Gå til innhold

Dagjobb eller turnusjobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foretrekker dere å jobbe dagtid og være bundet til 8-16 HVER dag, eller å jobbe turnus med fridager i uka og roligere morninger? Ulempen er helgejobbing osv. 

Anonymkode: fe038...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber to-delt turnus som sykepleier og jobber hver 3. helg. Skulle gjerne hatt en dagstilling med fri hver helg, men uten videreutdanning kan jeg glemme det. Har lyst til å ta videreutdanning om et par år. Hva slags aner jeg ikke 🤷‍♀️ Tenker litt på operasjonssykepleie, men har litt noia for sure og sinte kirurger 😅

Anonymkode: 8d00d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestemt meg helt enda. Jeg føler ikke at jeg får slappet helt av før en aftenvakt. Det går litt bedre med nattevakter. Men en helt vanlig dagjobb blir fort veldig rutine. Jeg har ikke noe imot å jobbe helg av og til. Det er veldig rolig og trivelig på jobb som regel. 

Anonymkode: 2ed16...593

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker dagtid. Jeg synes turnuslivet gir følelsen av å aldri ha skikkelig fri, og det er ikke verdt det med all kvelds, helg og helligdagsjobbingen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber mest dag og så 3. Hver helg. Syns det er topp. Litt fri i ukedagene pga helgjobbingen , så får jeg unna husarbeid, ukeshandling, tannlegebesøk osv. 

Kommer ann på familie situasjonen tenker jeg.

Nå kunne vi ikke fått til at jeg jobbet kvelder pga mann som jobber seine dager og ikke får hentet i bhg. Det vil jo forandre seg når alle barna går på skolen. Men så er det kjøring til div fritidsaktiviteter. 

Jobber helligdager også å jul ol.  Virker deilig å vite at en alltid har fri alle røde dager. 

Endret av Snart7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvordan turnusen er lagt opp, f. eks. i hht. langfri og sånn. Men jeg vil i utgangspunktet ha turnus.  Ikke rushtrafikk, handle når det er lit folk i butikken osv. I det hele tatt mindre stress. Større mulighet for litt overtid nå og da, og mer langfri.  Helger kan også være roligere å jobbe på. 

Utenom coronaen da, så har man mulighet for å bestille turer/reiser på tider med lite trafikk og billigere priser. Har man gode kolleger, kan man bytte innbyrdes å få til lengre friperioder.  Må presisere at jeg er skilt, å har ikke småbarn lenger, så dett passer meg utmerket i den livssituasjonen jeg er i nå. Jobber ikke i helsevesenet. 

Anonymkode: 78f22...286

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med barn, og egentlig alltid, er dagjobb det beste - både helsemessig, familiært og sosialt. 

Jeg jobber som sykepleier på legekontor - DRØMMEJOBB. Aldri sliten.

Anonymkode: 70c8a...bee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde foretrekt en blanding. Noen uker vanlig dagjobb med en kjernetid, andre uker kveld- og nattevakter + helg. Vil ikke ha tidligvaktene da. Aldri likt de da det er akkurat for tidlig. Har jobbet innen en turnussektor hele studietiden, så var hardt å gå over til standard dagjobb. Fint å ha rutinene av at nå kommer helgen og fri, men savner ordentlig fritid i ukedagene. 

Anonymkode: 0327d...e29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken turnus det er, men jeg bytter aldri min 2-2 rotasjon mot noe:-)

Anonymkode: 361d5...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber turnus, men jobber 12 timersvakter. Syns det er topp og jobbe i snitt 2,8 vakter i uken. Mye fri, elsker formiddagene hjemme alene. Syns det var hardere og jobbe dag/aften med 5 vakter per uke. Men har en mann som jobber 7-15, hadde ikke fungert uten

Anonymkode: c79c5...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet både todelt og tredelt turnus og jobber nå dagtid og for meg er det å jobbe dagtid ren luksus. Er mye mindre sliten, har mer kapasitet til et sosialt liv, sover bedre og har endelig fått en normal døgnrytme igjen. I tillegg er det mye bedre med tanke på familie og sosialt liv. Går aldri tilbake til turnus! 

Anonymkode: 7a5f0...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker turnus! Prøvde dagjobbing i 8 mnd. Aldri mer. Aldri vært mer sliten. 

Anonymkode: e3c41...c3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turnus passer personligheten min best, dagjobb passer livssituasjonen min best - så da blir det det siste inntil barna er store nok.

Anonymkode: d55e6...79f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som godt voksen med utflyttede barn, så er 3delt turnus helt flott. Liker at det er variasjon i dagene, liker å jobbe helg. Natt er ikke så gøy, men på en måte liker jeg det og🤔 Så jeg kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til kun dagjobbing. Er blitt for vant med fridager midt i uka, og å kunne sove lenge før seinvakt, og andre gleder. 

Men, hadde ikke orka et slikt liv med små barn! Tror jeg....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turnus passer MEG best, men mannen er ikke helt fornøyd. Vi har ett barn som snart begynner på skolen. Jeg jobber turnus nå, men må vel dessverre vurdere å finne en vanlig dagjobb for husfredens skyld. Jeg VET at jeg kommer til å bli mye mer sliten av å jobbe 8-16 hver dag med null fleksibilitet.

Anonymkode: 213f1...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Turnus passer MEG best, men mannen er ikke helt fornøyd. Vi har ett barn som snart begynner på skolen. Jeg jobber turnus nå, men må vel dessverre vurdere å finne en vanlig dagjobb for husfredens skyld. Jeg VET at jeg kommer til å bli mye mer sliten av å jobbe 8-16 hver dag med null fleksibilitet.

Anonymkode: 213f1...ab9

Jeg jobber forresten ikke nattevakter. Kun kveldsvakt 1-2 ganger i uken pluss jobbing hver 3.helg. Har også fri 1-2 dager hver eneste uke.

Anonymkode: 213f1...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Turnus! Så utrolig mye mer behagelig og fleksibelt! Blir sliten av tanken på å måtte opp og ut tidlig hver eneste morgen for å levere i barnehage før jobb 😖

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke likt noen av delene. Ville følt meg fanget om jeg måtte være på en viss plass, til en viss tid. 

Har fleksitid. Så lenge jeg leverer minst 40 timer hver uke bryr ikke arbeidsgiver seg om når jeg jobber, eller hvor jeg er. 

Anonymkode: 3f209...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagtid.
Har jobbet turnus i alle år.
Vil ikke bytte dagjobben mot noe!!

Anonymkode: 9eadd...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...