hadde absolutt ingen savnet «tjenesten» de leverer. Absolutt ingen.

Men hun er god på å formulere seg. Det skal hun ha. Bare kjipt at hun er så vant med å vri på sannheten og lyve at det går så automatisk. Det ødelegger troverdigheten hennes og hele «bransjen».

For hun la tydelig ut om at dette skulle bli en større ting. Et samarbeid. Som influensere er så glad i å kalle alt. Alt handler om samarbeid. Her var det er enkelt nav kontor som innvilget et enkelt kurs for en enkelt person etter en individuell vurdering. Dette kaller altså Benedicte for samarbeid. Og la ut stort som om det var et formelt samarbeid som var etablert hvor flere skulle gå på kurs hos henne.

Dette kalles villedende markedsføring. Et godt eksempel på influensere flest sitt forhold til lover og regler. Noe hun poengterer i svaret til Nettavisen at hun går igjennom på kurset sitt. Hva går hun igjennom der lurer jeg fælt på.

Hun poengterer samtidig at influensere ikke bare er reality, rosa-TV, eksponering av barn og bilder av middager. Samtidig glemmer hun at hennes influenser «karriere» begynte nettopp der. Og har stor overvekt av å eksponere barn og alle sine bragder og oppnåelser. Og det gjelder stort sett samtlige influensere i dag. Det er langt mellom de som genuint er gode influensere. Langt.

Samtidig legger hun da ut reklame for kurset sitt. All pr er god pr? Hun deltok tross alt på kurset til ABD og det er uten tvil at hun har plukket opp mye fra henne. Nå kommer stormen sier Benedicte. ABD varslet jordskjelv. Ekstremt påfallende hvor likt de to går frem.

Dersom Benedicte faktisk mener at influensere er et genuint yrke og fremtiden så bør hun ta tak i seg selv og resten av bransjen. Bransjen trenger oppdaterte regler og retningslinjer å forholde seg til. Influensere bør blant annet lære seg å skille på privat innhold og bedriften sin. De må bli flinkere å merke reklame. De må være mer åpne om sponsing, hvor lenge de har blitt sponset og om de faktisk hadde kjøpt produktene om de ikke fikk de gratis. De er ekstremt mange eksempler på influensere som bytter produkter fortere enn sponsorene klarer å følge med og det er alltid de siste som er best. Og allerede etter en dags bruk av noe er det verdens beste produkt. Og når spons av et merke opphører hører vi ikke mer om det. Og det er takst over til noe nytt som er det beste.

Men det blir døden for en bransje som Benedicte er så dypt inni at hun vrir på sannheten automatisk.

Men nå skal jeg ut og påvirke litt. Jeg skal ta på meg verdens beste jakke fra Norrøna (seng meg PM for rabattkoder). Jeg skal sette meg i verdens beste bil fra Volvo (send met PM for å vite hvilken og kontaktinfo til forhandler). Siste bilde når jeg går ut hjemmefra viser en strøken entre med spilevegg og speil med ramme i matt svart (legger ut bilde av malingen senere om jeg husker det). Ungene i baksete smiler fint på videoen jeg tar mens jeg kjører og filmer samtidig for å vise en idyllisk morgen. Det første samarbeidet for i dag er med Espira hvor jeg har et flere års samarbeid hvor jeg leverer ungene mot at de sender faktura. Beste barnehage ever ❤️ Deretter stikker jeg innom bensinstasjonen på vei til jobb og henter gratis sponsa kaffi (send PM for rabatt på kaffiavtalen!) og vi samarbeider om at de gir meg ei baguett mot at jeg gir de penger. Beste bensinstasjonen ever! Følg med her formulere oppdateringer og rabattkoder i løpet av dagen!!

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet

Sak i DT. Det er som sagt over at det er en person som har fått det innvilget i Troms og Finnmark og at dette kurset ikke er innvilget på generell basis. 

nok en gang har B pyntet veldig på sannheten for å gjøre seg selv mer viktig en det hun er. Veldig flaut? Eh ja 

66AA7790-C8C4-4D45-A1B5-A25F0DF01BDB.thumb.jpeg.b5cf691298e9d39377a3b69ac647881a.jpeg

• Liker 11
  • Nyttig 6
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Mellion skrev (12 timer siden):

Sak i DT. Det er som sagt over at det er en person som har fått det innvilget i Troms og Finnmark og at dette kurset ikke er innvilget på generell basis. 

nok en gang har B pyntet veldig på sannheten for å gjøre seg selv mer viktig en det hun er. Veldig flaut? Eh ja 

66AA7790-C8C4-4D45-A1B5-A25F0DF01BDB.thumb.jpeg.b5cf691298e9d39377a3b69ac647881a.jpeg

Da er det jo meget relevant at hun legger ut bilde av seg selv foran NAV Drammen :ironi:Må bare takke @FruJohansen for gode innlegg på IG om saken. 

