Gå til innhold

Fomleriene

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline

Og vi får overvåke hverandre framover. Er selv et lysende eksempel på at det kan være langt mellom liv og lære. ;) Men akkurat den siste uka har det gått temmelig greit..

Det får vi gjøre. Du hadde mange gode råd til meg og det er jeg veldig glad for. Nå gjelder det bare å få satt teorien ut i praksis og det er jo det som blir utfordringen. Jeg tror ikke det er gjort over natta, men jeg skal prøve. Det blir veldig uvant og skulle spise mer mat. Jeg har heldigvis treningen på plass og det er jo en viktig del av det hele.

En :klem: til deg siden du ville hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det får vi gjøre. Du hadde mange gode råd til meg og det er jeg veldig glad for. Nå gjelder det bare å få satt teorien ut i praksis og det er jo det som blir utfordringen. Jeg tror ikke det er gjort over natta, men jeg skal prøve. Det blir veldig uvant og skulle spise mer mat. Jeg har heldigvis treningen på plass og det er jo en viktig del av det hele.

En :klem: til deg siden du ville hjelpe meg.

Tar en tår p"e"rebrus på det! :perebrus::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har gått ned siden sist, da! :hoppe:

Min kropp kan gå opp og ned en hel kilo fra en dag til neste... Skikkelig irriterende... :sur:

Har foressten bestemt meg for og skjerpe meg ordentlig igjen. Starter når h@nnsauen reiser på onsdag!

Hørtes lurt ut det med å spise en frukt eller noe som mellommåltid. Det er som regel blodsukkeret mitt også som ødelegger om kveldene... *notere bak øret*.

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du også får en fin helg, synseren! :klem:

Håper jeg klarer å få til neste uke like godt som denne, men det er ikke alltid like lett.. ;)

Min kropp kan gå opp og ned en hel kilo fra en dag til neste... Skikkelig irriterende...  :sur:

Sånn har jeg det også! Surt når det slår ut på en veiedag, men har lært meg noen triks etter å ha gått på GR-kurs. ;) Feks er salt mat fy-fy for meg, da blir jeg en svamp og suger til meg vann...

I dag er det som vanlig husarbeid og atter husarbeid som venter... Skulle ønske vi klarte å gjøre unna mer på ukedagene så vi slipper å bruke hele helgene. :forvirret: Kommer til å konsentrere meg om å rydde og vaske klær i dag, ryggen er ikke helt god i dag heller. Foreløpig så slår ikke mer fysisk aktivitet ut slik jeg gjerne vil det skal...

Nå er det en 4-åring som vil spille Sudoku her, så da er det bare å gi seg.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Husarbeidet tar aldri slutt det, Fru Fomle. Ikke før er du ferdig, så er det bare å begynne forfra igjen. Noen ganger kan det være lurt og bare overse hybelkaninene i hjørnet og heller slappe av med familien.

Det er imponerende at 4 åringen løser sudoku. Jentene mine hadde også dilla på det en stund, men nå har det roet seg litt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er imponerende at 4 åringen løser sudoku. Jentene mine hadde også dilla på det en stund, men nå har det roet seg litt.

:klem:

Måten han løser Sudoku på er at jeg sitter og sier hva han skal skrive i rutene og så gjør han det. ;) Finnes kanskje noen barnevarianter også som han hadde klart selv? I dag har han sittet på PCen nesten hele dagen, hva skal jeg finne på da? :ler: Men vi var da ute og luftet oss en tur, han syklet og jeg gikk.

Eldstemann har vært hos en kamerat, men er hjemom en liten tur nå før de skal på Halloween-fest hos en i klassen. Liker ikke hele Halloween-tullet, spesielt når de ikke feirer det samme dag. Håper iallefall ikke de skal ut og ringe på dører.. Men poden har gledet seg stort, selv om han i dag ikke var så sikker lenger fordi han hadde kranglet med verten på skolen i går. ;)

Skal lage lasagne i kveld, skal prøve og begrense spisingen litt.. Men det er aldeles nydelig godt så ikke sikkert jeg klarer å være så flink. :sikle:

Gleder meg til å sove en ekstra time i natt! :hoppe: I morgen skal vi i kirka for å få kirkebok til 4-åringen, så det kommer godt med å ha en time ekstra om morgenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Den nye skikken med Haloween-feiring liker ikke jeg heller, men jeg har begynt å innse at den nok dessverre har kommet for å bli. Jeg har kjøpt inn godteri slik at jeg har litt å gi til de ungene som kommer på døra. Men av prinsipp så kommer jeg ikke til å gi ut godteri før på mandag for det er da det er Halloween.

Jeg har faktisk klart å innføre et ekstra måltid i dag :tommel:. Det merker jeg på den måten at jeg faktisk ikke er skrubbsulten nå og da spiser jeg nok ikke så mye hjemmelaget pizza i dag.

Kos deg i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye skikken med Haloween-feiring liker ikke jeg heller, men jeg har begynt å innse at den nok dessverre har kommet for å bli. Jeg har kjøpt inn godteri slik at jeg har litt å gi til de ungene som kommer på døra. Men av prinsipp så kommer jeg ikke til å gi ut godteri før på mandag for det er da det er Halloween.

Jeg har faktisk klart å innføre et ekstra måltid i dag :tommel:. Det merker jeg på den måten at jeg faktisk ikke er skrubbsulten nå og da spiser jeg nok ikke så mye hjemmelaget pizza i dag.

Kos deg i kveld :klem:

:sur: skrev et langt innlegg her og så klarte jeg å gjøre noe så alt forsvant! Typisk!! :sur:;)

Må nok innse at tradisjonen med Halloween er kommet for å bli ja. Og jeg ble beroliget da jeg leverte på festen i dag. :) Masse unger både fra klassen og fra barnehagen der lillebroren går. Og alle var helt i hundre over de skumle kostymene! :ler: Foreldrene hadde også kledd seg ut, faren var Kaptein Sabeltann og kjempestilig! Virket aom du skulle få det kjempegøy, og de skulle ikke ut og reke gatelangs heller. ;)

Så flott du fikk inn et ekstra måltid Hannen, superbra!! :tommelsmil::klem:

Nå har jeg skåret opp grønnsaker og laget dip med lettyoghurt. Så får forhåpentligvis snopet i skapet ligge i fred. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Her er det søndagskveld for fult! Det betyr barnetv snart, vafler, godt og brus :hoppe: Herlige familiesammenkomst! Hva gjør du? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du?  :klem:

Jeg har vært å trent styrke! *stolt*

Ellers har vi vært på gudstjeneste i dag og fått kirkebok. Ikke heeelt vellykket, poden nektet å gå opp så jeg måtte omtrent trekke han etter meg fram til alteret... :ler: Han klarte også å proklamere høyt og tydelig til en barnehage-kompis, at denne boka de skulle få var skikkelig kjedelig! :rodme: Kan ikke si vi har lykket helt i å oppdra han til en høflig liten kar.. ;)

Ble middag på McDonalds i dag. Ikke akkurat slankemat, men for en gangs skyld så smakte ikke maten jeg fikk i det hele tatt! Så neste gang skal jeg prøve og kjøre et sunnere alternativ. :)

Vet ikke helt hvordan det går hverken med trim eller kosthold neste uke. Skal til Trondheim med jobben fra tirsdag til torsdag. Kommer til å ta med svømmetøy og kanskje vanlig treningstøy også. Så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink å trene du da! Veldig bra :klappe: Veeel..kirkeboken er strengt tatt ikke den mest morsomme boken for en liten pjokk da.. ;) Kan ikke huske at jeg synes den var så hysterisk morsom heller :sjenert: Da er Linus i Svingen bedre! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han klarte også å proklamere høyt og tydelig til en barnehage-kompis, at denne boka de skulle få var skikkelig kjedelig!  :rodme: Kan ikke si vi har lykket helt i å oppdra han til en høflig liten kar.. ;)

:ler: Morsom liten kar i alle fall!

Tror T@ssen fikk barne-bibel da han var i kirka som 4-åring...?

Jo det var vel det... har ikke akkurat bladd så mye i den... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline

Vi hadde det samme problemet med poden da han som 4 åring skulle hente kirkeboka. Han nektet å gå fram, men det ordnet seg til slutt.

Jeg kan dessverre ikke skryte av å følge de gode rådene dine i matveien i dag. Det ble normalt sunn frokost og så ble det alt for mye mat på koldtbord. Noe mer mat i dag orker jeg ikke. Men jeg lover at i morgen skal jeg være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig dere stikker innom, Ballerina, @lfa og Hannen! :klem: Om ikke annet så har vi jo en god historie til podens konfirmasjonstale. :ler:

Jeg kan dessverre ikke skryte av å følge de gode rådene dine i matveien i dag.

Hvis det er noen trøst så har jeg selv også store problemer med å få til mange små måltid i helgene. Glemmer det rett og slett ut...

Jøsses, her går det tregt i kveld... Er det KG eller internett hos oss mon tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Går tregt her også  :sur:  Er som regel slikt på søndagskveld  ;)

Ok, greit å vite at det ikke er noe surr på linja her. Kunne jo blitt litt som den fantastisk morsomme Radio1-snutten som ble lagt ut her for en stund siden. :ler:

Lurer litt på det av og til om jeg kan bli "avslørt" om hva jeg driver med på nettet.. :sjenert: Ikke det at jeg gjør så mye galt altså ;), men det blir litt surfing på jobb for tiden. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært å trent styrke! *stolt*

Så flink du har vært

Ellers har vi vært på gudstjeneste i dag og fått kirkebok. Ikke heeelt vellykket, poden nektet å gå opp så jeg måtte omtrent trekke han etter meg fram til alteret...  :ler: Han klarte også å proklamere høyt og tydelig til en barnehage-kompis, at denne boka de skulle få var skikkelig kjedelig!  :rodme: Kan ikke si vi har lykket helt i å oppdra han til en høflig liten kar.. ;)

:ler:

Ble middag på McDonalds i dag. Ikke akkurat slankemat, men for en gangs skyld så smakte ikke maten jeg fikk i det hele tatt! Så neste gang skal jeg prøve og kjøre et sunnere alternativ.  :)

Jeg hater McDonalds, men dessverre så elsker resten av familien min det :sur:

Vet ikke helt hvordan det går hverken med trim eller kosthold neste uke. Skal til Trondheim med jobben fra tirsdag til torsdag. Kommer til å ta med svømmetøy og kanskje vanlig treningstøy også. Så får vi se...

Ligger i så veldig godt an jeg heller, men det er vel ikke alltid like lett å få til alt heller. Vi er ikke supermennesker... Bare nesten :sjarmor:

Ha en fin søndagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg går KG som normalt.

Ja, nå går det fint her også. Litt forvirret... :ler:

Heldig du Marillia som hater McDonald. Kanskje jeg skulle mane meg selv til å gjøre det samme?

JEG HATER McDONALD!

JEG HATER McDONALD!

JEG HATER McDONALD!

JEG HATER McDONALD!

JEG HATER McDONALD!

JEG HATER McDONALD!

JEG HATER McDONALD!

JEG HATER McDONALD!

JEG HATER McDONALD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...