Gå til innhold

Dagjobb eller turnusjobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dagjobb,

Turnus med helge og helleigdagsjobb er fælt

Anonymkode: 18088...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagtid er best for kroppen. 

Jobber selv FM/EM og N  jobber helg hver 3dje helg. 17 dager fri hver 6 uke.

Ville helst jobbet dagtid, sliter på kroppen å jobbe sånn over flere 10 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helsevesenet, 2 delt turnus med jobbing hver 3.helg. Hadde nok ikke valgt turnusjobbing en gang til, nå som jeg er mamma. Men når jeg var yngre kunne jeg i perioder jobbe hver helg, uten at jeg brydde meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jobber 3-delt turnus, men dog ikke i helsesektoren. 

Positive: 

I praksis, så jobber vi ofte bare 32-33 timer i uken. Har enormt mange tillegg, slik at lønna ofte er ca. 30% høyere enn det som står i arbeidskontrakten. Selv om man har 100% stilling, så føles det ikke helt ut som man jobber 100%. 

Personlig liker jeg nattevaktene best, rett og slett siden de er så rolige, og man kan sysle med helt andre ting (studier, netflix, osv.). 

Negativt: 

Vi har en ganske komplisert turnus, slik at hver uke er helt forskjellig i ca. 8 uker, før mønsteret repeterer seg selv. Dette kan gå noe ut over planlegging. 

Går glipp av en del ting (jul, påske, bursdager, osv.) - men heldigvis er vi som oftest greit bemannet, slik at du kan ta deg et par timer fri, for å besøke slike ting. 

Når det er sagt, så føler jeg at den dagjobb hadde passet meg litt bedre. Den turnusjobben jeg er i nå, er drittkjedelig. Arbeidsoppgaven er rett og slett kjedelig, mens typiske dagjobber hadde vært langt mer givende. 

Men, igjen, kommer nok til å savne både timene og friheten jeg har i turnus. Det er litt deilig å tenke at man plutselig har 3-4-5 dager fri, samt at man kan bruke 30% av jobbtiden sin på ting som studier. Noe som vil være svært vanskelig i dagjobb. 

Anonymkode: 8737f...ffc

Kan jeg spørre hvilken bransje du er i?

Anonymkode: 8d00d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jobber en på 80% med 12t vakter og en helgestilling på ca 25%. Jeg jobber turnus i begge jobbene.

Jeg synes det passer meg veldig godt. Når jeg først er på jobb kan jeg like så greit jobbe lenger, så har jeg litt mer fritid utenom. 
 

Jeg synes det hele ble litt kjedelig med så mye fri, så nå jobber jeg 2. hver helg også. Det passer meg helt perfekt!

Jeg jobber kun dag og kveld - natt er utelukket. Det fungerer ikke for meg i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg kjenner flere som foretrekker å jobbe turnus. Ei ble overført til kun dagtid i noen år og da hun ble flyttet tilbake i turnus så var hun veldig fornøyd over det. Da «fikk hun litt egentid», som hun sa. To andre jeg kjenner fikk også stillingene sine omgjort til kun dagtid og begge sa opp dagstillingene i løpet av 2-3 måneder og skaffet seg ny turnusjobb. 
 

Jeg syntes det er litt snålt, men de har barn og er nok vant til å ha litt «egentid» de dagene barna er i barnehagen/på skolen og de jobber kveld eller har turnusfri. 

Anonymkode: 0d4fc...fb3

 Jobber turnus og har barn. Forstår ikke helt hva som er litt snålt. Egentid er viktig for de fleste. 

Anonymkode: e22a4...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...