Endret av Lill :)
Skrevet

Nytt syte/skryte innlegg nå.. hun er forferdelig god på å skryte av seg selv 🙈

• Liker 9
Skrevet
Mellion skrev (12 timer siden):

Det var da enda godt.

• Liker 2
Skrevet

Ny forsvarstale fra Benedicte i natt.

Veldig viktig for henne å poengtere at hun IKKE har kontaktet NAV for å selge kurset til brukere, men at det var NAV som tok kontakt med henne. Hun er veldig vag i beskrivelsen og det kan virke som om det er snakk om flere, men så innrømmer hun at det kun er snakk om en deltaker totalt.

Det Benedicte da glemmer er jo at hun nettopp SELV la ut at det var et samarbeid.  Snakk om å glemme løgnene sine fort. Hun har ikke vært passiv her. Hun har prøvd å hause opp situasjonen for å prøve å fremstå på best mulig måte. Og når hun nå innser at det var dumt så er hun tydelig på at hun var passiv og uskyldig oppi det hele. Stakkars Benedicte.

Snakk om å snu ræva den veien det blåser.

Og så klarte hun til og med å lire av seg at det har aldri vært flere klikk og flere salg enn nå. All pr er god pr? Jeg tror forøvrig ikke på henne. Det er kun et forsøk på å skape et inntrykk av stor pågang.

Altså løgn.

• Liker 26
  • Nyttig 3
Gjest Bulsara
Skrevet

Enig @Snublefot62 Og hun bruker stadig begreper som nettroll og hatere om folk som skriver kritiske spørsmål. Som en glatt ål snor hun seg unna @FruJohansens spørsmÅL på hennes bedriftskonto. Adresserer ikke ar hun driver med misvisende markedsføring og. Grønnvaskin, slik hun gjorde ved å stille seg opp på bilde ved NAV Drammen og gi inntrykk av å være godkjent av hele NAV.

Hun er rett og slett så frekk!

Synes også det er interessant at hun mener det er NAV veileders ansvar å plukke ut de som kan lykkes. Sier det ikke er hennes jobb. Paradoks da, at hun vel er eksperten i influensing. Og burde og skal da han kunnskap om hva som skal til for å lykkes. Hun sier selv, det er ikke for alle. Men en nav veileder skal tydeligvis kunne håndplukke egnede kandidater 🤔

Lurer også på om NAV har kurset veldig mange boligstylister, som hun stadig vekk trekker opp som eksempel ? Kanskje har de det. Uansett et bedre valg enn hennes kurs. 

Skrevet

Overdrivelse er vel denne damen i et nøtteskall. Er det noe hun kan er det å overdrive, lyve og skryte. 🤮

• Liker 17
Skrevet
Bulsara skrev (1 time siden):

Synes også det er interessant at hun mener det er NAV veileders ansvar å plukke ut de som kan lykkes. Sier det ikke er hennes jobb. Paradoks da, at hun vel er eksperten i influensing. Og burde og skal da han kunnskap om hva som skal til for å lykkes. Hun sier selv, det er ikke for alle. Men en nav veileder skal tydeligvis kunne håndplukke egnede kandidater 🤔

Stemmer! Denne glemte jeg å kommentere. Helt hårreisende egentlig å tenke på.

Det Benedicte EGENTLIG sier er at hun ønsker at NAV ikke bare skal godkjenne kursene hennes, men de skal og filtrere deltakere for henne så kun de som er egnet kommer til henne. Da slipper hun styret med å ha uegnede spirer på kurset sitt og måtte avvise de på egenhånd.

Snakk om å være høy på seg selv.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kommenterte på snap nå, så snart tales jeg vel nedlatende og hoverende til 😅 

mitt svar:

"Men her er det jo du selv Benedicte som har markedsført det på en sånn måte at publikum oppfattet det som at NAV har inngått et samarbeid med deg om dette influencerkurset. Du kan jo ikke velte ansvaret for hvordan dine seere og lesere oppfatter dine innlegg og din markedsføring, når det er måten det blir lagt frem på som er årsaken til misforståelse. 

Når du poserer utenfor et NAV kontor i Drammen og proklamerer at kurset endelig er godkjent, er det ikke da legitimt å oppfatte det sånn som mange har gjort? Du må ikke hoppe i forsvar og ty til nedlatende story når du møter motstand eller får rettet spørsmål til deg. 

