Gå til innhold

Til dere med Silikon pupper


Gjest Bare meg

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Denne tråden er faktisk for oss som har silikon og ingen andre. Ts spørr om råd fra oss har silikon og iikke fra dere som hater silikon anonym ;)

Du mener at majoriteten i verden som ser plastpupper som det mentale sykdomsbildet som det faktisk er skal knebles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er faktisk for oss som har silikon og ingen andre. Ts spørr om råd fra oss har silikon og iikke fra dere som hater silikon anonym ;)

Å poenget ditt er`? At ts ber dere sleike hun opp etter ryggen med positive erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å poenget ditt er`? At ts ber dere sleike hun opp etter ryggen med positive erfaringer

Hva mitt poeng er? At TS spør om råd om silikon. Da svarer vi jo da. Hvorfor svare negativt når man ikke har noe negativt å si om silikon? Unnskyld oss for at vi gir ts svar som hun lurer på da. Gash. Hvorfor bryr det deg at ts vil ta silikon? Kan hun ikke gjøre hva hun vil med sin kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie

Herlig å at noen anbefaler fornebuklinikken da jeg har time der i juni :D

Gleder meg masse !

Har 80 b fra før av, men vil opp i en fyldig c, sånn at jeg hvertfall får kløft :)

Har alltid trent mye, så jeg er muskuløs, og når jeg føler puppene ikke matcher resten av kroppen vil jeg forandre på dette.. kjedelig å måtte føle seg manndig selv om kroppen er flott !

Noen spm har jeg dog til dere som allerede har tatt silikon:

Når er det normalt å være tilbake i full trening ? Spiller aktivt fotball 5-6 dager i uken og trener en del styrke..

Når var dere tilbake på jobb igjen ? (butikkjobb)

på forhånd masse takk !!

Hei! man skal holde seg helt i ro i 6uker, ikke sikkert en har smerter så lenge men, Bryter en dette kan silikonene gro forskjellige og det ser ikke bra ut:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre venner av meg har hatt problemer med fornebu klinikken :/ ene fikk skeive pupper og de to andre fikk feil str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_21års

Empati, respekt og forståelse er vel viktige ord og begreper blant annet Brutal Mann, og flere ikke veit betydningen av.

Hvis en mann plutselig fikk en utvikling av kvinnelige bryster, ville ikke han følt seg mindre mannlig? Tenk at han hadde langt hår og kunne blitt antatt som en kvinne for brystene, det lange håret og generelt utseendet? Ville han tatt et operasjon eller lignende, for å fjernet brystene og følt seg mannlig igjen? Men så er det jo slik, mannens stolthet er litt lenger ned.. Å bruke et eksempel ved at denne delen av kroppen er dysfunksjonal, eller at den har en betydelige mindre størrelse enn normalt slik at det går utover seksualliv, så vil det bli mer innenfor temaet seksualfunksjon. Så det er et eksempel som kanskje ikke er brukenes. Men det er likevel mannens stolthet og det som gjør han til mann, og bekrefter han som mann. Utenom kvinnenes nedre kroppsdel, så er brystene det som får oss til å føle oss som kvinner, og bekrefter at vi er kvinner. Brystene er våres stolthet.

Jeg har skrevet et innlegg tidligere, der jeg lurte på om noen viste om man kunne få støtte av staten ved utviklingsfeil av brystene, og det kan man. Jeg har også skrevet tidligere at jeg får dette støttet av staten, og får da silikonpupper. Så, i mitt tilfelle har jeg utviklingsfeil, bekreftet av lege. Likevel kommer Brutal Mann og skulle gi meg en leksjon på at mine pupper er "perfekte", uten å ha sett dem. Om det hadde vært et tilfelle der Brutal Mann faktisk hadde sett de, og ut i fra det han skriver, så ville han sikkert fortsatt ment at jeg ikke trenger silikonpupper. Og selvom han ikke har sett, så har jo han kjent og lekt på så mange pupper, at han er ekspert på dette området. Vurdert en utdannelse og spesialisering i kvinners bryster siden du veit alt om dette temaet, Brutal Mann? Alt handler ikke om hva dere mannfolk syns, trur eller mener.. Hadde det vært det, så hadde jeg valgt å ikke ta silikonpupper, for alle guttene og mannfolkene som har fått vite at jeg ønsker dette, er uenig med meg. Og var jeg så avhengig av hva mannfolk mener, så hadde jeg vel hørt på de!?

Som sagt, bryster er kvinners stolthet, det bekrefter at vi er kvinner. På samme måte som menns penis bekrefter at de er mannfolk, og er deres stolthet. Når vi har så små bryster at vi ikke lenger føler oss som en fullverdig kvinne, og det ikke er noe som bekrefter at vi er kvinne.. Jo, da må vi oppsøke psykolog, vi har tvangsforestillinger, dårlig selvbilde og ikke minst en dårlig oppdragelse fra våre foreldre som ikke har gitt oss selvtillit! Vi skulle hatt en egen lovhjemmel i Lov om barneverntjenester akkurat om dette, omsorgssvikt på det fulleste! Og tvangsinnleggelse på psykiatrisk sykehus for tvangsforestillinger om at vi føler oss mindre eller ikke i det hele tatt kvinnelig pga ingen eller svært små bryster! Nå drar jeg dette ganske langt og blir rimelig useriøst. Men, når du, Brutal Mann, påstår vi har dårlig selvbilde, dårlig oppdragelse angående selvbilde og selvtillit, og burde oppsøke psykolog, det er også å dra det litt langt og rimelig useriøst!

Brutal Mann, jeg respekterer deg for dine meninger, og jeg kan være enig i den grad der en kvinne tar så store brystinnlegg som Pamela hadde. Eller en kvinne som har bryster, i den forstand "å ha bryster" mener jeg der man tydelig kan se bryster, der man hvertfall har en kløft, der man ikke bruker minste BH størrelse (med tanke på cup) og BH'ene likevel er for store, eller der man fyller ut topper eller kjoler som krever litt pupper. Da ser jeg ikke på det som veldig nødvendig å forstørre brystene. Jeg syns det er fint med små bryster, det er søtt. Men det er ikke søtt lenger når minste Bh størrelse blir for stor, eller der man har på seg en litt vid eller oversize t-skjorte og man ikke ser noe bryster. Eller et annet tilfelle som gjelder meg, ballkjolen fra videregående passer ikke rundt ved brystene, det gjorde den ikke den gang da og heller ikke nå. Det er meningen at man ikke skal ha på BH i den kjolen, har jeg ikke BH på er det et hulrom. Har jeg BH på, er det fortsatt hulrom. Brystene mine fyller ikke ut en BH, så bøyer jeg meg fram så ser man to bryster som bader i en BH.

Ærligtalt trenger jeg ikke BH, jeg har like store pupper som de jentene som akkurat har begynt å utvikle bryster og akkurat har fått to små erter på brystkassa. Men det blir enda verre uten BH! Når jeg trener å bruker sports BH, så er det helt flatt utafor toppen. Når jeg bruker BH må jeg ha sånne med spiler, som "buler" ut av seg selv uten at det trengs at noen bryster fyller dem ut, da ser det hvertfall ut som om jeg har NOE! Jeg veit også at ved trening blir brystene mindre, og når man går opp i vekt blir de større. Jeg har nylig begynt å trene for første gang for jeg begynte å legge på meg for mye syntes jeg. Jeg merka ikke at brystene blei noe større. Jeg gått ned 8kg i vekt nå, brystene har ikke blitt noe mindre.

Vær så snill Brutal Mann, og alle dere andre som kan sitte på den andre sida av skjermen og påstå ei jente ikke "trenger" silikonpupper og at hun har "perfekte" pupper uten å ha sett de. Vær så snill å ikke vær for kjapp med å komme fram med deres meninger! Ikke det at dere ikke har noe dere skulle sagt. Men helt ærlig, dere veit fint lite hva dere snakker om! Dere snakker fra en manns ståsted, dere er ikke kvinner, dere har ikke sett brystene våres, og jeg regner med at dere ikke har en deformert eller dysfunksjonal penis til å kunne vise empati, respekt og forståelse for hvordan det er for oss med små bryster, hvordan det er å føle seg mindre kvinnelig osv.

Før dere er for kjappe på tastaturet med kommentarer og meningene deres, så kan dere få i lekse å lære hva begrepene empati, respekt og forståelse er. Når dere har lært dere dette, kan dere øve dere på å sette dere inn i andres sko. Det finnes alltid to eller flere sider/perspektiver av en sak, og dere hverken prøver å se, høre eller forstå våres side/perspektiv av våres saker!

Det blei et langt innlegg, men jeg håper hvertfall noen lærte av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Empati, respekt og forståelse er vel viktige ord og begreper blant annet Brutal Mann, og flere ikke veit betydningen av.

Hvis en mann plutselig fikk en utvikling av kvinnelige bryster.....

Nå er det vel omtrent ingen som synes at brystkirurgi er galt dersom det er medisinske grunner til det, og det er jo disse som kommer opp igjen og igjen. Hvor stor er egentlig andelen av brystkirurgipasienter som tar operasjon, og som egentlig har medisinsk grunn til å gjøre det? Jeg vil anta den er temmelig liten. Problemet er dette puppefokuset blant friske jenter, som igjen bidrar til å skape dette behovet for større bryster for å føle seg kvinnelig. Silikon - kvinnelig? Nei.

Empati i så måte må vel være å få jenter/kvinner til å føle seg vel, uten å måtte ty til silikonimplantater?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel omtrent ingen som synes at brystkirurgi er galt dersom det er medisinske grunner til det, og det er jo disse som kommer opp igjen og igjen. Hvor stor er egentlig andelen av brystkirurgipasienter som tar operasjon, og som egentlig har medisinsk grunn til å gjøre det? Jeg vil anta den er temmelig liten. Problemet er dette puppefokuset blant friske jenter, som igjen bidrar til å skape dette behovet for større bryster for å føle seg kvinnelig. Silikon - kvinnelig? Nei.

Empati i så måte må vel være å få jenter/kvinner til å føle seg vel, uten å måtte ty til silikonimplantater?

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er en jente på 20 år som akkurat har lagt inn 390 gr i hvert bryst. Det er ikke sååå mye det altså, og det ser veldig naturlig ut. Dette gjorde jeg for å styrke selvtilliten min og det er nok derfor de fleste unge gjør det.. ikke bare fordi de skl pynte på seg selv for å se kunstig ut!:) jeg er ganske pen syns jeg selv men har alltid hatt komplekser pga brystene. Derfor tok jeg avgjørelsen med å ta silikon og jeg angrer ikke det gram selv om det gjør litt vondt. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 20 år som akkurat har lagt inn 390 gr i hvert bryst. Det er ikke sååå mye det altså, og det ser veldig naturlig ut. Dette gjorde jeg for å styrke selvtilliten min og det er nok derfor de fleste unge gjør det.. ikke bare fordi de skl pynte på seg selv for å se kunstig ut!:) jeg er ganske pen syns jeg selv men har alltid hatt komplekser pga brystene. Derfor tok jeg avgjørelsen med å ta silikon og jeg angrer ikke det gram selv om det gjør litt vondt. Hehe

Gratulerer :) Så bra du er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gash??

Hvorfor bryr du deg om hva andre skriver da ? Du som er så nøye på at man ikke skal bry seg

Fordi Ts har ikke bedt om dine råd ;) Hun spørr etter råd fra oss som har silikon og ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vurderer sterkt å ta silikon. Jeg bruker A-cup i dag, og vil gjerne opp en str eller to.

Jeg har 2 barn og har ammet begge. Så kan ikke si at puppene mine er særlig fine. De vokste en del under gradiviteten og ammingen, for så bare å krympe sammen igjen...

Det jeg lurer på er når kan man løfte igjen etter operasjonen? Den minste jenta mi blir 2 år i mars, så hun er enda avhengi av en del løfting. Hun veier vel ca 12-13 kg. Har lest at men bør vente opp til 6 uker før man begynner med styrketrening og slik, men gjelder det samme for løft på 12-13kg?

Takker for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg vurderer sterkt å ta silikon. Jeg bruker A-cup i dag, og vil gjerne opp en str eller to.

Jeg har 2 barn og har ammet begge. Så kan ikke si at puppene mine er særlig fine. De vokste en del under gradiviteten og ammingen, for så bare å krympe sammen igjen...

Det jeg lurer på er når kan man løfte igjen etter operasjonen? Den minste jenta mi blir 2 år i mars, så hun er enda avhengi av en del løfting. Hun veier vel ca 12-13 kg. Har lest at men bør vente opp til 6 uker før man begynner med styrketrening og slik, men gjelder det samme for løft på 12-13kg?

Takker for svar =)

Hvis jeg ikke husker feil så må du la vær å løfte tunge ting på 3-4 uker men dette får du opplysning om hvis du drar på en konstlasjontime hos en kirurg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal du legge ut denne historien i denne tråden å?

Syns det er kjempebra at denne siden også kommer fram i slike tråder. Friske mennesker kan risikere å ødelegge livet sitt pga skjønnhetsindudtrien. Dette er jo heldigvis unntaket, men det KAN skje når en legger seg under kniven. Så får det være opp til hver enkelt om en tør å ta sjansen....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør være obs på at slikt kan skje, men denne artikkelen burde kanksje ha fokusert mer på at det var narkosen som førte til komaen og ikke nødvendigvis selve brystforstørrelsen.... Narkose innebærer jo en viss risiko for komplikasjoner. Det kan jo hende denne kvinnen hadde sykdommer som ga dette utslaget?? Syntes uansett det er viktig å tenke på riskoen ved å la seg operere i utlandet!! Tryggere å gjøre det hos kvalifiserte leger her i Norge! Da er det lettere å få hjelp i ettertid hvis det skal være noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør være obs på at slikt kan skje, men denne artikkelen burde kanksje ha fokusert mer på at det var narkosen som førte til komaen og ikke nødvendigvis selve brystforstørrelsen.... Narkose innebærer jo en viss risiko for komplikasjoner. Det kan jo hende denne kvinnen hadde sykdommer som ga dette utslaget?? Syntes uansett det er viktig å tenke på riskoen ved å la seg operere i utlandet!! Tryggere å gjøre det hos kvalifiserte leger her i Norge! Da er det lettere å få hjelp i ettertid hvis det skal være noe!

Jeg trodde ikke man brukte narkose når man tar silikon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...