Actionjunkie Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #41 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kresen er du ikke. Å være kresen er å ha sans for finere mat, å være svært kvalitetsbevisst. Kokkene på Noma er kresne. Du er bare sær og pysete i matveien. Anonymkode: f89f7...3dc Sær og pysete ja, okei😂 det er ikke så veldig mye jeg ikke spiser hvis jeg får det servert, men jeg skjønner ikke greia med å lage mat man ikke liker, når det kun er jeg som skal spise det😅 Hvis du ikke liker pizza da, hadde du orket å lage det til deg selv da? Og hvorfor hadde du laget det når du ikke liker det? For å ikke være pysete i andres øyne?😂 Veldig spesiell tankegang, men alle skal få ha egne meninger såklart😂 PS: søk opp definisjonen på kresen, så ser du at ordet har flere bruksområder😉
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #42 Skrevet 17. februar 2021 Kjenner meg mye igjen i det du skriver. Noen ting jeg liker er : wrap med røkt laks/spekeskinke bønnetaco ost og kjeks spekemat, potetsalat(noe annet du kan erstatte med her?), frukt karbonadesmørbrød sandwich med F.eks kylling, tomat, mozzarella pitabrød med fiskekake focaccia med avokado og tomat eggerøre og røkelaks jeg spiser mye sånn type «tapasmat» for meg selv. Et triks jeg bruker på kyllingfilet når den er rå er å ta en gaffel å hekte fast den hvite tråden med sener/fett og napper ut så jeg ser at kjøttet blir helt rent. Hvis du liker spekeskinke så kan dette erstatte mye kjøtt i horn, pizzaboller osv. jeg leter i hyllene etter en uten fettremse på, evt så skjærer jeg bort det som er. Anonymkode: e5d0e...a78 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #43 Skrevet 17. februar 2021 Actionjunkie skrev (13 minutter siden): Sær og pysete ja, okei😂 det er ikke så veldig mye jeg ikke spiser hvis jeg får det servert, men jeg skjønner ikke greia med å lage mat man ikke liker, når det kun er jeg som skal spise det😅 Hvis du ikke liker pizza da, hadde du orket å lage det til deg selv da? Og hvorfor hadde du laget det når du ikke liker det? For å ikke være pysete i andres øyne?😂 Veldig spesiell tankegang, men alle skal få ha egne meninger såklart😂 PS: søk opp definisjonen på kresen, så ser du at ordet har flere bruksområder😉 Hadde så klart gått inn for å lære å like pizza, og andre ting som er vanlig å spise (og ikke minst få servert på besøk hos andre). Jeg er da voksen, ikke en 10-åring som griner på nesa over vanlig, variert kost. Anonymkode: f89f7...3dc
Actionjunkie Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #44 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde så klart gått inn for å lære å like pizza, og andre ting som er vanlig å spise (og ikke minst få servert på besøk hos andre). Jeg er da voksen, ikke en 10-åring som griner på nesa over vanlig, variert kost. Anonymkode: f89f7...3dc Så alle må like alt?😂 jeg har spist potet siden jeg var liten, fordi jeg MÅTTE, og fordi jeg fikk beskjed om at det måtte jeg lære meg å like.. har jeg lært meg å like det? Nei... og som jeg skriver så spiser jeg mat når jeg får servert det borte, og sitter heller ikke å griner på nesa.. men hvorfor skal jeg lage mat jeg ikke liker, når det kun er jeg som skal spise maten? Jeg kan da lage meg kjøttkake i brun saus og potet, og greie å spise det opp, men det handler om livskvalitet, og å glede seg til måltidene😅 Jeg ønsker ikke å spise mat bare for å spise. Jeg spør om råd til matretter som jeg kan like å lage til meg selv, og ingen av dine kommentarer svarer eller gir meg noe som helst råd som er verdt å følge. Siden du tydeligvis ikke har samme problem som meg så skjønner jeg ikke hvorfor du i det heletatt har klikket deg inn på denne tråden?😂 Mat er vanskelig for meg, og å ikke rakke ned på andre er tydeligvis veldig vanskelig for deg😂 Voksen sier du at du er, men ikke voksen nok til å holde urelevante og nedlatende meninger for deg selv?😂
Actionjunkie Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #45 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner meg mye igjen i det du skriver. Noen ting jeg liker er : wrap med røkt laks/spekeskinke bønnetaco ost og kjeks spekemat, potetsalat(noe annet du kan erstatte med her?), frukt karbonadesmørbrød sandwich med F.eks kylling, tomat, mozzarella pitabrød med fiskekake focaccia med avokado og tomat eggerøre og røkelaks jeg spiser mye sånn type «tapasmat» for meg selv. Et triks jeg bruker på kyllingfilet når den er rå er å ta en gaffel å hekte fast den hvite tråden med sener/fett og napper ut så jeg ser at kjøttet blir helt rent. Hvis du liker spekeskinke så kan dette erstatte mye kjøtt i horn, pizzaboller osv. jeg leter i hyllene etter en uten fettremse på, evt så skjærer jeg bort det som er. Anonymkode: e5d0e...a78 Tusen takk for flere gode tips😃
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå