Gå til innhold

Jeg er en pick me- jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan jeg ikke si at jeg er i mot feminisme? At jeg mener de mange jenter lyver om voldtekt, og at jenter bør passe på seg selv? Hvorfor kan jeg ikke si at jeg forstår gutter som synes mensen er ekkelt, eller ikke vil ligge med noen som er overvektige? Hvorfor kan jeg ikke mene at kvinner er bedre egnet enn menn til å ta vare på barn og hjem? At menn ikke bør oppdra barn alene? At kvinner ikke kan forvente at mannen er trofast, eller forteller sannheten? At menn er bedre ledere, og at de er mer rasjonelle enn damer? At kvinner stiller for høye krav til menn? At menn ikke er slemme, men i mye større grad enn kvinner styres av instinkter? De kan ikke noe for det, de bare ER sånn. Vi er forskjellige. Og vi kvinner VET det. Vi må begynne å behandle menn for det de er, ikke som det vi skulle ønske de var. Jeg forstår menn, skjønner ikke hvorfor andre kvinner blir sure for det 

Anonymkode: ad662...b77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trynefaktor
visp skrev (5 minutter siden):

Du burde skrive dette litt tidligere på kvelden. Når orker jo ingen av oss og hisse oss opp. Vi er trøtte og må på jobb.

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo starte med å være ærlig, og si at du egentlig er en mann😂

Anonymkode: ea269...44a

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (12 minutter siden):

Du burde skrive dette litt tidligere på kvelden. Når orker jo ingen av oss og hisse oss opp. Vi er trøtte og må på jobb.

Nettopp det. Hvor har det blitt av de sinna feministene om dagen? De er på jobb! 😌

Anonymkode: f6127...01e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (13 minutter siden):

Du burde skrive dette litt tidligere på kvelden. Når orker jo ingen av oss og hisse oss opp. Vi er trøtte og må på jobb.

Haha, ja. Tenkte det samme.

Men så på den andre siden vet jeg ikke hva TS mener med ''pick me - jente'' og min første assosiasjon var noe i retning prostitusjon. Etter å ha lest innlegget, så tenkte jeg at det var så mange generaliseringer der at tråden er garantert ment som provokasjon og skrevet av en mann.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (18 minutter siden):

Du burde skrive dette litt tidligere på kvelden. Når orker jo ingen av oss og hisse oss opp. Vi er trøtte og må på jobb.

LOL

Anonymkode: ff72e...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bare si at du er en mann, at du mener alle tingene du skriver i HI og at du på tross av alt du mener likevel skulle ønske at du hadde et kvinnfolk?

Anonymkode: 58c82...ce4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Haha, ja. Tenkte det samme.

Men så på den andre siden vet jeg ikke hva TS mener med ''pick me - jente'' og min første assosiasjon var noe i retning prostitusjon. Etter å ha lest innlegget, så tenkte jeg at det var så mange generaliseringer der at tråden er garantert ment som provokasjon og skrevet av en mann.

Pick- me, tenke jeg er en jente som tar seg til takke med hvem som helst. Også kan hun være hjemme mens mannen jobber. Lage en frueblogg eventuelt? 

Anonymkode: f6127...01e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp det. Hvor har det blitt av de sinna feministene om dagen? De er på jobb! 😌

Anonymkode: f6127...01e

Og så er det nok derfor de er sinna også. Fordi de er på jobb og ikke hjemme på kjøkkenet.

Anonymkode: dc583...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

A “pick me girl” is a stereotype of a girl or woman who puts obvious effort into seeking approval and attention from men. Variations of this stereotype depict “pick me’s” as “cool girls” who are mean to other women, overly flirtatious, and boy crazy. The term is similar to the “not like other girls” trope as it portrays women who go out of their way to distance themselves from other women in the hopes that men will find that attractive.

Fant denne definisjonen på hva en pick me girl er. Hentet fra: https://stayhipp.com/glossary/what-is-a-pick-me-girl/

Kjør på TS, hvis det er slik du ønsker å definere deg selv. Tror de færreste bryr seg.

Anonymkode: a46b7...fbb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fant denne definisjonen på hva en pick me girl er. Hentet fra: https://stayhipp.com/glossary/what-is-a-pick-me-girl/

Kjør på TS, hvis det er slik du ønsker å definere deg selv. Tror de færreste bryr seg.

Anonymkode: a46b7...fbb

Å, ja. Jeg trodde det handlet om en ung kvinne som står på veikanten og vinker til sjåfører for å bli plukket og utføre seksuelle tjenester mot betaling. Eller en ung kvinne med profil på et eller annet sted med duck face bilde og nesten ikke noen klær på samme bilde som venter å bli plukket av en mann og utføre seksuelle tjenester mot betaling. 

Det er ingenting kult med slike kvinner, men at noen menn finner kvinner som foretrekker å bli sett på annenrangs personer for attraktive - det er det ingen tvil om. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NoDiablo

Jeg stemmer i. Det kan godt være en mann som skrev her. Men så vet jeg om flere kvinner som uttrykker dette (..bortsett fra delen om at kvinner må forvente at en mann er utro da. Det blir tøys for meg uansett). Om ikke annet, så gjemmer de seg ikke bak en AnonymBruker i rl.

Handler ikke feminisme først om å respektere og akseptere kvinners rett på individuelt nivå? Kjæresten min er for eksempel mektig lei av at andre kvinner skal fortelle henne hva som er rett/galt  av henne å gjøre og mene fordi hun går på tvers av en påtvunget sak.
Hun mener hun har rett til å holde på sine egne meninger og valg, være seg barn, kjøkken og husstell, uten at andre skal devaluere henne som kvinne av den grunn (de fleste gjør ikke det). Og feminin er hun i hvert fall, uten at hennes valg nødvendigvis bidrar til dette. 
Når grupper av forkjempere skal begynne å sette sosiale regler for hva andre av samme (eller motsatte) kjønn skal mene, så kjenner jeg klørne mine automatisk spretter frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at mange kvinner lyver om voldtekt? Statistikk, eller bare en antagelse og en spekulasjon?

 

  • Liker 13
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyller selvinnsikten TS! Fortsett sånn og du vil snart finne deg en søppeldynge av en mann som vil gjøre livet ditt miserabelt 😂

Anonymkode: 10ec2...646

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor kan du ikke bare si at du er en mann, at du mener alle tingene du skriver i HI og at du på tross av alt du mener likevel skulle ønske at du hadde et kvinnfolk?

Anonymkode: 58c82...ce4

Dette kan/kunne da fint være en kvinne som mener seg så mye klokere og med større innsikt og forståelse for hvordan alt egentlig er enn kvinner flest, og at hun derfor har rett til å se ned på andre kvinner, og føle at menn burde se hvilke fantastiske verdier hun har å tilby dem. Å forstå deres natur. (Skjønt mange menn har nok innsigelser angående dette også.) 

Bortsett fra at jeg da ikke skjønner at hun samtidig skulle ha selvinnsikt til å kalle seg akkurat det hun faktisk er. (I trådtittel.) 

Så mest antagelig mann ja. Eventuelt kvinne som mener det ironisk. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (17 timer siden):

Hvor har du det fra at mange kvinner lyver om voldtekt? Statistikk, eller bare en antagelse og en spekulasjon?

 

Ingen av delene. Det har skjedd meg en gang. Bare å skrive noe sånt om meg selv gjør at majoriteten av lesere vil mistenke meg for voldtekt. Likevel ble det avkreftet av politiet som anmeldte dem for falsk anmeldelse.  Det betyr ikke at MANGE kvinner lyver om voldtekt men at de finns.
Eller skal vi leke som om det aldri skjer og heller ta hensyn til flertallet kanskje?

https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinner-glir-lettere-inn-i-offerrollen/71108503
https://www.dagbladet.no/magasinet/tre-menn-som-har-fatt-livet-odelagt-av-falske-voldtektsanklager/71096297

Anonymkode: a3b88...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og så er det nok derfor de er sinna også. Fordi de er på jobb og ikke hjemme på kjøkkenet.

Anonymkode: dc583...a37

Å være på jobb er kjekt. Å være på kjøkkenet kan virkelig gjøre meg lei, irritert og til og med ordentlig gretten. 

Jeg tror nok vi kvinner har ulike interesser, og at svært mange kvinner synes jobb er langt mer givende enn husarbeid. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...