Gå til innhold

hvordan greier folk å bo på bygda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Traktorlesba96 skrev (8 minutter siden):

Elsker stillheten det gir meg. Er fra en liten bygd og er nærmest oppvokst på gård. 

Jeg likte det ikke da jeg bodde hjemme og flyttet derfor mer sentralt og nærme byen da jeg flyttet ut. Men det tok ikke lang tid før jeg lengtet tilbake til bygda. her er det naboer over alt, hører trafikken 24/7, og føler jeg ikke får den roen som jeg gjør på bygda. Jeg trodde jeg selv kom til å elske å bo mer sentralt, men så feil tok jeg om meg selv. 

Også så digg det er å bare gå i BH ute i hagen om sommeren. Gjør jeg det her, så ser hele gata det og det er lite hyggelig. 

 

Bh og bikinioverdel er det samme, så ser ikke problemet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bodde i en bygd i 2015-2016, gikk helt greit det, litt tungvint når man ikke har bil, selv om jeg bodde nærme en matbutikk noe som var greit. Men jeg fant fort ut at jeg foretrekker å bo i byen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har andre interesser. Bor på en veldig liten plass (typ 1500 innbyggere). Men er omringet av natur, og det er vår største hobby. Går mye på fjellet, jakter, har hund som vi trener en del med osv. Kjeder meg sjelden :) 

Anonymkode: e24b1...f71

Er det ett sted der ingen skulle tro nokon kan bu?

Anonymkode: 681dc...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøyamor skrev (29 minutter siden):

Bh og bikinioverdel er det samme, så ser ikke problemet. 

Jeg vet det. Men ikke alle er komfortabel med å gå slik når mange kan se det. Jeg jeg veldig ukomfortabel med det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra bygda og bor i Oslo. Oslo var greit da jeg var ung og glad i fest og moro, og vennene mine bodde her. Nå begynner jeg å bli halvgammal, er sjelden på byen, og jeg bor i en gammel blokk med sju somaliere over meg.

Ja, jeg lengter hjem til luft, ro, venner og muligheten til å få meg hund. Får jeg lyst på restaurant, konsert eller teater er ikke byen lenger unna enn at en helgetur er innafor.

Anonymkode: 66093...6c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på bygda og det er 1 time til operaen, samt det er mange fremføringer og teater 20 min unna. Flere spisesteder man kan gå på. 

 

Anonymkode: abe3e...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er født i en større bygd, rundt 10 tusen innbyggere. Flyttet til Oslo for å studere og bodde der i fem år. Da fant jeg ut at jeg trives mye bedre i bygda. Naturen rett utafor døra, fred og ro, og likevel ha alt man trenger. 
Det du ikke skjønner ts, er at folk har forskjellige interesser og ønsker for livet. Det er ikke vanskeligere enn det. 

Anonymkode: abc8c...c0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opprinnelig fra Oslo og har bodd halve livet mitt i storbyer som London og Chicago. 

Nå bor jeg på et tettsted med 280 innbyggere og 3,5 mil til nærmeste handelssted, og trives best her. 

Svaret på spørsmålet fra TS er jo helt individuelt. Noen liker byer og andre liker bygd/landet. Vi har ulike preferanser og hva som er viktig i hverdagen/livene våre.

Anonymkode: bf4f6...145

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært så glad for å bo på bygda som når korona fikk stengt ned alt. Folk skulle holde seg hjemme, å for mange i oslo betydde det at de måtte holde seg i blokkene, med en liten veranda om de var heldige. Jeg hadde lange late dager på verandaen her, i boblebadet, på plenen, i skogen utenfor døra ❤️ Helt stille er det å! Er man heldig så ser man elg, rådyr og annet som er ute på tur. 

Anonymkode: e4b15...162

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fritiden din? Shoppe, spise ute og drikke kaffe på en kafé? Trodde du hadde et intelligent spørsmål, men du har jo bare et ensformig liv... Hvordan overlever du korona lurer jeg da? 

Anonymkode: 9f116...0d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jeg bor på et sted med 12 innbyggere og 0 matbutikker og 0 bensinstasjoner og 0 andre butikker heller, forsåvidt:-).

Men trives som pokker. Var et ledd i planen med å jobbe slik at jeg kunne reise 12 mnd i året, ikke ha gjeld eller dyr bolig som hindret meg:-)

Anonymkode: 6cfdf...c95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For på bygda slipper jeg å gå med munnbind... Friheten seirer

Anonymkode: 2bfe2...2df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det varierer litt med alder. Det som var hipt og spennende med storbylivet i 20-åra er kanskje ikke like gøy når man er 50?

Jeg kunne godt tenkt meg å bo på bygda. Husene er billige, kriminaliteten lav, stille og fredelig, masse plass til hage og dyr... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bor er det ikke matbutikk en gang, den er en halvtime unna. Det er langt til nærmeste nabo, veldig langt. Vi kjeder oss aldri. Vi har fjell å gå på, vi eier et vann vi kan bade, fiske og ro på. Vi har dyr å ta vare på. Har dessuten mange venner og fritidsaktiviteter som tar opp fritiden min. Og enkelte dager er det bare digg å ligge i sofaen og se på serier også. Og det kan man gjøre hvor som helst :) 

Anonymkode: cf9e9...b6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/19/2021 at 4:15 PM, AnonymBruker said:

Hvordan kjeder  dere ikke dere ihjel?

Anonymkode: 38cd8...cd9

News flash: Mennesker er forskjellige.

Anonymkode: c7fad...551

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan orker folk å bo i byen? Bare støy, asfalt og folk som stresser forbi hverandre. 

Anonymkode: a70e6...f63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer folk å bo i en by lurer jeg på 🤣. Vi bor på bygda og har 7 km til nærmeste butikk. 3 mil til byen. Stortrives. Barna har alltid noe å gjøre på og er ute hele dagen. De er nå i tenårene.  Skal sies at de er aktive og liker å være ute også da. Men er jo det de er oppvokst med. De sykler til venner, går turer, spiller fotball, kjører båt om sommeren, kjører atv , bygger hytter i skogen, går på fjellet osv. De kjeder seg når vi er byen på besøk hos familie for der er jo ingenting å gjøre på 🤣. Supersosialt er det også. Istedenfor dyre besøk på resturanter og puber lager vi våre egne sosiale sammenkomster i lag med naboer.  Tar selvsagt en bytur innimellom og går på kino eller spiser ute og tar en pubtur. Koslig å gjøre det også. Men holder et par ganger i året. En gang i blant tar barna en shoppingtur til byen sammen med venner men det skjer sånn ca 2 ganger i året 🤣. Så livet på bygda anbefales absolutt. 😀😀

Anonymkode: f122b...61d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på bygda og elsker det. En ting er nå under koronaen ; vi har fullt av space å røre oss på, trenger ikke gå i kø om man vil på tur. Og lite smitte fordi folk tar det seriøst og er ikke desperat etter å menge seg med andre. 

Med langt til nærmest nabo trenger jeg ikke være stille etter kl 23, jeg kan støvsuge, vaske klær eller ha musikk på full guffe hele natta om jeg vil . 

Med naturen tett innpå og eg gård og drifte er kjedsomhet ikke noe jeg rekker å tenke på en gang. Faktisk så hadde det vært godt å kjenne litt mer på kjedsomhet :P  Men faller aldri så dypt at jeg flytter inn i en leilighet der jeg må ta hensyn til andre for å leve livet mitt. Lager fin mat på grill, kjøkkenet mitt og på bålpanna ; finns ikke noe bedre enn å ha hageselskap og dekke til de jeg kjenner. Eller verandakaffe/verandapils. Hva skal jeg med restaurant, kino og opera? 

Anonymkode: 91f76...6f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...