Gå til innhold

Debatten nå på NRK


Drizzt

Anbefalte innlegg

Drizzt skrev (1 time siden):

Jo, han fortsetter. Han fikk jo støtte fra hun dama ved siden av seg fra Dagbladet.

Det er fordi hun ikke kan dolke sin egen ansatt i ryggen på direktesendt tv. Det at han ikke forstår alvoret betyr ikke at hun ikke kan SIN jobb. 
Han blir ikke oppsagt, han får bare ett eget utvalg artister å anmelde... Han blir irrelevant til han fader ut.

Endret av Druid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest byråkrati

Hun ble jo konfrontert om det hun sa noen år tidligere om at de "skulle se på det" eller hva hun sa. Det syntes hun var spennende. Tenk at noen husker tomtpjattet man kom med for flere år tilbake. Virkelig en cliffhanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (15 minutter siden):

Syns Grønneberg kom veldig godt ut av "debatten". 

Han ble avkledd og tatt i løgn av samtlige debattanter som fikk taletid mot han.

TIX, la meg si det slik, jeg ser på han som en litt arrogant snørrunge, kom FORBEREDT med sitater fra Grønneberg mot andre artister!!!! Det var ikke ett fnugg av selvmedlidenhet eller offerrolle, det var pinlig saklig og objektiv disseksjon av alle påstander Anders kom med. Hvert eneste poeng han prøvde seg på, ble tatt ned,avkledd og sendt rett tilbake.

De klarte til og med å synliggjøre usakligheter hans med med å sammenligne med NRK anmeldelsen!!

Der var ikke noe som helst troverdighet eller spor av faglig integritet igjen på fyren når han gikk ut av bildet.

Og kansje det verste, (og kommentaren om mobbingen av han i anmeldelsen ville være til hjelp for saken til TIX legger denne lista høyt allerede)

Han FORSTO ikke at han symbolsk hadde dratt sammenligning til Ari sin psykiske lidelse ( grunnen til at han hadde så enormt behov for annerkjennelse og grunnen til at han tok tatoveringen) og hadde derfor Ingen innsikt i betydningen i det han skrev betydde at han ba TIX ta selvmord.

Han LEVER av å skrive!!!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
byråkrati skrev (15 minutter siden):

Hun ble jo konfrontert om det hun sa noen år tidligere om at de "skulle se på det" eller hva hun sa. Det syntes hun var spennende. Tenk at noen husker tomtpjattet man kom med for flere år tilbake. Virkelig en cliffhanger!

Da ble hun synlig irritert, synes jeg. «Så spennende!» Og snakket seg vekk fra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haukeland har gjort karriere på å skrive søppel om fyll, fest og "horer" , i låt etter låt. Så skriver han en banal låt om kjærlighet og går på tv og bare "jeg har ikke hatt det så lett altså, snufs snufs". Og nå er han liksom nasjonal kjæledegge? 

Patetisk. Han kan ta den "musikken" sin og stappe langt opp i.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

parmanoia skrev (1 minutt siden):

 

Nesten så jeg har lyst å lage Twitter konto for å like og dele...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (4 minutter siden):

 

Og dette er litt problemet. Det er ingenting komplisert her, hvis du ikke er en veldig enkel sjel:

Teksten til Høyre er en russelåt, faktisk en ganske godt gjennomført  pastisj på «Eg ve te Bergen» ( og husk at dette er litt godlynt mobbing av bergensere i utgangspunktet)  Vi kan ha en lang diskusjon om verdien av russelåter, spesielt de som bestilles av guttebusser, men dette er sjangeren; og selv om vi diskuterer verdispørsmål, den er faktisk ikke ondskapsfull.

Men selv om vi nagler TIX til Cancel Culture korset og  kun skal ha politisk korrekt kunst;

Setningen til Venstre kom ikke fra en personlig forurettet TIX; TIX ba ikke Anders være forsiktig med TIX. TIX ba Anders ha faglig integritet mot alle han anmeldte. 

