Fru Fomle Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3641 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Håper at Kira kommer tilbake! Har dere virkelig 15 grader? Her var det omtrent halve i dag tidlig, det er vel litt lite, vi er da tross alt nært St. Hans! Kan ikke like klimaet på mine kanter, skulle ønske jeg hadde gøtts til å flytte... Får håpe det blir finevær og varmt den dagen dere skal ha barneselskap, det har mye å si for mor Det er masse som skjer i alle hjem i disse dager, avslutninger her og der, og når man i tillegg får bursdager og barseltreff, så gjelder det å puste ut innimellom Vi har rundt 15 grader ja. Sol, men iskald vind. Så lenge det blir oppholdsvær i morgen er jeg fornøyd, da kan gutteflokken være ute litt i hagen og løpe fra seg. Det blir nok ikke mer enn max 10 stykker, det er håndterbart. Vi gjorde unna våre to avslutninger i går så det var effektivt dette året. Ha en fin dag Fru Fomle Takk det samme, Miami. --------------- Har vært en tur til legen og fått medisin til øynene. Var redd for å smitte Lillegull, ellers hadde jeg nok bare ventet til det gikk over av seg selv. Sjokoladekaka er bakt, å pynte den til fotballbane får vente til i morgen. Skal rydde litt og begynne å lage i stand i ettermiddag. Må få laget ferdig CV og skrevet søknad også snart så jeg slipper å tenke mer på det.. Litt uvant å formulere en søknad i en slik situasjon, men kommer til å skrive den som om mottaker ikke kjenner meg. Er jo flere enn hun jeg kjenner som skal lese den.. Endret 13. juni 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3642 Del Skrevet 13. juni 2007 Bilde av invitasjonene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 13. juni 2007 #3643 Del Skrevet 13. juni 2007 Kjempefine invitasjoner! Er den store "swirlen" i hjørnet stempel? Høres kjempespennende ut den jobben du skal søke. Krysser alt jeg har for at du ender opp med den til slutt! Viktig å shoppe når man har fått lønn, ja. Min pode er heller grådig, men har benyttet seg av morens Internett-shopping et par ganger. Kan han spare noen hundrelapper på å kjøpe fra nettet, venter han heller de dagene det tar for og få det i posten. Nå nærmer jo bursdagen seg også (under 3 måneder og da er det jo snart....) og da er det i alle fall viktig å spare. Ønskeliste er visst ganske greit for da slipper man å kjøpe selv. Satser på at han har like god økonomisk sans når han blir eldre også. Lykke til med bursdagen, håper eldstemann får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3644 Del Skrevet 13. juni 2007 Kjempefine invitasjoner! Er den store "swirlen" i hjørnet stempel? Høres kjempespennende ut den jobben du skal søke. Krysser alt jeg har for at du ender opp med den til slutt! Viktig å shoppe når man har fått lønn, ja. Min pode er heller grådig, men har benyttet seg av morens Internett-shopping et par ganger. Kan han spare noen hundrelapper på å kjøpe fra nettet, venter han heller de dagene det tar for og få det i posten. Nå nærmer jo bursdagen seg også (under 3 måneder og da er det jo snart....) og da er det i alle fall viktig å spare. Ønskeliste er visst ganske greit for da slipper man å kjøpe selv. Satser på at han har like god økonomisk sans når han blir eldre også. Lykke til med bursdagen, håper eldstemann får en fin dag! Det er stempel ja, brunt på rosa kartong. Veldig enkelt, og jeg ble fornøyd med resultatet. Tror jeg skal lage takke-kort i samme stilen, må bare finne et fint bilde som kan brukes. Kunne tenke meg å få laget et stilig svart-hvitt bilde, men er ikke så inni fotoredigeringsprogram. Må sjekke litt på nettet om det ikke finnes et som dekker mitt enkle behov.. Min lille mann fant ikke det han ville ha i dag. Så derfor fikk jeg værsågod betale for noe annet. Det må jo også kalles økonomisk sans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 13. juni 2007 #3645 Del Skrevet 13. juni 2007 Smart gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 13. juni 2007 #3646 Del Skrevet 13. juni 2007 Kjempefine invitasjoner. Du er flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3647 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Smart gutt! Han har det nok etter sin mor. Kjempefine invitasjoner. Du er flink Takk! Nå ser jeg