Gå til innhold

Kjøre opp til henger BE, hva fikk dere spørsmål om på førerprøve osv

Majott

Anbefalte innlegg

Skal kjøre opp til henger neste uke, så jeg er litt spent og nervøs. Så må spørre om hva deres erfaringer er på det!

Hva ble dere spurt om på førerprøven/oppkjøringen, og hva måtte dere vise at dere kunne når det gjaldt lastsikring, rygging, kjøring osv. 

Og hvordan var deres førerprøve, hva er deres erfaring med det? Gikk det greit, eller fikk dere litt problemer, og da med hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke spørsmålet jeg fikk. Men HUSK å be sensor gå ut når du skal rygge på plass. Så du har en som manøvrerer for deg

Anonymkode: 21939...337

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om lastesikring blant annet. Måtte vise sensor tre forskjellige måter å sikre på, og reglene rundt. Fikk noen flere spørsmål også, men de husker jeg ikke. Jeg rygget vel 3-4 ganger under oppkjøringen. Husk å be sensor om å gå ut under rygging :) 

jeg syns oppkjøringen til BE var mye roligere og mindre anspent stemning enn da jeg kjørte opp på bil. Hadde ikke kjørt mye med henger heller, kanskje 5 ganger før jeg kjørte opp. Så lenge du klarer å rygge og tar hensyn til hengeren, så er det null stress :)

Anonymkode: 56f1b...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke spørsmålene men du må huske å gå grundig gjennom Last sikringen så sensor ser på og si hva du ser etter og hvordan lasten er plassert og hvorfor. 

Når du skal rygge må du be sensoren å gå ut, gjør du ikke det stryker du. Jeg gjorde en liten feil med å si at sensor skulle stå på feil side, det ble feil i forhold til speielen, men det var en bagatell da jeg sa han skulle bytte side. Ryggingen og kjøringen gikk perfekt, så besto uten problem. 

Du har allerede lappen, så sensor ser ikke like mye på om du har uvaner bak rattet såfremt det ikke er trafikkfarlig, mye lettere å kjøre opp med henger enn bil. 

Spørsmålene bør du ikke tenke så mye på, de har liten innvirkning så lenge du kan kjøre, Rygge og sikre lasten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...