Gå til innhold

Jeg trenger hårhjelp :( (Bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du si hva du mener ned nøytrale og skånsomme Shampo og balsam? Hva kjennetegner dem, hva ser man etter?

Anonymkode: c560f...599

Neutral sjampo f.eks. Fås på apotek iallfall. https://www.neutral.no/produkter/til-har/neutral-shampoo.html

Anonymkode: f11f1...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde prøvd å få frem naturlige krøller om jeg var deg. Virker som det kruser seg om du børster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (13 minutter siden):

Minst mulig kjemikalier, uten parfyme og allergener eller andre sterke stoffer. Det er ikke mange slike på markedet dessverre. Det nærmeste jeg har kommet i Norge er Neutral sine, så jeg bruker dem. I tillegg bruker jeg Morrocan olje i lengden ved behov spesielt i sommermånedene og 2-3 ganger i året tar jeg hårkur hos frisøren min. Det tar et par uker for hodebunn og hår å venne seg til et helt nytt produkt. Man kan også spørre sin frisør om tips angående skånsomme og nøytrale produkter, men husk at frisørene er selgere :) Jeg har også lært fra min bestemor hvordan lage hårkur hjemme ved å koke brennesle som te og skylle hår og hodebunn med den avkjølte teen etter hårvask :) Man trenger ikke gjøre det hver gang man vasker håret, men det har hjulpet meg masse om sommeren når det er varmt ute og man blir klam og svett i hodebunnen. Sterk sol og sommeren er virkelig ikke gode for håret, så man må helst beskytte håret med solhat eller ved å prøve å være mer i skyggen og ta litt ekstra vare på håret da. Vinteren er heller ikke så bra når det er ekstremt kaldt, så håret trives ikke med ekstreme temperaturer. 

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Neutral sjampo f.eks. Fås på apotek iallfall. https://www.neutral.no/produkter/til-har/neutral-shampoo.html

Anonymkode: f11f1...1f1

Neutral sin shampo er ikke skånsom, den inneholder sulfat som ingrediens nr 2. 

Anonymkode: c560f...599

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde prøvd å få frem naturlige krøller om jeg var deg. Virker som det kruser seg om du børster det?

Mener hun skrev at det er nyvasket og ubørstet på bildet. Krøllete hår er naturlig tørt, så det trenger masse fukt, en kur 1 gang i uken er bra. Også må man holde seg unna shampoer med sulfat, det tørker ut hår og hodebunn og er altfor hardt. 

Anonymkode: c560f...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du egentlig har veldig krøllete hår, men bruker feil produkter/teknikk som gjør at det «henger» mer. 

Prøvd produkter og teknikker som er ment for krøllete hår? 

Finnes mange videoer på youtube. Her er en av dem: 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for mange gode innspill! Og også takk for komplimenter for ulla mi, det er jo hyggelig å høre :)

For å prøve å svare på litt her;

jeg prøver å unngå silikon, men jeg er litt usikker på hvor nøyaktig jeg har lest innholdsfortegnelsen på alt i det siste,  i jakten på shampoo. 

Jeg børster håret veldig sjelden! En gang i ny og ne når det er fuktig (Ja, jeg vet det fy, men det blir altfor brusete hvis jeg børster det tørt. Børster veldig forsiktig, altså ;) )

Grunnen til at jeg ønsker en skarpere V er for de gangene jeg har det i hestehale. Det er mest krøller bak og noe slettere i front, og når det da samles i en hestehale så får det en regnbueform i enden, siden det som kommer fra front havner på sidene og det fra bakhodet i midten,  og det drar seg mer opp. Det ble en elendig forklaring, men det ser i hvert fall ikke bra ut 🙈

Ønsker gjerne også å ha litt lengde på det. Jeg har et ganske stort hode og firkantet ansikt, og jeg tror rett og slett ikke jeg vil kle å ha det såpass "kort" som nevnt. Siden det er såpass tykt, så ser jeg for meg at det må tynnes veldig for at det ikke skal bli altfor stort.

ts

Anonymkode: 19fec...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen hjertelig takk for mange gode innspill! Og også takk for komplimenter for ulla mi, det er jo hyggelig å høre :)

For å prøve å svare på litt her;

jeg prøver å unngå silikon, men jeg er litt usikker på hvor nøyaktig jeg har lest innholdsfortegnelsen på alt i det siste,  i jakten på shampoo. 

