Gå til innhold

Playstation 4 eller nintendo switch, hvilken skal jeg velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har du og anbefaler du den? Hvorfor og hvorfor ikke?

Anonymkode: 907c0...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo hva slags spill du liker 😅 jeg har omtrent alt av mario, spyro triologi, crash bandicoot, harvest moon og worms blant annet på min switch 😛 

Anonymkode: 0ccf9...470

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge og føler ikke de kan sammenlignes da de har ulike typer spill.  Switch sliter en del med drifting på kontrollene, det er litt dritt. 

Anonymkode: c916d...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde absolutt sett på bruktmarkedet først og fremst.

en ny ps4 koster nesten like mye som en ps5 digital.

hadde ikke gitt mer en 1000-1300 kr for en ps4, mange av bruktprisene på ps4 er latterlige drømmepriser.

 

Anonymkode: 92e23...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type spilleopplevelse ønsker du? 

Prisen på ps4 kommer til å dumpe når markedet for ps5 begynner bli mettet. Men det er begrenset hvor raskt de klarer å produsere, så det er fortsatt ventetid på ps5. Ville ikke kjøpte ps4 til fullpris, og ville vurdert vente kjøpte brukt med mindre du finner en god deal. 

Tror det var snakk om å lansere switch 2 i år, men det kan jo være det blir neste år. Men da kommer prisen på switch 1 til å gå ned merkbart også

Kanskje litt kinkig tidspunkt å kjøpe konsoll akkurat nå

Anonymkode: 057ea...692

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har switch og er veldig fornøyd. Både bærbar og stasjonær konsoll er en stor fordel. Kommer jo helt an på hvilke type spill du liker, da utvalget er forskjellig. Jeg har ps3 og det holder for meg, bruker den mest til Blu-rayspiller for tiden. har prøvd ps4 men syns den var treig for å være da en ny konsoll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler egentlig begge, men du bør se litt på hvilke spill du vil ha og hvordan du vil "bruke" konsollen.

Mye gode spill til begge konsollene. 

 

Switchen er knall med tanke på at man kan ha den med seg rundt om kring, samtidig som den kan brukes på tven (så lenge du ikke kjøper lite-versjonen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvilken type spilleopplevelse ønsker du? 

Prisen på ps4 kommer til å dumpe når markedet for ps5 begynner bli mettet. Men det er begrenset hvor raskt de klarer å produsere, så det er fortsatt ventetid på ps5. Ville ikke kjøpte ps4 til fullpris, og ville vurdert vente kjøpte brukt med mindre du finner en god deal. 

Tror det var snakk om å lansere switch 2 i år, men det kan jo være det blir neste år. Men da kommer prisen på switch 1 til å gå ned merkbart også

Kanskje litt kinkig tidspunkt å kjøpe konsoll akkurat nå

Anonymkode: 057ea...692

Prisen på ps4 går ned i 2030, den da🤪

Anonymkode: 3e19b...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (17 minutter siden):

Anbefaler egentlig begge, men du bør se litt på hvilke spill du vil ha og hvordan du vil "bruke" konsollen.

Mye gode spill til begge konsollene. 

 

Switchen er knall med tanke på at man kan ha den med seg rundt om kring, samtidig som den kan brukes på tven (så lenge du ikke kjøper lite-versjonen). 

Ja jeg syns det er gull å kunne ta den med seg, jeg bruker den hyppig på lange bil/tog turer 😅 eneste jeg kanskje syns er litt negativt er at noen av spillene ikke fungerer så godt når jeg kjører de på tv’n, særlig spyro hakker en del, å det ser jeg at har blitt skrevet i anmeldelser tidligere også. 

Anonymkode: 0ccf9...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg syns det er gull å kunne ta den med seg, jeg bruker den hyppig på lange bil/tog turer 😅 eneste jeg kanskje syns er litt negativt er at noen av spillene ikke fungerer så godt når jeg kjører de på tv’n, særlig spyro hakker en del, å det ser jeg at har blitt skrevet i anmeldelser tidligere også. 

Anonymkode: 0ccf9...470

Jeg har bare spyro på playstation, så det vet jeg ikke noe om 😛 De færreste spillene har jeg på flere konsoller - men kommer ikke på noen spill jeg har hatt spesielt utfordringer med på switchen, annet enn at de har vært for vanskelige, men DET er ikke konsollen sin skyld 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange nevner kommer det an på hva slags spill du vil spille og hvordan du vil bruke konsollen.

Jeg har begge, og bruker de veldig forskjellig. Det som jeg syns er veldig bra med switch er spill som Ring fit og multiplayerspill som Mario Kart og overcooked, det er en veldig sosial og interaktiv konsoll.
Jeg foretrekker dog PS4, rett og slett for at jeg personlig foretrekker open world role playing games. Spiller Ghost of Tsushima akkurat nå, og det er et så fantastisk spill! PS4 (og xbox for den saks skyld) har så utrolig mange fantastiske spill.

Så du må bare se på hva som passer best for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

PS4 pro vi fant en brukt på finn til 1000 kr, aldri hatt noe problemer med den :) Vi fikk jo beskjed av selger til å gi beskjed med en gang hvis noe var galt og den ikke virket, så skulle vi få alle pengene tilbake. Kan være heldig å finne en sånn annonse du og ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begge deler. Tenåringen foretrekker ps4. Jeg og yngre barn bruker switchen mest. Det kommer jo helt an på hva du skal spille. 

Anonymkode: 60f3c...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge her også. PS4 for mer "voksne" spill, og Switch til familieunderholdning, reise, barnespill og retro NES/SNES. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle valgt Playstation, hadde jeg valgt ps5. Ingen vits å kjøpe en utdatert konsoll.

Anonymkode: 32989...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om jeg skulle valgt Playstation, hadde jeg valgt ps5. Ingen vits å kjøpe en utdatert konsoll.

Anonymkode: 32989...2a7

Vel....det er tusenvis av spill til ps4 og det skal komme ut spill til den parallelt med ps5 i flere år enda.

Anonymkode: 2a20f...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om jeg skulle valgt Playstation, hadde jeg valgt ps5. Ingen vits å kjøpe en utdatert konsoll.

Anonymkode: 32989...2a7

TS her; Det ble playstation 4. Får kjøpe switch neste år når 2 kommer ut eller om Switch kommer på tilbud med god rabatt. 

Ps5 har nettopp kommet ut, det er lenge til ps4 går ut på dato. 

Anonymkode: 907c0...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem av de det blir, så vil jeg bare tipse om at ditt lokale bibliotek kan låne deg selve spillene til begge disse enhetene gratis. Hvis ikke ditt nærmeste bibliotek eier dette selv, så kan de bestille det gratis for deg fra andre bibliotek, slik at du kan låne det via dem. Så kan du teste ut spill før du eventuelt kjøper dem. 

Anonymkode: 2fae7...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...