Gå til innhold

«Behind her eyes» på Netflix

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (På 27.2.2021 den 19.03):

Adele var jo rusavhengig. Sikkert én av årsakene:)

Pluss at han skjønte at noe var «galt» med henne. Han brukte jo masse tid på å prøve å finne ut av hva det var. 
Likte serien, unntatt slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting jeg synes ble for dumt:

Spoiler

Rob skiftet på en usannsynlig måte personlighet straks han tok over kroppen til Adele. Greit at han er junkie, men når vi møter ham på rehab er han en morsom og sprelsk type med varm utstråling. 
Hvorfor velger han da å bli kjølig isprinsesse som Adele? 
De eneste tingene som «er igjen» av perdonligheten hans er avhengigheten, og i retrospekt, matlaging. 
Mulig dette er gjort bevisst fordi vi ikke skal skjønne sammenhengen, men likevel..

Til de som har lest boka; døde faktisk Adele(Louise?). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes denne var altfor forutsigbar, skjønte at Rob hadde byttet med henne lenge, ellers en ok serie..

Anonymkode: 6dfbb...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (10 timer siden):

Skjul innhold

Rob skiftet på en usannsynlig måte personlighet straks han tok over kroppen til Adele. Greit at han er junkie, men når vi møter ham på rehab er han en morsom og sprelsk type med varm utstråling. 
De eneste tingene som «er igjen» av perdonligheten hans er avhengigheten, og i retrospekt, matlaging. 
Mulig dette er gjort bevisst fordi vi ikke skal skjønne sammenhengen, men likevel..

Spoiler

Ja, Louise døde i kroppen til Adele. Adele (Rob) pønsker også ut, i slutten av boka, hvordan hen skal kvitte seg med Adam (sønnen).

Anonymkode: 1c1b4...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Helgeline skrev (10 timer siden):

Skjul innhold

Spoiler

Jeg tenker det er helt naturlig at den morsomme og sprelske Rob med varm utstråling har forsvunnet, når det å overta kroppen til Adele ikke ga han det han ønsket seg mest: Kjærlighet fra David. David har nok også merket at Adele var en annen (men uten å kunne fatte hvor rett han hadde), han sa jo at han ikke visste hvor jenta han reddet i brannen ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpike skrev (34 minutter siden):

Skjul innhold

Jeg tenker det er helt naturlig at den morsomme og sprelske Rob med varm utstråling har forsvunnet, når det å overta kroppen til Adele ikke ga han det han ønsket seg mest: Kjærlighet fra David. David har nok også merket at Adele var en annen (men uten å kunne fatte hvor rett han hadde), han sa jo at han ikke visste hvor jenta han reddet i brannen ble av.

Godt poeng.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noe rare greier. Ble så skuffet, fikk høre at denne var spennende og skummelt. Men var mer snork... dum slutt og. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

For noe møl. 
Note to self: Gjør bedre researh før du kaster bort mange timer på tull.

Ser mange episoder med «vanlig» serie, med en grei spenningsoppbygging, før det viser seg at plottet noe overnaturlig piss.

Anonymkode: 7ac54...6e8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 8.17):

For noe møl. 
Note to self: Gjør bedre researh før du kaster bort mange timer på tull.

Ser mange episoder med «vanlig» serie, med en grei spenningsoppbygging, før det viser seg at plottet noe overnaturlig piss.

Anonymkode: 7ac54...6e8

Så enig, slutten var bare møl!

Sent ute, jeg vet... 🙄

Kunne vært en skikkelig bra krimserie, men nei

Anonymkode: 5f314...fe3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/4/2021 at 9:57 PM, AnonymBruker said:
  Reveal hidden contents

Ja, Louise døde i kroppen til Adele. Adele (Rob) pønsker også ut, i slutten av boka, hvordan hen skal kvitte seg med Adam (sønnen).

Anonymkode: 1c1b4...08a

Hvordan da? 😱 Ser jeg er noen år for sent ute med å oppdage denne serien, så spent på om jeg får svar 😅

Litt morsomt at jeg etter et par episoder tenkte at omtrent alle i serien er usympatiske, med unntak av Rob 😛 

Anonymkode: 39417...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan da? 😱 Ser jeg er noen år for sent ute med å oppdage denne serien, så spent på om jeg får svar 😅

Litt morsomt at jeg etter et par episoder tenkte at omtrent alle i serien er usympatiske, med unntak av Rob 😛 

De "forlot" kroppen sin og fløy inn i den andre sin kropp. Først byttet Adele og Rob kropp, så byttet "Rob" og Louise. 

Seriøst dårlig! Det kunne vært en bra krimserie, men denne slutten ødela alt. Latterlig! 

Helt enig i at Rob (den opprinnelige) var morsom og mest sympatisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

De "forlot" kroppen sin og fløy inn i den andre sin kropp. Først byttet Adele og Rob kropp, så byttet "Rob" og Louise. 

Seriøst dårlig! Det kunne vært en bra krimserie, men denne slutten ødela alt. Latterlig! 

Helt enig i at Rob (den opprinnelige) var morsom og mest sympatisk. 

Det jeg lurte på var hva han planla å gjøre med Adam (i boken)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg lurte på var hva han planla å gjøre med Adam (i boken)?

Tror noen skrev noe om at han ville kvitte seg med Adam, jeg har ikke lest boken og kommer aldri til å gjøre det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror noen skrev noe om at han ville kvitte seg med Adam, jeg har ikke lest boken og kommer aldri til å gjøre det heller. 

Ja, var det jeg siterte, men kvitte seg med ham på hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, var det jeg siterte, men kvitte seg med ham på hvilken måte?

Det skulle vel kanskje  avsløres i sesong to som ikke ble noe av?

Bok 2 er heller ikke skrevet, så ingen vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 2/27/2021 at 11:36 AM, AnonymBruker said:

Serie på Netflix. Om du liker det litt overnaturlige og synes denne serien var bra, er den bedre. 

Anonymkode: 97789...7cf

Jeg satte meg ned for å se Locke & Key i kveld basert på hva du skrev her.

Jeg kom halvveis i episode to før jeg skrudde av. For meg ble det for YA med for mye fokus på barn (som selvsagt er de eneste som kan se noe magisk), for mye eventyr med disse nøklene, overdreven "villain" og tenåringsdrama.

Behind Her Eyes var for meg veldig mye bedre.

Anonymkode: 4c120...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...