Gå til innhold

Hvordan er din morgenrutine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg legger denne tråden under feil emne. Men jeg lurer på hvordan deres morgenrutine ser ut 😊 Fra du står opp til du går ut døra.

 

Min ser slik ut (har ikke barn):

06.55: Står opp.

07.00-07.30/40: Dusjer kroppen, vasker ansiktet, sminker meg, ordner håret. (Vasker håret på kvelden, men retter det på morgenen), kler på meg.

07.40-07.50: Spiser frokost og lager matpakke.

07.50: Pusser tennene, pakker veska til jobb og gjør meg klar.

Går ut døra mellom 07.50 og 08.00.

 

Samboeren min syns jeg bruker lang tid på badet om morgenen (ikke uenig der), og er derfor nysgjerrig på hvordan deres morgenrutine ser ut 😊 Skal sies at jeg er veldig trøtt om morgenen og alt går sakte.. 😂

Anonymkode: 6068d...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

07.40: Står opp
07.40-07.45: Går på do og kler på meg
07.45-08.00: Spiser frokost
08.00-08.10: Pusser tenner, sminker meg, grer håret
08.10-08.15: Går på do igjen/gjør meg klar til å dra
08.15: Går til bilen og kjører til jobb

Dusjer alltid om kvelden for å slippe å stå opp tidligere enn nødvendig

Anonymkode: 10bc6...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

05.30 Står opp, rett i dusjen.

05.45 Lager niste og spiser frokost.

06.30 Pusser tenner, fikser håret osv. 

06.50 Går til jobb.

Anonymkode: 37dac...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6:55: står opp, får ungen ut av senga, og sørger for at han kler på seg. Går for å kle på meg selv.

Dobesøk, vaske meg i ansiktet, gre håret, ta dagens tabletter.

Spiser frokost mens jeg passer på at barnet får pusset tenner, vasket ansikt, og får på jakke og sko.

Sørger for at nister kommer i rett sekk.

Pusser tenner.

Ca. 7:40: kler på meg, og stresser ut døra for nå er jeg egentlig ute i seneste laget.

Anonymkode: 4feeb...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer om kvelden.

06.20 står opp, kler meg, pusser tenner, sminker meg, ordner håret.

06.50 Lager frokost og matpakke, tar på yttertøy og pakker veska.

07.05 forlater hjemmet. 

Anonymkode: 04b91...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer alltid om kvelden.

Står opp 06.20 dersom jeg ikke må levere i barnehagen. Da går jeg rett på badet, vasker ansiktet, smører ansiktet med krem, tar på deo og grer håret. Går på kjøkkenet, tar en kopp kaffe som jeg drikker mens jeg sitter i sofaen og sminker meg mens jeg samtidig underholder barnet vårt litt. Går deretter ned på badet og tar på klær. Går så opp på kjøkkenet og smører matpakke som jeg spiser i bilen på vei til jobb. Er ute av døren 07.15. 

Anonymkode: d5b22...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

06.30: Står opp

06.30 -  06.45: Kler på meg, vasker ansiktet, sminker meg lett (kun maskara) og ordner håret. Dusjer om kvelden.

06.45 - 07.10: Slapper av med en kaffekopp og nettavisene. Spiser ikke frokost.

07.10 - 07.15: Kler på meg og går ut.

Gjør alt som kan gjøres kvelden før. Dusjer, legger frem klær, pakker veska og lager matpakke. Jeg har en stressende jobb og trenger en rolig start på dagen.

Anonymkode: 6ce2a...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner aldri på jobb før 12 så står opp 8, tar på klær og går tur med hunden. Ca 9 kommer jeg hjem, dusjer, kler på meg, sminker meg og ordner håret. Rundt 10 spiser jeg frokost, pusser tenner, surfer litt på some og nyheter, og forbereder ting jeg skal ha med på jobb eller går over ting jeg skal gjøre på jobb. Halv tolv slipper jeg hunden ut i hagen mens jeg tar på yttertøy og pakker sekken, og så så slippes hunden inn og jeg kjører eller sykler hjemmefra kvart på tolv. 

Anonymkode: cf0e2...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.00 står opp, kler på meg løpetøy mens jeg drikker en kaffe eller energidrikk u/sukker
07.20 - 8.25 løper
08.30-8.50 dusjer, kler meg, litt sminke
08.50-9.00 finner frokost
9-18 jobb 

Anonymkode: ea635...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å ha god tid om morgenen, så jeg står opp tidligere enn jeg må. 

05:45: Står opp, går på do. Tar på pysj. 

05:50: Lager kaffe, spiser frokost, sjekker nettaviser. Somler og koser meg. Finner fram matpakken jeg ordnet kvelden før, og klær. 

06:20: Dusjer, vasker håret. 

06:30: Kler på meg, pusser tenner og sminker meg. Håret tørker jeg kjapt og setter i en strikk. Bruker lue hvis det er kaldt, eller føner. 

06:45: Drar på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0550: do,dusjer,pusser tenner

0615: går til bussen

 

Anonymkode: 004e7...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

05.50- alarmen går 

05.55- jeg står opp og går på do 

er ferdig i dusjen ca 06.10

Starter bilen om det er veldig kaldt så den får varmet seg litt 

føner håret og sminker meg, tar 5 min ish 

sjekker at jeg har med det jeg skal ha

drar fra her ca 06.30 og er på jobb ca 06.55

 

spiser der kvart på 9, da har vi en matpause. Frokost så tidlig som jeg står opp er umulig å få ned 

Anonymkode: ef1d3...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7:50 står opp, rett i dusjen, kler på meg

8:00 lager frokost, spiser, rydder etter meg

8:20 pusser tenner, ytterklær på, går ut døra

8:30 går inn på jobben

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

05.00-står opp.

05.00-05.25- pusser tenner, vasker ansikt, tar på deo, facemist og tar på treningsklær.

05.30-07.00- er på trening.

07.05-08.00- dusjer, smører meg, sminker meg, kler meg til jobb, spiser frokost og proteinshake.

08.00-08.25- kjører bil til jobb.

Anonymkode: 347e2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i jobb pga sykdom, og trenger myyye søvn. Mannen står opp 0630-0700, og får derfor ha badet helt for seg selv :)

0930-10: Våkner, mannen er snill og kommer med en kaffekopp til meg.
1015: Går på badet. Enten dusj på 5 min, eller bare hudpleie (3 min). Sminker jeg meg tar det 5 min. Så alt fra 5-15 min på badet på "morgenen".
1030: Frokost

Om jeg i tillegg må ut døra til behandling, så legger jeg inn å hvile etter frokost og tidligst ut døra 1130 etter det tidskjemaet der. Må ha en halvannen time fra jeg våkner til jeg kan ut døra.

Anonymkode: b99a6...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info: To barn i bhg alder som er tidlig oppe og jobb i helsevesenet. Klær er lagt frem dagen før.

———————
05.30: Står opp, går på do og går opp på kjøkkenet med ungene og mannen.

Lager kaffe og spiser frokost delvis mens jeg tar på ansiktskrem og sminke.

Går på badet og tar på deo og pusset tenner på meg selv og ungene. Kler på ungene.

06.45-07.00: På med yttertøy og frem med alt av ting som skal med i barnehagen. 
 

07.00-07.20: Levere begge ungene i barnehagen.

07.20-07.30: Kjøre til jobb, skifte til uniform, klar til rapport kl. 07.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før korona:

06.25: Sto opp, gikk på do, tok på linser og skifta til treningstøy .

06.35-40 til ca 7.15-30: Trene. Har treningsrom hjemme.

Etter det dusje, skifte og sminke meg. Totalt ca 20-30 min.

8ish: 20-30 min tur med hundene.

Mellom 8.20 og 8.30: Gå 8 min til stasjonen og ta bana til jobb. Være på jobb kl 9. Har fleksibel arbeidstid.

Nå: Stå opp mellom 7.45 og 8. Do, linser, skifte. Trene ca 8.05 til 8.50. Dusje, sminke meg på ca totalt 10-15 min og kle på meg noe behagelig. Logge på dataen. Morgenmøte 9.30 på nett. Så kan fint trene eller dusje lenger så lenge jeg rekker det møtet og heller jobbe litt utover kvelden.

Tur med hundene i 11-12 tida. De vil helst sove lenge. Mye mer behagelig å slippe å stresse!

Anonymkode: d6da2...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Står opp 5.30, går på badet dusjer, og steller meg, pusser tenner. Spiser frokost og drikker kaffe, leser litt nyheter. Går ut døra klokken 7.00, og kjører dit jeg skal, er fremme ca 7.45. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har tidligvakt:

06:00 Stå opp, gå på do og dusje kjapt
06:15 Hudpleie, solkrem etc + sminke meg kjapt/ta på litt concealer og børste vippene + sette opp håret
06:40 Ordne frem mat til jobb, kle på meg
07:00 Dra til jobb

Samme regimet bare senere om jeg har aftenvakt. Hadde stått opp tidligere om jeg hadde en kontorjobb jeg kunne "Pyntet" meg litt mer til, men nå er det bare å hoppe i treningsklær til jobb og minimalt med pynting haha

Anonymkode: 88750...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka ringer 0700 så slumrer jeg til 0710, da står jeg opp og vekker guttungen.

0715, lager frokost og nistepakke mens jeg gnåler om at guttungen skal spise og kle på seg.

0745, sender guttungen avgårde og kler på meg og fikser håret.

0755 Klar for dagen 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...