*blueberry* Skrevet 22. januar 2023 #1061 Del Skrevet 22. januar 2023 skruf skrev (53 minutter siden): Så en som går på dagpenger eller AAP kan bli tvunget av Nav til å ta et influencer-kurs som tiltak for å beholde dagpengene😳 Det er jo galskap! Viser bare hvor lav terskel Nav har for hvem de ansetter. Denne som har foreslått eller bestemt dette som vedtak må være ei kvinne som har som interesse i å følge influencere…..skal ikke se bort fra at vedkommende er følger av BH. Jeg har alltid trodd at man måtte ha ei spesifikk utdanning for å jobbe som sakkyndig i Nav, helt til en slektning av meg som ikke har en bachelor engang fikk seg jobb som sakkyndig. Så ei som bare har fullført 2-årig yrkesfag (uten å fullføre lærlingtiden og få fagbrev) og som hele livet enten har vært hjemme med barn eller hatt tilfeldige jobber i barnehage, sekretær, jobbet i kiosk, jobbet som billettør på ei ferje fikk seg jobb som sakkyndig på Nav og sitter nå og tar avgjørelser som har store innvirkninger på andre mennesker sitt liv Ganske skremmende når jeg vet at hun ble ansatt også leser jeg dette om at Nav betaler for influencer-kurs. Tror nav at ved å ta et sånt kurs så vil man slå igjennom og få millioninntekt sånn som de største influencerne i landet? Er de klar over hvor sinnsykt mange det er om beinet i denne bransjen og at de færreste slår igjennom? Tror nav at alle som er fysisk eller psykisk syk har lyst å utlevere seg selv i sosiale medier? Barna sine? Hva er kravet for å beholde stønaden? Ta kurset også ett innlegg om dagen på blogg eller IG? To innlegg? Daglig aktivitet på snap? Og mens den vanlige mannen i gata kjemper sine kamper mot Nav, dårlig økonomi og lave satser mens alt blir dyrere så betaler Nav BH sånn at kontoen hennes blir enda feitere der hun koser seg på båten eller den nyinnkjøpte hytta på Norefjell… Hva med å heller droppe å betale en som allerede har til smør på brødet og mere til og heller øke satsene? Eller jobbe for kortere behandlingstid? Leste for ikke lenge siden at det i snitt tar 6-7 år for å få innvilget uføretrygd med mindre man blir akutt kritisk syk (jeg ble ufør på 3mnd da jeg fikk kreft, men 3mnd er unntaket). Eller kortere tid på arbeidsavklaring for å finne restarbeidsevne og unngå at folk blir enda sykere av presset ved å teste ut ulike arbeidssteder og ulike stillingsprosenter…….det er så mye mere fornuftig Nav kan bruke budsjettet på enn å sende folk på influencer-kurs! Dette er det sjukeste jeg har lest på lenge. Galskap! Man blir nok ikke tvunget til et spesifikt kurs, men mulighet til å velge dette av flere. Når det gjelder hvem som jobber i NAV er det skremmende mange som ikke har peiling, møter folk på en nedlatende måte osv. Gudene vet hvordan de får lov å drive på slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 22. januar 2023 #1062 Del Skrevet 22. januar 2023 skruf skrev (3 timer siden): Så en som går på dagpenger eller AAP kan bli tvunget av Nav til å ta et influencer-kurs som tiltak for å beholde dagpengene😳 Det er jo galskap! Viser bare hvor lav terskel Nav har for hvem de ansetter. Denne som har foreslått eller bestemt dette som vedtak må være ei kvinne som har som interesse i å følge influencere…..skal ikke se bort fra at vedkommende er følger av BH. Jeg har alltid trodd at man måtte ha ei spesifikk utdanning for å jobbe som sakkyndig i Nav, helt til en slektning av meg som ikke har en bachelor engang fikk seg jobb som sakkyndig. Så ei som bare har fullført 2-årig yrkesfag (uten å fullføre lærlingtiden og få fagbrev) og som hele livet enten har vært hjemme med barn eller hatt tilfeldige jobber i barnehage, sekretær, jobbet i kiosk, jobbet som billettør på ei ferje fikk seg jobb som sakkyndig på Nav og sitter nå og tar avgjørelser som har store