Gå til innhold

Fomleriene

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Gjest synseren

Til Marilla og Fru Fomle, det er ikke vanskelig å lage smykke i det heletatt. Dere trenger perler, sene og "strikke Lise", som jeg legger ved bilde av. Når du kjøper "strikke Lise" ligger det bruksanvisning med. Den forteller i detalj hvordan du trer "strikke Lise". Først må du få alle perlene på senen. Det er skikkelig morsomt og mye lettere enn det ser ut. Prøv davel!! Morsomt tidsfordriv på mørke høstkvelder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Flott at du har meldt deg inn på treningsstudioet, Fru Fomle :klappe:. Der kan du sikkert få hjelp til å finne et treningsopplegg som passer ryggen din.

Så flinke alle er med å lage smykker. Det ser moro ut også. Jeg har aldri turd å gå i gang med noe slikt. Har ikke visst hva jeg trengte og hvordan jeg skulle gjøre det.

God natt :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger perler, sene og "strikke Lise", som jeg legger ved bilde av.

Jeg skal ikke si hva jeg synes den lignet på! ;)

Men takk for tips, nå fikk jeg endelig lagt inn bestillingen hos Panduro og det ble noen perler der òg. :) Kommer også til å bestille mer smykketing fra en av de andre butikkene, må bare se hvordan det første smykket blir til slutt.

Flott at du har meldt deg inn på treningsstudioet, Fru Fomle :klappe:.

Ja, det var på tide også etter å ha snakket om det i en liten evighet. ;) For meg så har det fungert sånn at siden jeg betaler så mye for å trene så er det motivasjon for å få meg avgårde. Håper det blir slik nå også. :) Men fikk litt kalde føtter også, "min" instruktør fra da jeg gikk der før har sluttet og lokalet er ikke lekkert at det gjør noe...

Hmmmm, lurer på hvordan denne dagen blir... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og kikket på sko i går, må ha noen nye sko uten hæl...

Klarer ikke å bestemme meg om jeg synes disse her var kule eller ulidelig stygge.

:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de skoa var kule jeg.

Ja, men er litt usikker på den gummikanten i svart og hvitt nederst. Det så litt rart ut i virkeligheten. Får ned og se en gang til, de var utrolig gode på! Og Timberland er forhåpentligvis god kvalitet også så de holder en vinter og to.. Ender vel opp med noen svarte til slutt som vanlig. ;)

I dag blir det ikke trening for min del, skal på besøk til en høygravid venninne (venter nr.3). Sist hun var gravid fødte hun dagen etter jeg hadde vært der så hun var veldig ivrig på besøk nå for å si det sånn... :ler: Vi gikk gravide samtidig med første (fødte med 3 dagers mellomrom), deretter fikk jeg nr. 2 året før henne. Nå er hun altså først ute med nr. 3, satser på at det kanskje kan bli min tur til det en gang neste år. Hvis jeg bare får overtalt min kjære.. ;)

Husfronten: Ikke hørt et ord fra megler etter siste visning på mandag. Tar det som et veldig positivt tegn!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline
Får ned og se en gang til, de var utrolig gode på!

For min del har det etter hvert blitt veldig viktig at skoene er gode på. Jeg har gått i så mange vonde sko opp gjennom årene bare fordi skoene var stilige. Det er det slutt på. Ikke søren om jeg tvinger føttene mine ned i vonde sko lenger.

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det etter hvert blitt veldig viktig at skoene er gode på. Jeg har gått i så mange vonde sko opp gjennom årene bare fordi skoene var stilige. Det er det slutt på. Ikke søren om jeg tvinger føttene mine ned i vonde sko lenger.

Veldig enig! :Nikke: Og spesielt nå for tiden når ryggen krangler.. Så lave støvletter blir det uansett, må bare ta den "store" avgjørelsen om jeg skal gå for brune eller svarte ;) . Skal til Trondheim noen dager i neste uke, og da nytter det nok ikke med sandal-lignende sko lenger. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Marilla og Fru Fomle, det er ikke vanskelig å lage smykke i det heletatt. Dere trenger perler, sene og "strikke Lise", som jeg legger ved bilde av. Når du kjøper "strikke Lise" ligger det bruksanvisning med. Den forteller i detalj hvordan du trer "strikke Lise". Først må du få alle perlene på senen. Det er skikkelig morsomt og mye lettere enn det ser ut. Prøv davel!! Morsomt tidsfordriv på mørke høstkvelder!!

Hah, jeg kjøpte faktisk en Strikkelise til avkommet når vi var på Folkemuseet på Bygdøy for noen måneder siden! Perler har jeg, men hvor store skal de være? Og hvilken type sen skal jeg bruke?

*supergiret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange om det gitt ;)

Klarer enda ikke å la være å kjøpe pensko/støvletter som er fine, men jeg ender stort sett opp med å bruke de som gode å ha på. Til vinteren må man jo ha sko/støvletter som er gode å ha på, og ikke minst litt varme i. For to år siden kjøpte jeg meg noen støvletter som var sååå lekre, men med stillethæl på. Tror dere de ble mye brukt? De var så glatte at jeg omtrent ikke kunne gå fra huset og ut i bilen når det var snø ute :ler:

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Tusen takk for klemmen i dagboka mi :) Veldig koselig! Han har mye rart for seg ja..

