Gå til innhold

Spørsmål kun til kvinner. Din første gang. Hvordan føltes det? Kan du beskrive følelsen hvordan DU opplevde det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er livredd for dette selv, har utsatt og utsatt og folk synes jeg sikkert er kjempesvær, men det føles aldri riktig å gjøre det. Skulle ønske jeg bare fikk det gjort men er redd det ikke skal være verdt det. 

Anonymkode: 82715...0b8

Det er verdt det når du gjør det med noen du liker, stoler på og føler deg trygg på, og som er med deg fordi de vil være med deg, og ikke bare for å ha sex. 

Anonymkode: 1fb28...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du seriøst hatt jomfruhinne? Haha! Du lyver! 

Anonymkode: ff3dc...3a4

Tja. Altså, det har jo blødd ut der når jeg har mensen. Så stengt har det selvsagt ikke vært. 🤪

Men det virket som om det skjedde noe i skjeden min da jeg var yngre. Det ble plutselig ømt og blødde bittelitt uten at jeg skulle ha mensen. Mulig det bare var tilfeldig. Jeg aner egentlig ikke, men siden jeg ikke fikk noe vondt ved første samleie, tenkte jeg at det kanskje hadde en sammenheng. 🙄 Tja.

Endret av Fioljenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Når han tok jomfrudommen din. 

Jeg vet ikke om jeg tør å ha sex. Jeg har rotet med gutter på fest, men stoppet det før det førte til sex. 

Jeg er bare så redd for smerten som kommer. Jeg tåler veldig lite. Tåler ikke å se blod heller.

Jeg vil gjerne vite hvordan smerten kjennes ut og hvor lenge den varer. Og jeg har hørt at det er vondt de 3 første gangene, stemmer det? Vil gjerne vite hvordan dere opplevde det.

Ingen svar er feil, alle opplever det forskjellig.😊

Anonymkode: 5fa5f...a00

For meg var det litt smerter, ikke fra penetrering av penis, men fra fingrene hans. Eller mer direkte fra neglene hans, de var for lange, de lage noen rifter, og det føre til et blodbad på lakenet, som sikkert ødela senga hans 😂 Så be hvem enn partneren er om å klippe neglene før de fingrer deg, for selv den minste riften kan føre til blod.

Helt ærlig, med nok oppvarming, med rett person som tar seg god tid med kvinnen, så skal det ikke være smerter eller blod, jomfruhinna er en myte. Den eksisterer ikke slik vi er blitt lært. For de fleste er det ingen hinne som skal sprekke, men en krans som kan strekkes, og hos noen som er nervøse, ikke kåt og våt nok, kan det komme rift i denne kransen som fører til blod. Når man er kåt vil blodet strømme nedover mot kjønnsorganet, og det fører til enda mer blødning om man får en liten rift 😂

Men blod og smerte er ikke noe som man trenger å oppleve noen gang i sengen, selv første gang. Om man bare har tid til å nyte hele seansen og bruker tid på oppvarming. Er du veldig nervøs anbefales glidemiddel på det sterkeste.

Anonymkode: a7e54...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var oppskrytt og litt kjedelig, noe jeg bare skulle gjennomføre. Ikke var det vondt heller.

Det har absolutt tatt seg opp senere 😊

Anonymkode: ba16b...a76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du vil neppe nyte det. Vent til du får deg en kjæreste som er glad i deg, og vent til du er klar. 

Det er jo litt forskjellig hva man legger i sex da, det er ikke ensbetydende med følelser og forhold for oss alle, første gang eller ikke.

Anonymkode: 29804...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første gang var ikke noe særlig. Jeg var vel 18 og alle venninnene mine hadde hatt sex, og var litt sånn at de var litt nedlatende mot meg som ikke hadde hatt sex. Burde vel bare gitt faen i dem, men ville så gjerne passe inn. 

Så hadde sex med en eller annen tilfeldig fyr som jeg aldri så igjen. Han var ikke særlig interessert i hvordan jeg hadde det og bare gjorde seg ferdig og gikk. Det var litt vondt, men akkurat den biten gikk fint. Følte meg egentlig litt brukt og litt kjipt at jeg hadde delt noe såpass intimt med noen jeg ikke likte engang. 

Jeg skulle ønske at jeg heller hadde ventet til jeg fikk min første kjæreste, som var noen år etter, men jeg var veldig usikker da jeg var på den alderen. 

Jaja, det ble bedre etter hvert. 

Anonymkode: d93db...c68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 18 og vi kysset og koste veldig lenge, og han forventet ikke mer enn det, men jeg følte at tiden var inne, og da var han ikke vanskelig å be. 

Ikke vondt, men skuffende. Tanken etterpå var "Det var det?". 

Det tok faktisk noen år før jeg fikk virkelig glede av penetrering, men vondt var det iallefall ikke. 

Anonymkode: 44817...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioljenta skrev (1 time siden):

Tja. Altså, det har jo blødd ut der når jeg har mensen. Så stengt har det selvsagt ikke vært. 🤪

Men det virket som om det skjedde noe i skjeden min da jeg var yngre. Det ble plutselig ømt og blødde bittelitt uten at jeg skulle ha mensen. Mulig det bare var tilfeldig. Jeg aner egentlig ikke, men siden jeg ikke fikk noe vondt ved første samleie, tenkte jeg at det kanskje hadde en sammenheng. 🙄 Tja.

Det er overraskende og skuffende at en kunnskapsrik dame som deg fortsatt tror på jomfruhinnen.

Anonymkode: 68ccb...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Min første gang var på en sofa på nachspiel. Med en jeg møtte den kvelden. Jeg sovnet på sofaen og våknet av at han holdt på å kle av meg. Jeg syns han var veldig kjekt og han var populær. Jeg turte ikke protestere. Han tok meg i dogystyle og jeg husker jeg bet i armlens på sofaen fordi det gjorde så vondt. Men ikke sånn at tårene trillet. Skulle ønsket jeg hadde ventet. Fikk meg kjæreste ikke lenge etter og skulle mye heller sett at min første gang var med han. 

Håper du også velger å vente til du kan gjøre det med noen du er trygg på. 

Anonymkode: d8ed3...57f

Det burde ha vært norsk lov som gir at man må gi digitalt samtykke før man har sex. Slik kan vi ha oversikt over alle som har sex med hverandre.

Om folk ikke har registrert seg så er det definert som voldtekt.

Anonymkode: 35a0a...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er overraskende og skuffende at en kunnskapsrik dame som deg fortsatt tror på jomfruhinnen.

Anonymkode: 68ccb...b1e

Det er ikke skuffende å basere seg på fakta. Sex før ekteskap er skam.

Anonymkode: 35a0a...b72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke skuffende å basere seg på fakta. Sex før ekteskap er skam.

Anonymkode: 35a0a...b72

Nei, holdninger som dine er en skam :)

Anonymkode: 68ccb...b1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det burde ha vært norsk lov som gir at man må gi digitalt samtykke før man har sex. Slik kan vi ha oversikt over alle som har sex med hverandre.

Om folk ikke har registrert seg så er det definert som voldtekt.

Anonymkode: 35a0a...b72

Forby faenskapet helt! Dildo og sædbank er alt en kvinne trenger i 2021

Anonymkode: 53017...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er overraskende og skuffende at en kunnskapsrik dame som deg fortsatt tror på jomfruhinnen.

Anonymkode: 68ccb...b1e

Altså, selve ordet jomfruhinne er jo veldig misvisende. Men der er jo en skjedekrans som gjør at det er trangere før skjedekransen "revner/sprekker". Det er ikke tull at samler kan gjøre vondt første gang om skjedekransen er inntakt. Og at mange ikke klarer å bruke tamponger før det. 

Så selv om ordet jomfruhinne er misvisende betyr det jo ikke at opplevelsene rundt denne ikke er riktige. Altså smerter ved samleie. Og man kan faktisk se om skjedekransen er intakt eller ikke. Nå kan skjedekransen ryke av mange ting, så det er jo ikke et bevis på at man ikke er jomfru. Men ja 🤷‍♀️ de fleste har fått med seg at det ikke er noen tett hinne der, så ingen grunn til å rakke ned på de som enda bruker ordet jomfruhinne. 

 

Anonymkode: d8ed3...57f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså, selve ordet jomfruhinne er jo veldig misvisende. Men der er jo en skjedekrans som gjør at det er trangere før skjedekransen "revner/sprekker". Det er ikke tull at samler kan gjøre vondt første gang om skjedekransen er inntakt. Og at mange ikke klarer å bruke tamponger før det. 

Så selv om ordet jomfruhinne er misvisende betyr det jo ikke at opplevelsene rundt denne ikke er riktige. Altså smerter ved samleie. Og man kan faktisk se om skjedekransen er intakt eller ikke. Nå kan skjedekransen ryke av mange ting, så det er jo ikke et bevis på at man ikke er jomfru. Men ja 🤷‍♀️ de fleste har fått med seg at det ikke er noen tett hinne der, så ingen grunn til å rakke ned på de som enda bruker ordet jomfruhinne. 

 

Anonymkode: d8ed3...57f

Det er så mye problematisk knyttet til ordet jomfruhinne, så jo, jeg mener det er veldig viktig å fase det ut og bruke ordet skjedekrans istedet. At det kan gjøre vondt, blø, osv. er selvfølgelig like reelt for det. 

Anonymkode: 68ccb...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er overraskende og skuffende at en kunnskapsrik dame som deg fortsatt tror på jomfruhinnen.

Anonymkode: 68ccb...b1e

Tror og tror. Jomfruhinne er et utrolig misvisende ord siden det ikke er en hinne som dekker åpningen og må brytes for å komme gjennom. Og i alle fall ikke er noe som kan sjekkes for å se om jenta er jomfru! Burde nok skrevet skjedekrans eller hymen. (Ifølge store norske leksikon er de det samme.) Personlig har jeg bare aldri sett på det som en greie eller hatt problemer med selve ordet. Men jeg innser nå at det er det for mange. Beklager!

Heretter skal jeg bruke skjedekrans! (Som autokorrekturen vil rette til skjedekatarr. Og det er jo noe helt annet! 🤪)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

1. Han «tok» ikke jomfrudommen min. Jeg ville få første gangen overstått, ville ha sex generelt, gav beskjed om det. 

2. Det gjorde veldig vondt ja, men ikke sånn som jeg hadde forestilt meg. Mer....sviende følelse? Prøvde slappe av og ikke fullføre vanlig fullt samleie første gang. 

Jeg gav beskjed på forhånd at det kunne være jeg ikke ville/klarte mer enn veldig kort tid, og at han da måtte stoppe med en gang. Det var selvsagt greit.

Etter det vil jeg si det gjorde gradvis mindre vondt de neste 10 gangene - men ikke smertefullt overhodet. Litt sårt kanskje. Men det var også godt.

Blødde MYE etter første samleie, men ikke underveis. Litt som å ha mensen en dag. 

Min første hadde ikke den største (heller litt liten), og det passet nok fint. 

Men for meg var det altså ganske smertefullt, dog synes jeg moderate til store menssmerter er verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde sex første gang da jeg var 16, men hadde vært sammen med gutten i tre mnd og vi var begge jomfru. 

Vi var så nervøs så det hele ble veldig teknisk. Klønete, men ikke vondt :) 

Etter første gang var alt fint, men tror det var fordi det var med samme gutt. Vi var i sammen i mange år etter dette. 

 

Anonymkode: bd457...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 15 og det var med en kjæreste. Var ikke vondt, bare kjedelig og veldig skuffende. 

Anonymkode: cd0b3...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe vondt og heller ikke noe blod men kan ikke huske det som spesielt fantastisk liksom. Ikke det jeg forventet. Tror ikke helt han gutten ved hva han drev med. (Ja Gutt vi var 16). Ble liksom en stilling ingen forspill eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var oppskrytt og litt kjedelig, noe jeg bare skulle gjennomføre. Ikke var det vondt heller.

Det har absolutt tatt seg opp senere 😊

Anonymkode: ba16b...a76

Akkurat sånn for meg også. Jeg var 18, hadde fått meg ny kjæreste, og hadde bestemt meg for at det skulle gjøres. Hadde kosa en del med forrige kjæreste, men aldri hatt penetrasjonssex. Den nye kjæresten var kanskje i største laget, men vi fikk det til. Ingen stor opplevelse, men absolutt ikke traumatisk. Jeg husker ikke så mye av det, egentlig. Har hatt mange sexopplevelser senere som jeg husker mye mye bedre :)

Anonymkode: d8bb4...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...