Gå til innhold

STOREbror som ikke takler lillesøster...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt normalt når det er mange år mellom , de tar på seg en oppdragerrolle.

 

Anonymkode: 3b8dc...be1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaffe egen leilighet og hotellrom??

Hva er folk innbiller seg?

Anonymkode: e8ae1...faf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha typisk motbydelig stemor å skrive dritt om unger som ikke er hennes egne 😂 derfor tviler jeg på at 20 åringen er som du beskriver 

Anonymkode: 31968...51d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tenkte med én gang av gutten måtte være stesønnen til Ts. Etter å ha lest alle innleggene, ser jeg at jeg hadde rett.

Anonymkode: 69a76...786

Ærlig talt. Alle vet at ungdommer kan være utfordrende for både foreldre og steforeldre. Oppførselen er vel ikke akseptabel uansett. Spesielt ikke når den vedvarer etter ungdommen faktisk er blitt voksen.

Jeg ville heller ikke akseptert slik atferd fra ungdommene mine, selv om jeg har født dem selv. 
 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skaffe egen leilighet og hotellrom??

Hva er folk innbiller seg?

Anonymkode: e8ae1...faf

Folk «innbiller seg» at en time out for partene kan bidra til å dempe konfliktnivået. For min del er det blant annet basert på erfaringer med egne barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

han eier ikke tålmodighet.. klikker for hver minste ting.. på ting som han selv ikke greier som 20 åring engang.

Han forventer at lillesøster på 7 skal rydde 100% etter seg etter å ha smurt seg en brødskive. det skal ikke være en smule igjen.. han roper, kjefter og hakker til en av oss foreldre må bryte inn. Mens jeg hver morgen må tørke opp etter han etter frokosten. 

Han klager over at hun ikke rydder klærne etter seg på badet. roper, kjefter og hakker konstant... mens hans klær ligger strødd utover bad gulvet oppe.. Slike ting.. i tillegg så irriterer han seg over alt hun gjør og sier. Hånflirer og kjefter.

Jeg klikker snart... flere?

Anonymkode: c4b4d...330

sikker på at du ikke overdriver litt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant så er du gal som aksepterer det.

Anonymkode: cb8ca...ac4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

han eier ikke tålmodighet.. klikker for hver minste ting.. på ting som han selv ikke greier som 20 åring engang.

Han forventer at lillesøster på 7 skal rydde 100% etter seg etter å ha smurt seg en brødskive. det skal ikke være en smule igjen.. han roper, kjefter og hakker til en av oss foreldre må bryte inn. Mens jeg hver morgen må tørke opp etter han etter frokosten. 

Han klager over at hun ikke rydder klærne etter seg på badet. roper, kjefter og hakker konstant... mens hans klær ligger strødd utover bad gulvet oppe.. Slike ting.. i tillegg så irriterer han seg over alt hun gjør og sier. Hånflirer og kjefter.

Jeg klikker snart... flere?

Anonymkode: c4b4d...330

Stesønn?

Anonymkode: 57f8d...616

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

problemet er jo at denne 20 åringen har dårlige holdninger og at faren lar han ha dem. han ser på meg som ett dumt brødhode.. mener at søsteren på 15 skal gjøre alle pliktene hans fordi hun er jente osv.. 

Anonymkode: c4b4d...330

Neimen æsj, hva slags holdninger er dette?? Tenker faren hans også slik?

Anonymkode: 2084f...e7b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an. Har et barn på 20 selv, hun oppfører seg ikke sånn mot de yngre søsknene. Nå flyttet hun ut da hun var 19,da.. 

Anonymkode: 3951b...fbc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ingen bombe at dette var en stesønn.

 

Anonymkode: b93d3...582

Nei, hvis han ikke var det, hadde han for lengst vært kastet ut med de holdningene han viser. 

Anonymkode: 7df67...a54

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal starte med å gjøre livet hans til et helvete. Folk har tatt selvmord på grunn av mobbing. Som voksen vet du sikkert hvordan du skal bryte han ned.

