Gå til innhold

Til dere med Silikon pupper


Gjest Bare meg

Anbefalte innlegg

Gjest Imsdal
Hei jenter!

Jeg er en jente på 1,60 høy og veier 58 Kilo. Jeg tok silikon for ett år siden. Da jeg skulle ta silikon tok jeg det fordi jeg ønsket å fylle ut puppene mine. Jeg har gått opp og ned i vekt og da sier det seg selv at puppene blir litt løsere etterhvert. Jeg hadde en 70C, nå er jeg en 70F. La inn 320 gram. Folk som leser dette tenker sikkert, herregud hun må se ut som Lene ALexandra, men nei. De ser ikke så store ut som det høres. Jeg er fremdeles ikke fornøyd og lurer på om noen vet noe om angrerett? Om å få fylle inn mer??

Jeg hadde komplikasjoner fra første uke.

- Uke 1, såret gror ikke ordentlig, det vesker verk ut og gror rett og slett ikke.

- Alt ser bra ut til jeg reiser til syden i 6 uke, da spjærer operasjonssåret (Jeg var da på en øy nede i Hellas) Så jeg ringte kirurgen min og fortalte dette, ettersom at jeg var i Hellas var det ikke mye mer å gjøre enn å "lappe det sammen" med plaster og holde meg unne vann. Etter 2 dager hadde såret grodd igjen, men det var en grusom opplevelse, Man kunne se rett inn i puppen.

- Så etter ett halvt år syns jeg puppen begynner å bli litt hard, bestiller kontroll time og han tror muligens jeg har en begynnende hard kapsel. Har vært til kontroll etter det og da syntes han det virket ok.

Skal nå på min ett års kontroll på tirsdag og skal diskutere resultatet med han.

Er ikke helt fornøyd ettersom at jeg i utgangspunktet tok silikon for å fylle opp løs og slapp hud, noe jeg ikke syns er fylt opp godt nok. Så blir spennende å høre hva han sier på tirsdag.

-Til dere som tror det å ta silikon er vondt, så feil, det finnes ikke vondt. Har gjort ting som er verre!!

Ønsk meg lykke til!

Og til dere som skal ta silikon, lykke til. Jeg har aldri angret tross mine komplikasjoner.

Lykke til, håper det ordner seg for deg :) Og de som tror en C, D osv. cup er så himla stort, kan tro om igjen, det er i mange tilfeller veldig kledlig, og alt over C vil ikke si at man ser ut som Lene Alexandra og andre glamor"modeller".

Angående angrerett så kommer det sikkert ann på klinikken din, min klinkk retter opp alle komplikasjoner kosnadsfritt med livstidgarantid, untatt hardkapsel, da gjelder en garanti på fem år.

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_marita_*
Kan dere silikonopererte hjelpe meg ørlitte grann?

Jeg trenger desperat tips, jeg var til konsultasjon her om dagen angående bryst forstørrelse, har tenkt å få meg silikon pupper. Legen anbefalte meg først 220ml. Bare for å ha sagt det jeg er 169 cm og veier ca 58kg. Nå har jetg en a cup. Jeg har en helt normal kroppsbyggning. Følte det var litt lite for jeg ville ha litt mer enn det som var passelig for min størrelse, for jeg har hørt at så mange her inne trodde de skulle bli større enn de ble. Jeg kjenner også flere som sier det samme. Fikk pruta meg opp til 280 men han sa at viss han skulle velge så ville ikke han mer enn 260ml. Men legen var i utgangspunktet fast bestemt på at jeg ikke skulle ha mer enn hva jeg så naturlig ut med. Sa at jeg skulle ringe på mandag for å tenke meg om. Føle meg så dradd to veier, legens vei og min vei. Må også legge til at legen jeg prata hele tiden om komplikasjoner og ikke om hvor fint det ville bli uansett størrelse.

Føler meg litt tullrusk.... tenker mye, hva synes dere jeg burde gjøre?

Har en plan om å ringe han mandag for å høre om 280 blir fint, viss ikke tar jeg 260ml, (tror jeg kommer til å træge på at jeg ikke tok mer..)

Gruer meg forresten knall mye... en uke til operasjonen og min største frykt er unaboobs( sammenhengede pupper,pga komplikasjoner) og kaplsing... legen min sa at alle får komplikasjoner men det varierer i hvilken grad og med tiden.... gulp.... men jeg er villig til å risikerer hele puppestelleriet for å kvitte meg med min plage:):)

Vil legge til at jeg stoler fullt å helt på legen min for han virka utrolig koselig...tror bare at jeg er litt stressa... andre som har følt seg slik?

Noen her som hadde strekk merker på puppene før opperasjonen? jeg har nemlig det, masse, men det har bleknet med årene... blir det værre med silikon? Har masse løs hud så det er plass til masse silikon der inne:)

Beklager at jeg forstyrrer dere med dette innlegget, men det var bare det jeg lurte på...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_smiley_*
Man må ha utrolig høye tanker om seg selv dersom man anser seg selv i en posisjon der man kan fritt kritisere hva andre gjør med sin egen kropp. Hvorfor er det en selvfølge at man kan slenge om seg med respektløse, frekke komentarer om andres kropper? Bruk heller energien på å kritisere reelle problemer, og la folk ha sitt privatliv i fred (for ja, hva man gjør med sine egne pupper er strengt talt en privatsak). Synd man ikke kan få operert inn folkeskikk forresten. :fnise:

Nå er det vel ikke de andres kropper man kritiserer, men deres handlinger. Og at det er en privatsak hva man gjør med ens egen kropp kan være så, men at man ikke tåler å høre at man muligens er med på å forsterke en syk trend, og et sykt bilde på hvordan man bør se ut, er feigt.

Det å fikse her og fikse der bare fordi man er misfornøyd med det man har fått delt ut mener jeg og flere med meg er et tegn på at noe er alvorlig galt. Hva er det med samfunnet, når veien til lykke er silikonpupper? Er det DET som definerer deg som person? Hva sier da det om deg som person?

Jeg kan strekke meg til å forstå det dersom du er helt flatbrystet. Men ikke dersom du har faktisk har bryster.

Jeg synes det er trist at folk føler de må opperere brystene sine når det ikke finnes medisinsk grunn til det, og jeg stiller spørsmålstegn til verdiene man har i livet når det å få litt større bryster er så viktig at man er villig til å utsette kroppen for en operasjon og bruke så mye penger på det. Og i tilegg så er man med og opprettholder og forsterker et press på de som da har mindre pupper. Jo flere som opererer, jo flere vil føle at de som de har, som antagelig er normale, er for små. Hvorfor ikke bare gi alle jenter som fødes en 1 stk operasjon på silikonpupper når det er fyllte 18 år?............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med samfunnet, når veien til lykke er silikonpupper? Er det DET som definerer deg som person? Hva sier da det om deg som person?

Nå er det ingen som påstår at silikonpupper er veien til lykke. De fleste gjør det for et bedre selvbilde og å føle seg mer vel og kvinnelig, men det er likevel ingen som forventer at det skal gjøre dem lykkelig generelt. Syns jeg ser det, at noen skulle gå på en lykke-high resten av livet pga større pupper.

At du syns et valg om å legge inn proteser i brystene definerer de som gjør det som personer er veldig synd. En person skal ikke defineres av utseende, og i alle fall ikke et valg om å legge inn proteser. Man er da mer enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_smiley_*
Nå er det ingen som påstår at silikonpupper er veien til lykke. De fleste gjør det for et bedre selvbilde og å føle seg mer vel og kvinnelig, men det er likevel ingen som forventer at det skal gjøre dem lykkelig generelt. Syns jeg ser det, at noen skulle gå på en lykke-high resten av livet pga større pupper.

At du syns et valg om å legge inn proteser i brystene definerer de som gjør det som personer er veldig synd. En person skal ikke defineres av utseende, og i alle fall ikke et valg om å legge inn proteser. Man er da mer enn som så.

Men alle de valg du gjør i livet, viser hvilken person du er. Noe annet kan man ikke påstå. Alt du foretar deg, alle dine interesser, klærne du går i , stedene du vanker, aktivitetene du deltar på, jobben du har, alt sier noe om deg som person.........du liker det kanskje ikke, men slik er det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle de valg du gjør i livet, viser hvilken person du er. Noe annet kan man ikke påstå. Alt du foretar deg, alle dine interesser, klærne du går i , stedene du vanker, aktivitetene du deltar på, jobben du har, alt sier noe om deg som person.........du liker det kanskje ikke, men slik er det....

Men det er derimot forskjell på at valget ditt sier noe om deg, og at valget skal definere deg som person. Man kan ikke definere en person utifra silikonpupper, selv om det kan selvsagt fortelle noe om personen (om enn ikke så veldig mye). Som sagt i mitt tidligere innlegg så er man mer enn hvorvidt man velger å ha silikon eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest skytte74

Off a meg. Alle har alltid noe de skulle ha sagt om andres valg og avgjørelser. Hvis man ønsker å gjøre noe med seg selv/for seg selv, vel, da får man veldig ofte høre at det er noe gale med selvtillit/selvbilde eller hva det måtte være. Hva med: "har man råd, lyst og grunn, hvorfor ikke, så lenge man ønsker det selv og ikke gjør det for andre?". Jeg forstår ikke problemet jeg.

Har selv bestilt time for å få lagt inn silikon da jeg er ganske flatbrysta. Jeg gjør det ikke for andre gjør det, jeg gjør det fordi jeg har lyst for MIN EGEN del og jeg har råd og mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trampoline...har glemt passordet

Jeg synes det er utrolig morsomt at noen jenter absolutt må protestere når mannfolk sier at silikon er turnoff. Det er jo det samme som at noen synes at B-cup er turnoff. Vi er da forskjellige. Jeg har intet i mot silikon, selv om jeg aldri ville gjort det selv. Selv om silikon pupper også muligens kan se naturlig ut så handler det kanskje om at mannen synes det er ekkelt med tanke på at HAN VET puppene er falske. Er dere med på tanken? ;)

Jeg har sett en del silikon pupper, noen store, noen små...jeg synes man kan se det uansett jeg da. Eks. hvis damene ligger på magen så strutter dem opp, det hadde aldri naturlige pupper gjort.

Men men, jeg mener ikke å kritisere silikon med denne tråden. Lover. Jeg respekterer andres valg..Happy.gif Poenget er kritikken mot menn som mener det er avtennende.

Har skrevet dette i en annen tråd, men fikk ingen respons. Det har blitt så mye diskusjon på denne tråden at jeg valgte å legge det inn på nytt her. Joda, jeg vet det ikke har noe med TS sitt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har en komentar til deg som sier det ikke gjør vondt å ta silikon: Jeg har selv tatt det (over muskelen, 390 gram), og jeg hadde så vondt at jeg selv med høye doser paralgin forte ikke greide å reise meg opp fra sofaen uten hjelp. Å gjøre noe annet enn å sitte så stille som mulig var forbundet med en intens, sprengende smerte. Så hvorvidt det gjør vondt eller ikke, er veldig individuelt. Det finnes de som ikke opplever noe særlig smerte ja, men det er viktig at folk er klar over at man KAN få vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bodil_*
Jeg har en komentar til deg som sier det ikke gjør vondt å ta silikon: Jeg har selv tatt det (over muskelen, 390 gram), og jeg hadde så vondt at jeg selv med høye doser paralgin forte ikke greide å reise meg opp fra sofaen uten hjelp. Å gjøre noe annet enn å sitte så stille som mulig var forbundet med en intens, sprengende smerte. Så hvorvidt det gjør vondt eller ikke, er veldig individuelt. Det finnes de som ikke opplever noe særlig smerte ja, men det er viktig at folk er klar over at man KAN få vondt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bodil_*

Hei !

Ja, det er godt mulig at noen ikke synes det er smerter av noe betydning.

Men etter vel 2 døgn etter operasjonen har ikke smertene avtatt, snarere tvert imot.

Jeg har tatt 400cc under muskelen og muskel smertene i brystet og ryggen er intense selv om jeg tar smertestillende som legen har bestemt.

Men biter tennene sammen og syter ikke, for dette er jo noe jeg har valgt selv.

Hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

Jeg ønsker meg silikon pupper men vet ikke hvor mye jeg bør ta, nå bruker jeg str 70A med gele innlegg og trives ikke noe særlig. Om jeg bruker vanlig push up ser det bare rart ut. 250ml, er det mye? Jeg er 170 høy og veier 57 kg. Ganske slank. Jeg har født og ammet. Har ikke noe som henger i det hele tatt, det er nesten flatt. Jeg vil ikke se ut som lene alexandra eller pam, men kanskje litt som jessica simpson?? Jeg har lest mye forskjellig om at 300 er mye? Jeg har tenkt til å legge inn silikon til høsten. Har hørt at nobel clinic er bra. Er det noen andre steder dere anbefaler? Jeg jobber som resepsjonist. Når kan jeg være tilbake på jobb etter en slik operasjon? Og i tillegg har jeg en sønn på 2 år, det krever sitt, men jeg kan evnt sende han bort i en uke, holder det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen av dere som har tatt i bergen?

isåtilfelle hvor ? var dere fornøyde?

tenkerpå å ta , men fikk dritt dårlig service på klinikk bergen...

noen tips ?

Her i Bergen villejeg anbefalt EuroCosmetic. De er har utrolig god service og livstidsgaranti. De er heller ikke så veldig dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

sillikonpupper ja du er ikke den eneste som vil ha det. jeg skal også ha sillikonpupper. Hadde ikke trodd enn skulle tenke på hvor mange gram enn skal ha, enig at de ikke bør være for småe. men jeg får vel sjokk,etter som jeg er en c-cup nå. nei nå fikk jeg noe å tenke på. w.i.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

hei.

jeg har nå lest igjennom alle brevene, og blitt litt klokere på andres meninger.

Det er helt klart at det er mange forskjellige meninger om silikon der ute, og godt er det. Tenk om alle likte silikon pupper, og alle ville ha det? D hadde det nok ikke vært like populært.:) For min del så synes jeg silikon pupper er innmari fint!

liker naturlige pupper veldig godt også, små bryster som er runde og fine er jo grisefine, men skjønner alle som vil ha litt større.

selv var jeg på konsultasjonstime på Colusseum klinikken for 2 dager siden. Jeg er 19 år gammel, 165cm høy og veier 56 kilo. er ikke veldig tynn, men normal med litt "valpefett" på magen :) jeg bruker 70aa og fyller ikke ut denne, har desverre ikke pupper i det hele tatt, men bh må jeg jo ha.

jeg gikk til innkjøp av silikoninlegg på lindex, som man bare putter innenfor bh`en. ikke vanlige innlegg i gele, men hardere og større som dytter det lille man har opp med bh`en, og det ser ut som at jeg har større pupper.

de har vært en redning for meg mens jeg evig har ventet på konsultasjonstimen min.

legen sa jeg hadde nok fett vev, og anbefalte meg faktisk 320.

han var veldig flink og forståelsesfull. nå er jeg så heldig at jeg får dekket operasjonen min, pga. at jeg har sliti mye med psyken min, aldri hatt en bh som passer, aldri gått i bikini.

sommeren er min værste årstid, forhåpentligvis endrer dette seg nå. jeg gikk først til lege, og han sendte brevet til klinikken. og det var på konsultasjonstimen jeg fikk fastslått at jeg fikk dekket det, for det er kirurgen som bestemmer.

det er bare en person i hele verden som har sett puppene mine, og det var samboeren min som jeg var sammen med i 2 år. ikke mamma, venninner osv.

jeg synes naturligvis at 320 hørtes enormt ut, men jeg fikk en protese som jeg kunne se litt på, og prøve den i bh`en. protesen fylte hånden min, og var jo ikke så stor egentlig. og når jeg tenker på det i ettertid, så vil jo ikke protesen bli noe større når den er operert inn. den forandrer seg jo ikke, og jeg har ingenting fra før av.

faktisk vil den virke litt mindre sa legen(ca. 20%), og jeg valgte å høre på anbefalingen hans. på meg vil 320 bli en stor b- til liten c-cup. grunnen til at han foreslo dette, er fordi jeg ikke en en tynn spiker. jeg er ganske bredskuldret, og har en normal kropp ellers. så jeg føler meg sikker på valget hans:) jeg har også ganske mye hud, det er ikke helt stramt liksom, så det vil ikke bli helt sprengt. han sa de ville se naturlige ut på kroppen min.

jeg skal opereres i midten av oktober, og gleder meg veldig:)

for min del, så opererer jeg kun for min egen skyld. jeg gjør det fordi jeg for en gangs skyld har lyst til å se feminin ut i en singlet, og for å føle seg vel i sin egen kropp.

støtter alle som vil ta silikon, og vet hvordan mange av dere med små pupper har det som vil operere. skjønner også dere som er imot silikon. vi har alle våre meninger, og det er helt greit.

prøver noen derimot å prate meg ut av det fordi silikon ikke er fint, så velger jeg heller å overse det. det er jo ikke de som skal se meg hver dag. jeg har lyst til å se meg i speilet å like det jeg ser.

mulig mange mener det er drastisk å gå igjennom en operasjon for dette, men jeg vet jeg kommer til å bli lykkelig etterpå. det å slippe å føle at jeg må gjemme meg blir det beste av alt. slippe å føle seg dum ved siden av jenter med store bryster.. å føle seg normal blir bra:)

jeg har sittet i mange timer å lest om brystforstørrelse. sett på endte bilder av pupper. og jeg føler meg 500% sikker på valget mitt. jeg vet at dette er det riktige for meg:)

i hovedsak så lurer jeg på om det er noen der ute som har hatt minimalt fra før av, og lagt inn rundt 300? hvordan gikk dette?=)

en bekjent av meg opererte for 2 dager siden. hun er veldig tynn, og hadde ingenting fra før av. hun la inn 280 over muskelen.

hun har hatt meget vondt. hun er så svak at hun ikke klarer å trykke ned knappen på do selv engang. men, det er jo ikke alle som får like store smerter, men jeg er forberedt på det!

til slutt vil jeg anbefale Colusseum klinikken på det høyeste! kjempe koslige i resepsjonen, legen var forståelses full og veldig hyggelig han også. i resepsjonen fikk jeg en del skriv når jeg skulle gå, og hun forklarte meg mye. fikk også noen resepter på piller man må ta dagen før, og samme dag som operasjonen. hun forklarte masse om dette også, og jeg satt ikke igjen med noen spørsmål da jeg skulle gå.. kjempe fornøyd:)

og jeg legger ikke inn dette brevet for å diskutere med noen, men for andre som kanskje også skal opereres, eller vurderer det. jeg syns det var veldig greit å få lest litt om andre hvertfall:) håper noen drar nytte av det:)

:goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Andrea_*

hei:) vurderer sterkt å ta silikon da det er noe jeg har tenkt på en stund. er stundent nå så har egentlig ikke råd.. er det noen som vet om en klinikk som har nedbetalingsavtaler som det går ann å benytte seg av?type betale 25%av belåpet ved opperasjonen så få betale ned resten iht avtale (med renter såklart)?

hadde vært kjempefint om noen kunne gitt meg svar hvis de har hørt om lignende.

A.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_my_*
hei.

jeg har nå lest igjennom alle brevene, og blitt litt klokere på andres meninger.

Det er helt klart at det er mange forskjellige meninger om silikon der ute, og godt er det. Tenk om alle likte silikon pupper, og alle ville ha det? D hadde det nok ikke vært like populært.:) For min del så synes jeg silikon pupper er innmari fint!

liker naturlige pupper veldig godt også, små bryster som er runde og fine er jo grisefine, men skjønner alle som vil ha litt større.

selv var jeg på konsultasjonstime på Colusseum klinikken for 2 dager siden. Jeg er 19 år gammel, 165cm høy og veier 56 kilo. er ikke veldig tynn, men normal med litt "valpefett" på magen :) jeg bruker 70aa og fyller ikke ut denne, har desverre ikke pupper i det hele tatt, men bh må jeg jo ha.

jeg gikk til innkjøp av silikoninlegg på lindex, som man bare putter innenfor bh`en. ikke vanlige innlegg i gele, men hardere og større som dytter det lille man har opp med bh`en, og det ser ut som at jeg har større pupper.

de har vært en redning for meg mens jeg evig har ventet på konsultasjonstimen min.

legen sa jeg hadde nok fett vev, og anbefalte meg faktisk 320.

han var veldig flink og forståelsesfull. nå er jeg så heldig at jeg får dekket operasjonen min, pga. at jeg har sliti mye med psyken min, aldri hatt en bh som passer, aldri gått i bikini.

sommeren er min værste årstid, forhåpentligvis endrer dette seg nå. jeg gikk først til lege, og han sendte brevet til klinikken. og det var på konsultasjonstimen jeg fikk fastslått at jeg fikk dekket det, for det er kirurgen som bestemmer.

det er bare en person i hele verden som har sett puppene mine, og det var samboeren min som jeg var sammen med i 2 år. ikke mamma, venninner osv.

jeg synes naturligvis at 320 hørtes enormt ut, men jeg fikk en protese som jeg kunne se litt på, og prøve den i bh`en. protesen fylte hånden min, og var jo ikke så stor egentlig. og når jeg tenker på det i ettertid, så vil jo ikke protesen bli noe større når den er operert inn. den forandrer seg jo ikke, og jeg har ingenting fra før av.

faktisk vil den virke litt mindre sa legen(ca. 20%), og jeg valgte å høre på anbefalingen hans. på meg vil 320 bli en stor b- til liten c-cup. grunnen til at han foreslo dette, er fordi jeg ikke en en tynn spiker. jeg er ganske bredskuldret, og har en normal kropp ellers. så jeg føler meg sikker på valget hans:) jeg har også ganske mye hud, det er ikke helt stramt liksom, så det vil ikke bli helt sprengt. han sa de ville se naturlige ut på kroppen min.

jeg skal opereres i midten av oktober, og gleder meg veldig:)

for min del, så opererer jeg kun for min egen skyld. jeg gjør det fordi jeg for en gangs skyld har lyst til å se feminin ut i en singlet, og for å føle seg vel i sin egen kropp.

støtter alle som vil ta silikon, og vet hvordan mange av dere med små pupper har det som vil operere. skjønner også dere som er imot silikon. vi har alle våre meninger, og det er helt greit.

prøver noen derimot å prate meg ut av det fordi silikon ikke er fint, så velger jeg heller å overse det. det er jo ikke de som skal se meg hver dag. jeg har lyst til å se meg i speilet å like det jeg ser.

mulig mange mener det er drastisk å gå igjennom en operasjon for dette, men jeg vet jeg kommer til å bli lykkelig etterpå. det å slippe å føle at jeg må gjemme meg blir det beste av alt. slippe å føle seg dum ved siden av jenter med store bryster.. å føle seg normal blir bra:)

jeg har sittet i mange timer å lest om brystforstørrelse. sett på endte bilder av pupper. og jeg føler meg 500% sikker på valget mitt. jeg vet at dette er det riktige for meg:)

i hovedsak så lurer jeg på om det er noen der ute som har hatt minimalt fra før av, og lagt inn rundt 300? hvordan gikk dette?=)

en bekjent av meg opererte for 2 dager siden. hun er veldig tynn, og hadde ingenting fra før av. hun la inn 280 over muskelen.

hun har hatt meget vondt. hun er så svak at hun ikke klarer å trykke ned knappen på do selv engang. men, det er jo ikke alle som får like store smerter, men jeg er forberedt på det!

til slutt vil jeg anbefale Colusseum klinikken på det høyeste! kjempe koslige i resepsjonen, legen var forståelses full og veldig hyggelig han også. i resepsjonen fikk jeg en del skriv når jeg skulle gå, og hun forklarte meg mye. fikk også noen resepter på piller man må ta dagen før, og samme dag som operasjonen. hun forklarte masse om dette også, og jeg satt ikke igjen med noen spørsmål da jeg skulle gå.. kjempe fornøyd:)

og jeg legger ikke inn dette brevet for å diskutere med noen, men for andre som kanskje også skal opereres, eller vurderer det. jeg syns det var veldig greit å få lest litt om andre hvertfall:) håper noen drar nytte av det:)

:goodbye:

Jeg respekterer ditt valg om å ta silikon. men det jeg stiller meg kritisk til er at du får dekt operasjonen fordi du sliter psikisk pga av at du har små pupper. syns heller det offentlige burde sponsa deg med psykologtimer. du kommer nok til å sveve på skyer etter du har fått nye pupper, men om du har psykiske problemer skal det nok noe annet til for at du kjenner deg bra til slutt. jeg hater virkelig puppefikseringen som får noen jenter til å tro at de ikke er verdt like mye som andre bare pga av et par pupper.

Lykke til videre med operasjonen og livet:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg har nå lest igjennom alle brevene, og blitt litt klokere på andres meninger.

Det er helt klart at det er mange forskjellige meninger om silikon der ute, og godt er det. Tenk om alle likte silikon pupper, og alle ville ha det? D hadde det nok ikke vært like populært.:) For min del så synes jeg silikon pupper er innmari fint!

liker naturlige pupper veldig godt også, små bryster som er runde og fine er jo grisefine, men skjønner alle som vil ha litt større.

selv var jeg på konsultasjonstime på Colusseum klinikken for 2 dager siden. Jeg er 19 år gammel, 165cm høy og veier 56 kilo. er ikke veldig tynn, men normal med litt "valpefett" på magen :) jeg bruker 70aa og fyller ikke ut denne, har desverre ikke pupper i det hele tatt, men bh må jeg jo ha.

jeg gikk til innkjøp av silikoninlegg på lindex, som man bare putter innenfor bh`en. ikke vanlige innlegg i gele, men hardere og større som dytter det lille man har opp med bh`en, og det ser ut som at jeg har større pupper.

de har vært en redning for meg mens jeg evig har ventet på konsultasjonstimen min.

legen sa jeg hadde nok fett vev, og anbefalte meg faktisk 320.

han var veldig flink og forståelsesfull. nå er jeg så heldig at jeg får dekket operasjonen min, pga. at jeg har sliti mye med psyken min, aldri hatt en bh som passer, aldri gått i bikini.

sommeren er min værste årstid, forhåpentligvis endrer dette seg nå. jeg gikk først til lege, og han sendte brevet til klinikken. og det var på konsultasjonstimen jeg fikk fastslått at jeg fikk dekket det, for det er kirurgen som bestemmer.