plutselig at du har fått deg dagbok igjen, det var bra!! ------------------ Da har jeg ryddet og vasket litt, resten av forberedelsene får vente til etter barseltreffet. Føler jeg har veldig god tid, men blir nok litt stress i ettermiddag likevel. Øyet mitt er fremdeles rødt og hovent, håper medisinen virker snart for det er ikke gøy å være ute blant folk sånn som jeg ser ut nå. Fikk ikke gjort noe mer med søknaden min i går heller, gikk tur med en venninne istedet. Deilig med frisk luft. Må snart komme meg mer igang med trening, er lei av at vekta står på stedet hvil på et helt annet nivå enn jeg liker. På fredag begynner medlemsskapet mitt på treningssenteret å løpe igjen, satser på å gå der 2-3 ganger i uka. Får vel teste ut barnevakt-ordningen og se om Lillegull trives med det. Ellers har de mor&barn time, men den går ut nå i sommer når jeg kunne trengt den mest. Endret 14. juni 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 14. juni 2007 #3648 Del Skrevet 14. juni 2007 Får håpe øyet ditt snart blir bedre. Skjønner godt at det ikke er morsomt med rødt og hovent øye Ha en riktig fin bursdagsfeiring, håper været er såpass at det går an å være ute og at lillemann blir fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 15. juni 2007 #3649 Del Skrevet 15. juni 2007 Kjempefine invitasjoner! *bekjemper lysten til å scrappe* I tillegg til at de var utrolig fine, er det jo litt ekstra hyggelig å sende ut invitasjoner og takkekort man har laget selv! Du er flink Håper øyet ditt er bedre, det er ikke gøy å gå rundt med øyebetennelse, og ikke er det særlig behagelig heller. Medisinene bruker å hjelpe ganske raskt, minuset er at man må kaste mascara osv... Ha en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #3650 Del Skrevet 15. juni 2007 Får håpe øyet ditt snart blir bedre. Skjønner godt at det ikke er morsomt med rødt og hovent øye Ha en riktig fin bursdagsfeiring, håper været er såpass at det går an å være ute og at lillemann blir fornøyd Nei, nå er jeg lei av vondt øye. Kjempefine invitasjoner! *bekjemper lysten til å scrappe* I tillegg til at de var utrolig fine, er det jo litt ekstra hyggelig å sende ut invitasjoner og takkekort man har laget selv! Du er flink Håper øyet ditt er bedre, det er ikke gøy å gå rundt med øyebetennelse, og ikke er det særlig behagelig heller. Medisinene bruker å hjelpe ganske raskt, minuset er at man må kaste mascara osv... Ha en flott helg God helg til deg også! ---------------- Bursdagsfeiringen i går gikk kjempefint! De var 11 stykker (med lillebroren her i huset), og heldigvis var det opphold og sol så de kunne være masse ute. Var kaldt da, men det plaget ikke de aktive guttene. Vi hadde feiringen sammen med bestisen i klassen som også fyller året i sommer (dagen etter vår gutt), derfor var vi flere voksne som kunne hjelpe til. Hadde aldri klart det alene når en av oss må ta seg av Lillegull. Nå sov hun seg riktignok gjennom hele selskapet, men det er jo umulig å vite på forhånd. Jeg blir alltid litt tankefull etter å ha observert hvordan de leker sammen i slike sammenhenger. Det er to outsidere i klassen som på hver sin måte står utenfor det gode selskap, begge to var tilstede i går. Skulle jo gjerne ønsket at min gutt hadde større empati for disse, men dessverre så følger han med mengden og i går skulle han tydeligvis tøffe seg. Endte med at han sparket til klassens bråkmaker (som forøvrig oppførte seg bra i selskapet). Det var helt tydelig med vilje, men det var nok uflaks at han traff som han gjorde (midt i fjeset). Mannen så hele opptrinnet, og var rasende på gutten etter de andre hadde gått.. Jeg synes vel det er bedre å prøve å snakke alvorlig med han enn å bare kjefte. Mulig jeg hadde reagert likedan om jeg hadde sett det, prøver derfor ikke å blande meg for mye. Men skal snakke litt med gutten når han kommer fra skolen.. Øyet mitt er dessverre ennå ikke noe særlig bedre. Og i natt hadde jeg pyton-natt igjen. Og det er min egen feil, Lillegull sov godt. Hadde tydeligvis fått frost i meg da jeg var ute i selskapet og følte meg utilpass da jeg la meg. Sov veldig dårlig fra til første mating kl 02, frøs og svettet og drømte noe vanvittig. Og etter 02 ble jeg liggende våken helt til 07. Mannen tok derfor leveringen av store unger i dag, så jeg har brukt formiddagen til å sove litt ut. Føler meg ganske ok nå, men begynner å bli lei av sånne søvnproblemer. Heldigvis så ble avtalen min i dag avlyst, så jeg skal bare slappe av. Må få avgårde søknad i dag, er ferdig med CV og får skrible ned en søknad etter beste evne.. Og i dag får vi ny bil!