Gå til innhold

Debatten nå på NRK


Drizzt

Anbefalte innlegg

Jeg ser på og nyter hvordan Dagbladets journalist får passet sitt påskrevet av TIX og Solvang. Makan til en usympatisk person, han fra Dagbladet.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får bare mer og mer sansen for Tix! Eller Andreas da. Anmelderen hadde nok vunnet mer på å være litt mer ydmyk. Han gir seg jo virkelig ikke 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Jeg ser på og nyter hvordan Dagbladets journalist får passet sitt påskrevet av TIX og Solvang. Makan til en usympatisk person, han fra Dagbladet.

Ja kjenner jeg blir helt paff. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (Akkurat nå):

Får bare mer og mer sansen for Tix! Eller Andreas da. Anmelderen hadde nok vunnet mer på å være litt mer ydmyk. Han gir seg jo virkelig ikke 

Samme her. Han var helt ukjent for meg før MGP og nå synes jeg at anmelderen bør være litt mer ydmyk og erkjenne sine feil. 

Helt enig med TIX at anmelderen driver med mobbespråk. Anmelderen viser til sin lang musikkarrière. Herregud, man, det handler ikke om hvor mange år du har vært i musikken, men hva slags person du er. Og det er ikke noe vakkert eller greit der å se.

 

Heia, TIX/Andreas!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja aldri vært veldig begeistret for Tix, eller musikken hans er vel det jeg ikke har likt så godt.

 

Men nå? Jeg blir imponert over hvor saklig han er og hvor fantastisk han klarte å stå imot idioten. 

Go TIX ❤️

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Samme her. Han var helt ukjent for meg før MGP og nå synes jeg at anmelderen bør være litt mer ydmyk og erkjenne sine feil. 

Helt enig med TIX at anmelderen driver med mobbespråk. Anmelderen viser til sin lang musikkarrière. Herregud, man, det handler ikke om hvor mange år du har vært i musikken, men hva slags person du er. Og det er ikke noe vakkert eller greit der å se.

 

Heia, TIX/Andreas!

Det blir hvertfall helt feil å beskylde tix for å bruke dette til å tjene penger, når han formulerer seg slik han gjør bare for å generere klikk. Tix bruker hvertfall "makta" si på en god måte, mens anmelderen genererer mobbing. Seriøst, hadde mine barn brukt det språket der! 😡 Eller blitt brukt det språket til 😢. Ikke rart dagens unger er frekke i kjeften når voksne folk ikke ser at det er negativt med et sånt språk. 

 

Nå er vel ikke akkurat de første låtene til TIX noen fryd språkmessig heller, men det er jo litt av greia med han også. Dessuten er han fullstendig klar over det, i motsetning til anmelderen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati

"Ja, jeg sa fæle ting, men til mitt forsvar så får du sikkert mer oppmerksomhet rundt psykisk helse nå, så egentlig gjorde jeg en fin ting 🙂"

- Grønneberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både nyter det og synes samtidig det er ubehagelig å se på. Får litt vondt av folk som stilles til veggs, særlig når de har alle mot seg, og egentlig ikke har noe å forsvare seg med. Det må være skikkelig ekkelt å stå der! 

100% fortjent da. Og ikke mye ydmykhet å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Tix! Dette var godt og saklig argumentert!

Dette er en anmelder som har vært i gamet i mange år, her har han fyrt fra hofta i et desperat forsøk på å holde seg relevant. At at han er overrasket over folk sin reaksjon mot han etter gallen han skrev vitner jo bare om at han er for gammel og at han feiler i å holde å holde seg relevant. Tiden han lever i er forbi. Det er ikke lengre kult å være "blasert og opprørsk" og å skrive for å provosere. 

Han blir bare smått stakkarslig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (6 minutter siden):

Både nyter det og synes samtidig det er ubehagelig å se på. Får litt vondt av folk som stilles til veggs, særlig når de har alle mot seg, og egentlig ikke har noe å forsvare seg med. Det må være skikkelig ekkelt å stå der! 

100% fortjent da. Og ikke mye ydmykhet å se.

Mobbere skal stilles til veggs uten at det blir ubehagelig å se og høre på. Han har alle mot seg fordi ingen liker mobbere.

Hadde han anmeldt sangen faglig, ville det vært annerledes. Men når han angriper personen bak sangen, da krysser han en grense.

Det verste er at det var NULL selvinnsikt og ydmykhet å se selv når han ble konfrontert med ting.

Dagbladet er en søppelavis som tillater slik søppel på sine sider. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk aldri tenkt over hvor ondskapsfulle anmeldere kan være før jeg så dette.

Jeg syntes dog at anmelderen hadde et poeng da han sa at mange artister ofte " spiller " på vonde opplevelser for å skaffe PR.

I melodi grand Prix i gamle dager handlet alt om musikken. Skrev du en dårlig låt var det ingen som brydde seg en dritt om hvor vond oppvekst du hadde, du måtte levere noe bra musikalsk uansett. I den siste tiden så har det vært litt sånn at så lenge du har en tåredryppende historie å komme med så kan du lage hva slags møl du bare vil, du vil vinne fordi folk syntes synd på deg.

Så begynte jeg å tenke på at musikk, film, teaterstykker etc som kjent er en kunstform. Kunstneren gjør jo det hen gjør for å uttrykke seg og sine følelser. Er det ikke derfor naturlig å tenke seg at veldig mange kunstnere og artister sliter psykisk og alltid har gjort det, og at mange verkene deres er et resultat av det? Og at grunnen til at det blir fler og fler som åpner seg nå ikke handler om PR i det hele tatt, men om at mange av dem faktisk er syke og at det har blitt litt lettere å være åpen?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (1 minutt siden):

Jeg blir overrasket om Grønneberg fortsetter som anmelder etter dette. 

Jo, han fortsetter. Han fikk jo støtte fra hun dama ved siden av seg fra Dagbladet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt TIX! Grønneberg gjør en dårlig figur. Retorikken hans er farlig og ikke adekvat i et moderne og opplyst samfunn der det smått og senn har blitt noe mer åpenhet omkring psykisk helse og mobbing! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (57 minutter siden):

Jo, han fortsetter. Han fikk jo støtte fra hun dama ved siden av seg fra Dagbladet.

Guds grønne jord... Fy, Grønneberg, fy. :pisk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, malifika said:

Jeg har faktisk aldri tenkt over hvor ondskapsfulle anmeldere kan være før jeg så dette.

Jeg syntes dog at anmelderen hadde et poeng da han sa at mange artister ofte " spiller " på vonde opplevelser for å skaffe PR.

I melodi grand Prix i gamle dager handlet alt om musikken. Skrev du en dårlig låt var det ingen som brydde seg en dritt om hvor vond oppvekst du hadde, du måtte levere noe bra musikalsk uansett. I den siste tiden så har det vært litt sånn at så lenge du har en tåredryppende historie å komme med så kan du lage hva slags møl du bare vil, du vil vinne fordi folk syntes synd på deg.

Så begynte jeg å tenke på at musikk, film, teaterstykker etc som kjent er en kunstform. Kunstneren gjør jo det hen gjør for å uttrykke seg og sine følelser. Er det ikke derfor naturlig å tenke seg at veldig mange kunstnere og artister sliter psykisk og alltid har gjort det, og at mange verkene deres er et resultat av det? Og at grunnen til at det blir fler og fler som åpner seg nå ikke handler om PR i det hele tatt, men om at mange av dem faktisk er syke og at det har blitt litt lettere å være åpen?

Jeg tror også det. Tenker på mange store musikere, også fra 50-60-70tallet - Michael Jackson, David Bowie, Jimi Hendrix,  Janis Joplin, Bob Dylan, Whitney Houston, Kurt Cobain etc, etc, sleit/sliter med psykiske helse, og det forklarer mye når det kommer til bruk av dop og overdoser i musikkbransjen. Supert med mer åpenhet rundt dette. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat noen kjernekar han der Grønneberg, men jeg synes likevel han har rett i mye av kritikken mot Tix. 

Endret av parmanoia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...