Med det sagt så håper jeg at du og alle de andre opplyste som følger med i tida, som du referte til, får god valutta for både kursingen og kunnskapen, og at det vil være til det positive for forbrukeren og."

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Ny forsvarstale fra Benedicte i natt.

Veldig viktig for henne å poengtere at hun IKKE har kontaktet NAV for å selge kurset til brukere, men at det var NAV som tok kontakt med henne. Hun er veldig vag i beskrivelsen og det kan virke som om det er snakk om flere, men så innrømmer hun at det kun er snakk om en deltaker totalt.

Det Benedicte da glemmer er jo at hun nettopp SELV la ut at det var et samarbeid.  Snakk om å glemme løgnene sine fort. Hun har ikke vært passiv her. Hun har prøvd å hause opp situasjonen for å prøve å fremstå på best mulig måte. Og når hun nå innser at det var dumt så er hun tydelig på at hun var passiv og uskyldig oppi det hele. Stakkars Benedicte.

Snakk om å snu ræva den veien det blåser.

Og så klarte hun til og med å lire av seg at det har aldri vært flere klikk og flere salg enn nå. All pr er god pr? Jeg tror forøvrig ikke på henne. Det er kun et forsøk på å skape et inntrykk av stor pågang.

Altså løgn.

Pleier ikke mene så mye negativt om influensere -men her er jeg enig. Leste i avisen at det var snakk om EN klient av Nav som hadde fått kurset dekket. Det er jo helt supert for den det gjelder og Benedicte sitt firma. Men når hun legger frem at slik at det fremstår som det er flere og at det er ett fast samarbeid med NAV  -så må man tåle kritikk på det når det viser seg å være en overdrivelse. Man hadde kommet bedre ut av det om man hadde vært ærlig -selvfølgelig skal man være glad og stolt over at NAV har gått god for kurset for en klient og at man kan håpe at dette utvikler seg til noe mer, men ikke før folk bak lyset -få reaksjoner for så å bruke det mot de som reagerer. Hva med heller legge seg litt flat for at det kunne misforståes slik hun la det frem. Ellers så heier jeg på alle som står på å får noe eget til å gå rundt, men vær redelig.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
sarabella skrev (45 minutter siden):

Jeg kommenterte på snap nå, så snart tales jeg vel nedlatende og hoverende til 😅 

mitt svar:

"Men her er det jo du selv Benedicte som har markedsført det på en sånn måte at publikum oppfattet det som at NAV har inngått et samarbeid med deg om dette influencerkurset. Du kan jo ikke velte ansvaret for hvordan dine seere og lesere oppfatter dine innlegg og din markedsføring, når det er måten det blir lagt frem på som er årsaken til misforståelse. 

Når du poserer utenfor et NAV kontor i Drammen og proklamerer at kurset endelig er godkjent, er det ikke da legitimt å oppfatte det sånn som mange har gjort? Du må ikke hoppe i forsvar og ty til nedlatende story når du møter motstand eller får rettet spørsmål til deg. 

Med det sagt så håper jeg at du og alle de andre opplyste som følger med i tida, som du referte til, får god valutta for både kursingen og kunnskapen, og at det vil være til det positive for forbrukeren og."

Du får nok ikke noe svar, og blir nok heller blokkert. 

• Liker 1
Skrevet

Hun snakke veldig negativt om sin nye «samarbeidsparter».. nav for bare seile sin egen sjø, dette er deres problem.. 

• Liker 9
Gjest Kattedama
Skrevet

Det er to helt forskjellige ting å ha en avtale med NAV (rammeavtale) og få godkjent enkeltkurs. Når man har en rammeavtale med NAV vil det også være rammebetingelser som er veldige rigide. Det er ytterst få aktører som kommer igjennom dette nåløyet. Når det gjelder godkjenning av enkeltkurs, kan alle som ønsker det spørre veileder om NAV kan godkjenne kurset og finansiere det, men hovedtyngden i vurderingen vil være om man allerede har en mulighet for jobb etter endt kurs (at det foreligger en kontrakt) eller om det er en viktig del av kompetanseheving for at du skal få/eller bli i jobb. Så hovedpunkt er om det er noe jobb i etterkant av endt kurs. Når B.H sier at hun har en avtale med NAV så er det rett og slett en løgn, og hun burde rydde opp i hvordan hun har fremstilt denne «avtalen». Her stiller hun seg selv i et meget dårlig lys, også hvordan hun svarer på reelle spørsmål fra @FruJohansen.

