Gå til innhold

Andregangsprøver


Julie97

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 dpo - PP 6

Da er tiden her for å kjenne etter alle mulige symptomer man kan ha tidlig i et svangerskap. Jeg er jo egentlig litt teit, for jeg vet jo med erfaring at man ikke trenger å kjenne på noe som helst før man får en positiv graviditetstest. Uansett, symptomene jeg har hittil er småømme pupper, og stikking/murring i livmor som jeg har hatt helt siden EL egentlig. 

Litt skummelt å si men jeg har faktisk gode forventninger til denne PP. Hvorfor er det slik at jeg blir så knust hver måned når mensen kommer, men likevel så håpefull noen dager etter? På torsdag er det testdag, og jeg er veldig spent men også nervøs. Har så lyst til at det skal gå denne gangen ❤🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo - PP 6

Da var dagen her for første test, og den var desverre blenda i dag.. får håpe at det bare er for tidlig og at jeg får en positiv i morgen.

Symptomene jeg har er fortsatt murringer i livmor og litt småømme pupper. I går hadde jeg litt kramper også, så kanskje det var implantasjonskramper? Kan jo også bare være tilfeldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med testingen - dette er definitivt den mest nervepirrende perioden! Håper du får to streker en av de påfølgende dagene ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser absolutt på at det er for tidlig. Jeg har tatt tusenvis av tester i mitt liv, og aldri skimtet noe på 8 dpo... Satser på at en strek vil åpenbare seg de nærmeste dagene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo - PP 6

Tok enda en test i dag og tenkte først at denbe også var blenda. Da jeg så litt nærmere på den kan jeg kanskje skimte en liten skygge? Men ikke noe åpenbart altså.

1628224166078853983715786331533.thumb.jpg.529a636ff6713f8ab3676c185172121c.jpg

Sikkert bare jeg som ser med strekøynene mine 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16282261028526932568674995718809.thumb.jpg.4a579eeea26cab41771d463c390ec46c.jpg

Legger ved nytt bilde nå som den har tørket, skyggen vises kanskje litt bedre her? Men så skal man jo egentlig ikke så på testen så lenge etter da men 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ingenting.. MEN kan hende det vises mye med i virkeligheten! 🤍 og jeg håper virkelig det er en babystrek der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo - PP 6

Ny test idag, og den var blenda idag.. hadde egentlig stålsatt meg for det så det var ganske forventet. Tenker at det ikke blir noen positiv test denne PP heller, så da får jeg bare prøve å tenke positivt frem mot neste PP. 

De siste PP har vi hatt sex da vi har følt for det også mest rundt EL. Nå tenker vi å prøve å gå tilbake til å ha sex annenhver dag hele syklusen så er vi helt sikker på at vi treffer EL uansett. Så kan vi heller legge inn litt ekstra aksjer rundt EL i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det bestilt basaltermometer også så får jeg starte temping neste syklus. Denne PP fikk jeg kjenne på hvor frustrerende det var å ikke vite helt sikkert når EL hadde skjedd, så da håpet jeg at jeg får en greit oversikt over det nå. Satser på at den kommer i posten før TR kommer på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj så kjedelig med skuffelse denne syklusen :troest: Masse lykke til videre! Blir veldig bra med temping. Skulle det ikke nå frem til TR ankommer så er det ingen krise. Jeg pleide aldri tempe før etter mensen var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mensen ankommet akkurat på dagen denne gangen. Så da er det bare å se frem til at termometeret kommer i posten, og til en ny PP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7 - CD 3

Da er mensen snart over for denne gang, og jeg har kjent på mye følelser de siste dagene. Kjenner jeg er sliten og lei av hele prøvinga da det er det eneste jeg tenker på for tiden. Vet helt ærlig ikke hvor mye lengere jeg takler det. Trodde ikke det skulle ta "så lang tid" som det har gjort, selv om jeg vet at 7 måneder er kort tid i forhold til mange andre. Er også så sårt fordi jeg skulle liksom egentlig vært i andre trimester allerede, men så er jeg her jeg er nå og føler jeg ikke har kommet meg noe fremover. Tenker at det er jo noe det må gå an at jeg kan gjøre for å bedre sjansene? Samtidig som jeg føler vi har prøvd alt vi kan. Kjenner også at SA'en jeg hadde fortsatt sitter langt inne i meg, selv om det skjedde så tidlig som det gjorde. Det skulle da liksom ikke skje meg. Leser om at SA skjer med 1/10 i min alder, som om det liksom skal få meg til å føle meg bedre. Det vi jo si at 90% i min alder ikke opplever det jeg gjør nå, så hvorfor meg? Alt jeg hører rundt meg er også snakk om barn og gravide og jeg blir spurt alt for ofte om når jeg planlegger å få barn. Jeg prøver, okei? Føler at det er noe som feiler meg, og at kroppen min svikter.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare legge igjen et spor i dagboka di og en god klem🤍 

kjenner godt igjen det du skriver om at alt man hører om rundt seg handler om barn og graviditeter om dagen, og hvor sårt det er å høre! håper det klaffer for dere, krysser fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (På 20.8.2021 den 19.08):

Ville bare legge igjen et spor i dagboka di og en god klem🤍 

kjenner godt igjen det du skriver om at alt man hører om rundt seg handler om barn og graviditeter om dagen, og hvor sårt det er å høre! håper det klaffer for dere, krysser fingre og tær!

Så godt å høre om at jeg ikke er alene i alle disse følelsene rundt prøvingen, og takk for at du stikker innom!

Heldigvis er humøret litt bedre denne helga, og EL er rett rundt hjørnet 😊 tror jeg må prøve å senke forventningene mine denne PP slik at jeg ikke blir så utrolig skuffet som jeg alltid blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 7 - CD 12

Da fikk jeg positiv EL-test for denne PP, tidligere enn foeventet også denne gangen. Vi var litt mer forberedt på at det kunne skje denne gangen, så vi har hatt samleie annenhver dag siden mensen var over. Vi tenker å legge inn aksjer i morgen også for å være helt sikker på at vi har gjort alt vi kan. Har store forhåpninger denne gangen da vi også hadde samleie 3 dager på rad rundt EL den syklusen jeg ble gravid. Prøver likevel å senke forhåpningene mine litt da jeg blir så utrolig skuffet hver syklus. Legger ved bilder av charten min og EL testene 😊

20210822_171701.thumb.jpg.a38fc9b724723a38b1da0a79d68c0f69.jpg20210822_171614.thumb.jpg.7592864dc7bfa3e9d13bb6b16547a432.jpg20210822_171557.jpg.f32ae4312e63f568b28d6b55b9678ff8.jpg

Blir spennende å se når charten oppdager EL for første gang 😊 Blir litt lettere å se når jeg burde begynne å teste også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner det er greit å holde forventningene nede :klem: Men fint at EL er rett rundt hjørnet! Da kan ventetiden virkelig begynne 🤞 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg offisielt 1 dpo i dag, veldig gøy å se at tempen har steget. 

20210824_210321.jpg.d986c51b89a0b7c9ceb0c1686c710744.jpg

Blir veldig spennende å se om tempen holder seg høy! Skal prøve å se om jeg klarer å holde meg med å teste til onsdag neste uke, men kjenner jeg meg selv rett så tester jeg nok på tirsdag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 7 - 9 DPO

i dag har jeg testet, og så en veldig svak strek i morgest. Måtte derfor kjøpe en clearblue og prøve å se om jeg så noe på den. Klarte å kjøpe feil type da jeg egentlig skulle ha tidligtestene deres, menmen 🙈

20210831_111803.thumb.jpg.72c3cb928bca328b9c5e7621f77bfad4.jpg

Her er den fra i morgest, skimter en svaaksvak strek.

20210831_162208.thumb.jpg.77892870caa9580c17c12cfdafdcb823.jpg

Så tok jeg denne i ettermiddag, og her ser jeg nesten ingenting igjen.

16304201066919054864847786039726.thumb.jpg.2cdc5172fd432e03eccd71d45f2b6b77.jpg

Så har vi den fra clearblue som gjorde meg veldig forvirret. Det kom sakte men sikkert en strek, men den går jo ikke hele veien ned?

Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å teste igjen i morgen, men hva tror dere? 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke se noe på strimlene, og CB'en må nok dessverre regnes som defekt. Men blir spennende imorgen! Jeg har bedre erfaring med svak strek på 10 dpo 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...