glad jente Skrevet 20. oktober 2009 #341 Skrevet 20. oktober 2009 Det er HAN og ikke DU som har noe i toppen! Det hørest ut for meg som om at du har "ligget" deg frem for å høre om hva vi menn syns om puppene "dine" For meg finns det verre ting i verden en små pupper. Barn uten armer for eksempel, eller mennesker med andre skavanker som ALDRI kan få ønske eller få råd til å gjøre noe med det. Og dere "puppefikserte" damer som går å bekymre dere for små pupper? Jeg blir kvalm av deres selvego. Dere er så selvopptatte at det er ikke til å tru! Jeg skjønner de jentene/damene som opererer brystene sine pga helsen (for store bryst som gir dårlig rygg/nakke) eller de som har bryster som er ulik i størrelse osv, men til dere som har normale bryster.. For en verden vi lever i. Har sett igjennom så vidt denne tråden her og det hørest nesten ut som dere skal kjøpe dere bryster over disk som om det var noe man nesten kjøper hver dag. Sitat: Jeg er velutdannet og smart og bare bevisst på eget utseende." Ja da.. Vi vet det nå at du er "bare" bevisst på ditt eget utseende.Hadde du giddet å "bare" snudd litt på hodet så hadde du sett litt ut i verden også og ikke bare deg selv i speilet. Men smart har jeg ikke fått inntrykk av at du er. Selvopptatt ja, smart nei. Sitat: Hvis du har litt innsikt så kan du lese om mange kvinner her som gleder seg og er fornøyde. Så lykkelig dem må være! Noen gleder seg over sine silikonbryster, andre gråter for å ikke ha tak over hode eller mat på bordet. Ha en fin dag.... Hei Åge! Føler at jeg nesten må svare i og med at du siterer på mitt innlegg. Jeg stusser veldig over at du blir så provosert av silikonbryster og undrer meg hvorfor du gjør det. Det vedgår så vidt jeg vet ikke deg om jeg eller naboen din har proteser i brystene. Vi tar alle et valg på hvordan vi vil se ut, hvordan vi lever livet vårt og disponerer våre egne opptjente penger. Skal vi alle slutte å leve våre egne liv fordi det blir født barn uten armer, eller noen blir syke og noen er fattige... Regner med at du også bruker penger på deg selv i form av ferier, bil, båt, motorsykkel eller hva det er nå du bruker pengene dine på. Kanskje du skal donenere alle dine feriepenger neste år på noen som ikke har mat på bordet..... Å ha brystproteser kan ikke likestilles med å være en kynisk person som ikke bryr seg om andre. Mitt arbeid består i å hjelpe mennesker så du trenger ikke fortelle meg hvor mange som sliter der ute fordi det ser jeg hver dag. Hvis du misliker oss kvinner som er opptatt av eget utseende så bør du ikke lese innleggene våre her heller.... Og på ett eller annet plan så er du også opptatt av hvordan du ser ut... Regner med at du kjøper deg nye klær og sko selvom du kanskje ikke alltid trenger det. Vi er alle opptatt av oss selv enten vi liker det eller ikke. Du også er det selvom du ikke har tatt en operasjon. Det er mange måter å være forfengelig på.... Vi feier alle for egen dør og alle mennesker jager etter å ha det best mulig og det gjør også du. Så kanskje du skal tenke deg om hva du bruker dine penger på og hvor mye av det som går med til å se alright ut.... Ha en fin dag du også!
Gjest Gjest_jente20_* Skrevet 21. oktober 2009 #342 Skrevet 21. oktober 2009 heisann er det noen av dere som vet noe om hvordan det er å ha silikon og jobb i nordsjøen? det er ikke noe kriterier mot at du ikke kan ha det vist du skal ut sant? og fly og helikopter? såg en plass at noen nevnte at du kan sprekke under trykk.. stemmer det? og de tåler bra med varme ikke sant? jeg jobber i aluminiums industrien, så står å jobber rundt 700 grader.. er utrolig usikker..
Avalon Skrevet 22. oktober 2009 #343 Skrevet 22. oktober 2009 heisann er det noen av dere som vet noe om hvordan det er å ha silikon og jobb i nordsjøen? det er ikke noe kriterier mot at du ikke kan ha det vist du skal ut sant? og fly og helikopter? såg en plass at noen nevnte at du kan sprekke under trykk.. stemmer det? og de tåler bra med varme ikke sant? jeg jobber i aluminiums industrien, så står å jobber rundt 700 grader.. er utrolig usikker.. Så vidt jeg vet er det at silikon kan sprekke om du flyr bare en myte, tror heller ikke de kan smelte. Isåfall burde også andre proteser og nesten evt tannfyllinger også smelte om man har en slik jobb som deg...
Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 24. oktober 2009 #344 Skrevet 24. oktober 2009 Hei, er det noen som har noen tips til å slippe å være så utrolig nervøs før operasjon? Jeg gruer meg allerede for operasjonen, og enda noen uker igjen
Gjest Gjest_angelme_* Skrevet 24. oktober 2009 #345 Skrevet 24. oktober 2009 Hei, er det noen som har noen tips til å slippe å være så utrolig nervøs før operasjon? Jeg gruer meg allerede for operasjonen, og enda noen uker igjen hei for meg hjalp det veldig bare å lese mye om operasjonen og narkose, og andres erfaringer jeg ble egentlig ikke nervøs før selve operasjonsdagen da jeg satt der og skulle ta narkosen,men de var kjempe flinke å fortalte meg akkurat hva som skulle skje og roet meg ned, og det gikk over all forventning! det går så bra så :)masse lykke til
Gjest Gjest_lula_* Skrevet 24. oktober 2009 #346 Skrevet 24. oktober 2009 jeg ble operert for 3 uker siden,lurer på om noen vet når man kan bade igjen?både i vanlig badekar og i klorvann? og når kan man sole seg igjen(solarium)? holder det å bruke kun teipen som beskyttelse på arrene eller bør man bruke noe annet??
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #347 Skrevet 26. oktober 2009 Hei alle sammen:) Jeg vurderer silikon.. Jeg har tenkt på dette fra og til i flere år, føler de ikke er fylt opp slik de skal. Særlig etter jeg fikk barnet mitt og ammet i halvannet år, kjennes de bare "tomme" ut. Jeg vet ikke om jeg kommer til å få flere barn, og jeg har ikke lyst til å vente med en operasjon i flere år bare itilfelle jeg ikke blir gravid igjen. Så jeg lurer på et par ting; er det veldig mye mer smertefullt å legge de inn under muskel? hvor mye koster en operasjon nå? er det sant at de nå har livstidsgaranti, at man ikke trenger å bytte de senere? Og ikke minst, hvilken klinikk anses som best nå? Takk for svar!
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 26. oktober 2009 #348 Skrevet 26. oktober 2009 Kjære dere jenter som har tenkt å operere inn silikonpupper: IKKE GJØR DET!!!! Uansett hvor flate, små , ulike eller hva det skulle være for pupper dere har. Silikonpupper er IKKE pent og det er heslig å ta på. Var sammen med ei jente en gang med DE flotte puppene som viste seg å være av silikon og de var ekkle å ta på. De så unaturlige ut når man så de uten bh på. Har diskutert dette mange ganger på vorspiel med gutta og det er INGEN, INGEN som synes det er ok. Det naturlige er finest uansett hvordan de ser ut. nehei? her spør kompiser til sambuaren min han om han ikke har vurdert å spandere på meg ein brystoperasjon.. så her er det nok litt forskjell.. å kvifor er då glamormodellene så utrulig populære dersom det ikke ser bra ut?
Gjest Teetee Skrevet 27. oktober 2009 #349 Skrevet 27. oktober 2009 Hei alle sammen:) Jeg vurderer silikon.. Jeg har tenkt på dette fra og til i flere år, føler de ikke er fylt opp slik de skal. Særlig etter jeg fikk barnet mitt og ammet i halvannet år, kjennes de bare "tomme" ut. Jeg vet ikke om jeg kommer til å få flere barn, og jeg har ikke lyst til å vente med en operasjon i flere år bare itilfelle jeg ikke blir gravid igjen. Så jeg lurer på et par ting; er det veldig mye mer smertefullt å legge de inn under muskel? hvor mye koster en operasjon nå? er det sant at de nå har livstidsgaranti, at man ikke trenger å bytte de senere? Og ikke minst, hvilken klinikk anses som best nå? Takk for svar! Hei! Jeg skal ta silikon 11.november. Gleder meg sykt! Jeg har hørt at det kan være litt mer smertefullt å legge den under musklen. Men det er jo fordeler og ulemper med begge delene Selv skal jeg ta over bryst muskelen, siden jeg selv hadde nok brystvev... En oprasjon kan koste alt fra 20000 - 45000. Det kommer helt an på hvor du velger å ta det og hva slags innlegg du skal ha.. De fleste klinikkene har livstidsgaranti nå, tror jeg. Slik som det er nå, så tror jeg ikke man trenger å bytte ut protesene, så lenge du ikke får kapsler ect. Jeg har hørt mye bra om Fornebuklinikken og om nobelclinic. jeg skal operere på Aviva helse. var på konsultasjon der for noen uker siden og de virket veldig flinke og profersjonelle:)
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 31. oktober 2009 #350 Skrevet 31. oktober 2009 Hei alle sammen! Noen som vet om fornebuklinikken har mye ledig fremover (nov/des)? klem
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 31. oktober 2009 #351 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg er en jente på 29 år. Jeg har noen tanke kors jeg tenker mye på. jeg har nå gått ned 40 kilo på 2 år nå. før dette hadde jeg 85 DD.nå sitter jeg med en 75 a som er altfor stor. når jeg går med normal bh nå "detter" brystene ut. de er bare skinn... jeg har 2 barn som er ammet. mannen min ønsker ikke at jeg skal ha silikon. jeg får støtte til dette nå siden de nå ikke er mye ..hva skal en si? "tess"? jeg sliter med at de ikke holder seg på plass og når jeg går med en singlet "sniker" skinn seg ut der det ikke skal. jeg vil gjøre dette for min skyld.. det er utrulig pinlig å "putte" de på plass i en butikk eller lignende. men jeg tenker mye på at når min mann ikke liker silikon og er litt redd for han ikke får lyst på meg etter på... men jeg tenker også på meg selv.. dette er ikke moro. Råd? hva gjør jeg? er ikke redd for smerten eller slike ting, kan vel ikke værre værre en å "miste" de i offentlig åsyn. Mannen min liker ikke silikon, men han liker heller ikke at når jeg kommer inn på soverommet, ser det ut " som du går feil inn i en gutte garderobe" sier han...jeg har vurdert en stor b eller liten c. vil ikke ha så store som de var. håper på noen gode råd. Takk
MonroeMarilyn Skrevet 1. november 2009 #352 Skrevet 1. november 2009 HeiHei Lurte på om dere som er blitt operert ved Fornebuklinikken, kunne vært snill og skrivi litt om hvordan protese dere valgte, hvordan operasjonen gikk og hvilke lege dere hadde Vurdert en operasjon, men usikker på hvilke klinikk, men hørt lest litt om Fornebu... Håper på svar
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #353 Skrevet 6. november 2009 HeiHei Lurte på om dere som er blitt operert ved Fornebuklinikken, kunne vært snill og skrivi litt om hvordan protese dere valgte, hvordan operasjonen gikk og hvilke lege dere hadde Vurdert en operasjon, men usikker på hvilke klinikk, men hørt lest litt om Fornebu... Håper på svar Hei MonroeMarilyn Jeg ble operert av dr. Barstad på Fornebuklinikken og er kjempefornøyd. Han var veldig hyggelig og tok hensyn til mine ønsker. Fikk lagt inn 275 cl i hver, formstabil rund silikon. Tror han sa det var de brukte mest? Ble ihvertfall veldig fornøyd. Operasjonen gikk fort og jeg følte meg safe. Trenger ikke grue deg for den, men heller litt til smertene etterpå. Ikke når du slapper av, men når du prøver å bruke muskler. Har tre venninner som ble operert av dr. Schistad. Han skal visst også være veldig flink og hyggelig. Jeg anbefaler deg å bestille en konsultasjon (de er som regel gratis hos de fleste klinikker nå tror jeg), så finner du ut litt mer om hvor og av hvem du kan tenke deg å bli operert hos. Lykke til. A
Gjest Zarah Skrevet 6. november 2009 #354 Skrevet 6. november 2009 Jeg er en jente på 29 år. Jeg har noen tanke kors jeg tenker mye på. jeg har nå gått ned 40 kilo på 2 år nå. før dette hadde jeg 85 DD.nå sitter jeg med en 75 a som er altfor stor. når jeg går med normal bh nå "detter" brystene ut. de er bare skinn... jeg har 2 barn som er ammet. mannen min ønsker ikke at jeg skal ha silikon. jeg får støtte til dette nå siden de nå ikke er mye ..hva skal en si? "tess"? jeg sliter med at de ikke holder seg på plass og når jeg går med en singlet "sniker" skinn seg ut der det ikke skal. jeg vil gjøre dette for min skyld.. det er utrulig pinlig å "putte" de på plass i en butikk eller lignende. men jeg tenker mye på at når min mann ikke liker silikon og er litt redd for han ikke får lyst på meg etter på... men jeg tenker også på meg selv.. dette er ikke moro. Råd? hva gjør jeg? er ikke redd for smerten eller slike ting, kan vel ikke værre værre en å "miste" de i offentlig åsyn. Mannen min liker ikke silikon, men han liker heller ikke at når jeg kommer inn på soverommet, ser det ut " som du går feil inn i en gutte garderobe" sier han...jeg har vurdert en stor b eller liten c. vil ikke ha så store som de var. håper på noen gode råd. Takk Hei, Jeg skjønner godt hvordan du føler deg nå. Jeg mener at det er nettop det som er viktigst (hvordan du har det) og for å være ærlig så tror jeg mannen din innerst inne også vil at du skal gjøre det for deg selv, selv om han egentlig ikke synes noe om det. Du må bare være ærlig med han og fortelle det nok ganger og nøye forklare hvordan det kan hjelpe deg. Jeg tror også at han ser for seg noe annet når han tenker på silikon. Det er mange som blir positivt overrasket når de kjenner på brystene etterpå eller ser kvinner som har silikon men som har en vanlig normal "proposjonert" størrelse. Så du får overbevise han om at du "kun ønsker å fylle på litt" og at det ikke kommer til å bli noen store runde og harde håndballer. Det er det jo sjeldent at noen vil ha i dag, men desverre sånn mange menn assosierer med silikon. Igjen, tenk på hva som er riktig for deg, for i det lange løp så er det jo det som er viktig for han også. Kan jo hende han bare ønsker at du skal være HELT sikker før du velger å ta det steget og at han prøver å holde deg litt igjen hvis du skjønner? Håper du finner ut av det. Lykke til. Zarah
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 12. november 2009 #355 Skrevet 12. november 2009 Hei vet ikke helt hvordan jeg gjør dette her. Første gang jeg skriver her inne. Jeg bare lurer på dere som har operert på Fornebuklinikken, om noen av dere har blitt operert av Dr. Barstad? Jeg skal opereres av han i neste mnd, men har ikke hørt/lest om noen tilbake meldinger ang han. Begynner å bli ganske spent og nervøs nå! Hei:) ÅÅ jeg skal å bli operert av dr.barstad ved fornebuklinikken...15 desember...er å kjempenysgjerrig hvis det er noen som har tilbakemeldinger om han...
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 12. november 2009 #356 Skrevet 12. november 2009 Hei alle sammen! Noen som vet om fornebuklinikken har mye ledig fremover (nov/des)? klem Det tror jeg de har. Jeg skal operere 15 desember å fikk velge dato å alt selv:)
Gjest jente 23 Skrevet 12. november 2009 #357 Skrevet 12. november 2009 Jeg ble operert 18. desember i fjor på Fornebuklinikken av Dr. Pål Schistad. Det gikk kjempefint, og ikke noe å grue seg til. Var redd jeg ikke skulle våkne etterpå, men plutselig så lå jeg i senga og alt var overstått, skikkelig rart. Jeg er veldig fornøyd med resultatet og puppene er veldig myke nå. Samboeren min ble overrasket over at de kunne bli så myke, så det er bra. Jeg har runde, ru proteser over muskel, 280 i høyre og 325 i venstre. De ser svært naturlig ut, men jeg hadde litt fra før av.
Gjest Gjest_Trønder_* Skrevet 13. november 2009 #358 Skrevet 13. november 2009 Hei:) ÅÅ jeg skal å bli operert av dr.barstad ved fornebuklinikken...15 desember...er å kjempenysgjerrig hvis det er noen som har tilbakemeldinger om han... Hei. Jeg ble operert av Barstad for akkurat ei uke siden. Jeg var først til konsultasjon hos Schistad, men ble operert av Barstad fordi det var han som hadde ledig tid akkurat da jeg ønsket det. Begge var kjempehyggelige og profesjonelle. De var realistiske og informative og ga klare og tydelige råd om hva de mente ville bli best resultat for meg. Jeg hadde masse spørsmål etter at jeg kom hjem fra første konsultasjon og har fått svar på alt via mail og telefoner, de har virkelig tatt mine bekymringer og spørsmål på alvor og svart ordentlig. De var til og med inn til meg og pratet med meg begge to før operasjonen for å forklare ytterligere hva de mente osv. Jeg hadde tenkt veldig lenge på dette og var sikker på at jeg ville utføre inngrepet, men var opptatt av å få det resultatet jeg ønsket og derfor hadde jeg masse spørsmål. Jeg anbefaler å se masse på før-og-etter bilder slik at dere kan bruke noen eksempler derfra til å vise hva dere mener er pent eller ikke pent. Jeg ville "fylle opp" bryst som hadde blitt ganske tomme etter to runder med amming. Har brukt en liten B, og ønsket meg en C, men det viktigste var å få fylt opp. Ettersom jeg hadde fått noe heng og brystvortene pekte litt for mye nedover ble jeg anbefalt å foreta et løft i tillegg til å legge inn proteser. På konsultasjon ble jeg anbefalt å legge inn ml. 220 og 280, og jeg ga de frie tøyler til å vurdere hva som ble penest ut fra hva de visste jeg likte, under operasjonen. Jeg endte opp med å få 280 på begge sider under muskelen + løft. Resultatet ble egentlig litt annerledes enn jeg hadde trodd. Ble mer "ungpikepupper" enn jeg hadde forventet Jeg hadde forventet at de skulle ha mer kurve under, om dere skjønner, men de er blitt veldig struttende. Jeg var litt skeptisk i starten for jeg vil jo ha de naturlige, men nå som jeg har vent meg litt til det er jeg fantastisk fornøyd og jeg ser at det er ganske naturlig det er bare at det er nytt for meg som har vært vant til hengende skinn... De er jo spente og litt høye ennå, men det regner jeg med avtar etter hvert, det er jo bare 1 uke siden jeg ble operert. Jeg var veldig nervøs for selve inngrepet, eller spesielt narkosen, men det var helt unødvendig ser jeg nå i ettertid. Men jeg sa fra om det og de hadde en kjempekoselig anestesisykepleier, han tok skikkelig godt vare på meg. Satt faktisk å strøk meg på kinnet rett før jeg sovna Og plutselig våknet jeg og det var over. Når det gjelder smerter etterpå så var jeg forberedt på at det skulle være veldig vondt, og det har jo vært ganske vondt, men ikke så galt som jeg trodde det skulle bli. Jeg fløy hjem dagen etter, kjørte en kort tur med bil daglig i dagene etterpå, men har ellers vært veldig rolig (å gire når jeg kjører bil er veldig ubehagelig...). I sårene har jeg ikke hatt smerter i det hele tatt, smertene har vært mer preget av et trykk over brystet, som om huden har blitt alt for stram, støl i muskulaturen og kjentes ut som noe tungt har ligget på brystkassa mi. Det var verst de to-tre første dagene, etter det har jeg ikke brukt noe smertestillende og det har gått bra. Er ganske begrenset hvor mye jeg får brukt armene, men det er jeg veldig bevisst på å unngå også fordi jeg er veldig opptatt av å ikke strekke i sårene slik at jeg ikke får for brede arr. Men det som har vært mest plagsomt har vært smerter under armene, spesielt når jeg ligger. Det kunne jeg tenkt meg å høre om andre har opplevd? Jeg finner lite kommentarer på dette. Når jeg ligger så får jeg en intens smerte på undersida av overarma, akkurat som det er nerver som ligger i klem eller er strekt eller noe sånt. Det er skikkelig vondt, nesten som det er noe som revner. Og det er så merkelig for det er jo ikke i nærheten av sår og det er ikke i brystet en gang. Dette plager meg en del, for jeg må ligge helt rett ut på ryggen hele natta for å unngå denne smerten. Er det noen som har opplevd noe lignende og når gikk det i tilfelle over? For dere som lurer på muligheten for å få operasjon på Fornebuklinikken så var det for min del helt uproblematisk å få tidspunkt for operasjon akkurat når jeg ønsket det og etter ganske kort tid faktisk. Lykke til
Gjest brutal_mann Skrevet 17. november 2009 #359 Skrevet 17. november 2009 Etter å lest store deler av denne tråden er jeg ikke annet en trist, skuffet, dessillusjonert og oppgitt... Død over den Mengele som fant opp silikonpatter. 1
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 18. november 2009 #360 Skrevet 18. november 2009 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=452867 SVAR MEG VÆR SÅ SNILL!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå