Gå til innhold

«Behind her eyes» på Netflix

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En skikkelig møkka serie faktisk. Som bare tjener til å heie opp under de falske utro løgnerne, fremfor å ta stand til rettferdighet. Offeret er slemt, den utro er offeret.

Typisk vår tids feminisme strategi. Alle som føler med hovedpersonen støtter oppunder incels. En rotten bitch serie, laget av bitches for bitches.

Anonymkode: 5466d...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En skikkelig møkka serie faktisk. Som bare tjener til å heie opp under de falske utro løgnerne, fremfor å ta stand til rettferdighet. Offeret er slemt, den utro er offeret.

Typisk vår tids feminisme strategi. Alle som føler med hovedpersonen støtter oppunder incels. En rotten bitch serie, laget av bitches for bitches.

Offeret er slemt? Hvem tenker du på?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hjelp. 

Anonymkode: 97789...7cf

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Offeret slemt? Så du hele serien?

Anonymkode: 5f1a7...94e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, klart at de laget noe ekstra for at det skulle bli spennende for oss å se, så det spiller ingen rolle for meg;
den var spennende og med en twist på slutten som fikk meg også til å tenke: oijj... den så jeg ikke komme. 
Likte den godt. :jepp: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (På 26.2.2021 den 23.03):

Kjip slutt da... 

men er det ikke en film, grøsser tror jeg det handler om noe av det samme? Et ektepar tror jeg som stadig tar «over» yngre folk? 

Filmen "Skeleton Key". Tenkte med én gang på denne da jeg så siste episode av Behind Her Eyes.

Ble forøvrig vanvittig nysgjerrig på astral projection, som visstnok er en greie. Har lest flere tråder her på KG om folk som driver med det. Tror egentlig ikke på sånt, men har hatt noen uforklarlige ut-av-kroppen-opplevelser selv. Får lyst til å prøve det selv...

Anonymkode: e71a2...4c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Filmen "Skeleton Key". Tenkte med én gang på denne da jeg så siste episode av Behind Her Eyes.

Ble forøvrig vanvittig nysgjerrig på astral projection, som visstnok er en greie. Har lest flere tråder her på KG om folk som driver med det. Tror egentlig ikke på sånt, men har hatt noen uforklarlige ut-av-kroppen-opplevelser selv. Får lyst til å prøve det selv...

Den var det ja! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen dager siden jeg så den ferdig, og den ligger liksom å skurrer i hodet enda. Ble umiddelbart kjempeskuffet over den første tvisten, og når den andre og siste tvisten kom, så ble jeg litt sur.  Men sånn i retroperpektiv, så elsker jeg både serien og slutten. 

Som det blir nevnt her tidligere, er det bra de legger opp til at det overnaturlige ikke slipper for mye til i begynnelsen, da hadde jeg nok falt av ganske fort. I tillegg så liker jeg ikke serier der jeg sliter å henge med og må tenke tilbake og gjerne føle at det er noe løse brikker. Det trengte jeg ikke her, jeg skjønte handlingen umiddelbart. Kanskje en enkel og lite avansert serie, men veldig veldig bra! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg slutter å ta alt seriøst idet det går over i det overnaturlige, synes jeg slutten på denne serien var elendig...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 20.36):

Usikker på om det er noe i episode 1, men i episode 2 når Louise og David ligger sammen ser det ut som Adele følger med. 

Anonymkode: e2f41...40a

Det går vel ikke, hun sier jo at hun bare kan "reise" til steder hun har vært, så hun kan først følge med etter hun har vært i Louises leilighet. Men hun kan ha vært der de møttes, og sett Louise, og deretter oppsøkt henne, og spionert etter at hun har vært i leiligheten. 

AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 2.25):

Er enig i den. Det er veldig beleilig at hun akkurat da finner ut at hun kan gå inn i andres kropp. Det er ikke noe Adele har fortalt henne om. Eneste forklaring er at hun kanskje kan ha lest om det i dagboken til Rob, men jeg aner ikke. Husker ikke om akkurat det ble bedre forklart i boka. Må nok uansett ta deler av plottet med en klype salt

Anonymkode: 1c1b4...08a

Louise prøvde vel bare å gå inn for å se, og så tok Adele over når hun kom nærme nok? Synes de tok noen litt rare valg på slutten, Louise var veldig irrasjonell, og Adele satset ganske høyt i forhold til hvordan hun ville reagere. Men kanskje det viser hvor stor makt hun hadde over henne.

Anonymkode: a4108...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det går vel ikke, hun sier jo at hun bare kan "reise" til steder hun har vært, så hun kan først følge med etter hun har vært i Louises leilighet. Men hun kan ha vært der de møttes, og sett Louise, og deretter oppsøkt henne, og spionert etter at hun har vært i leiligheten. 

Louise prøvde vel bare å gå inn for å se, og så tok Adele over når hun kom nærme nok? Synes de tok noen litt rare valg på slutten, Louise var veldig irrasjonell, og Adele satset ganske høyt i forhold til hvordan hun ville reagere. Men kanskje det viser hvor stor makt hun hadde over henne.

Det er Rob i Adele sin kropp, ikke Adele. Hun døde flere år tidligere.

Anonymkode: 0d663...eb9

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det trodde jeg også. Men så vi ikke det «lyset» inne i leiligheten til Louise og så gikk det gjennom veggen inn til barnevakten? El var det Louise selv som gjorde det?? Hilsen forvirret 

Anonymkode: d4226...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lyst til å se hvordan det går med barnet til Louise. For en grusom situasjon han er i!

Beste serien jeg har sett på lenge! 

Anonymkode: 78bc3...c73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den også godt! Jeg hadde en mistanke om hvem som "egentlig" var Adele (i hennes kropp) noen episoder før slutten - men likevel greit å få det forklart, hvordan det skjedde.

Anonymkode: e133e...d70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 22.01):

Det trodde jeg også. Men så vi ikke det «lyset» inne i leiligheten til Louise og så gikk det gjennom veggen inn til barnevakten? El var det Louise selv som gjorde det?? Hilsen forvirret 

Louise har det grønne lyset. Det var hun som fløy inn i barnevaktens leilighet. Det var også derfor hun, etter å ha våknet, gikk til barnevakten for å "låne kaffe".

Adele har lilla lys. Rob har blått. I siste episode ser man at det blå lyset til Rob svever oppe i et hjørne mens huset brenner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette en serie om mental helse/psykose og sånt, eller er det mer paranormalt?

Anonymkode: e00e3...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er dette en serie om mental helse/psykose og sånt, eller er det mer paranormalt?

Anonymkode: e00e3...b28

Vil si mental helse/rusproblematikk med et hint av det paranormale. 

Edit: forkledd i en litt suppete kjærlighetshistorie. 

Endret av neon_sun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Louise har det grønne lyset. Det var hun som fløy inn i barnevaktens leilighet. Det var også derfor hun, etter å ha våknet, gikk til barnevakten for å "låne kaffe".

Adele har lilla lys. Rob har blått. I siste episode ser man at det blå lyset til Rob svever oppe i et hjørne mens huset brenner. 

Takk! Da var alle «bitene» på plass for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 1.33):

Likte ikke slutten, ble for usannsynlig (ikke at resten av serien var sannsynlig 😅 men liker det paranormale). Syns siste episode ble litt tynt. Hva var liksom oddsen for at planene til Adel/Rob skulle lykkes? Vil tippe man har bedre ods med lotta. At lousie fikk barnevakt og valgte å dra til huset, akkurat i tide. I stede for å varsle politi/helsepersonell om hva hun mistenkte Adel skulle gjøre. Og at hun etter så kort tid med øving, klarte å soven på kommando og forlate kroppen så kjapt. Nei, dårlig slutt. Men så er jeg mest glad i lykkelige slutter, serlig når det er barn involvert. Stakkars Adam. 

Anonymkode: b7f44...7a2

Er så enig med deg,  likte ikke slutten. Syntes serien virket grei sånn ellers  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...