De skoene var jo greie nok, men er enig med deg i at den såla ikke var noe særlig.. Men den typen der er det jo massevis av i butikkene nå så det bør jo være mulig å finne noen, om du bestemmer deg for at såla var stygg.. Jeg er av samme oppfatning som de andre her om at skoene må være gode å gå i, og varme.. Men jeg vil helst ikke være flau dersom noen ser skoene mine jeg da.. Uansett hvor varme eller gode de er ;) Tåpelig kanskje men.. Jeg bruker verdens beste sko, selskinnssko som går litt oppover forbi ankelen og bittelitt opp på leggen. Eller noen av de superhotte pelsstøvlene fra ifjor.. Veit virkelig ikke om jeg har råd til nye vintersko i år... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren
Hah, jeg kjøpte faktisk en Strikkelise til avkommet når vi var på Folkemuseet på Bygdøy for noen måneder siden! Perler har jeg, men hvor store skal de være? Og hvilken type sen skal jeg bruke?

*supergiret*

Perlene er bittesmå, vet desverre ikke størrelsen. Jeg brukte en sen som var 0,4 mm, hvis det kan hjelpe deg. De kan sikkert hjelpe deg på en hobbybutikk.

Håper svaret hjalp deg litt på vei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest synseren

Har gjort samme erfaring som deg Hannen. Nå går jeg bare i sko som er behagelige og bra for føttene. Bortsett fra i selskap der jeg nesten ikke skal gå, da kan jeg ta på meg høye hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til synseren, Ballerina, Gitte og Marillia! :klem: til dere for å lage liv i boka mi! :)

Heihei :) Tusen takk for klemmen i dagboka mi :) Veldig koselig! Han har mye rart for seg ja..

De skoene var jo greie nok, men er enig med deg i at den såla ikke var noe særlig.. Men den typen der er det jo massevis av i butikkene nå så det bør jo være mulig å finne noen, om du bestemmer deg for at såla var stygg.. Jeg er av samme oppfatning som de andre her om at skoene må være gode å gå i, og varme.. Men jeg vil helst ikke være flau dersom noen ser skoene mine jeg da.. Uansett hvor varme eller gode de er ;) Tåpelig kanskje men.. Jeg bruker verdens beste sko, selskinnssko som går litt oppover forbi ankelen og bittelitt opp på leggen. Eller noen av de superhotte pelsstøvlene fra ifjor.. Veit virkelig ikke om jeg har råd til nye vintersko i år... :sjenert:

Håper virkelig det ordner seg, Gitte! :klem:

Etter nok en prøving av diverse sko så endte jeg opp med de rare støvlettene likevel. De kosta noen kroner, så nå håper jeg virkelig at jeg ikke har gjort et bomkjøp.... Liker heller ikke å være flau over skoa mine, er nødt å føle meg vel ellers bruker jeg de jo ikke. Har fått positive tilbakemeldinger så langt med unntak av fra mannen, men det er helt vanlig når jeg kjøper noe litt utenom det vanlige. Så jeg ville blitt mer bekymret om han hadde syntes de var kule! :ler: Har de på meg på jobb i dag, det kan nok bli litt i varmeste laget.. Skulle visst bli opp mot 15 grader her i dag, ikke akkurat støvlett-vær. ;)

Jeg har sånne "næsnaladja" som jeg bruker i tørrsnø og slikt. Vet du hva det er?  ;)

:klø:

Ikke peiling på hva det er nei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Jeg har sånne "næsnaladja" som jeg bruker i tørrsnø og slikt. Vet du hva det er?  ;)

Hva i alle dager er "næsnaladja" :klø:. Det har ikke jeg hørt om før.

Det at du ikke fikk noen positiv tilbakemelding fra mannen din på de nye skoa er vel ikke så mye å bry seg om, Fru Fomle. Hva vet vel mannfolk om sko ;)?

Ha en strålende dag, Fru Fomle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt kaos på vei til jobb i dag, Nokas-befaringen gjør at omtrent hele sentrum er stengt av...

Koselig kveld i går, ble ikke de helt store utskeielsene heller. Fikk servert grønnsaker med yoghurt-dip. Og litt julemarsipan og super-chips da, men det teller vel omtrent ikke når jeg er så sunn ellers. :ironi:

Vi så ikke lost, men fikk med meg den siste episoden da jeg kom hjem. Ble litt skuffet egentlig, snakk om å tvære ting ut i det uendelige... Det de viste i den episoden kunne de brukt 10 min på istedet for 40. :forvirret:

I dag skal jeg prøve og komme meg i svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jenter da! Vet dere ikke hva næsnaladja er! :grine2: Skjønner jeg godt! Hmm..forklaring hva det er.. sko som er tovet i grå ull, med blå såle og blå snøring? Oftest brukt av barn? Klokere nå? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jenter da! Vet dere ikke hva næsnaladja er!  :grine2:  Skjønner jeg godt! Hmm..forklaring hva det er.. sko som er tovet i grå ull, med blå såle og blå snøring? Oftest brukt av barn? Klokere nå?  :sjenert:

:idesmil:

Det vet jeg hva er ja! Dessverre helt ubrukelige i mildt vestlands-vinter-klima, men sikkert helt glimrende i tørrsnø. Tror ikke jeg nesten vet hva tørrsnø er engang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke fikk noen positiv tilbakemelding fra mannen din på de nye skoa er vel ikke så mye å bry seg om, Fru Fomle. Hva vet vel mannfolk om sko ;)?

Ha en strålende dag, Fru Fomle.

Er litt fjern i dag, så ikke innlegget ditt før nå.. :sjenert:

Nei, mannfolk vet lite om sko. Og spesielt den mannen jeg har. :ler: Har etterhvert lært meg å ikke ta meg nær av at han i 99% av tilfellene ikke liker det jeg kjøper. Stort sett må han etter en stund innrømme at det ikke var så ille som han syntes først likevel. ;) Og skoene er kjempedeilige, om enn litt varme innendørs! Og i morgen har de meldt 20 grader her! :overrasket: Det er høst for pokker! :sur:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...