Gå til innhold

Til dere med Silikon pupper

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Morsomt å se hvordan argumenter mot plastisk kirurgi nesten alltid blir forklart med misunnelse og uvitenhet... Man skal visst helst ikke kritisere slike operasjoner..?

Det vil alltid være noen som tyr til kirurgi for å komme komplekser til livs. Men at så mange kvinners selvtillit ligger i skalpellen til en overbetalt plastikkirurg er betenkelig. Det står jeg på.

Jepp, meg med :) jeg ble faktisk helt overveldet over hvor mange damer som skriver her at de enten har "bestilt" kirurgi, eller har gjort det...helt sykt! ingen kan komme å si at dette ikke er press. Hadde ikke silikon vært oppfunnet så hadde nok ikke så mange vært så til de grader opphengt i brystene sine! og så er det dem som sammenligner det med å farge håret, Jøss! men so be it, som gjesten sa der oppe. Man gjør som man vil. Jeg gjør som jeg vil, jeg kommer aldri til å ta plastisk kirurgi selv om jeg ikke har verdens mest sprettende..store daier...(kanskje, etter jeg har født mine to barn (forhåpentligvis <3) og brysta blir "ødelagte" i stor grad, men kanskje dem blir større? :o) hehe. Jeg støtter meg til mine flotte former jeg, det holder mer enn nok for kjæresten min<3

håper trenden har daffet av til jeg (forhåpentligvis<3) har en tennåringsdatter i hus!

Endret av moi86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, forresten..hvordan har dere råd? (altså dere i ca.20 årene med silikon)... bare nysgjerrig. Foreldre? lån? det koster jo ca. to mnd.lønn (minst) og hva gjør dere hvis det ikke går bra, er det likevel verdt det?

Ingen fordommer her, bare lurer..:)

Gjest Gjest
Skrevet

Man må ha utrolig høye tanker om seg selv dersom man anser seg selv i en posisjon der man kan fritt kritisere hva andre gjør med sin egen kropp. Hvorfor er det en selvfølge at man kan slenge om seg med respektløse, frekke komentarer om andres kropper? Bruk heller energien på å kritisere reelle problemer, og la folk ha sitt privatliv i fred (for ja, hva man gjør med sine egne pupper er strengt talt en privatsak). Synd man ikke kan få operert inn folkeskikk forresten. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
Men, forresten..hvordan har dere råd? (altså dere i ca.20 årene med silikon)... bare nysgjerrig. Foreldre? lån? det koster jo ca. to mnd.lønn (minst) og hva gjør dere hvis det ikke går bra, er det likevel verdt det?

oj, jeg mente egentlig ikke å være frekk..men jeg ser det må ha sett slik ut. Jeg mente det som et seriøse spm. Jeg lurer faktisk.

Og det andre innlegget mitt, jeg ville kanskje ha operert meg etter fødsel og amming hvis de ble "ødelagte", og i parantes, men kanskje dem blir større etter fødsel- melk og diverse.. jeg ser at dette kan ha blitt misforstått det å.. woops. pytt pytt!

Skrevet (endret)
Man må ha utrolig høye tanker om seg selv dersom man anser seg selv i en posisjon der man kan fritt kritisere hva andre gjør med sin egen kropp. Hvorfor er det en selvfølge at man kan slenge om seg med respektløse, frekke komentarer om andres kropper? Bruk heller energien på å kritisere reelle problemer, og la folk ha sitt privatliv i fred (for ja, hva man gjør med sine egne pupper er strengt talt en privatsak). Synd man ikke kan få operert inn folkeskikk forresten. :fnise:

:klappe:

Ja, hvorfor i all verden bryr folk seg om hva jeg har under genseren?

Antar at de fleste sparer penger til det, det gjorde ihvertfall jeg.

Endret av Opa
Skrevet

Jepp, meg med Happy.gif jeg ble faktisk helt overveldet over hvor mange damer som skriver her at de enten har "bestilt" kirurgi, eller har gjort det...helt sykt! ingen kan komme å si at dette ikke er press. Hadde ikke silikon vært oppfunnet så hadde nok ikke så mange vært så til de grader opphengt i brystene sine

Det er vel en grunn til at silikon ble oppfunnet tror du ikke? Mange kvinner har gjennom alle år ønsket seg større bryster, og resultatet av det er at noe ble oppfunnet slik at disse kvinnene kunne få ønsket sitt oppfylt.

Blir lei av at folk skal rakke ned på andre som vil få silikon eller har det, snakker om at det naturlige er best osv... Vil tippe at 99% av de som snakker om at silikon er så uekte, bruker sminke. Sminke er vel ikke så naturlig det? Jeg bruker ikke sminke selv, men skal legge inn silikon. Hva sier det om meg? Kommer jeg til å bli den superbimboen eller?

Hvis folk vil pynte på seg selv, så vær så snill å la dem gjøre det uten å komme med teite kommentarer. Det er lov å ha egne meninger, men det jeg vil fram til, er at man ikke trenger å snakke stygt om de med silikon.

Gjest Gjest_lara_*
Skrevet

ja, hvorfor bry dere ? bare det lar deg føle deg vell å fin så gjør det du føler for !!

narturilig? herregud, skal vi sprade rundt nakne uten sminke ?

øøøø!! tenk før dere snakker!

Gjør akkuratt det du føler for & Gjør det som føler deg vell å bra!!!!

Selvtillit er ALT.

det er DITT liv!! :)

Skrevet (endret)
Jepp, meg med Happy.gif jeg ble faktisk helt overveldet over hvor mange damer som skriver her at de enten har "bestilt" kirurgi, eller har gjort det...helt sykt! ingen kan komme å si at dette ikke er press. Hadde ikke silikon vært oppfunnet så hadde nok ikke så mange vært så til de grader opphengt i brystene sine

Det er vel en grunn til at silikon ble oppfunnet tror du ikke? Mange kvinner har gjennom alle år ønsket seg større bryster, og resultatet av det er at noe ble oppfunnet slik at disse kvinnene kunne få ønsket sitt oppfylt.

Blir lei av at folk skal rakke ned på andre som vil få silikon eller har det, snakker om at det naturlige er best osv... Vil tippe at 99% av de som snakker om at silikon er så uekte, bruker sminke. Sminke er vel ikke så naturlig det? Jeg bruker ikke sminke selv, men skal legge inn silikon. Hva sier det om meg? Kommer jeg til å bli den superbimboen eller?

Hvis folk vil pynte på seg selv, så vær så snill å la dem gjøre det uten å komme med teite kommentarer. Det er lov å ha egne meninger, men det jeg vil fram til, er at man ikke trenger å snakke stygt om de med silikon.

Jenter, seriøst, jeg mente ikke å virke frekk. Kanskje jeg er litt brutal i ordleggingen min. Jeg bryr meg lite om hva andre gjør, men ja, jeg ble overasket over antallet, men so be it. Og nei, jeg bruker sjeldent sminke.

Det ble så mye diskusjon om dette temaet at jeg spontant skrev litt jeg å. Det var min mening, jeg respekterer andres meninger og valg. Respekter min. Ikke kom i forsvar og ta dere nær av det jeg sier.

Jeg har en b-cup og seff, jeg skulle (som de fleste) gjerne hatt tja, en c.. men silikon høres skummelt og dyrt ut (min mening: fortsatt ingen fordommer).. Mitt triks er å bruke en "kraftig" pushup, da ser de ganske allright ut. Har type og han liker dem som de er.. så kan jeg "lure" resten og meg selv..! Lykke til med operasjonen(e).. Og ta godt vare på dere selv. No bad feelings at all.

Endret av moi86
Skrevet

"trikset" med push-up er helt ok det, helt til man tar den av. Og det betinger jo selvfølgelig at man har noe å pushe opp.

Også er jeg så facinert over at det er så vanskelig for visse å forstå og tro på at man faktisk gjør det for seg selv! Hvorfor er det så vanskelig å tro? Gjør du ingenting kun for din egen del, for at du selv skal føle deg bra? Eller lever du kun for andre?

Trener du for å føle deg bra selv, eller er det for at andre skal synes du ser bra ut?

Sminker du deg, pusser tenner, vasker deg for din egen del eller for at andre skal synes bra om deg?

Skrevet
"trikset" med push-up er helt ok det, helt til man tar den av. Og det betinger jo selvfølgelig at man har noe å pushe opp.

Også er jeg så facinert over at det er så vanskelig for visse å forstå og tro på at man faktisk gjør det for seg selv! Hvorfor er det så vanskelig å tro? Gjør du ingenting kun for din egen del, for at du selv skal føle deg bra? Eller lever du kun for andre?

Trener du for å føle deg bra selv, eller er det for at andre skal synes du ser bra ut?

Sminker du deg, pusser tenner, vasker deg for din egen del eller for at andre skal synes bra om deg?

Det er bare min mening, det er meg. Jeg har prøvd å få frem at jeg ikke dømmer, så lenge ikke dere dømmer meg for at jeg har Min mening. Jeg synes det er å overdrive å sammenligne Hygiene med å ta en operasjon for velvære- sorry. Er det noe gale i at jeg liker å være naturlig? er ikke det bare bra? egentlig? hvis du får en datter, ville du likt at hun tok silikon i en alder av 20? det er min tankegang. Hva andre tenker får være andres tanker.

Jeg avslutter her. Diskusjonen får fortsette uten meg.

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

Bra sagt!

Nå har jo ikke jeg silikon selv, men liksom, hvis jeg skulle gjort det, så hadde jo det vært for min egen del.

Gjest herkserinnen
Skrevet
Man må ikke ha henvisning fra lege nei. Klinikkene er private, og man betaler også alt selv.

Hvorfor kan ikke folk bare la andre gjør som de vil? Janteloven lever i beste velgående ser jeg. Komplekser skal fortrenges, og guuuud forby om noen faktisk pyntet litt på kroppen sin. Det er jo helt krise hvis noen blir penere enn en selv, eh? ;)

Kropp er en privatsak. Om folk vil bli tynne, feite, få større pupper, mindre pupper, farge håret, osv, så er det deres egen sak, og kun deres egen.

Besserwissere som lener seg på stereotyper i sin argumetnasjon, er like patetiske som de "løsslupne bimboene" de fantaserer om. Sett dere inn i hva slags damer som tar silikon, og ikke minst HVORFOR de gjør det, før dere driter dere ut slik.

Det er ikke bra når unge jenter som i utgangspunktet ville vært fornøyd med seg selv ikke er det fordi det er så mye silikonprat rundt omkring. Det å operere inn et fremmedlegeme i kroppen er en litt mer drastiks operasjon enn å sminke seg etc.

Jeg mener at det ikke er sunt når det blir slik som en annen her inne beskrev, at hun har b-cup men ikke føler seg bra nok pga de som opererer seg større.

Jeg synes det er noe feil med verden dersom det blir slik at det er greit å operere seg penere. En ting er å pynte litt på fasaden til daglig, men dersom dere seriøst mener det ikke er mer alvorlig å ta narkose og legge seg under kniven og få et fremmedlegeme inn i kroppen, så er det noe seriøst galt med samfunnet.

Skrevet

Hei

Hva er aldersgrensen på å ta silikon? Jeg lurer også på om det er noen som vet om noen gode klinikker? Har veldig lust til å ta, men vil vente til jeg har fått barn.

Gjest Imsdal
Skrevet

Hei moi86 :)

Jeg er 23 år og har spart lenge for å få råd til å ta silikon, og det var verdt hver en krone! Jeg mener ikke å rosemale det å ta en slik operasjon, det er en stor avgjørelse som man ikke tar på en dag. Min mor, samboer og beste venninne er de eneste som vet om operasjonen, og de har støttet meg fult ut hele tiden. Jeg var veldig nervøs når jeg skulle fortelle det til mamma, men hun tok det veldig fint. Pappa vet ikke om det. Helt fra jeg var 18 år (kanskje før og), har jeg tenkt på dette, da kom jeg jo ikke til å vokse mer, og jeg hadde midje og rumpe, men flat som ei pannekake forran! Derfor har jeg aldri vært fornøyd med kroppen min, har følt meg litt som en gutt..

Grunnen til at jeg ikke er åpen om det er at jeg ikke orker å bli hun med silikonpuppene eller måtte forklare meg hele tiden. Jeg synes det er en privat sak hva jeg gjør med min kropp, og skjønner virkelig ikke de som gidder å bruke masse energi på å snakke dritt om det! Om jeg har et stort kompleks, og jeg er villig til å betale 28 800 kr for å få det fikset så er det min sak. Hvorfor ikke bare være glad for meg, for at jeg endelig har fått en kropp jeg er stolt over? Dette var noe jeg gjorde for min egen del, og bare min. Er fortsatt den samme jenta, bare med bedre selvtillit :)Det er forresten mange usannheter ute å går, som at man må skifte innlegg hvert 4. år, alle silikonpupper er harde som stein osv. Protesene de legger inn nå har du livstidgaranti på, dvs. du kan ikke gå med de ut livet sånn egentlig, men når du må bytte etter ca. 10-15 år, slipper du betale for nye proteser. Mine bryster er nesten like myke som vanlige faste bryster, de ser helt natulige ut, litt "fyldige" kanskje ;)

Synes forresten det finnes så mange som vet hva som er best for meg og min kropp :ler:

Om det ikke skulle gå bra? Jo, jeg tok den sjansen, klart man kan få mange komplikasjoner som kapsling, blødning osv., men tanken min var at om jeg ikke la inn sånn kjempemasse (ala Lene Alexandra), tok det med ro uken etter operasjonen og fulgte alle regler så er sjansen ganske liten for at det skulle gå galt. Dessuten har klinikken jeg opererte meg på, Fornebuklinikken, en garanti, der jeg kan få de fjernet igjen, en reoperasjon osv.

Eneste som tyder på at jeg har silikon idag er et 10 cm langt arr i foldene under hvert bryst. :)

Håper du fikk svar på noen av spørsmålene dine, ble litt langt dette her :)

Gjest fotballjenta
Skrevet

Jeg tok silikon i går, la inn 320 i hvert, og er superfornøyd !! Takk til dr.dillerud ved fornebuklinikken :D

nå kan jeg endelig gå med sommerkjoler med utringning, uten bh, slippe å bruke push up.. og livet blir herlig nå fremover da jeg kan føle meg mer kvinnelig !

ære være plastisk kirurgi !!

la folk bestemme over sin egen kropp, og la dem gjøre det de vil med den uten å måtte bli kritisert for det ene og det andre !!

Skrevet

Jeg er 23 år og har spart lenge for å få råd til å ta silikon, og det var verdt hver en krone! Jeg mener ikke å rosemale det å ta en slik operasjon, det er en stor avgjørelse som man ikke tar på en dag. Min mor, samboer og beste venninne er de eneste som vet om operasjonen, og de har støttet meg fult ut hele tiden. Jeg var veldig nervøs når jeg skulle fortelle det til mamma, men hun tok det veldig fint. Pappa vet ikke om det. Helt fra jeg var 18 år (kanskje før og), har jeg tenkt på dette, da kom jeg jo ikke til å vokse mer, og jeg hadde midje og rumpe, men flat som ei pannekake forran! Derfor har jeg aldri vært fornøyd med kroppen min, har følt meg litt som en gutt..

Grunnen til at jeg ikke er åpen om det er at jeg ikke orker å bli hun med silikonpuppene eller måtte forklare meg hele tiden. Jeg synes det er en privat sak hva jeg gjør med min kropp, og skjønner virkelig ikke de som gidder å bruke masse energi på å snakke dritt om det! Om jeg har et stort kompleks, og jeg er villig til å betale 28 800 kr for å få det fikset så er det min sak. Hvorfor ikke bare være glad for meg, for at jeg endelig har fått en kropp jeg er stolt over? Dette var noe jeg gjorde for min egen del, og bare min. Er fortsatt den samme jenta, bare med bedre selvtillit :)Det er forresten mange usannheter ute å går, som at man må skifte innlegg hvert 4. år, alle silikonpupper er harde som stein osv. Protesene de legger inn nå har du livstidgaranti på, dvs. du kan ikke gå med de ut livet sånn egentlig, men når du må bytte etter ca. 10-15 år, slipper du betale for nye proteser. Mine bryster er nesten like myke som vanlige faste bryster, de ser helt natulige ut, litt "fyldige" kanskje ;)

Synes forresten det finnes så mange som vet hva som er best for meg og min kropp :ler:

Om det ikke skulle gå bra? Jo, jeg tok den sjansen, klart man kan få mange komplikasjoner som kapsling, blødning osv., men tanken min var at om jeg ikke la inn sånn kjempemasse (ala Lene Alexandra), tok det med ro uken etter operasjonen og fulgte alle regler så er sjansen ganske liten for at det skulle gå galt. Dessuten har klinikken jeg opererte meg på, Fornebuklinikken, en garanti, der jeg kan få de fjernet igjen, en reoperasjon osv.

Eneste som tyder på at jeg har silikon idag er et 10 cm langt arr i foldene under hvert bryst. :)

Tusen takk for et skikkelig svar :)

Gjest Gjest_gullet_*
Skrevet

Hei. Hvor lang tid tok det før du fikk spart opp penga? og hvordan sparte du? Hvor gammel var du når du tok dem? og hvor lenge har du hatt dem? (maaange spørsmål) er litt nysgjerrig og vurderer det selv...!

Gjest Imsdal
Skrevet

Sparte i ca. 3 år, og da tok jeg det ved Fornebuklinikken som har garanti så da slapp jeg ha en buffer itilfelle noe skulle gå galt. Der koster det 28 800 kr. Satte av litt nå og da, særlig når jeg har tjent litt ekstra.

Hadde operasjonen min i april i år, så de er ca 2 måneder nå. Er 23 år, og har ingen barn.

Nå tenker jeg sjelden over at jeg har dem, de har liksom blitt en del av meg :)

Brystene mine ser naturlige og fine ut nå, har gått fra en liten A til en mellomstor C.

Om du er nysgjerrig på temaet anbefaler jeg deg CeeCee sin dagbok, (CeeCee's hemlige verden), her er det jenter som har tatt eller skal ta brystoperasjon, masse erfaringer og informasjon sett fra pasientenes side og helt fritt for bedrevitere ;)

• 2 uker senere...
Gjest lille meg =)
Skrevet

Hei jenter!

Jeg er en jente på 1,60 høy og veier 58 Kilo. Jeg tok silikon for ett år siden. Da jeg skulle ta silikon tok jeg det fordi jeg ønsket å fylle ut puppene mine. Jeg har gått opp og ned i vekt og da sier det seg selv at puppene blir litt løsere etterhvert. Jeg hadde en 70C, nå er jeg en 70F. La inn 320 gram. Folk som leser dette tenker sikkert, herregud hun må se ut som Lene ALexandra, men nei. De ser ikke så store ut som det høres. Jeg er fremdeles ikke fornøyd og lurer på om noen vet noe om angrerett? Om å få fylle inn mer??

Jeg hadde komplikasjoner fra første uke.

- Uke 1, såret gror ikke ordentlig, det vesker verk ut og gror rett og slett ikke.

- Alt ser bra ut til jeg reiser til syden i 6 uke, da spjærer operasjonssåret (Jeg var da på en øy nede i Hellas) Så jeg ringte kirurgen min og fortalte dette, ettersom at jeg var i Hellas var det ikke mye mer å gjøre enn å "lappe det sammen" med plaster og holde meg unne vann. Etter 2 dager hadde såret grodd igjen, men det var en grusom opplevelse, Man kunne se rett inn i puppen.

- Så etter ett halvt år syns jeg puppen begynner å bli litt hard, bestiller kontroll time og han tror muligens jeg har en begynnende hard kapsel. Har vært til kontroll etter det og da syntes han det virket ok.

Skal nå på min ett års kontroll på tirsdag og skal diskutere resultatet med han.

Er ikke helt fornøyd ettersom at jeg i utgangspunktet tok silikon for å fylle opp løs og slapp hud, noe jeg ikke syns er fylt opp godt nok. Så blir spennende å høre hva han sier på tirsdag.

-Til dere som tror det å ta silikon er vondt, så feil, det finnes ikke vondt. Har gjort ting som er verre!!

Ønsk meg lykke til!

Og til dere som skal ta silikon, lykke til. Jeg har aldri angret tross mine komplikasjoner.

Gjest Gjest_gullet_*
Skrevet
Hei jenter!

Jeg er en jente på 1,60 høy og veier 58 Kilo. Jeg tok silikon for ett år siden. Da jeg skulle ta silikon tok jeg det fordi jeg ønsket å fylle ut puppene mine. Jeg har gått opp og ned i vekt og da sier det seg selv at puppene blir litt løsere etterhvert. Jeg hadde en 70C, nå er jeg en 70F. La inn 320 gram. Folk som leser dette tenker sikkert, herregud hun må se ut som Lene ALexandra, men nei. De ser ikke så store ut som det høres. Jeg er fremdeles ikke fornøyd og lurer på om noen vet noe om angrerett? Om å få fylle inn mer??

Jeg hadde komplikasjoner fra første uke.

- Uke 1, såret gror ikke ordentlig, det vesker verk ut og gror rett og slett ikke.

- Alt ser bra ut til jeg reiser til syden i 6 uke, da spjærer operasjonssåret (Jeg var da på en øy nede i Hellas) Så jeg ringte kirurgen min og fortalte dette, ettersom at jeg var i Hellas var det ikke mye mer å gjøre enn å "lappe det sammen" med plaster og holde meg unne vann. Etter 2 dager hadde såret grodd igjen, men det var en grusom opplevelse, Man kunne se rett inn i puppen.

- Så etter ett halvt år syns jeg puppen begynner å bli litt hard, bestiller kontroll time og han tror muligens jeg har en begynnende hard kapsel. Har vært til kontroll etter det og da syntes han det virket ok.

Skal nå på min ett års kontroll på tirsdag og skal diskutere resultatet med han.

Er ikke helt fornøyd ettersom at jeg i utgangspunktet tok silikon for å fylle opp løs og slapp hud, noe jeg ikke syns er fylt opp godt nok. Så blir spennende å høre hva han sier på tirsdag.

-Til dere som tror det å ta silikon er vondt, så feil, det finnes ikke vondt. Har gjort ting som er verre!!

Ønsk meg lykke til!

Og til dere som skal ta silikon, lykke til. Jeg har aldri angret tross mine komplikasjoner.

Hehehe..ja det høres innmari fristende ut du. NEVER going to happend, sorry sis. Og jeg har "bare" en B. Jeg ville ikke hatt en F om jeg så hadde fått det gratis, tenk på ryggen. Jaja, bra at du er ikke angrer. Stå på jenta mi..!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...