innvirkninger på andre mennesker sitt liv Ganske skremmende når jeg vet at hun ble ansatt også leser jeg dette om at Nav betaler for influencer-kurs. Tror nav at ved å ta et sånt kurs så vil man slå igjennom og få millioninntekt sånn som de største influencerne i landet? Er de klar over hvor sinnsykt mange det er om beinet i denne bransjen og at de færreste slår igjennom? Tror nav at alle som er fysisk eller psykisk syk har lyst å utlevere seg selv i sosiale medier? Barna sine? Hva er kravet for å beholde stønaden? Ta kurset også ett innlegg om dagen på blogg eller IG? To innlegg? Daglig aktivitet på snap? Og mens den vanlige mannen i gata kjemper sine kamper mot Nav, dårlig økonomi og lave satser mens alt blir dyrere så betaler Nav BH sånn at kontoen hennes blir enda feitere der hun koser seg på båten eller den nyinnkjøpte hytta på Norefjell… Hva med å heller droppe å betale en som allerede har til smør på brødet og mere til og heller øke satsene? Eller jobbe for kortere behandlingstid? Leste for ikke lenge siden at det i snitt tar 6-7 år for å få innvilget uføretrygd med mindre man blir akutt kritisk syk (jeg ble ufør på 3mnd da jeg fikk kreft, men 3mnd er unntaket). Eller kortere tid på arbeidsavklaring for å finne restarbeidsevne og unngå at folk blir enda sykere av presset ved å teste ut ulike arbeidssteder og ulike stillingsprosenter…….det er så mye mere fornuftig Nav kan bruke budsjettet på enn å sende folk på influencer-kurs! Dette er det sjukeste jeg har lest på lenge. Galskap! Nei, de ansetter hva som helst tror jeg. En venninne fikk jobb i BV tjenesten hos NAV. Hun fikk først nei, fordi hun ikke hadde relevant utdanning. Men så ringte de henne opp igjen å tilbydde hun jobben fordi de ikke hadde andre søkere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 22. januar 2023 #1063 Del Skrevet 22. januar 2023 Bibbi_ skrev (16 minutter siden): Nei, de ansetter hva som helst tror jeg. En venninne fikk jobb i BV tjenesten hos NAV. Hun fikk først nei, fordi hun ikke hadde relevant utdanning. Men så ringte de henne opp igjen å tilbydde hun jobben fordi de ikke hadde andre søkere. Skremmende å lese😳 men ikke overrasket når jeg kjenner direkte til hun som jeg skrev om som fikk seg jobb som saksbehandler i Nav 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 22. januar 2023 #1064 Del Skrevet 22. januar 2023 Snublefot62 skrev (5 timer siden): Jeg tenker og som @skruf at det må stilles krav til den som får kurset dekket av NAV. For eks: - Minst ett innlegg pr dag på platform av eget ønske - Minst en diagnose må utbrettes for følgere, helst i detalj - Minst en mindreårig må eksponeres (egen eller andres) - Minst en gang i måneden bør man gråte eller vise følelser for følgere - Bruker skal forsøke å tjene penger på følgere ved hjelp av donasjoner (Spleis/Vipps), salg av håndarbeid, salg av brukte ting og klær eller oppstart av egen vilkårlig bedrift - NAV skal omtales i positive ordlag, eller ikke nevnes i det hele tatt Noe som vil inkludere 99% av influensere her på Rampelyset... Spot on 💯👏🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heavyheart Skrevet 22. januar 2023 #1065 Del Skrevet 22. januar 2023 Ikke overraskende at hun må ty til nav for å få noen til å betale for det der kurset sitt. For ei jåle 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sarabella Skrevet 23. januar 2023 #1066 Del Skrevet 23. januar 2023 Nå er hun forbanna på potetlandet norge, journalister og politikere. Hun har blitt kontaktet av en journalist som har satt dead-line på svar til i morgen, og nå møter hun motstand kan man både se og høre på språkbruken hennes. Henviste til storyen til influencerpro eller hva det kalles. Jeg har ikke sjekka det ut for å si det sånn. Slutter ikke å fascinere meg over hvor hun er så dårlig på tilbakemeldinger som ikke er utelukkende positivt. Hun skal stadig komme opp med så mye lurt og revolusjonerende, også er det kanskje bare enda et luftslott som hun ikke tåler å høre om. 