Gå til innhold

Mine innerste tanker


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Der er du igjen.

Overalt.

I mine drømmer, fantasier og tanker.

Og også i den virkelige verden.

Husker du dansingen vår?

Hadde den noen betydning for deg?

Kan det noen gang bli noe mer med oss?

Tvilsomt.

Vi er begge bundet.

Men jeg klarer ikke få deg ut av mine tanker.

Du rører ved noen strenger inne i meg, som tidligere har vært uberørte.

Vi ser hverandre hver dag, men ser du som jeg?

Ser du søken i mine øyne, ser du hvor godt jeg liker deg?

Du vet, men samtidig kanskje du ikke vet.

Ingen vet de følelser som raser igjennom meg.

Jeg hører stemmen din og hjertet hopper, jeg møter øynene dine

og er redd bena ikke holder meg oppe.

Må ta på meg masken, gjøre meg sterk.

Men mest av alt har jeg bare lyst å gi deg en klem.

Og at du holder dine sterke armer rundt meg.

Forteller meg at du føler på samme måte.

Drømmer hete drømmer - om oss.

Et annet sted - i en annen verden.

Bare du og jeg.

Vet du er en god mann.

Du er bare snill, du vil ikke såre.

Er det rart jeg liker deg?

Skulle så gjerne vært i en annen situasjon nå...

Jeg leker med ilden og kjenner farlige følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Takk,

men er det noen som har noen gode råd til meg som skrev dette?

Føler meg helt låst og jeg har det ganske vondt inni meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tolking av dikt er ikke altid lett...

men er det sånn at dere begge er i forhold (vi er begge bundet).

Veldig vanskelig å gi råd når man ikke vet mer om ting rundt, og når alt kommer til alt så er det bare du som kan finne det ut.

Men... gresset er ikke grønnere på andre siden. Når hverdagen kommer, er det vanligvis de samme problemene som kommer, som i det forholdet som er nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser vi eit tilfelle av eit godt dikt

Eller en vag fortelling

Nå er det slik at den manlige halvparten her inne ikkje kan se tolke eller forstå hint eller vage bemerkninger og da blir spørsmålet

Hva trenger du hjelp til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis jeg forstår deg rett så er jeg i lignende situasjon selv. Jeg har samboer og barn og trives veldig godt med det.

Men, jeg har en annen mann som nå har sagt at han er veldig forelsket i meg og at han håper at vi kan bygge en fremtid sammen.

Midt i mellom her står jeg og prøver å finne ut av hva man skal gjøre i en slik situasjon. Jeg kunne aldri tenke meg å forlate samboer og barn men samtidig frister et "nytt liv" litt fordi det har en tendens til å gå litt i samme duren hjemme. Dessuten er dette en person som interesserer meg, som jeg er glad i, som jeg liker som person, som jeg trives godt i selskap med. Vi fungerer utrolig godt sammen på jobben (klisje...), og vi er verdens beste venner....

Jeg kommer nok til å bli der jeg er, men for han vil livet bli ganske uutholdelig en stund..... Jeg gjør allikevel det jeg synes er best for meg selv. :roll:

Dessuten, en liten flørt tar ingen skader av.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg så veldig godt igjen i innlegget ditt (selv om jeg er mann)...

Griper meg langt inn i hjerterota.

Har tidligere skrevet om mitt problem i KG og fått mange svar.

Ble rådet til å glemme jenta siden det ikke var gjensidig kjærlighet. Både hun og jeg er i tillegg bundet. :cry:

Har allikevel problemer med å akseptere dette. Prøver å innbille meg at hun ikke er slik jeg tror, prøver å "normalisere" henne.

Hadde kjærligheten vært gjensidig, vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort...

Er ikke sikker på hva jeg skal råde deg til å gjøre. Er følelsene gjengjeldt må du rydde opp i ditt eksisterende forhold, og han. Mange vil bli såret.

Er følelsene ikke gjengjeldt må du bare prøve å akseptere, men samtidig regne med at du vil gå igjennom en periode med vond kjærlighetssorg. :cry:

Ikke lett dette, følelser er vanskelig å kontrollere, de følger ikke alltid fornuften. Ønsker deg lykke til. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar og meninger..

Hadde nesten regnet med at jeg skulle bli "hoggestamme" med diktet mitt.

Til Sedai;

Ja, jeg vet dette er vagt.. Noen annet TØR jeg ikke.. :(

Jeg trenger vel ikke akkurat hjelp heller, men har et kaos i hodet mitt, mange sterke følelser er satt i sving. Og det er vondt å "ikke kunne gjøre" noe med dem.

Til Gjest;

Nettopp fordi jeg vet av altfor mange erfaringer (dessverre) at gresset ikke er grønnere på andre siden. Men det hjelper lite på de følelsene som er i sving.

Jeg takker for deres støtte og leter videre etter en måte å få alt dette på avstand. Jeg ønsker egentlig ikke å forlate det jeg har, jeg vet ganske sikkert at han ikke forlater sitt. Jeg er helt imot utroskap og er trygg både på meg og ham om at det ikke skjer..

Livet skal ikke være enkelt!

Mann37; Dine ord traff meg rett i hjertet. Skal lese innleggene dine... :)

"mer forvirret enn noensinne"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sine egne følelser er det ikke lett å ha kontroll på bestandig - de lever innimellom sitt eget liv og gjør ting med deg som er "upassende".

En flørt skader ikke ! Nei - den gjør ikke det. Men på det tidspunktet hvor flørten utvikler seg til noe mer skader den. Ikke bare for dem rundt som måtte bli såret - men også på sinnet til dem to som har funnet hverandre. Det blir som å ha kjærlighetssorg til tross for at man har et forhold - og det er lett merkbart for menneskene rundt en...og det er vondt, forferdelig vondt !

Vi mennesker elsker å få bekreftet av vi er attraktive, til tross for at vi kanskje har etablert oss med et "kjedelig" liv. Så en film igår som fikk meg til å åpne øynene - og litt derfor jeg fant ut at jeg ville svare på innlegget ditt gjest ! "Family man" med bl.a Nicolas Cage og Tèa Leoni.

Verdt å se :o

Har vel egentlig ikke noe fasitsvar på hva som er best - men tror det er viktig å følge sin egen intuisjon. Se på samboer/ektemann med litt nye øyne også kanskje - vi har litt lett for å ikke se skogen fordi det er så sinnsykt mye trær der... Hva er det ved din partner som gjør at du er sammen med h*n ? Hvilke gode egenskaper har h*n som du verdsetter?

Hvordan utfyller dere hverandre - på godt og vondt ?

Tror nok innerst inne at du selv vet svaret på hva du bør gjøre - men det er godt å få luftet tankene sine til andre på en anonym måte. Synes du har skrevet et nydelig dikt som sikkert mange kjenner seg igjen i til tider....

Lykke til i valget ditt - hilsen fra ei som har vært der.

(men som valgte å bli.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisan, takk for et nydelig svar.. :roll:

Joda, jeg har alle svarene på hva jeg Vil, Skal, Bør, Må eller hva det er!

I mitt forhold har jeg det bra, vi trives godt sammen og fungerer godt sammen. Men av og til undrer jeg meg om vi har blitt for "vennskaplige" og "avhengige" av hverandre.

Et forhold bygger på trygghet, tillit og ikke minst at man er glade i hverandre. Jeg har alt dette hjemme hos min kjære og jeg ønsker for alt i verden å fortsette å ha det slik også. Mine drømmer er jo å stifte familie med ham en gang i fremtiden. Og jeg sier fremtiden, for nå er jeg jammen ikke sikker på om jeg er er klar riktig enda....

For nå søker jeg jo spenningen... Eller kanskje jeg ikke engang søker den, den bare er der...

Jeg tenker fremover, og tror at igjennom livet vil man møte mange nye mennesker og mange av disse vil jeg få en spesiell kjemi ovenfor. Noen ganger vil man kanskje forelske seg og klare den biten uten at det går utover forholdet hjemme. En flørt og en liten forelskelse kan sikkert være både sunt og godt for forholdet.

Men hva hvis det ikke føles kontrollert lenger, hvordan stoppe alle de følelsene man ikke klarer å kontrollere??

Mange tanker og følelser

"idag er ingen god dag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...