Gå til innhold

STOREbror som ikke takler lillesøster...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer jo også litt hvor han har fått disse kvinnefiendlige holdningene fra. Er det fra faren sin? Hva synes faren om at han snakker sånn til 15åringen som jo er farens datter? Faren synes det er helt greit eller? Hvor er moren til tenåringen og han unge voksne oppi dette??

Anonymkode: 94094...63f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er din mening 

Anonymkode: 3b8dc...be1

Så du mener det er ok å hakke og kjefte å hånflire som oppdragelsesmetoder?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det du som svikter som mor TS. Ta med deg jenta og flytt! Dette kan faktisk ikke fortsette, jenta kan bli ødelagt...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke la en voksen mann mobbe et lite barn i ditt eget hjem. Fortell ham at dette må opphøre sporenstreks ellers er det på hue og ræva ut! Maken!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette barnet har allerede lært seg å gå på eggeskall i sitt eget hjem og utvikler en personlighet hvor hun skal være stille og lydig og finne seg i alt for ikke å gjøre andre sinte. 

Dette lover godt for det videre livet hennes

Anonymkode: 08420...7fa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ville ha likt å høre hans side faktisk. Tipper DU har mye av skylden her, som stemødre flest 👍

Anonymkode: a04f9...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kerrs Pink

Fytti så utrolig trist.. hvis du virkelig ikke kan få faren til å bli med på laget og få kutta navlestrengen på snylteren, ville jeg flytta selv.

Fordi 7åringen blir garantert skada av dette, på et eller annet vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lurer jo også litt hvor han har fått disse kvinnefiendlige holdningene fra. Er det fra faren sin? Hva synes faren om at han snakker sånn til 15åringen som jo er farens datter? Faren synes det er helt greit eller? Hvor er moren til tenåringen og han unge voksne oppi dette??

Anonymkode: 94094...63f

Helt enig. Han må jo ha fått de fra et sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (19 timer siden):

Det kan godt hende at han alltid har vært et dominerende vesen, men da han var 10-11 år, var det ditt ansvar som voksen å skape et godt forhold til han - ikke motsatt. Jeg forsvarer ikke stesønnen din sin oppførsel den dag i dag, for det er totalt uakseptabelt. At han var dominerende som barn kan jo være grunnet i at han ikke ønsket å bo sammen med ei som ikke ville skape et godt forhold til han. Kanskje var skilsmissen mellom mor og far tung for han? Selvfølgelig burde far kommet inn i bilde og lagt noen føringer, men det er ikke han som kunne skape en god relasjon mellom dere.  

jeg har ikke kunne sagt noe på dette noen  gang.. far godtar ikke at jeg prøver å oppdra barna hans og gidder ikke å gjøre det selv... 

Anonymkode: c4b4d...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (18 timer siden):

sikker på at du ikke overdriver litt?

 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Neimen æsj, hva slags holdninger er dette?? Tenker faren hans også slik?

Anonymkode: 2084f...e7b

 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kanskje du skal starte med å gjøre livet hans til et helvete. Folk har tatt selvmord på grunn av mobbing. Som voksen vet du sikkert hvordan du skal bryte han ned.

Anonymkode: 08420...7fa

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så du har en voksen mann i huset ditt som ødelegger hverdagen til et 7 år gammelt barn. Du skjønner selv at han må ut, sant? 

Anonymkode: a793f...b12

selvfølgelig. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ville begynt å fotfølge ham rundt i huset når han er i nærheten av 7åringen. Bare han såvidt begynner med noe negativt mot henne ville jeg slått ned på det. Parker alt av sånn oppførsel umiddelbart. Du må klare å beskytte din egen datter mot en tullet 20åring. 

Blir det ikke bedring raskt eller 20åringen flytter ut så får du flytte med datteren din. Synes jeg kjenner igjen beskrivelsen av stesønn fra andre tråder så dette er jo tydligvis ikke et nytt problem eller noe som endrer seg. Du er nødt til å gjøre noe og ikke være så tafatt. 

 

Anonymkode: 94094...63f

det gjør jeg.. og det er veldig slitsomt.. med en gang jeg setter meg ned så er han "på".. derfor skriver jeg at jeg klikker snart

Anonymkode: c4b4d...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerrs Pink
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

 

 

 

selvfølgelig. 

det gjør jeg.. og det er veldig slitsomt.. med en gang jeg setter meg ned så er han "på".. derfor skriver jeg at jeg klikker snart

Anonymkode: c4b4d...330

Og derfor må du gjøre noe ANNET med situasjonen. Du har fått flere tips og råd her,hva tenker du å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg har ikke kunne sagt noe på dette noen  gang.. far godtar ikke at jeg prøver å oppdra barna hans og gidder ikke å gjøre det selv... 

Anonymkode: c4b4d...330

Ta med ungen og stikk fra dette mannfolkhelvetet 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

med mindre Tråd-starter faktisk gjør noe aktivt for å hindre denne oppførselen, så er du vel egentlig med på å "støtte" denne oppførselen..        

Anonymkode: 127aa...975

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han (eller kvalifiserer han til) en diagnose? Man kan si mye om unger og ungdom som ikke oppfører seg som forventet/normalt, men foreldre som nekter å se problemet og forsøke å finne løsninger  - ja det er vel der det største problemet ligger. Kan ikke forvente at sønnen forandrer seg med å ha fått ture på med slik oppførsel mens far legger ned forbud mot innblanding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som vektlegger at TS er stemor, kan jeg fortelle at jeg har vært i lillesøsterens sko, med min helbror. Ingen mine og dine-problematikk, kun at min storebror tilsynelatende hatet meg. Så det trenger overhodet ikke ha noe med TS som stemor å gjøre. Og til TS vil jeg si at det er ditt ansvar å beskytte et 7 år gammelt barn. Du forteller klart og tydelig til den 20 år gamle drittungen, at blir det én ubehagelig episode til, kan han pakke sakene sine og dra. Jeg er snart 40 og kan love deg at psykisk mishandling fra familiemedlemmer er noe som setter enorme spor. Jeg har mang en gang tenkt at det hadde vært lettere å oppleve blind vold på gaten, bli voldtatt av fremmede og så videre, enn det som jeg har vært utsatt for innen hjemmets "trygge" vegger. En slik følelse ønsker du ikke for jenta di, tro meg. 

Anonymkode: c8f69...f5b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

myohmy skrev (10 timer siden):

Har han (eller kvalifiserer han til) en diagnose? Man kan si mye om unger og ungdom som ikke oppfører seg som forventet/normalt, men foreldre som nekter å se problemet og forsøke å finne løsninger  - ja det er vel der det største problemet ligger. Kan ikke forvente at sønnen forandrer seg med å ha fått ture på med slik oppførsel mens far legger ned forbud mot innblanding. 

og noen er bare skikkelig bortskjemte, selvsentrerte og blottet for sosial intelligens..  

Anonymkode: c4b4d...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til dere som vektlegger at TS er stemor, kan jeg fortelle at jeg har vært i lillesøsterens sko, med min helbror. Ingen mine og dine-problematikk, kun at min storebror tilsynelatende hatet meg. Så det trenger overhodet ikke ha noe med TS som stemor å gjøre. Og til TS vil jeg si at det er ditt ansvar å beskytte et 7 år gammelt barn. Du forteller klart og tydelig til den 20 år gamle drittungen, at blir det én ubehagelig episode til, kan han pakke sakene sine og dra. Jeg er snart 40 og kan love deg at psykisk mishandling fra familiemedlemmer er noe som setter enorme spor. Jeg har mang en gang tenkt at det hadde vært lettere å oppleve blind vold på gaten, bli voldtatt av fremmede og så videre, enn det som jeg har vært utsatt for innen hjemmets "trygge" vegger. En slik følelse ønsker du ikke for jenta di, tro meg. 

Anonymkode: c8f69...f5b

jeg er der å jager bort storebror så snart noe skjer.. men dette e slitsomt og holde på med, og i tillegg usunt for datteren min at jeg gjør det.. jeg vil jo ikke at hun skal bli likedan.. 

Anonymkode: c4b4d...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerrs Pink
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg er der å jager bort storebror så snart noe skjer.. men dette e slitsomt og holde på med, og i tillegg usunt for datteren min at jeg gjør det.. jeg vil jo ikke at hun skal bli likedan.. 

Anonymkode: c4b4d...330

Så bra da,men han gir seg jo ikke virker det som? Du må gjøre noe MER! Få politiet til å ta en prat med han,eller noen fra BUP, eller hiv han ut! Herregud kvinnfolk, du må gjøre NOE  som faktisk hjelper.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Til dere som vektlegger at TS er stemor, kan jeg fortelle at jeg har vært i lillesøsterens sko, med min helbror. Ingen mine og dine-problematikk, kun at min storebror tilsynelatende hatet meg. Så det trenger overhodet ikke ha noe med TS som stemor å gjøre. Og til TS vil jeg si at det er ditt ansvar å beskytte et 7 år gammelt barn. Du forteller klart og tydelig til den 20 år gamle drittungen, at blir det én ubehagelig episode til, kan han pakke sakene sine og dra. Jeg er snart 40 og kan love deg at psykisk mishandling fra familiemedlemmer er noe som setter enorme spor. Jeg har mang en gang tenkt at det hadde vært lettere å oppleve blind vold på gaten, bli voldtatt av fremmede og så videre, enn det som jeg har vært utsatt for innen hjemmets "trygge" vegger. En slik følelse ønsker du ikke for jenta di, tro meg. 

Anonymkode: c8f69...f5b

Samme her. Min helbror, med ca samme aldersforskjell som hos TS, gjorde livet mitt til et helvete. Jeg lærte meg tidlig å liste meg rundt for å ikke bli sett/hørt av ham. Jeg prøvde rett og slett å være usynlig hjemme fordi jeg var så redd og jeg var i konstant beredskap. I dag er jeg i 30-årene og skremmer innimellom vettet av folk når jeg plutselig bare er der fordi jeg fortsatt går så stille så det er ingen som hører meg komme. Å leve med broren min har også gitt meg diverse andre problemer, som tilknytningsvansker og problemer med forhold og forpliktelser. Jeg ble redd for menn pga oppveksten min. Er skuffet og lei meg for at foreldrene mine ikke beskyttet meg bedre. 

Anonymkode: ff630...685

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres hekt urimelig ut! Han kunne jo vært faren! 

Anonymkode: 1f650...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...