Som Espen Moe Breivik sier over : vi fikk en opplæring i debatt, språkbruk og dannelse fra en som lever av å lage sanger som skal få hormonsprengte guttunger til å føle seg som konger på haugen. 
 

Hvis dette blir for komplisert for deg, kaaaansje du ikke skal si det til noen...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (4 minutter siden):

Og dette er litt problemet. Det er ingenting komplisert her, hvis du ikke er en veldig enkel sjel:

Teksten til Høyre er en russelåt, faktisk en ganske godt gjennomført  pastisj på «Eg ve te Bergen» ( og husk at dette er litt godlynt mobbing av bergensere i utgangspunktet)  Vi kan ha en lang diskusjon om verdien av russelåter, spesielt de som bestilles av guttebusser, men dette er sjangeren; og selv om vi diskuterer verdispørsmål, den er faktisk ikke ondskapsfull.

Men selv om vi nagler TIX til Cancel Culture korset og  kun skal ha politisk korrekt kunst;

Setningen til Venstre kom ikke fra en personlig forurettet TIX; TIX ba ikke Anders være forsiktig med TIX. TIX ba Anders ha faglig integritet mot alle han anmeldte. 

Som Espen Moe Breivik sier over : vi fikk en opplæring i debatt, språkbruk og dannelse fra en som lever av å lage sanger som skal få hormonsprengte guttunger til å føle seg som konger på haugen. 
 

Hvis dette blir for komplisert for deg, kaaaansje du ikke skal si det til noen...

🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den her er ganske høyt oppe på Jodel nå:

577B6FCA-5BD9-40D5-985B-7D21BB53BC4E.thumb.jpeg.48d32c8ca7310de1b7fa3981f1d931b2.jpegFA9134F3-FB08-40B0-80DC-3148BE3D0E5D.thumb.jpeg.3e99740202a861dfa241c44225fbb945.jpegDE20D0A7-FF23-4A52-95DF-4B1540932CA2.thumb.jpeg.33f835e61b12c3e3123275cc905926ce.jpeg
Å si i et intervju at tekstene han har skrevet tidligere ikke må bli tatt alvorlig, man så jo hvordan russen i sin tid tok an tekstene. 
 

Det er noe ved ham jeg ikke liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mgp-låten var jo ganske pinlig. Nå er det ikke første gang Norge sender en pinlig låt til Eurovision. Tix-låten er vel heller ikke det verste jeg har hørt rent musikalsk, men den var vel ganske kjedelig og tafatt til han å være. Vil påstå Tix har skrevet mer catchy låter før, uten at jeg kan sies å være noen stor fan. Men han er ekspert på akkurat det han driver med, nemlig dance-aktige russelåer beregnet på fest og moro, og fyren har åpenbart et musikalsk talent og kan lage iørefallende melodier. Norges Basshunter. Et bidrag som var mer i retning av russelåtene hadde unektelig blitt mye mer underholdende.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIX er et veldig stor forbilde for mange unge, i følge seg selv. 

Tror sikker en del foreldre tenker noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fordi man har skrevet russelåter, så får man ikke lov å snakke om andre ting? Allerede i 2019 kom han med sangen «jeg vil ikke leve» så det er ikke noe nytt at han snakker om psykisk helse. Han sier selv at det er helt greit å gi han 1 på terningen om anmelder mener det er rett, men man skal ikke gå til personangrep da. Man anmelder faktisk låten og ikke personen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med debatten er å skille sak og person, i dette tilfelle: anmeldelsen burde skrive om låten, ikke omtale artisten.

Samme gjelder TIX gamle låter. Nå er det snakk om låten han vant MGP som han ønsker å lese en anmeldelse av. Hvilke tekster han har skrevet før, hvilken type han er, hva og hvem osv, har ingen ting med saken å gjøre.

TIX ble stemt frem med en låt, og en mangeårig vistnok flink musikkanmelder burde kunne holde seg til å omtale nettopp den låten. 
 

Viktig å ha tunga rett i munnen her. 
 