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #3651 Del Skrevet 15. juni 2007 Søknad sendt - nå kan jeg slappe av og ta helg med god samvittghet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #3652 Del Skrevet 18. juni 2007 Endelig er øyet mitt tilnærmet normalt igjen og jeg kan bruke noen timer på dataen igjen. Har hatt en ok helg, men formen har ikke vært helt toppers og da blir humøret gjerne deretter.. Har ikke orket de store sprellene, men har kjørt noen mil med nybilen. Veeeldig fornøyd så langt! I natt har Lillegull sovet kjempegodt og det fortsatte hun med i dag også. Sov fra 09 til nesten 13, så jeg fikk luket en god del ute. Jeg venter alltid i lengste laget før jeg begynner med luking, derfor blir det en kjempejobb.. Er ferdig med ett bed, men har to til som skriker etter en opprydning. Dessverre er ikke ryggen min like glad i luking, må snart få sparket meg selv skikkelig bak så jeg kommer igang med øvelser igjen. I morgen skal vi på IKEA og handle inn skap og hyller til prosjekt lagring i kjelleren. Vi har to rom som skal møbleres, det ene skal brukes til lagring og det andre blir hobbyrom. Der blir det en stor arbeidsbenk i hele rommets lengde med hyller på sidene. Tror det blir veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 18. juni 2007 #3653 Del Skrevet 18. juni 2007 Søknad sendt - nå kan jeg slappe av og ta helg med god samvittghet! Krysser fingrene for et positivt utfall Er rimelig spent selv, på hvordan arbeidsmarkedet ser ut til neste vår når jeg skal begynne å søke. Nå florerer det av stillinger som jeg kunne tenkt meg, håper situasjonen er den samme neste år. I natt har Lillegull sovet kjempegodt og det fortsatte hun med i dag også. Sov fra 09 til nesten 13, så jeg fikk luket en god del ute. Jeg venter alltid i lengste laget før jeg begynner med luking, derfor blir det en kjempejobb.. Er ferdig med ett bed, men har to til som skriker etter en opprydning. Dessverre er ikke ryggen min like glad i luking, må snart få sparket meg selv skikkelig bak så jeg kommer igang med øvelser igjen. Så flink Lillegull er. Kan tenke meg det er godt med ordentlig nattesøvn. Luking er kjedelig, jeg orker heller ikke å gjøre dette regelmessig, selv om intensjonene i starten ofte er de beste. Nå ser det fint ut, men det varer vel ikke lenge. Men det tar på ryggen ja, det kan jeg skrive under på. Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #3654 Del Skrevet 20. juni 2007 Krysser fingrene for et positivt utfall Er rimelig spent selv, på hvordan arbeidsmarkedet ser ut til neste vår når jeg skal begynne å søke. Nå florerer det av stillinger som jeg kunne tenkt meg, håper situasjonen er den samme neste år. Det skal vel noe til at arbeidsmarkedet snur så til de grader på ett år, så jeg hadde ikke bekymret meg så mye for det. Dessuten så ordner det seg alltid for flinke jenter/damer! Jeg var litt uheldig med timingen da jeg ble uteksaminert, umulig for nyutdannede å få jobb innen det jeg ville. Begynte derfor i en litt annen bransje (som det også viste seg at jeg likte godt og trivdes med), og etter noen år fikk jeg penset meg inn på det jeg opprinnelig ønsket mest. Lillegull er definitivt i sovesiget for tiden , og vi er tilbake på stadiet der det settes nye soverekorder. I natt sov hun fra 21.30 til 04.30. :juhu: Deretter sov hun videre til 07.30. Så i dag er det høy Dolly Parton-faktor her. I går var en hektisk dag; besøk på formiddagen og IKEA-tur om ettermiddagen. Skal være hjemme i dag, venter på brannvesenet som skal komme på sjekk. Så da blir det nok litt mer luking, begynner faktisk å se slutten på det nå. Dessverre tror jeg ene bedet er et fortapt kapittel , men vet ikke om jeg gidder å spa det opp nå.. Tid for ryggøvelser! Er blitt flink og gjør de rett etter frokost. Og det skal jeg klare å fortsette med, merker framgang etter bare 2 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 20. juni 2007 #3655 Del Skrevet 20. juni 2007 Gratulerer med ny bil Antar at far i huset er ganske klar for å dra på mange små shoppingturer i dagene fremover. Så du må bare benytte deg når du har sjansen Så spennende det høres ut med jobbsøkning, håper det innebærer en tur i ny og ne hit du vet Hmmm, savner den bittelille skriften! Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 20. juni 2007 #3656 Del Skrevet 20. juni 2007 Grattis med ny bil, så bra dere er fornøyde. Herlig med Lillegull med godt sovehjerte. Viktig at mor får ladet opp lukebatteriene. Mitt hagestell består for tiden i å vanne jordbærplantene og plantene i krukkene.... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #3657 Del Skrevet 20. juni 2007 Gratulerer med ny bil Antar at far i huset er ganske klar for å dra på mange små shoppingturer i dagene fremover. Så du må bare benytte deg når du har sjansen Så spennende det høres ut med jobbsøkning, håper det innebærer en tur i ny og ne hit du vet Hmmm, savner den bittelille skriften! Ha en fin dag Hadde nok ikke vært så lett å få mannen med på IKEA uten ny bil nei. Nå ville han helst ha kjørt hjem med bare halvparten av tingene på handlelista for å komme tilbake en annen dag, men da satte jeg foten ned. Hvis det skulle bli jobbytte på meg så er det vel heller tvilsomt med turer dit du vet, men man vet jo aldri... Grattis med ny bil, så bra dere er fornøyde. Herlig med Lillegull med godt sovehjerte. Viktig at mor får ladet opp lukebatteriene. Mitt hagestell består for tiden i å vanne jordbærplantene og plantene i krukkene.... Ha en fin dag! I dag har jeg visst luket for mye, for nå ble jeg skikkelig sur og lei her. Skulle vært et forbud mot store, overgrodde blomsterbed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 20. juni 2007 #3658 Del Skrevet 20. juni 2007 I dag har jeg visst luket for mye, for nå ble jeg skikkelig sur og lei her. Skulle vært et forbud mot store, overgrodde blomsterbed. Kall det bare naturtomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #3659 Del Skrevet 21. juni 2007 Kall det bare naturtomt Hadde det ikke vært for at bedet er "vårt ansikt utad" så hadde jeg vurdert det. Bør vel vurdere bark, men så vil hele herligheten forsvinne når vi skal bygge garasje. Når det måtte bli... Jeg har vært på en skikkelig shopping-runde i dag . Har kjøpt meg symaskin. Gleder meg til vi får klar hobby-rommet nede, der skal den stå og forhåpentligvis bli brukt i ny og ne. Har planer om å sy egen høstpose til vogna, kjenner ei som er veldig flink til å sy og kan hjelpe meg om/når jeg står fast. Har også kjøpt endel stæsj til barnedåpen. Vurderte å kjøpe stoff-servietter, men venter litt og ser om jeg ikke finner noen litt finere store papirservietter. Det må da finnes i lys rosa et sted? Og hvis ikke får jeg ta hvite. Skal dekke bordet med hvit duk og Wedgewood Amherst servise (grå kant). Midt på bordet skal jeg legge en grå/sølv gjennomsiktig pynteløper. Så kjøpte jeg noen glass lysestaker der jeg selvfølgelig klarte å knuse den ene da jeg skulle lesse av vogna. Ellers blir det bordkort i samme stil som invitasjonene, og jeg har sett noen søte pyntesommerfugler som kan legges oppå løperen. Tror det blir bra. Så kom jeg over en murstein av ei hage-bok på salg, kan være greit med litt inspirasjon. Og når jeg først var på en bokhandel måtte jeg ha meg en Marian Keyes-bok også. Jeg har kjøpt avskjedsgave til de ansatte i barnehagen, tenkte å lage til en kurv med et par flasker god vin, samt god sjokolade og kjeks. Lager en fellespresang så jeg ikke risikerer å glemme noen.. Ellers ble det mange andre ting også, har virkelig vært i siget i dag. Godt det kommer skattepenger snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 21. juni 2007 #3660 Del Skrevet 21. juni 2007 Dåpsbordet kommer til og bli kjempefint. Hvor mange gjester skal dere ha? Jeg har funnet ut at vi blir litt for mange når den tid kommer (jada, tidlig ute... hehe)... Har servise til 12, men blir nok flere enn det. Liker ikke og blande flere serviser, men blir vel dyrt og kjøpe inn mer også. Symaskin er greit og ha, ja. Jeg laget også en sånn kurv da T@ssen sluttet i barnehagen. Ble kjempegodt mottatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå