AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #81 Skrevet 4. mai 2021 Jo de merker det. da jeg vokste opp la jeg merke til at mamma var tjukk. Men jeg syntes hun var den fineste i hele verden. Og hver gang hun snakket ned om kroppen sin gjorde det veldig vondt. Og jeg tenkte ofte «jeg ser ut som mamma, er jeg stygg også da?». så jeg tenker det viktigste er at man er positiv til seg selv, selv om man ikke har den vekten man ønsker. For det betyr mer for ungene enn at du er tykk eller tynn. jeg er overvektig selv, men går ned i vekt nå. Jeg snakker ikke med datteren min om det, men er nøye med å snakke fint om kroppen min. selv om jeg egentlig ikke liker den så godt enda. Det gjør at hun også er veldig stolt av kroppen sin. Hun sier jo «mamma du er overvektig, og du er kjempe fin. Og jeg er kjempe fin». Så tenker positivitet rundt den kroppen man har er viktig, for barn ser forskjellen. Men det viktige er ens egen holdning rundt de forskjellige kroppene. Anonymkode: 97fe3...d5a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #82 Skrevet 4. mai 2021 Ja, det legger selvsagt barn merke til. Min 5-åring har spurt meg: «Mamma, hvorfor disser rumpa di?» og da får han jo et svar på det; Mamma har spist for mye kake og godteri. Husker da jeg var barn og gikk på en idrett og et av de andre barna kommenterte at rumpa til moren min var stor. Jeg ble veldig lei meg og la det andre barnet for hat fram til omtrent voksen alder. Forsøker å lære barna at man ikke skal kommentere andres kropper, og at alle er forskjellige men alle er fine uansett. Anonymkode: 8c749...fd1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #83 Skrevet 4. mai 2021 Da jeg selv var 6-7 var det mamma som var fasiten for hvordan en mamma skal,være. Husker jeg syns de med mødre med veldig brei rumpe hadde underlige mammaer. Og de med mødre med små bryster hadde ikke så myk mamma som meg. 😂 Anonymkode: 62f85...2dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå