Gå til innhold

Til dere med Silikon pupper

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_elisa_*
Skrevet

hei.var på konsultasjon sist uke på klinikk bergen og ble helt satt ut av den dårlige kundebehandlingen som ble gitt.det førte til at jeg nå er på jakt etter en annen klinikk i bergen som kan gi meg svar på mine spørsmål på en skikkelig måte ang sillikon innlegg.noen som kan anbefale en klinikk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninni
Skrevet
Kjære dere jenter som har tenkt å operere inn silikonpupper:

IKKE GJØR DET!!!!

Uansett hvor flate, små , ulike eller hva det skulle være for pupper dere har.

Silikonpupper er IKKE pent og det er heslig å ta på.

Var sammen med ei jente en gang med DE flotte puppene som viste seg å være av silikon og de var ekkle å ta på. De så unaturlige ut når man så de uten bh på.

Har diskutert dette mange ganger på vorspiel med gutta og det er INGEN, INGEN som synes det er ok.

Det naturlige er finest uansett hvordan de ser ut.

Jeg har hatt silikon i åtte år nå. De gutta jeg har vært med på de åra har syntes at mine pupper er perfekte og deilige og ta på. Etter jeg fikk barn har de tre gutta jeg har vært med etter det ikke en gang merket/sett at jeg har silikon.

• 3 uker senere...
Gjest na-tasha
Skrevet
Ja, jeg tenker veldig mye på åssen det blir, er litt redd og redd for at noe skal gå galt.. Det er mest jeg er redd for og tenker på..

Og åssen det kommer til å se ut.. om dem blir for store, får strekkmerker eller osv osv.. Men noen ganger sier jeg til meg selv,at det er ikke noe vits å tenke nå, fordi jeg har bestemt meg for å ta silikon uansett hva .. så får bare slutte å tenke og ta det som det kommer.. :)

Men jeg gleder meg veldig, det gjør jeg uansett og gruer meg litt også :)

IDAG er operasjonsdagen min ..:)

Har ikke spist,røyka eller drakk siden 12 inatt..begynner å bli ganske sulten og kjeeempe tørst :P

Gleder meg men samtidlig har jeg skikkelig vondt i magen, gruer meg :P

Skrevet
hei.var på konsultasjon sist uke på klinikk bergen og ble helt satt ut av den dårlige kundebehandlingen som ble gitt.det førte til at jeg nå er på jakt etter en annen klinikk i bergen som kan gi meg svar på mine spørsmål på en skikkelig måte ang sillikon innlegg.noen som kan anbefale en klinikk?

Jeg vil anbefale Plastikkirurgisk Institutt, som ligger i Laguneparken. Plastikkirurgen der heter John Olav Nordgaard, og han er den i Bergen som kan mest + at han er en fantastisk hyggelig person.

• 2 uker senere...
Gjest jjjj
Skrevet

TOK OPERASJON NU FOR EI UKA SIA...VISSTE IKKE AT MAN BLE SÅ HEMMA.HEHE HAR ENDA IKKE SETT DE,TØRR IKKE TA AV BHN..MEN VET Æ MÅ..

Gjest sommerjenta
Skrevet
Hei hei! Er dagen kommet?

Jeg tok silikon igår, så jeg vet litt. Jeg tok 430ml, noe som er greit til min kropp. Først og fremst, jeg har ikke merket noen smerter i det hele tatt, kun ubehag! Søvn, - vel, det er ikke godt å ligge på ryggen, med puter osv for å komme opp. Jeg skal tilbake imorgen for en ettersjekk, da får jeg sett de i noen få sekunder. Jeg vil anbefale fornebuklinikken, de er utrolig behagelige! Jeg var hos en kirurg ved navn Pål Scilstad (sikkert ikke rett skrevet), de er dyktige!

Lykke til alle sammmen!

Herlig å at noen anbefaler fornebuklinikken da jeg har time der i juni :D

Gleder meg masse !

Har 80 b fra før av, men vil opp i en fyldig c, sånn at jeg hvertfall får kløft :)

Har alltid trent mye, så jeg er muskuløs, og når jeg føler puppene ikke matcher resten av kroppen vil jeg forandre på dette.. kjedelig å måtte føle seg manndig selv om kroppen er flott !

Noen spm har jeg dog til dere som allerede har tatt silikon:

Når er det normalt å være tilbake i full trening ? Spiller aktivt fotball 5-6 dager i uken og trener en del styrke..

Når var dere tilbake på jobb igjen ? (butikkjobb)

på forhånd masse takk !!

Skrevet (endret)

kan jeg spørre om en ting?

hvorfor ta silikon i puppene i det hele tatt?

Har dere virkelig så mye problemer med hvordan dere ser ut?

eller hva er det som gjør at dere velger det??

frivillig la seg operere? (med komplikasjoner og alt?)

herregud vi er da mennesker!(naturlige altså)

Endret av amare
  • 2 uker senere...
Gjest Gjesten,
Skrevet
Herlig å at noen anbefaler fornebuklinikken da jeg har time der i juni :D

Gleder meg masse !

Har 80 b fra før av, men vil opp i en fyldig c, sånn at jeg hvertfall får kløft :)

Har alltid trent mye, så jeg er muskuløs, og når jeg føler puppene ikke matcher resten av kroppen vil jeg forandre på dette.. kjedelig å måtte føle seg manndig selv om kroppen er flott !

Noen spm har jeg dog til dere som allerede har tatt silikon:

Når er det normalt å være tilbake i full trening ? Spiller aktivt fotball 5-6 dager i uken og trener en del styrke..

Når var dere tilbake på jobb igjen ? (butikkjobb)

på forhånd masse takk !!

Dette lurer jeg også på. Vurderer å ta silikon til høsten da jeg har hatt store komplekser siden jeg var 14-15 år. Tenkt på de hver dag nå i 6 år.

Gjest herskerinnen
Skrevet
Jeg har hatt silikon i åtte år nå. De gutta jeg har vært med på de åra har syntes at mine pupper er perfekte og deilige og ta på. Etter jeg fikk barn har de tre gutta jeg har vært med etter det ikke en gang merket/sett at jeg har silikon.

etter at du har fått barn har du vært sammen med tre gutter? dette forsterker bare inntrykket jeg har av jenter med silikopupper................Du har rett i at det er noen gutter som digger dette, men de digger det gjerne ikke på den dama de vil ha for resten av livet...............

Skrevet
etter at du har fått barn har du vært sammen med tre gutter? dette forsterker bare inntrykket jeg har av jenter med silikopupper................Du har rett i at det er noen gutter som digger dette, men de digger det gjerne ikke på den dama de vil ha for resten av livet...............

Her tar du helt feil. Og ikke minst du skjærer alle over en kam. Kan for mitt vedkommende si at jeg har alltid hatt høy selvtillit og ikke hatt komplekser over kroppen min. Jeg la inn silikon for fire uker siden. Jeg har høy utdanning, er godt gift og har tre barn med SAMME mann. Jeg er 34 år.

Det er ikke slik at det er bimboer med løssluppent sexliv som tar silikon. De fleste er i 30-åra etter barn.

Kan si en ting om silikonpupper, og det er knallbra. Nå har jeg struttende store pupper. Og mannen min digger de rått. Han har flere kompiser som er pro silikon. Og vi snakker om folk med doktorgrad og sjefsstillinger her.

Til din opplysning. Håper du endrer ditt syn på oss med silikon.

Gjest Herskerinnen
Skrevet
Her tar du helt feil. Og ikke minst du skjærer alle over en kam. Kan for mitt vedkommende si at jeg har alltid hatt høy selvtillit og ikke hatt komplekser over kroppen min. Jeg la inn silikon for fire uker siden. Jeg har høy utdanning, er godt gift og har tre barn med SAMME mann. Jeg er 34 år.

Det er ikke slik at det er bimboer med løssluppent sexliv som tar silikon. De fleste er i 30-åra etter barn.

Kan si en ting om silikonpupper, og det er knallbra. Nå har jeg struttende store pupper. Og mannen min digger de rått. Han har flere kompiser som er pro silikon. Og vi snakker om folk med doktorgrad og sjefsstillinger her.

Til din opplysning. Håper du endrer ditt syn på oss med silikon.

Hvorfor må jeg endre mitt syn på de med silikon? Da kan jeg si at jeg håper du endrer ditt syn på at det er ok å "fikse her og fikse der"..........jeg er imot det syke skjønnhetspresset, og å operere seg "fin nok." Selv om man har høy utdanning trenger man ikke være smart på alle områder. Og jeg mener fortsatt at det er dumt og tåpelig å operere seg til en "perfekt" kropp. Hvilket forbilde er man da for barna sine????

Skrevet

Eg lure litt på om må ein fyrst kontakta fastlegen sin før ein skal ta silikon? Eller berre henvenda seg direkte til klinikken?

Gjest Silikon er noe dritt
Skrevet

De fleste menn elsker silikon pupper? Det stemmer overhode ikke.....naturlighet er det fineste garantert. Hadde dama mi tatt på seg silikon pupper hadde jeg sparket henne ut av døra... og det vet hun faktisk veldig godt om hva jeg mener;)

Silikon er noe ufine greier som aldri skulle vært oppfunnet...basta...!

Skrevet
De fleste menn elsker silikon pupper? Det stemmer overhode ikke.....naturlighet er det fineste garantert. Hadde dama mi tatt på seg silikon pupper hadde jeg sparket henne ut av døra... og det vet hun faktisk veldig godt om hva jeg mener;)

Silikon er noe ufine greier som aldri skulle vært oppfunnet...basta...!

:ler:

"tatt på seg silikonpupper"... Visste ikke at det gikk an å ta de av, jeg? :klø:

Gjest Gjest...oppgitt
Skrevet

Jeg er 22 år. Jeg er 70 cm høy, er trent og har B cup. Jeg har et pent utseende.

Jeg ble mobbet i ungdomstiden grunnet at jeg var sen i utviklingen, brystene har vokst siden den gang, men ja, ikke mer enn en B cup. Jeg blir deprimert av å høre på alt dette silikonmaset, ikke har jeg råd og ikke har jeg særlig lyst sånn egentlig. Men på mange måter føler jeg meg presset til å ikke akseptere meg selv slik jeg er naturlig. Greit nok å fikse litt på dem etter brystkreft eller å ha ammet, eller hvis man er flat, da mener jeg FLAT..men... Jeg blir forferdelig lei meg for jenters del, spesielt yngre jenter som blir nærmest opplært til at man må ha store pupper for å bli akseptert i samfunnet. Typen min sier han elsker meg slik jeg er og ville dumpet meg hvis jeg tok silikon. Men etter så mye puppemas i media og samfunnet, føler jeg meg direkte ekkel fordi jeg ikke har den ideelle puppestørrelsen. Har blitt helt besatt og gruer meg som faen til å vise meg i bikinitopp. Sliter med å tro min egen kjæreste. Forestiller meg at folk tenker "hun hadde vært penere med større pupper"! det er såå jævlig trist at det har blitt slik.

Jævla dritt.

Hilsen ei som er utrolig oppgitt over menneskene.

Gjest Emera
Skrevet
Jeg er 22 år. Jeg er 70 cm høy, er trent og har B cup. Jeg har et pent utseende.

Jeg ble mobbet i ungdomstiden grunnet at jeg var sen i utviklingen, brystene har vokst siden den gang, men ja, ikke mer enn en B cup. Jeg blir deprimert av å høre på alt dette silikonmaset, ikke har jeg råd og ikke har jeg særlig lyst sånn egentlig. Men på mange måter føler jeg meg presset til å ikke akseptere meg selv slik jeg er naturlig. Greit nok å fikse litt på dem etter brystkreft eller å ha ammet, eller hvis man er flat, da mener jeg FLAT..men... Jeg blir forferdelig lei meg for jenters del, spesielt yngre jenter som blir nærmest opplært til at man må ha store pupper for å bli akseptert i samfunnet. Typen min sier han elsker meg slik jeg er og ville dumpet meg hvis jeg tok silikon. Men etter så mye puppemas i media og samfunnet, føler jeg meg direkte ekkel fordi jeg ikke har den ideelle puppestørrelsen. Har blitt helt besatt og gruer meg som faen til å vise meg i bikinitopp. Sliter med å tro min egen kjæreste. Forestiller meg at folk tenker "hun hadde vært penere med større pupper"! det er såå jævlig trist at det har blitt slik.

Jævla dritt.

Det sier jo litt når unge mennesker opplever et slikt press. Og ja, jeg synes også at dette er trist. Trist hvordan plastisk kirurgi eter seg innpå oss på en slik måte at det til slutt blir normalen.

Jeg håper virkelig at dette er en passerende trend. At man en gang i framtiden vil se tilbake og tenke "det var den gangen alle drev og opererte seg for å bli pene nok," etterfulgt av en latter. Som det er med andre trender.

Gjest Gjest
Skrevet

Man må ikke ha henvisning fra lege nei. Klinikkene er private, og man betaler også alt selv.

Hvorfor kan ikke folk bare la andre gjør som de vil? Janteloven lever i beste velgående ser jeg. Komplekser skal fortrenges, og guuuud forby om noen faktisk pyntet litt på kroppen sin. Det er jo helt krise hvis noen blir penere enn en selv, eh? ;)

Kropp er en privatsak. Om folk vil bli tynne, feite, få større pupper, mindre pupper, farge håret, osv, så er det deres egen sak, og kun deres egen.

Besserwissere som lener seg på stereotyper i sin argumetnasjon, er like patetiske som de "løsslupne bimboene" de fantaserer om. Sett dere inn i hva slags damer som tar silikon, og ikke minst HVORFOR de gjør det, før dere driter dere ut slik.

• Liker 1
Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

Jævla dritt.

Jeg kjenner meg mye igjen i dette her, spesielt det med at typen elsker meg som jeg er, og at pupper ikke har så mye å si osv osv.

Men jeg tenker alltid at han sikkert hadde synes jeg hadde vært mye finere med en b\c cup. Jeg er kun en A, og det er faktisk DRITTkjipt synes nå jeg...

Før når jeg var litt yngre så brydde jeg meg ikke et sted om pupper og str... men nå når jeg er blitt eldre så plager det meg mer og MER. Det er faktisk jenter som skaper dette her presset, de er søren meg mer opptatt av det enn gutter.... Jenter med C-cup som sier at de har små pupper?! Har en vennine som har en flott C-cup...så hvis hun tar på seg en bh som ikke er noe særlig push-up..så sier hun f.eks " uff, kan jo ikke gå med denne, ser jo helt flat ut" Helvete, jeg blir så utrolig irritert! Har perioder hvor det virkelig plager meg voldsomt.., og nå er jeg i en sånn hehe. Håper virkelig på at puppene mine bare blomstrer plutselig, kan jo skje ennå. Ellers så håper jeg de snart finner opp ett eller annet som FUNKER. Silikon tør jeg ikke....

Gjest Gjest
Skrevet
Man må ikke ha henvisning fra lege nei. Klinikkene er private, og man betaler også alt selv.

Hvorfor kan ikke folk bare la andre gjør som de vil? Janteloven lever i beste velgående ser jeg. Komplekser skal fortrenges, og guuuud forby om noen faktisk pyntet litt på kroppen sin. Det er jo helt krise hvis noen blir penere enn en selv, eh? ;)

Kropp er en privatsak. Om folk vil bli tynne, feite, få større pupper, mindre pupper, farge håret, osv, så er det deres egen sak, og kun deres egen.

Besserwissere som lener seg på stereotyper i sin argumetnasjon, er like patetiske som de "løsslupne bimboene" de fantaserer om. Sett dere inn i hva slags damer som tar silikon, og ikke minst HVORFOR de gjør det, før dere driter dere ut slik.

vi driter oss ut? vet du hva, oppenfor står det at noen gjør det av en begrunnet årsak, og det er ok. Selvfølgelig skal dere argumentere og normalisere det når dere allerede har tatt det. Og ikke kom her å si at MANGE ikke gjør det bare for å få større pupper (til og med de som faktisk ikke har noe å klage over).. Stereotyper, har det noe med pupper å gjøre? Overfladisk som f.... det som er mest overfladisk av alt er trenden om AT MAN TROR MAN BLIR PENERE MED STØRRE PUPPER! det går på PENHET? kan man ikke være pen selv om man har en b-cup?..ssss...poenget der oppe (gjest-oppgitt) er bare at hun skulle ønske at det ikke var blitt så jævlig normalt. At jenter som faktisk er fornøyd med seg selv i utgangspunktet blir presset til å ta silikon for å bli "akseptert".. Du kan håpe, men så lenge folk tar silikon så vil det alltid være folk som er imot det og har gode argumenter for hvorfor man ikke burde. Du skal faen ikke komme hit å snakke drit om folk som foretrekker det naturlige. Det er ikke nødvendigvis drittslenging til alle dere som tar det, men dere må akseptere at det er silikon press (om dere vil det eller ei) som fører til jævli mye usikkerhet blant jenter i samfunnet. Det er faktum, og det kommer ikke til å forsvinne! Ja, jeg skulle ønske silikon ikke var oppfunnet, men so be it, det er det. Men det er jævli trist. Og for å slenge litt med kjeften, de som aksepterer sitt naturlige utseende, samt er fornøyd, har i bunn og grunn mye bedre selvtilitt enn dere som må fikse på dere selv for å få bedre selvtilitt. Den dagen dere må ta ut plastikken, hva skjer da? (jeg snakker til dere som i utgangspunktet hadde naturlige vakre bryster)... btw.ingen oppenfor sa noe om silikon og bimboer...det var du som automatisk sa det. Hmm!

På tide å runde av dette temaet!

Gjest Emera
Skrevet

Morsomt å se hvordan argumenter mot plastisk kirurgi nesten alltid blir forklart med misunnelse og uvitenhet... Man skal visst helst ikke kritisere slike operasjoner..?

Det vil alltid være noen som tyr til kirurgi for å komme komplekser til livs. Men at så mange kvinners selvtillit ligger i skalpellen til en overbetalt plastikkirurg er betenkelig. Det står jeg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...