Anonymkode: 08420...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha helt klart for deg at ditt ansvar er en 7 år gammel jente. Så må du handle ut fra det. Du har en voksenrolle å fylle for din 7 åring selv om far ikke har klart å fylle sin voksenrolle for sin sønn. 

Jeg ville handlet inn flytteesker for å ha klare. Gi en meget kort frist til forbedring, begynn å se på leiemarkedet i området. Kort sagt: forbered deg, og flytt hvis det ikke blir dramatisk endring på kort tid. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenkte med én gang av gutten måtte være stesønnen til Ts. Etter å ha lest alle innleggene, ser jeg at jeg hadde rett.

Anonymkode: 69a76...786

Næmen nawwwww så flink du er da... 

...?!? 🙄

Anonymkode: c8bf8...4fd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

han eier ikke tålmodighet.. klikker for hver minste ting.. på ting som han selv ikke greier som 20 åring engang.

Han forventer at lillesøster på 7 skal rydde 100% etter seg etter å ha smurt seg en brødskive. det skal ikke være en smule igjen.. han roper, kjefter og hakker til en av oss foreldre må bryte inn. Mens jeg hver morgen må tørke opp etter han etter frokosten. 

Han klager over at hun ikke rydder klærne etter seg på badet. roper, kjefter og hakker konstant... mens hans klær ligger strødd utover bad gulvet oppe.. Slike ting.. i tillegg så irriterer han seg over alt hun gjør og sier. Hånflirer og kjefter.

Jeg klikker snart... flere?

Anonymkode: c4b4d...330

Du får si fra til han at det ikke er holdbart at han, voksne mannen som han er behandler søsteren sin på denne måten og påpeke alle de tingene han krever av henne som han ikke giddet å gjøre selv, og om han ikke gir seg viser du han døra og sier det er på tide han flytter ut

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har en voksen mann i huset ditt som ødelegger hverdagen til et 7 år gammelt barn. Du skjønner selv at han må ut, sant? 

Anonymkode: a793f...b12

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er helt normalt når det er mange år mellom , de tar på seg en oppdragerrolle.

 

Anonymkode: 3b8dc...be1

Oppdragerrolle? Han har vel mer tatt på seg en mobberolle

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Stesønn har alltid vert ett veldig dominerende vesen og har hatt lyst til å bestemme over det meste siden han var 10-11 år.. jeg sier ting nå som at han gjerne må bestemmer over hva vi skal se på tv i stua, men at han da må ha interesse for å bidra i hjemmet. eller at han må gjerne bestemme hva vi skal ha til middag, men må da ha interesse av å hjelpe til med å lage den for eksempel. noe han ikke har lyst til fordi han mener at det er min jobb.  vi har aldri hatt ett godt forhold, men jeg har alltid forholdt meg saklig og rolig.  Slikt tåler han ikke.. han takler ikke kritikk og takler ikke at noen sier han imot... faren gjør sjeldent det da det ender med dårlig stemning

Anonymkode: c4b4d...330

Han høres ikke god ut denne gutten

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt å fotfølge ham rundt i huset når han er i nærheten av 7åringen. Bare han såvidt begynner med noe negativt mot henne ville jeg slått ned på det. Parker alt av sånn oppførsel umiddelbart. Du må klare å beskytte din egen datter mot en tullet 20åring. 

Blir det ikke bedring raskt eller 20åringen flytter ut så får du flytte med datteren din. Synes jeg kjenner igjen beskrivelsen av stesønn fra andre tråder så dette er jo tydligvis ikke et nytt problem eller noe som endrer seg. Du er nødt til å gjøre noe og ikke være så tafatt. 

 

Anonymkode: 94094...63f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 minutter siden):

Oppdragerrolle? Han har vel mer tatt på seg en mobberolle

Det er din mening 

Anonymkode: 3b8dc...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...