Gå til innhold

Andregangsprøver


Julie97

Anbefalte innlegg

Så herlig med 3+ på testen! Godt å nå den lille milepælen synes jeg 😊 

Jeg henger på, like bak 🤰🏼Det blir gøy p følge meg deg videre

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

6+5

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering her. Formen er desverre ikke helt på topp, så jeg ble sykemeldt i en uke for å prøve å komme meg litt. Kom hjem fra jobb på mandag i uka her og kjente jeg var kvalm, svimmel og skjelven. Kjennes nesten ut som når man har lavt blodsukker og man føler seg skjelven og svak hvis dere skjønner hva jeg mener? 😅 Har en veldig hektisk jobb, så jeg tror det handler mest om at jeg er helt utslitt på slutten av dagen. Også er det jo å dra rett hjem til 1,5 åringen min som jeg så gjerne ønsker å være en god mamma for også. Det føles veldig vanskelig når jeg bruker meg selv helt opp på jobb. Det har hjulpet å tatt det rolig og sovet et par timer på dagtid. Skal tilbake på jobb igjen på tirsdag neste uke, så jeg er spent på hvordan det skal gå. Også er det første svangerskapskontroll neste fredag, og privat ultralyd på lørdag for å se at alt er som det skal ❤️ håper virkelig vi får se hjerteslag og fin liten gummibjørn!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så godt hva du mener! Kjenner på mye av det samme! Håper denne uken med sykemelding hjelper🫶

Spennende med svangerskapskontroll og ultralyd 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+6

Da har vi vært på første ultralyden, og alt så heldigvis bra ut med lille bønna. Vi så et hjerte som slo 154 slag i minuttet og jeg ble målt til å være 8+2. Jeg velger å gå etter menstermin enda da jeg vet at helsevesenet gjerne gjør det frem til OUL, pluss at det er jo vanskelig å måle akkurat på den lille bebisen som bare er en liten klump enda i magen. Det var veldig godt å se at det var noe der med et bankende hjerte, så 1000 kilo er løftet fra mine skuldre nå 🥰 nå gleder jeg meg bare til formen blir bedre 🤢

16991196908695480161271093842167.thumb.jpg.c565577a5479b40d586582e7a52f5f49.jpg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

89jenta skrev (19 timer siden):

Hvordan går det med deg?

Så koselig at du spørr 🥰 det går helt greit med meg. Er fortsatt ikke helt i form om dagene, og har fått vite at jeg har jernmangel og b12 mangel. Så jeg tar tilskudd hver dag, men jerntabletter gjør deg kvalm også, så det er jo ikke akkurat så mye bedre. Er 10+3 i dag i følge UL, så håper jo virkelig at denne formen skal begynne å komme seg snart 😩 det positive er jo at det virker som at alt står bra til med lille bønna i magen, siden jeg absolutt har mange symptomer tilstede, så jeg får prøve å tenke positivt på det 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

19 + 3

Nå er det lenge siden jeg har skrvet her, så tenkte jeg skulle oppdatere litt. Jeg var på OUL på fredag og alt så bra ut med lille bebisen i magen ❤️ Det blir en lillebror, noe vi forøvrig har visst siden vi var på privat UL rett før jul. Det blir utrolig stas å se guttene våre vokse opp sammen! 

Jeg har begynt å kjenne spark, det startet vel allerede for et par uker siden. Denne gangen er morkaka bak istedet for foran som den var sist, så det er stas! Samboer har også fått kjent spark utenpå, så nå begynner det hele å føles mye mer virkelig. Noe som også er litt skummelt siden jeg synes tiden har gått mye fortere denne gangen. Så nå stresser jeg litt med å begynne å male og innrede barnerom, men det går vel fort bare man setter i gang.

Formen min er mye bedre denne gangen enn den var sist svangerskap. Sist på denne tiden var jeg allerede 100% sykemeldt pga bekkenløsning i kombinasjon med en fysisk krevende jobb. Denne gangen går det mye bedre, og mine kollegaer er gode på å forstå at jeg må ha litt tilrettelegging på jobb denne gangen (ny jobb). Jeg har begynt å kjenne noen stikking nedover hoftene igjen da, og noen dager er værre enn andre, men langt fra slik det var sist. Jeg er veldig spent på hvor lenge jeg kommer til å holde ut. Synes jo dagene var veldig lange sist svangerskap, så jeg håper jeg holder ut lengst mulig. Ser for meg at jeg etterhvert vil bli sykemeldt noen prosent da jobben min er såppas krevende, men det får jeg bare ta som det kommer.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...