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 23. januar 2023 #1067 Del Skrevet 23. januar 2023 sarabella skrev (1 time siden): Nå er hun forbanna på potetlandet norge, journalister og politikere. Hun har blitt kontaktet av en journalist som har satt dead-line på svar til i morgen, og nå møter hun motstand kan man både se og høre på språkbruken hennes. Henviste til storyen til influencerpro eller hva det kalles. Jeg har ikke sjekka det ut for å si det sånn. Slutter ikke å fascinere meg over hvor hun er så dårlig på tilbakemeldinger som ikke er utelukkende positivt. Hun skal stadig komme opp med så mye lurt og revolusjonerende, også er det kanskje bare enda et luftslott som hun ikke tåler å høre om. Er det noen influencere som tar til seg tilbakemeldinger på en positiv måte? Jeg synes det har vært ekstra ille den siste tiden 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. januar 2023 #1068 Del Skrevet 24. januar 2023 sarabella skrev (8 timer siden): Nå er hun forbanna på potetlandet norge, journalister og politikere. Hun har blitt kontaktet av en journalist som har satt dead-line på svar til i morgen, og nå møter hun motstand kan man både se og høre på språkbruken hennes. Henviste til storyen til influencerpro eller hva det kalles. Jeg har ikke sjekka det ut for å si det sånn. Slutter ikke å fascinere meg over hvor hun er så dårlig på tilbakemeldinger som ikke er utelukkende positivt. Hun skal stadig komme opp med så mye lurt og revolusjonerende, også er det kanskje bare enda et luftslott som hun ikke tåler å høre om. Hun viser sin ekte side. Furten og elendig på kritikk og motgang. Journalisten graver sannsynligvis i Nav saken og nå er hun sikkert overrasket og sur fordi noen VÅGER å stille spørsmål rundt motivasjonen og bedriften hennes. Sjarmerende dame. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. januar 2023 #1069 Del Skrevet 24. januar 2023 sarabella skrev (8 timer siden): Nå er hun forbanna på potetlandet norge, journalister og politikere. Hun har blitt kontaktet av en journalist som har satt dead-line på svar til i morgen, og nå møter hun motstand kan man både se og høre på språkbruken hennes. Henviste til storyen til influencerpro eller hva det kalles. Jeg har ikke sjekka det ut for å si det sånn. Slutter ikke å fascinere meg over hvor hun er så dårlig på tilbakemeldinger som ikke er utelukkende positivt. Hun skal stadig komme opp med så mye lurt og revolusjonerende, også er det kanskje bare enda et luftslott som hun ikke tåler å høre om. Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Hun viser sin ekte side. Furten og elendig på kritikk og motgang. Journalisten graver sannsynligvis i Nav saken og nå er hun sikkert overrasket og sur fordi noen VÅGER å stille spørsmål rundt motivasjonen og bedriften hennes. Sjarmerende dame. Jeg mistenkte rett. Og igjen viser hun seg fra en ekstremt falsk side, og løgn etter løgn. I innlegget sitt henviste hun jo videre og sa det KOKTE på det andre innlegget. Det gjør det ikke. Løgn. Men fant et gullkorn der da. Snakk om seriøs bedrift. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 24. januar 2023 #1070 Del Skrevet 24. januar 2023 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Jeg mistenkte rett. Og igjen viser hun seg fra en ekstremt falsk side, og løgn etter løgn. I innlegget sitt henviste hun jo videre og sa det KOKTE på det andre innlegget. Det gjør det ikke. Løgn. Men fant et gullkorn der da. Snakk om seriøs bedrift. Disse influenserene... De forventer kun ros og applaus. Prøver du å komme med konstruktiv kritikk, eller spørsmål de ikke liker så får du enten høre deg eller du blir blokkert. Men de glimter jo til innimellom da, og viser sitt sanne jeg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiaggia Skrevet 24. januar 2023 #1071 Del Skrevet 24. januar 2023 Snublefot62 skrev (8 timer siden): Jeg mistenkte rett. Og igjen viser hun seg fra en ekstremt falsk side, og løgn etter løgn. I innlegget sitt henviste hun jo videre og sa det KOKTE på det andre innlegget. Det gjør det ikke. Løgn. Men fant et gullkorn der da. Snakk om seriøs bedrift. Det er bare så flaut. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellion Skrevet 24. januar 2023 #1072 Del Skrevet 24. januar 2023 Gir meg litt assosiasjoner til Anne-Brith sitt intervju med god morgen Norge der hun fortalte at hele Norge måtte gjøre seg klare til et jordskjelv…(hva var egentlig dette jordskjelvet, noen som husker?) BH - «stille før stormen»… så jævlig cringe! At nav i det hele tatt skal sitte og tilby et influenser program til folk som har mistet jobben eller må finne noe annet av andre grunner er å latterliggjøre de.. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plast Skrevet 24. januar 2023 #1073 Del Skrevet 24. januar 2023 Veldig profesjonelt å gjøre narr av NAV/samarbeidspartner på SoMe😑 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marble01 Skrevet 24. januar 2023 #1074 Del Skrevet 24. januar 2023 Lill skrev (På 21.1.2023 den 15.52): Kurset er delt opp i et kurs til 8700, så kan du betale mer for pro kurs som koster fra 900 kr mnd? Nei, er ulike betalingsmåter på samme kurs. 8500 om du betaler med en gang, 2990 om du går for kvartalsvis nedbetaling eller månedlig betaling på 999. Står under summen på nettsiden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 24. januar 2023 #1075 Del Skrevet 24. januar 2023 Hun er så sinnsykt opptatt av å få frem hele tiden alt hun har oppnådd/er/har gjort??? Det er så innmari flaut de gangene hun skal liste opp aaaaaaalt hun har drevet med og oppnådd, får meg bare til å tenke at hun er mislykket ettersom hun alltid skal skryte av seg selv. 21 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swan1998 Skrevet 24. januar 2023 #1076 Del Skrevet 24. januar 2023 Plast skrev (2 timer siden): Veldig profesjonelt å gjøre narr av NAV/samarbeidspartner på SoMe😑 Ingen som skal nevne at set var NAV i Troms og Finmark som hadde godkjent ETT kurs for EN person og ikke gitt en generell godkjenning slik det fremgår av denne såkalte influenserens post på IG?! 19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 24. januar 2023 #1077 Del Skrevet 24. januar 2023 Swan1998 skrev (7 minutter siden): Ingen som skal nevne at set var NAV i Troms og Finmark som hadde godkjent ETT kurs for EN person og ikke gitt en generell godkjenning slik det fremgår av denne såkalte influenserens post på IG?! What?🙈 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 24. januar 2023 #1078 Del Skrevet 24. januar 2023 Birdo skrev (9 minutter siden): What?🙈 Å nei,flaut! Hvordan vet du dette?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swan1998 Skrevet 24. januar 2023 #1079 Del Skrevet 24. januar 2023 Isola2 skrev (9 minutter siden): Å nei,flaut! Hvordan vet du dette?? https://www.nettavisen.no/nyheter/nav-sponser-influenserkurs-harreisende/s/5-95-869295 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 24. januar 2023 #1080 Del Skrevet 24. januar 2023 Marble01 skrev (53 minutter siden): Nei, er ulike betalingsmåter på samme kurs. 8500 om du betaler med en gang, 2990 om du går for kvartalsvis nedbetaling eller månedlig betaling på 999. Står under summen på nettsiden Det kostet 8990 men er nå satt ned 8500 om du leser artikkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå