Gå til innhold

Ønsker å utvide familien - førstegangsprøver


oransje

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har snoket rundt på forumene her og har nå bestemt meg for å opprette en dagbok. Jeg tenker mye på dette og vil gjerne lufte tankene mine et sted!

Rett før jul bestemte jeg og samboeren oss for at det var på tide å prøve og utvide familien. Vi er begge i starten av 30-årene og har vært sammen lenge. På nyåret ble P-staven fjernet og jeg har hatt to sykluser siden det:

1. syklus på 24 dager der jeg ikke vet om jeg hadde eggløsning.

2. syklus på 26 dager pent fordelt på 13 dager på hver fase. 

For å få mer greie på eggløsning begynte jeg å ta temp forrige syklus, i tillegg følger jeg med på slim. 

I dag er jeg på CD1 av pp3 (eller pp2, avhengig av om den første teller eller ei). Selv om det er tidlig ble jeg jo litt skuffet, men er ved godt mot og fornøyd med lengde på syklus og lutealfase. Uansett gleder jeg meg til å få mer syklus-data. 

Endret av Vevkjerring
Ønsket et mer beskrivende tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen 😁 Så spennende at dere er i gang med prøvingen. Gleder meg til å følge deg på veien 😊

Driver selv med temping og diverse, er helt gull å bli kjent med kroppen og syklusen på den måten. Og kan se for meg at det er litt ekstra greit rett etter prevensjonsstopp. 

Jeg teller forresten med min første merkelige syklus, vi hadde jo startet prøvingen selv om kroppen ikke var helt der 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (3 timer siden):

Hei og velkommen 😁 Så spennende at dere er i gang med prøvingen. Gleder meg til å følge deg på veien 😊

Driver selv med temping og diverse, er helt gull å bli kjent med kroppen og syklusen på den måten. Og kan se for meg at det er litt ekstra greit rett etter prevensjonsstopp. 

Jeg teller forresten med min første merkelige syklus, vi hadde jo startet prøvingen selv om kroppen ikke var helt der 🙈

Takk! Og takk for svar. Ja, det er spennende tider 😊

Jeg var litt bekymret for at kroppen ikke skulle «gå seg til» og jeg har jo et lite kontrollbehov. Sånn sett greit å se at ting tilsynelatende funker, og blir veldig fascinert av alt kroppen holder på med altså! Godt å ha litt følelsen av kontroll der det faktisk er mulig 😄

tror jeg skal ha syklus 1 med i beregninga. Det blir mest rett føler jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du har opprettet dagbok! Velkommen 😁 Det er virkelig gull verdt å ha et fristed man kan skrive diverse tanker og spørsmål, og få svar av andre i lignende livssituasjon. Det har vært helt fantastisk, og jeg gleder meg til hver gang jeg skal oppdatere dagboka her inne 😂🙈 

Jeg ser nå at du har skrevet sykluslengde etter du tok ut p - stav, det blir veldig interessant å følge med her siden vi er i ganske lignende situasjons med tanke på at vi har tatt ut p - staven på ganske lik tid. Nå blir det spennende å se når ting klaffer for oss! ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen så hit og gratulerer med dagbok! :smilyblomst: Det er kjempefint å være her med en flokk andre prøvere som kan forstå hva man går igjennom.

Høres egentlig ganske lovende ut allerede med at du har såpass normallange sykluser. Satser på det fortsetter slik 😊 Blir kjempespennende å se om du får kartlagt EL denne syklusen her! Skal du ta tester i tillegg til temp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms.Sommerfugl skrev (På 23.2.2021 den 13.39):

Så spennende at du har opprettet dagbok! Velkommen 😁 Det er virkelig gull verdt å ha et fristed man kan skrive diverse tanker og spørsmål, og få svar av andre i lignende livssituasjon. Det har vært helt fantastisk, og jeg gleder meg til hver gang jeg skal oppdatere dagboka her inne 😂🙈 

Jeg ser nå at du har skrevet sykluslengde etter du tok ut p - stav, det blir veldig interessant å følge med her siden vi er i ganske lignende situasjons med tanke på at vi har tatt ut p - staven på ganske lik tid. Nå blir det spennende å se når ting klaffer for oss! ❤️  

Takk! Ja, enig. Jeg tenker jo veldig mye på dette her, men det er jo ikke så mange som vet om det! Godt å ha et sted å skrive.

Ja, det blir veldig spennende. Jeg er glad for at det virker som det har gått seg til med syklus ganske raskt. Håper du kommer raskt i normal syklus også! 😄

Amatariel skrev (21 timer siden):

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen så hit og gratulerer med dagbok! :smilyblomst: Det er kjempefint å være her med en flokk andre prøvere som kan forstå hva man går igjennom.

Høres egentlig ganske lovende ut allerede med at du har såpass normallange sykluser. Satser på det fortsetter slik 😊 Blir kjempespennende å se om du får kartlagt EL denne syklusen her! Skal du ta tester i tillegg til temp? 

Tusen takk! 

Ja, jeg ble egentlig litt overrasket (og glad) for at det tilsynelatende gikk såpass fort. Jeg håper det fortsetter slik. Forrige gang jeg var uten prevensjon var de ca 24-28 dager så jeg krysser fingrene for at kroppen fortsetter i den retningen. Jeg har ikke tester foreløpig, men det kan jo forandre seg!

mammahjarte skrev (15 timer siden):

Velkommen til oss :)

Så spennande 😄

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spennende tider her i gården, jeg har på CD5. Virker som om menstruasjonen min bare har blitt snillere og snillere, kun fire dager fikk jeg og dag 4 var rimelig stusselig, bare spotting omtrent.

Temperaturene mine er litt overalt. Jeg kom i gang med trening igjen etter et to ukers opphold. Nå ser jeg at temperaturene stiger dagen etter trening. I går drakk jeg litt også. Jeg bestemte meg også for å kjøpe abonnement på FF, fordi hvorfor ikke? To hundre kroner fattigere, håper jeg ikke trenger det i ett helt år, da. 😄 Jeg har lagt inn hvilepulsen også, fordi den har tidligere vært interessant å se på, men jeg ser også at den påvirkes en del av trening. Veldig interessant!

 

s_aIjiGr.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også premium hos FF. Har tenkt hva det verste som kan skje er... at jeg taper de pengene jeg ikke trenger FF fordi jeg har blitt gravid? Jeg skal klare det tapet i så fall! 😅 Håper vi ikke trenger de månedene vi har kjøpt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å være igang med tempingen! Blir spennende å se hvordan den oppfører seg videre. Interessant at du allerede kan se tedenser til høyere temp etter trening 😊

Enig i at dette med hvilepulsen er spennende. Oppdaget ganske nylig at den forandret seg gjennom syklusen, artig fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært lite spennende tider her i gården, jeg temper og sjekker slim - jeg følger med i tempetråden fordi jeg ikke har så mye  å komme med i dagboken føler jeg, hehe. Nå er jeg på CD11 og jeg har høye temperaturer (36,88 i dag), etter EL forrige syklus var jeg over 37,0 og vel så det. Uansett, krysser fingra for EL rundt helga, det hadde vært fint og vil også bli rundt CD13 som forrige syklus. Angrer litt på at jeg ikke tester etter EL med strimler 😅 men men. Hadde en del EL-slim i dag, det er en del av morgenrutinen og grave etter det. Føler meg veldig glamorøs. 

Har hatt noen dager med store humørsvingninger. Tirsdag startet jeg dagen med å være langt nede men det tok seg betraktelig opp og jeg endte opp med å være svært energisk og i nesten kvalmt godt humør til å være meg. Presterte også godt på trening synes jeg. I går og i dag har jeg vært i ganske godt humør og følt meg mer positiv. I det siste har jeg også følgt med på graviditets/baby-relatert innhold, blant annet "Når storken flyr forbi" på NRK og "Babyens første år" på netflix. Kjenner på et ønske om at det skal klaffe for oss snart, selv om jeg vet det er tidlig fortsatt. 💗 Tenker også en del på at vi burde begynt tidligere (før jeg fylte 30, jeg er 32 nå) men omstendigheter gjorde det rett og slett ikke mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmere seg spennende ja! :duskedame: Skjønner du angrer litt på at du ikke har strimler (du KAN dog kjøpe på apoteket, de bare koster litt mer). Men uansett - om dere har en del sex fremover nå så vil dere nå treffe eggløsningen ☺️ Og tempen din vil bekrefte når den skjedde. Så dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan absolutt anbefale å teste med strimler, ellers hadde jeg nok ikke vært 100 % sikker med tanke på at jeg temper i tillegg sånn at dersom jeg faktisk har eggløsning så vises det på temperatur også. Det var fest i heimet i går ettermiddag da jeg endelig fikk positiv EL - test for å si det sånn, det var kjempe gøy å se så sterk strek 😄 Det kan jeg anbefale deg hvis du gidder å bruke penger på det, heheh... De fra billige-tester.no er ganske bra pris.

Hva pleier du å trene? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å høre når el dukker opp. Kanskje vi går inn i dpo-land ca samtidig 😁 Jeg og håper på el i helga, det hadde vært perfekt.

Jeg og liker å se på ting med gravid/babyinnhold, syns det er koselig og en fin liten forberedelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 4.3.2021 den 10.56):

Nærmere seg spennende ja! :duskedame: Skjønner du angrer litt på at du ikke har strimler (du KAN dog kjøpe på apoteket, de bare koster litt mer). Men uansett - om dere har en del sex fremover nå så vil dere nå treffe eggløsningen ☺️ Og tempen din vil bekrefte når den skjedde. Så dette blir bra!

ja nå tror jeg det skjer ting. Kanskje jeg går for strimler neste pp! Nå venter jeg bare på noen flere høye temperaturer!

Ms.Sommerfugl skrev (På 4.3.2021 den 11.18):

Jeg kan absolutt anbefale å teste med strimler, ellers hadde jeg nok ikke vært 100 % sikker med tanke på at jeg temper i tillegg sånn at dersom jeg faktisk har eggløsning så vises det på temperatur også. Det var fest i heimet i går ettermiddag da jeg endelig fikk positiv EL - test for å si det sånn, det var kjempe gøy å se så sterk strek 😄 Det kan jeg anbefale deg hvis du gidder å bruke penger på det, heheh... De fra billige-tester.no er ganske bra pris.

Hva pleier du å trene? 😊

Takk, ja, foreløpig går jeg jo etter andre symptomer så vi får se om de stemmer 😂 om kroppen er pålitelig (og ikke minst, min tolkning av kroppen min) Skal absolutt vurdere tester. Jeg foretrekker å trene styrke, det gir meg mye, ikke minst stølhet som jeg nå kjenner i hele kroppen 😃

Atticmess skrev (På 4.3.2021 den 11.37):

Blir spennende å høre når el dukker opp. Kanskje vi går inn i dpo-land ca samtidig 😁 Jeg og håper på el i helga, det hadde vært perfekt.

Jeg og liker å se på ting med gravid/babyinnhold, syns det er koselig og en fin liten forberedelse.

Ja nå tror jeg kanskje den har vært her. Kanskje! Må se an de neste dagene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sikker på at jeg skulle få EL før men tempene har trollet meg litt. Har altså vært veldig varm, men så sank tempen for så å øke igjen. Ut i fra kroppslige symptomer (opphør av slim, lette EL-smerter) tror jeg kanskje at jeg hadde EL i dag eller i går? Har også sovet med åpent vindu og det var plutselig -8 i dag tidlig 🥶 tiden vil uansett vise. 

har også våknet tidlig i det siste, i dag våknet jeg 5. alarmen går kl 6 og jeg greier egentlig ikke å sovne igjen på den tida. Så det er også en faktor. Krysser fingrene for at jeg ikke våkner så mye før fem framover - forrige pp fikk jeg store søvnproblemer i lutealfase, våknet mellom 3-4 hver natt i flere netter og slet veldig med å sovne igjen. 
men nok om det,,her er temperaturkurven min (oransje linje er hvilepuls) 

s_4GHwqm.png 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette blir spennende, håper vi kan følge hverandre inn i dpo-land 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt kjenne meg igjen i utfordringene med søvn i DPO - land. I natt var andre natt på rad med hyppige turer på do, og aner ikke om det påvirket tempen så veldig, men satser på at det er i orden! Det er kjedelig å våkne ofte, men også det å slite med og sovne igjen er fryktelig irriterende så jeg kjenner jeg absolutt igjen. 

Håper du snart er i DPO - land ❤️ Jeg personlig foretrekker faktisk å jakte på EL, for det er forutsigbart og noe jeg kan "gjøre", men det å sitte og vente? Dét er kjipt, syns jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere stikker innom her, alle sammen 😄 nå har jeg kommet meg over i DPO-land ser det ut til. 

@Ms.Sommerfugl Det ser ut til at jeg er her nå! FF sier søndag, men jeg tenker det også kan ha vært mandag. Uansett så er jeg fornøyd med timingen. Jeg tror nok at ventingen på EL blir bedre når jeg har noen sykluser under beltet, synes fortsatt det er veldig spennende at kroppen gjør greia si! Blir veldig glad når det faktisk ser ut til at den er her. Nå får vi se hvordan tida i DPO-land blir, hvis jeg får sove godt om natta vil det være et stort pluss! Håper søvnen din blir bedre også!

---

I dag våknet jeg 5 men hadde en ganske høy temp, over 37. Nok til at FF ga meg kryss. Da får jeg bare vente. 

s_KjNjXD.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...