Gå til innhold

STOREbror som ikke takler lillesøster...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

han eier ikke tålmodighet.. klikker for hver minste ting.. på ting som han selv ikke greier som 20 åring engang.

Han forventer at lillesøster på 7 skal rydde 100% etter seg etter å ha smurt seg en brødskive. det skal ikke være en smule igjen.. han roper, kjefter og hakker til en av oss foreldre må bryte inn. Mens jeg hver morgen må tørke opp etter han etter frokosten. 

Han klager over at hun ikke rydder klærne etter seg på badet. roper, kjefter og hakker konstant... mens hans klær ligger strødd utover bad gulvet oppe.. Slike ting.. i tillegg så irriterer han seg over alt hun gjør og sier. Hånflirer og kjefter.

Jeg klikker snart... flere?

Anonymkode: c4b4d...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bor han hjemme når han er 20 år? Spesielt når han ikke tåler trynet på attpåklatten?

Anonymkode: bacfc...78a

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor bor han hjemme når han er 20 år? Spesielt når han ikke tåler trynet på attpåklatten?

Anonymkode: bacfc...78a

du kan så si.. jeg skjønner det ikke jeg heller..

Anonymkode: c4b4d...330

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke søsken som skal kjefte. Be han si fra til dere om det er noe han mener bør tas opp med lillesøster. Kjefter han på henne ryker han ut. Herregud - tenk å være sju år, og en tjueåring står og hyler til deg daglig. Det setter spor......

Anonymkode: 05fff...8f4

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skjønner ikke hvorfor han fremdeles bor hjemme? Hva med å kommunisere med ham da? Spørre kanskje? Denne mannen må det jo feile noe, hvis ikke han bare er seriøst bortskjemt da. Slik som du svarer så skulle man tro at her har det gått galt et sted på veien med tanke på oppdragelse. Men får håpe dere finner ut av det sammen. 

Anonymkode: 56512...234

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For det første: Hvorfor bor han hjemme?

For den andre: Hvorfor tillater du/dere at han verbalt trakasserer den 13 år yngre lillesøsteren sin? Si at han har å skjerpe seg på sekundet eller så ryker han på huet og ræva ut. Alle barn skal føle seg trygge hjemme!

Og for guds skyld, sjekk ut om det er en grunn til at han oppfører seg sånn (misbruk, psykisk sykdom, trauma).

Anonymkode: eeb8f...1e1

fordi det er det han ønsker.. han vil spare alt han tjener.. han er gnien og bortskjemt. han krangler fortsatt som bustene fyker med sin 15 år gamle søster også..

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skjønner ikke hvorfor han fremdeles bor hjemme? Hva med å kommunisere med ham da? Spørre kanskje? Denne mannen må det jo feile noe, hvis ikke han bare er seriøst bortskjemt da. Slik som du svarer så skulle man tro at her har det gått galt et sted på veien med tanke på oppdragelse. Men får håpe dere finner ut av det sammen. 

Anonymkode: 56512...234

han er stesønnen min og jeg har aldri hatt så mye jeg skulle sagt i oppdragelsen hans.  det er fars hus og far ønsker at han bor her. Har som regel fått kjeft om jeg har sagt noe... Han er EKSTREMT bortskjemt, så her har det gått innmari feil i oppdragelsen.. enig.

Anonymkode: c4b4d...330

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

fordi det er det han ønsker.. han vil spare alt han tjener.. han er gnien og bortskjemt. han krangler fortsatt som bustene fyker med sin 15 år gamle søster også..

han er stesønnen min og jeg har aldri hatt så mye jeg skulle sagt i oppdragelsen hans.  det er fars hus og far ønsker at han bor her. Har som regel fått kjeft om jeg har sagt noe... Han er EKSTREMT bortskjemt, så her har det gått innmari feil i oppdragelsen.. enig.

Anonymkode: c4b4d...330

Og likevel kommer det inn en lillesøster i en allerede ikke så veldig funksjonell familie. Ja ja.........

Anonymkode: 7497a...3ab

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fortelle han at det faktisk er flaut at en på TJUE ÅR fortsatt krangler med søsken på 7 og 15. Virkelig flaut. 

Anonymkode: 8b542...b28

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han autist da? Der er ikke normalt at en på 20(!!) krangler med ei på 7. stakkars jenta di sier jeg bare, du må få en slutt på dette. Hun er er LITE BARN. 

Anonymkode: d41ff...72d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet ikke hvorfor han bor hjemme? Kommunikasjon og samarbeid og den slags har ikke så gode kår i huset sånn generelt?

Er denne kjeftinga og irritasjonen noe som har kommet i det siste? I så fall må det vel gå an å snakke med en 20-åring om hva som har skjedd og hvorfor. Hvis det har pågått lenge er jo det nærliggende spørsmålet hvorfor det ikke har blitt slått ned på for lengst - et barn skal ikke trenge å ha det sånn hjemme. Hvis far mener det at hensynet til hans bortskjemte 20-årige sønn veier tyngre enn at hans 7-årige datter har det trygt hjemme, er det kanskje på tide at du som mor må vurdere hva som er viktigst for deg - mannen eller barnet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Hvorfor har du ikke klikket for lengst? Hun lever jo under psykisk mishandling.

Endret av Lama_Drama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, finn fram løva i deg og ta deg sammen! Det er da for f... ikke aktuelt at en voksen mann skal stå og skrike til en jentunge? Den forvokste drittungen hadde blitt i klare ordelag fortalt hvor skapet skal stå!

Akkurat nå er barnets største problem deg! Som ikke beskytter og ikke griper inn. Hva tror du det gjør med tilknytning og selvbilde?

Hvis det blir et problem for mannen din at du parkerer snørrungen hans bør du vurdere hele mannen.

Altså, ta deg sammen!

Anonymkode: 83255...1bf

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

han eier ikke tålmodighet.. klikker for hver minste ting.. på ting som han selv ikke greier som 20 åring engang.

Han forventer at lillesøster på 7 skal rydde 100% etter seg etter å ha smurt seg en brødskive. det skal ikke være en smule igjen.. han roper, kjefter og hakker til en av oss foreldre må bryte inn. Mens jeg hver morgen må tørke opp etter han etter frokosten. 

Han klager over at hun ikke rydder klærne etter seg på badet. roper, kjefter og hakker konstant... mens hans klær ligger strødd utover bad gulvet oppe.. Slike ting.. i tillegg så irriterer han seg over alt hun gjør og sier. Hånflirer og kjefter.

Jeg klikker snart... flere?

Anonymkode: c4b4d...330

Han er vel sjalu, dere har sikkert gitt mye mer oppmerksomhet og kjærlighet til dattera deres enn til han. FØLER HAN. 

Han føler kanskje at dere elsker hun mer enn han? Det er ikke uvanlig at søsken føler på sjalusi, man kan ofte føle at foreldre velger seg en favoritt. Og selvfølgelig favoriserer foreldrene ei liten søt jente på 7 år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ut! Ellers må du ta med deg lillesøster og flytte. Hun risikerer å bli varig skadet av dette. DU må ta grep!

Anonymkode: b23f4...d34

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

han eier ikke tålmodighet.. klikker for hver minste ting.. på ting som han selv ikke greier som 20 åring engang.

Han forventer at lillesøster på 7 skal rydde 100% etter seg etter å ha smurt seg en brødskive. det skal ikke være en smule igjen.. han roper, kjefter og hakker til en av oss foreldre må bryte inn. Mens jeg hver morgen må tørke opp etter han etter frokosten. 

Han klager over at hun ikke rydder klærne etter seg på badet. roper, kjefter og hakker konstant... mens hans klær ligger strødd utover bad gulvet oppe.. Slike ting.. i tillegg så irriterer han seg over alt hun gjør og sier. Hånflirer og kjefter.

Jeg klikker snart... flere?

Anonymkode: c4b4d...330

Du som voksen og mor burde også kunne klare å sette 20 åringen på plass når dette skjer. Uavhengig om far blir muggen av den grunn, man står ikke å skriker til en 7 åring. 

Men det er helt klart at det er sjalusi inn i bildet siden det gjelder begge søsknene, du er ikke moren hans så han føler nok at disse søsknene helst ikke skulle vært der - og heller moren hans sammen med faren. 

Dere trenger å sette dere ned, du, far og 20 åringen og ta en alvorlig prat. Sett mannen på plass , små ungene skal ikke bli skriki til daglig av en voksen person som det der. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan fortelle han at det faktisk er flaut at en på TJUE ÅR fortsatt krangler med søsken på 7 og 15. Virkelig flaut. 

Anonymkode: 8b542...b28

det har jeg da gjort tusen ganger..

bestelvenn skrev (55 minutter siden):

Du som voksen og mor burde også kunne klare å sette 20 åringen på plass når dette skjer. Uavhengig om far blir muggen av den grunn, man står ikke å skriker til en 7 åring. 

Men det er helt klart at det er sjalusi inn i bildet siden det gjelder begge søsknene, du er ikke moren hans så han føler nok at disse søsknene helst ikke skulle vært der - og heller moren hans sammen med faren. 

Dere trenger å sette dere ned, du, far og 20 åringen og ta en alvorlig prat. Sett mannen på plass , små ungene skal ikke bli skriki til daglig av en voksen person som det der. 

Jeg gjør jo det.. problemet er jo bare at dette skjer hele tiden. og vi griper selvfølgelig inn.. søster på 15 er heller ikke min.  det er jo bare det at jeg begynner å bli mektig lei av denne store ungen..

Anonymkode: c4b4d...330

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...