Gå til innhold

Jesus og kors


Superlammet

Anbefalte innlegg

Blir det ikke litt rart å trekke inn Krishna i en diskusjon om Jesus og kors? Jeg datt i hvert fall av lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James II

Jo men jeg ville bare utype at Jesus ikke er den eneste som har sakt det han sa.

Noe mange tror.Forkjellen er at folk har sakt det men har brukt andre ord.

Det skal jeg ikke gå innpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du studerer misjonsbefalingen, vil du se at Jesus sa: Meg er gitt all makt i himmel og på jord. (Matt. 28,18)

Han sa også : Jeg og Faderen er ett.  (Joh.10,30)

Og Han sa: Ingen kommer til Faderen uten ved meg. (Joh. 14,6)

Høres rimlig hovmodig ut, spør du meg. Han var tross alt et menneske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er enig i at det høres hovmodig ut, Superlammet. Det var også grunnen til at han ble hengt på korset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

jeg tror nok det hvar mer en symbolsk mening i det jesus sa.

Og skal nok ikke fårstås på den måten.Kristne gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korset er et viktig symbol for mange. Det representerer ofte en helt personlig tro. Man skal vise ærbødighet for andres bruk av symboler fordi det er viktig for den personen det gjelder. Korset er ofte et symbol på den uendelige kjærligheten representert av Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jesus ville at man skulle digge faren hans, ikke han selv. dvs jødenes gud. jeg skjønner ikke hvorfor ikke bare kan gjøre jødene til jordas ledere nå med en gang sånn at gud blir fornøyd og blid

Jødene tror da ikke på noen annen gud enn kristne og muslimer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Jeg tror det skal symbolisere hans nærhet til Gud.

Og ikke at han er den eneste som er veien til Gud eller den eneste frelse.

Det er nå det jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han sier "Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten gjennom meg." Hvis det hadde vært som du sier, ville han sagt "Jeg er EN vei..." osv. I hele Nye testamentet er Jesus klar på at han er den eneste veien til frelse.

Sporer vi av nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Ja Jesus sa det men husk.Han er ikke den eneste som har sakt det.

For og sitere Krishna igjen.

Vist det er en gudom ( Gud ) Så er Den makt bare i meg.

Dette kan ikke bare være tilfeldig.

Hvorfor skal to personer si det samme med andre ord med 1000 års mellom rom.

Det Jesus eller andre store mente.Er ikke mulig for et menneske og hvite.

De symboler de gir oss igjenom helige skrifter kan ingen mennesker si at de tolker riktig.Ikke en gang paven.Det er det bare Gud og de helige som kan.

Jeg og du kan bare si hva vi tror han mente.Jeg tror det var et symbol for noe aent.Og andre er uenige..Håper du forstår svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Tja det kan henne sansynlig vis jeg kan ta feil.Tror du at Jesus er den eneste vei mens jeg tror Jesus er en av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det du tror er at f.eks Jesus er en vei, Krishan er en vei, Allah er en vei, Odin er en vei, and so on and so forth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Nei.

Odin er en mytologisk skapning Allah er Gud.

Så det blir ikke det samme.

som du trolig ikke er klar over tror Muslimer.Jøder og Kristne på den samme Gud.

Den ene Gud som er i alle relgioner,Forkjellen er at relgionene har forsjelige meninger i hva Gud er.

For og si det sån..Alle helige mennesker i alle relgioner kan lede mennesket til Gud.

Men siden min tanke er mer Østelig vil folk med den vestelige tanke har vankelig og forstå mit syn på dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Jesus sa det men husk.Han er ikke den eneste som har sakt det.

For og sitere Krishna igjen.

Vist det er en gudom ( Gud ) Så er Den makt bare i meg.

Dette er jo noe helt annet enn det Jesus sa. Jesus tvilte aldri på at det fantes en Gud.

Jesus talte ofte billedlig og i lignelser, men disiplene fikk som regel forklaringen på dette. Jeg tror at Han som oftest mente akkurat det Han sa, uten at det skulle tolkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest King James II

Vel det Krishna sa har nok en symbolks foklaring som ikke jeg skal gå inn på men la meg sitere noe aent fra krishna.

Bare igjenom meg taler Bramhan ( Hindusistens navn på Gud akurat som Muslimene kaller Gud Allah )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Odin er en mytologisk skapning Allah er Gud.

Så det blir ikke det samme.

som du trolig ikke er klar over tror Muslimer.Jøder og Kristne på den samme Gud.

Hvis muslimer tror på den samme Gud som jøder og kristne, hvorfor får da muslimer belønning av sin gud for å drepe jøder og kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Tja har du lest gammle testamtet.

Eller hvor det står i biblen at folk som ikke tror det de tror hender i helvete

Og sier ikke Kristne at alle ikke kristne ender i helvete så jeg ser ikke helt argumente ditt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Jesus virkelig skulle komme tilbake, hvorfor i alle dager tror folk at han vil se et KORS!? Av alle ting! Ja, korset er et symbol på Jesus, men fy faen! Hadde jeg blitt snekra opp på et kors hadde jeg hjemsøkt alle jævlene som hånte meg ved å gå med et kors og prate om meg! KAnskje det er det han gjør? Han prøver egentlig å freake ut folk ved å "prate" til dem, men det går tydligvis andre veien..

Men tenk litt på det. Dersom Jesus vender tilbake, tror dere virkelig han vil se et kors?

Ja, hvorfor ikke?

Her er begrunnelsen: Han avvæpnet maktene og myndighetene og stilte dem fram til spott og spe da Han triumferte over dem på korset. Kol.2,15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...