Skrevet

Korrekt.

Uproft. Og en må og huske på at dette er en stor del av influenserkurset hun selger. Så hun lærer jo dette videre til nye influensere. Akkurat som ABD.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
skruf skrev (På 22.1.2023 den 10.40):

Så en som går på dagpenger eller AAP kan bli tvunget av Nav til å ta et influencer-kurs som tiltak for å beholde dagpengene😳 Det er jo galskap!

Viser bare hvor lav terskel Nav har for hvem de ansetter. Denne som har foreslått eller bestemt dette som vedtak må være ei kvinne som har som interesse i å følge influencere…..skal ikke se bort fra at vedkommende er følger av BH.

Jeg har alltid trodd at man måtte ha ei spesifikk utdanning for å jobbe som sakkyndig i Nav, helt til en slektning av meg som ikke har en bachelor engang fikk seg jobb som sakkyndig. Så ei som bare har fullført 2-årig yrkesfag (uten å fullføre lærlingtiden og få fagbrev) og som hele livet enten har vært hjemme med barn eller hatt tilfeldige jobber i barnehage, sekretær, jobbet i kiosk, jobbet som billettør på ei ferje fikk seg jobb som sakkyndig på Nav og sitter nå og tar avgjørelser som har store innvirkninger på andre mennesker sitt liv

Ganske skremmende når jeg vet at hun ble ansatt også leser jeg dette om at Nav betaler for influencer-kurs. Tror nav at ved å ta et sånt kurs så vil man slå igjennom og få millioninntekt sånn som de største influencerne i landet? Er de klar over hvor sinnsykt mange det er om beinet i denne bransjen og at de færreste slår igjennom?

Tror nav at alle som er fysisk eller psykisk syk har lyst å utlevere seg selv i sosiale medier? Barna sine? Hva er kravet for å beholde stønaden? Ta kurset også ett innlegg om dagen på blogg eller IG? To innlegg? Daglig aktivitet på snap?

Og mens den vanlige mannen i gata kjemper sine kamper mot Nav, dårlig økonomi og lave satser mens alt blir dyrere så betaler Nav BH sånn at kontoen hennes blir enda feitere der hun koser seg på båten eller den nyinnkjøpte hytta på Norefjell… Hva med å heller droppe å betale en som allerede har til smør på brødet og mere til og heller øke satsene? Eller jobbe for kortere behandlingstid? Leste for ikke lenge siden at det i snitt tar 6-7 år for å få innvilget uføretrygd med mindre man blir akutt kritisk syk (jeg ble ufør på 3mnd da jeg fikk kreft, men 3mnd er unntaket). Eller kortere tid på arbeidsavklaring for å finne restarbeidsevne og unngå at folk blir enda sykere av presset ved å teste ut ulike arbeidssteder og ulike stillingsprosenter…….det er så mye mere fornuftig Nav kan bruke budsjettet på enn å sende folk på influencer-kurs! 

Dette er det sjukeste jeg har lest på lenge. Galskap! 

Jeg antar at det er NAV klienten selv som har foreslått dette, kanskje det er en klient som sliter med kronisk sykdom som har en større plattform på sosiale medier og har argumentert rundt sin situasjon for å få ett kurs for å kanskje stå mer på egne ben i bransjen. Jeg følger en del kronisk syke på div plattformer som prøver å skape seg en annen inntekt en 8-4 jobb -ved å utvide den muligheten. Så tror ikke dette er ett kurs nav vet om og sitter å tilbyr hvem som helst, tiltak avtales med gjerne med klienten og klienten kan like godt foreslå noe og om det passer klientens situasjon så kan man sikkert få innvilget.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (17 minutter siden):

Jeg antar at det er NAV klienten selv som har foreslått dette, kanskje det er en klient som sliter med kronisk sykdom som har en større plattform på sosiale medier og har argumentert rundt sin situasjon for å få ett kurs for å kanskje stå mer på egne ben i bransjen. Jeg følger en del kronisk syke på div plattformer som prøver å skape seg en annen inntekt en 8-4 jobb -ved å utvide den muligheten. Så tror ikke dette er ett kurs nav vet om og sitter å tilbyr hvem som helst, tiltak avtales med gjerne med klienten og klienten kan like godt foreslå noe og om det passer klientens situasjon så kan man sikkert få innvilget.

Skjønte ikke helt. Hun var invitert for å være gjest på god morgen Norge. Da var hun plutselig i Kristiansand. Så noen få timer senere sitter hun hjemme? Meg som blingser eller? Var ikke meningen å ta det under din mld men klarte ikke lage min egen kommentar 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...