Gå til innhold

Til dere med Silikon pupper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trodde ikke man brukte narkose når man tar silikon??

Enten full narkose eller lokalbedøvelse med tillegg av smertestillende og avslappende medikamenter ;)

Dette avtales før operasjonen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør være obs på at slikt kan skje, men denne artikkelen burde kanksje ha fokusert mer på at det var narkosen som førte til komaen og ikke nødvendigvis selve brystforstørrelsen.... Narkose innebærer jo en viss risiko for komplikasjoner. Det kan jo hende denne kvinnen hadde sykdommer som ga dette utslaget?? Syntes uansett det er viktig å tenke på riskoen ved å la seg operere i utlandet!! Tryggere å gjøre det hos kvalifiserte leger her i Norge! Da er det lettere å få hjelp i ettertid hvis det skal være noe!

I dette tilfellet var det narkosen som gjorde at hun havnet i koma. Men jeg vet noen som mista dattra si etter en vanlig kneoperasjon, sannsynligvis pga blodpropp. Poenget er at man kan aldri si utfallet av en operasjon på forhånd. Heldigvis går det i de aller fleste tilfeller godt. Men dersom man i utgangspunktet er helt frisk og ikke trenger et kirurgisk inngrep, er det jo en risiko å ta...

Gjest Lille My
Skrevet

Hei alle dere som er blitt operert!

Lurer litt på hvordan dere klarte dere de første dagene etter operasjonen. Når kunne dere f.eks kjøre bil igjen? Kan tenke at det å gire ikke er den mest behaglige bevegelsen man kan gjøre??

Skrevet

Hei!

I går var jeg på konstlasjontime hos Klinikk Stavanger. Og snakk om hyggelige folk =)

I dag bruker jeg 80A (er 160 og 60kg), og lehen mente at jeg burde legge inn 330ml for å få et fint og narturlig resultat.

Syntes med en gang at det hørtes ganke mye ut, men etter å ha sett på en del før og etter bilder, så tror jeg dette kommer til å bli supert!

Har enda ikke satt opp noen time til operasjon. Er enda veldig usikker på om jeg skal ha lokalbedøvelse eller narkose. Har nemlig ganske sprøyte/blod skrekk! Men legen anbefalte meg å kun ha lokalbedøvelse. Han sa at hvis jeg ønsket narkose kostet det 5000kr ekstra, og at det var det ikke verdt.

Til dere som kun har hatt lokalbedøvelse.... hvordan er det å ligge våken å vite at noen skjærer i dere? Kan man ha musikk på øret slik at man slipper å høre lyder og hva de prater om?

Og er det også vanlig at det koster så mye ekstra for narkose??

Skrevet (endret)

Synes det hørtes mye ut .. jeg la inn 225 ml og gikk fra a-c-cup. Hvis du legger inn 330 vil du ende på en d-cup.. Det er ganske stort på ei på 1, 60........og de vil neppe se mye naturlig ut.

Endret av Vinnie
Skrevet

Hei! man skal holde seg helt i ro i 6uker, ikke sikkert en har smerter så lenge men, Bryter en dette kan silikonene gro forskjellige og det ser ikke bra ut:P

Holde seg helt i ro i 6 uker?? Hvilken planet bor du på? Det er ikke hjertekirurgi akkurat. 3-4 dager er mer reelt.

Skrevet

Synes det hørtes mye ut .. jeg la inn 225 ml og gikk fra a-c-cup. Hvis du legger inn 330 vil du ende på en d-cup.. Det er ganske stort på ei på 1, 60........og de vil neppe se mye naturlig ut.

Jeg er ikke så sikker på det! Som sagt så er jeg veldig bred over brystkassa, og må derfor ha litt store protester i omkrets. Prøvde jo innleggene i bh'en med genser over, og de såg ikke for store ut.

Skrevet

Det er fordi BT har en tvangsgreie på dette med pupper. Synd på han..

Strengt tatt er det vel mer synd på de som betaler 20-30000,- for å legge hundrevis av gram selvtillit i brystet, enn de som velger å påpeke absurditeten i dette?

En ting er jo at dette koster relativt mye og mange som tar det er unge nok til ikke å være fullt utviklet (psykisk?), en annen ting er jo at det faktisk er absurd; legge inn silikon for å gi illusjonen av en større byste - hallo?

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

Strengt tatt er det vel mer synd på de som betaler 20-30000,- for å legge hundrevis av gram selvtillit i brystet, enn de som velger å påpeke absurditeten i dette?

En ting er jo at dette koster relativt mye og mange som tar det er unge nok til ikke å være fullt utviklet (psykisk?), en annen ting er jo at det faktisk er absurd; legge inn silikon for å gi illusjonen av en større byste - hallo?

Selv om du synes det er helt absurd å få større pupper så er det ikke sikkert alle andre synes det. Hvorfor legge seg opp i hva andre velger å gjøre med sin kropp?

Skrevet

?? Det er ikke en illusjon, de blir faktisk større vet du... :murvegg: Syns ikke 20 000 er mye i det hele tatt, kunne godt betalt mer. Livskvalitet kan ikke måles i penger. Nå var jeg over 30 da og ferdig utviklet.

Skrevet (endret)

Hei alle dere som er blitt operert!

Lurer litt på hvordan dere klarte dere de første dagene etter operasjonen. Når kunne dere f.eks kjøre bil igjen? Kan tenke at det å gire ikke er den mest behaglige bevegelsen man kan gjøre??

Kommer ann paa om du opererer under eller over muskel tror jeg.

Jeg opererte under, og jeg fikk fysisk ikke til aa komme meg opp av senga eller kle paa meg de forste 5-6-7 dagene.

Tok nok en 14 dagers tid foer jeg klarte aa fungere noenlunde normalt.

Ogsaa skal man jo ta det med ro en god stund i tillegg etter det ogsaa.

Men alle jeg har snakket med som opererte over muskel, har hatt mye kortere "nedetid".

Kanksje ikke saa rart, siden de brenner av muskelen, for saa aa sette den sammen igjen.. :S

Og forresten; det vaerste for min del var aa ratte i svinger. Da maa man jo lofte armen litt hoyere. Jeg kjorer automat, men kan tenke meg at giring gaar bedre, siden man ikke trenger aa lofte armen opp, kun framover/nedover. :)

Endret av Kanon
Skrevet

Skjønner ikke dette, jeg opererte også inn bak muskelen. Sto opp samme kveld, verket som f.. men greide da å kle på meg selv. Slet med å løfte armene men vasket gulv etter 2 dager, var på jobb etter en uke.

Skrevet (endret)

Skjønner ikke dette, jeg opererte også inn bak muskelen. Sto opp samme kveld, verket som f.. men greide da å kle på meg selv. Slet med å løfte armene men vasket gulv etter 2 dager, var på jobb etter en uke.

Rare greier. Jeg klarte ikke aa reise meg opp av senga uten hjelp de forste dagene i det hele tatt, ikke engang om noen hadde tilbudt meg 3 millioner for strevet. :P

Klarte saavidt aa aale meg inn i ei stor jakke etter 5 dager, men da maatte jeg bruke tennene som hjelpemiddel i tillegg. Kan ikke si jeg er saa veldig pinglete heller. Tok et par paracet om dagen, men ingen "morropiller" jeg har hort andre har faatt.

Sikkert veldig individuelt.

Heldig du! :)

Endret av Kanon
Skrevet

Hei!

I går var jeg på konstlasjontime hos Klinikk Stavanger. Og snakk om hyggelige folk =)

I dag bruker jeg 80A (er 160 og 60kg), og lehen mente at jeg burde legge inn 330ml for å få et fint og narturlig resultat.

Syntes med en gang at det hørtes ganke mye ut, men etter å ha sett på en del før og etter bilder, så tror jeg dette kommer til å bli supert!

Har enda ikke satt opp noen time til operasjon. Er enda veldig usikker på om jeg skal ha lokalbedøvelse eller narkose. Har nemlig ganske sprøyte/blod skrekk! Men legen anbefalte meg å kun ha lokalbedøvelse. Han sa at hvis jeg ønsket narkose kostet det 5000kr ekstra, og at det var det ikke verdt.

Til dere som kun har hatt lokalbedøvelse.... hvordan er det å ligge våken å vite at noen skjærer i dere? Kan man ha musikk på øret slik at man slipper å høre lyder og hva de prater om?

Og er det også vanlig at det koster så mye ekstra for narkose??

Du trenger ikke være redd for å operere deg i lokalbedøvelse på klinikk Stavanger! De er utrolig koselige der, og de snakker i veg om dagligdagse ting. Var ikke ekkelt i det hele tatt å være våken under operasjonen! Du har absolutt valgt rett kirurg, og damene som jobber der er så utrolig skjønne og flinke :) Lykke til :klemmer:

Skrevet

?? Det er ikke en illusjon, de blir faktisk større vet du... :murvegg: Syns ikke 20 000 er mye i det hele tatt, kunne godt betalt mer. Livskvalitet kan ikke måles i penger. Nå var jeg over 30 da og ferdig utviklet.

Kan livskvaliteten måles i pupper da?

Hehe, mulig jeg var litt upresis med hva jeg mente der. Altså, ja, de ser større ut, men det jeg mente var at formålet med silikonpupper er at dama skal se ut som om hun er bedre utrustet fra naturens side, altså gi illusjonen av en større naturlig byste. Ikke den åpenbare 'illusjonen' av silikonproteser som er stappet inn under huden på kassa, selv om også det antageligvis forekommer.

Dårlig forklart, men men..

Gjest Lurer...
Skrevet

Jeg har et aldri så lite spørsmål. Håper det går greit at jeg spør i denne tråden. Vil de operere meg selv om jeg er en tanke tynn? Mulig at jeg har en BMI på 16,4-16,9 eller noe slikt.

Skrevet

Du trenger ikke være redd for å operere deg i lokalbedøvelse på klinikk Stavanger! De er utrolig koselige der, og de snakker i veg om dagligdagse ting. Var ikke ekkelt i det hele tatt å være våken under operasjonen! Du har absolutt valgt rett kirurg, og damene som jobber der er så utrolig skjønne og flinke :) Lykke til :klemmer:

Takk for svar!

Akkuratt nå heller jeg mest mot narkose. Er nesten redd jeg kommer til å få alvorlige traumer hvis jeg må være våken under op.

Hvor mye betalte du for din op? Jeg glemte faktisk å spørre om prisen når jeg var der...

Skrevet

Takk for svar!

Akkuratt nå heller jeg mest mot narkose. Er nesten redd jeg kommer til å få alvorlige traumer hvis jeg må være våken under op.

Hvor mye betalte du for din op? Jeg glemte faktisk å spørre om prisen når jeg var der...

Jeg husker faktisk ikke helt hvor mye jeg betalte, men tror det var et sted mellom 20 og 25000.

Dersom du frykter traumer etter et slikt inngrep, bør du kanskje velge narkose ja. Men dersom du velger lokalbedøvelse, får du to valium før inngrepet, så du blir ganske avslappa da ;) Du bør kanskje snakke litt mer med Lars om det før du bestemmer deg? Han har utført denne operasjonen mange ganger på mange forskjellige mennesker. Han har nok vært ute for andre "engstelige" før ;)

• 1 måned senere...
Gjest jente 21
Skrevet

Hei!! Noen som vet kostnader på 280- 300 ?? Lr ville d ha blitt for mye på ei jente på 21 å er 1.60 å veier 48kg!!

-Mvh jente 21-

Skrevet

Hei!! Noen som vet kostnader på 280- 300 ?? Lr ville d ha blitt for mye på ei jente på 21 å er 1.60 å veier 48kg!!

-Mvh jente 21-

Det er alt for mye for ei lav og tynn jente, men det skjønner du sikkert selv. Ikke pent med en D-cup på en stilk! Sier seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...