det er bare en person i hele verden som har sett puppene mine, og det var samboeren min som jeg var sammen med i 2 år. ikke mamma, venninner osv.

jeg synes naturligvis at 320 hørtes enormt ut, men jeg fikk en protese som jeg kunne se litt på, og prøve den i bh`en. protesen fylte hånden min, og var jo ikke så stor egentlig. og når jeg tenker på det i ettertid, så vil jo ikke protesen bli noe større når den er operert inn. den forandrer seg jo ikke, og jeg har ingenting fra før av.

faktisk vil den virke litt mindre sa legen(ca. 20%), og jeg valgte å høre på anbefalingen hans. på meg vil 320 bli en stor b- til liten c-cup. grunnen til at han foreslo dette, er fordi jeg ikke en en tynn spiker. jeg er ganske bredskuldret, og har en normal kropp ellers. så jeg føler meg sikker på valget hans:) jeg har også ganske mye hud, det er ikke helt stramt liksom, så det vil ikke bli helt sprengt. han sa de ville se naturlige ut på kroppen min.

jeg skal opereres i midten av oktober, og gleder meg veldig:)

for min del, så opererer jeg kun for min egen skyld. jeg gjør det fordi jeg for en gangs skyld har lyst til å se feminin ut i en singlet, og for å føle seg vel i sin egen kropp.

støtter alle som vil ta silikon, og vet hvordan mange av dere med små pupper har det som vil operere. skjønner også dere som er imot silikon. vi har alle våre meninger, og det er helt greit.

prøver noen derimot å prate meg ut av det fordi silikon ikke er fint, så velger jeg heller å overse det. det er jo ikke de som skal se meg hver dag. jeg har lyst til å se meg i speilet å like det jeg ser.

mulig mange mener det er drastisk å gå igjennom en operasjon for dette, men jeg vet jeg kommer til å bli lykkelig etterpå. det å slippe å føle at jeg må gjemme meg blir det beste av alt. slippe å føle seg dum ved siden av jenter med store bryster.. å føle seg normal blir bra:)

jeg har sittet i mange timer å lest om brystforstørrelse. sett på endte bilder av pupper. og jeg føler meg 500% sikker på valget mitt. jeg vet at dette er det riktige for meg:)

i hovedsak så lurer jeg på om det er noen der ute som har hatt minimalt fra før av, og lagt inn rundt 300? hvordan gikk dette?=)

en bekjent av meg opererte for 2 dager siden. hun er veldig tynn, og hadde ingenting fra før av. hun la inn 280 over muskelen.

hun har hatt meget vondt. hun er så svak at hun ikke klarer å trykke ned knappen på do selv engang. men, det er jo ikke alle som får like store smerter, men jeg er forberedt på det!

til slutt vil jeg anbefale Colusseum klinikken på det høyeste! kjempe koslige i resepsjonen, legen var forståelses full og veldig hyggelig han også. i resepsjonen fikk jeg en del skriv når jeg skulle gå, og hun forklarte meg mye. fikk også noen resepter på piller man må ta dagen før, og samme dag som operasjonen. hun forklarte masse om dette også, og jeg satt ikke igjen med noen spørsmål da jeg skulle gå.. kjempe fornøyd:)

og jeg legger ikke inn dette brevet for å diskutere med noen, men for andre som kanskje også skal opereres, eller vurderer det. jeg syns det var veldig greit å få lest litt om andre hvertfall:) håper noen drar nytte av det:)

:goodbye:

Jeg kjenner meg helt igjen i det du sier. er i samme situasjon (bortsett fra at jeg må betale operasjonen selv), og skal operere 14.okt. gruer meg litt, men gleder med til det er over...! jeg skal ta 315 under muskelen og er akurat like stor som deg i kroppen., 164 høy og 57 kg ;)

skal du ta over eller under muskelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...