Se forøvrig diskusjonen også her:  

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (9 timer siden):

Det er fordi hun ikke kan dolke sin egen ansatt i ryggen på direktesendt tv. Det at han ikke forstår alvoret betyr ikke at hun ikke kan SIN jobb. 
Han blir ikke oppsagt, han får bare ett eget utvalg artister å anmelde... Han blir irrelevant til han fader ut.

Men på spørsmålet om hun var enig i det som sto skrevet, sa hun at i stor grad var hun enig. Hva F? Det er ikke bare forsvar, hun støtter språkbruket. Hun kunne formulert det annerledes - at hun selv ikke synes det er en bra låt, men at hun er svært uenig i anmelderens språkbruk. 

Druid skrev (8 timer siden):

Han ble avkledd og tatt i løgn av samtlige debattanter som fikk taletid mot han.

TIX, la meg si det slik, jeg ser på han som en litt arrogant snørrunge, kom FORBEREDT med sitater fra Grønneberg mot andre artister!!!! Det var ikke ett fnugg av selvmedlidenhet eller offerrolle, det var pinlig saklig og objektiv disseksjon av alle påstander Anders kom med. Hvert eneste poeng han prøvde seg på, ble tatt ned,avkledd og sendt rett tilbake.

De klarte til og med å synliggjøre usakligheter hans med med å sammenligne med NRK anmeldelsen!!

Der var ikke noe som helst troverdighet eller spor av faglig integritet igjen på fyren når han gikk ut av bildet.

Og kansje det verste, (og kommentaren om mobbingen av han i anmeldelsen ville være til hjelp for saken til TIX legger denne lista høyt allerede)

Han FORSTO ikke at han symbolsk hadde dratt sammenligning til Ari sin psykiske lidelse ( grunnen til at han hadde så enormt behov for annerkjennelse og grunnen til at han tok tatoveringen) og hadde derfor Ingen innsikt i betydningen i det han skrev betydde at han ba TIX ta selvmord.

Han LEVER av å skrive!!!

Ganske enig med deg her. Han forsto ikke hvor mange grenser han tråkket over langt forbi ytringsfriheten. Han kunne ikke stå for det han skrev og gjemte seg bak sin mangeårig musikkarrière som base for mobbespråket. Vel, for meg fremstår han som en gammel gubbe som har vokst og levd mange år i litt andre tider da mobbing var greit og ikke helt har oppdatert seg og tilpasset seg dagens situasjon hvor mobbing ikke er greit. Ikke bare mobbing, men latterliggjøring av de som sliter med psykisk helse. I tillegg anmelder han ikke musikken, han angriper artisten som person.

Mangle her blander TIX og mannen bak TIX. Det er viktig å skille de to i en saklig debatt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye helgendyrkelse av Tix for tiden. Jeg vil tro TIx er en ganske smart fyr med mye forretningsteft. Han vet nøyaktig hva som skal til for å få mye sympati og oppmerksomhet. Etter jeg så innslaget på Lindmo ble dette ganske åpenbart. Jeg tviler ikke  på at han har hatt det kjipt på ungdomsskolen. Velkommen i klubben.

Men det er absolutt ikke synd på fyren. Han er rik, kjent, slipper økonomiske bekymringer og kan helt sikkert velge og vrake blant potensielle partnere av det motsatte kjønn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Borge ga også vinnerlåta terningskast 1. Han åpnet anmeldelsen med å skrive at sangen var søppel. Han skriver også at Tix ikke burde belemre offentligheten med slikt makkverk. 

Rart det bare er Grønneberg som skal få gjennomgå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Espen Borge ga også vinnerlåta terningskast 1. Han åpnet anmeldelsen med å skrive at sangen var søppel. Han skriver også at Tix ikke burde belemre offentligheten med slikt makkverk. 

Rart det bare er Grønneberg som skal få gjennomgå.

Har du sett debatten? For Borge klarte å begrunne anmeldelsen, mens Grønneberg kom med unnskyldninger, som feks «skal vi ikke ha det moro?». Borge har heller ikke skrevet så stygge ting i anmeldelser tidligere, ifht til hva Grønneberg har gjort.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...