Jeg børster håret veldig sjelden! En gang i ny og ne når det er fuktig (Ja, jeg vet det fy, men det blir altfor brusete hvis jeg børster det tørt. Børster veldig forsiktig, altså ;) )

Grunnen til at jeg ønsker en skarpere V er for de gangene jeg har det i hestehale. Det er mest krøller bak og noe slettere i front, og når det da samles i en hestehale så får det en regnbueform i enden, siden det som kommer fra front havner på sidene og det fra bakhodet i midten,  og det drar seg mer opp. Det ble en elendig forklaring, men det ser i hvert fall ikke bra ut 🙈

Ønsker gjerne også å ha litt lengde på det. Jeg har et ganske stort hode og firkantet ansikt, og jeg tror rett og slett ikke jeg vil kle å ha det såpass "kort" som nevnt. Siden det er såpass tykt, så ser jeg for meg at det må tynnes veldig for at det ikke skal bli altfor stort.

ts

Anonymkode: 19fec...526

Stort hår er bare sååå fint😍

Du skulle bare ha visst hvor mange som drømmer om det😉

Anonymkode: c560f...599

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig i brukeren som mente at du burde ha en bue på håret og ikke en skarpere V. 

En skarpere V vil gjøre at håret ditt ikke får denne trekantlooken som det har nå, hvor det er massivt nede ved tuppene og flatt på toppen.

Og tynne det ut vil hjelpe.

Ellers gode produkter, du har fått masse tips. :)

Vakkert hår!

Anonymkode: 9e942...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (10 minutter siden):

Ser ut som du egentlig har veldig krøllete hår, men bruker feil produkter/teknikk som gjør at det «henger» mer. 

Prøvd produkter og teknikker som er ment for krøllete hår? 

Finnes mange videoer på youtube. Her er en av dem: 

 

Her ser du hvor vakkert det er med en skarpere V. ;)

Å bue krøllete hår, eller ha en slak V er ikke det beste.

Anonymkode: 9e942...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener at krøllete hår ikke kan være buede - noen eksempler som enkelt kan finnes med google. Når det gjelder Neutral sin sjampoo, så skrev jeg ikke at den er perfekt, men det nærmeste skånsom jeg er kommet til i Norge. Den er strippet for det meste av dårlige kjemikalier. Dessuten så er Laureth den mildeste av sulfatene og sulfatene er de som faktisk renser håret, så gode produkter helt uten sulfater (som jeg ikke har funnet på det norske markedet ennå) blir vanskeligere å oppnå følelse av rent med. Spesielt hvis man har oljete hår og hodebunn. Da er en mild sulfate som Laureth til å foretrekke.

Spoiler

hannahs-curly-hair-method-12.jpg0_BeFunky-collage.jpg

CurlyHair-Productsin-India.png?w=1500&ss

 

How_to_care_for_curly_hair.jpg?v=1563205

 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 timer siden):

Til dere som mener at krøllete hår ikke kan være buede - noen eksempler som enkelt kan finnes med google. Når det gjelder Neutral sin sjampoo, så skrev jeg ikke at den er perfekt, men det nærmeste skånsom jeg er kommet til i Norge. Den er strippet for det meste av dårlige kjemikalier. Dessuten så er Laureth den mildeste av sulfatene og sulfatene er de som faktisk renser håret, så gode produkter helt uten sulfater (som jeg ikke har funnet på det norske markedet ennå) blir vanskeligere å oppnå følelse av rent med. Spesielt hvis man har oljete hår og hodebunn. Da er en mild sulfate som Laureth til å foretrekke.

  Vis skjult innhold

hannahs-curly-hair-method-12.jpg0_BeFunky-collage.jpg

CurlyHair-Productsin-India.png?w=1500&ss

 

How_to_care_for_curly_hair.jpg?v=1563205

 

Laureth er ikke mild nei, de som ikke kan dette kan komme til å tro set npr su skriver det, og det finnes flust av slik sjampoer du sier du ikke finner i Norge. Jeg bruker div selv, men du må være villig til å gjøre litt research. 

Anonymkode: c560f...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 timer siden):

Til dere som mener at krøllete hår ikke kan være buede - noen eksempler som enkelt kan finnes med google. Når det gjelder Neutral sin sjampoo, så skrev jeg ikke at den er perfekt, men det nærmeste skånsom jeg er kommet til i Norge. Den er strippet for det meste av dårlige kjemikalier. Dessuten så er Laureth den mildeste av sulfatene og sulfatene er de som faktisk renser håret, så gode produkter helt uten sulfater (som jeg ikke har funnet på det norske markedet ennå) blir vanskeligere å oppnå følelse av rent med. Spesielt hvis man har oljete hår og hodebunn. Da er en mild sulfate som Laureth til å foretrekke.

  Skjul innhold

hannahs-curly-hair-method-12.jpg0_BeFunky-collage.jpg

CurlyHair-Productsin-India.png?w=1500&ss

 

How_to_care_for_curly_hair.jpg?v=1563205

 

Vedkommende skrev ikke at det ikke kan vøre buet, hun beskrev hvilken effekt det har, så kan ts vurdere selv.

Anonymkode: c560f...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her igjen! 

Jeg har undersøkt litt mer rundt denne Curly Girl Method, og funnet ut at jeg i hvert fall skal se nærmere på shampoo uten silikon og sulfat. Der fører Normal en serie som heter Cantu, som ble nevnt av en amerikansk youtuber/blogger, som også er en skikkelig krølltopp 🙂

Anonymkode: 19fec...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts her igjen! 

Jeg har undersøkt litt mer rundt denne Curly Girl Method, og funnet ut at jeg i hvert fall skal se nærmere på shampoo uten silikon og sulfat. Der fører Normal en serie som heter Cantu, som ble nevnt av en amerikansk youtuber/blogger, som også er en skikkelig krølltopp 🙂

Anonymkode: 19fec...526

Da må du bruke balsam uten silikon også, så det ikke bygger seg opp i håret når du bruker sulfatfri shampo. 

Anonymkode: c560f...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (18 timer siden):

Til dere som mener at krøllete hår ikke kan være buede - noen eksempler som enkelt kan finnes med google. Når det gjelder Neutral sin sjampoo, så skrev jeg ikke at den er perfekt, men det nærmeste skånsom jeg er kommet til i Norge. Den er strippet for det meste av dårlige kjemikalier. Dessuten så er Laureth den mildeste av sulfatene og sulfatene er de som faktisk renser håret, så gode produkter helt uten sulfater (som jeg ikke har funnet på det norske markedet ennå) blir vanskeligere å oppnå følelse av rent med. Spesielt hvis man har oljete hår og hodebunn. Da er en mild sulfate som Laureth til å foretrekke.

  Skjul innhold

hannahs-curly-hair-method-12.jpg0_BeFunky-collage.jpg

CurlyHair-Productsin-India.png?w=1500&ss

 

How_to_care_for_curly_hair.jpg?v=1563205

 

Og dette, bortsett fra øverste bildet som er en klar V og derfor ikke et eksempel på bue, er grunnen til at en skarp V gir best balanse i frisyren på massivt og krøllete hår. Bildene du viser her beviser bare poenget mitt om at slak avslutning gir enormt volum nederst på håret. TS har også mye mer hår enn damene på disse bildene (bortsett fra nr.2) og vil få et enda større volum nederst på håret hvis hun ikke klipper det i skarp V og klipper det opp.

Anonymkode: 9e942...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da må du bruke balsam uten silikon også, så det ikke bygger seg opp i håret når du bruker sulfatfri shampo. 

Anonymkode: c560f...599

Selvfølgelig, glemte bare å nevne balsamen 🙂

Anonymkode: 19fec...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts her igjen! 

Jeg har undersøkt litt mer rundt denne Curly Girl Method, og funnet ut at jeg i hvert fall skal se nærmere på shampoo uten silikon og sulfat. Der fører Normal en serie som heter Cantu, som ble nevnt av en amerikansk youtuber/blogger, som også er en skikkelig krølltopp 🙂

Anonymkode: 19fec...526

Normal har også en serie som heter Curl Girl. Veldig bra produkter for krøller og masse fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...