Actionjunkie Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #21 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes også dette hører mer ut som spiseforstyrrelse, eller i hvert fall en form for angst/tvangstanker. Alle kan ikke like alt, men å ikke takle en rekke helt ordinære matvarer, og slite med å i det hele tatt finne noe å spise, er ikke normalt. Hvordan får man i seg det man trenger av ulike næringsstoffer? Jeg ville nøstet litt mer opp i disse tankene rundt mat, gjerne i samråd med psykolog. Anonymkode: f89f7...3dc Jeg vil heller kalle det kresen. Er jeg borte på middagsbesøk spiser jeg selvfølgelig det jeg får servert, i vertfall stort sett det meste. Jeg kaster ikke opp av maten, men jeg liker den heller ikke, og ser derfor ikke noe poeng i å lage det til meg selv hjemme. Og jeg får i meg det jeg trenger av næringsstoffer altså, problemet er bare at utvalget av middagsretter er så snevert at jeg ender opp med å spise det samme hele tiden. Matrettene er likevel sunne og fulle av næring. Jeg har forsøkt å like mere matretter, men går det ikke så går det ikke.. jeg har ikke dermed en spiseforstyrrelse, ei heller angst eller tvangstanker. Problemet mitt er ikke å få i meg nok mat, jeg spiser det meste jeg får servert, og får ikke angst av mat. Problemet mitt er å finne mat som jeg liker og som jeg orker å lage til meg selv.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #22 Skrevet 16. februar 2021 Actionjunkie skrev (21 minutter siden): Ja, men vanlig salat, i oppskriften i linken er det jo feks tofu og stekt egg, og det blir ikke det samme som en vanlig salat Du missa poenget! I det ene øyeblikket spiser du salat,men i det neste kan du ikke spiser blanda retter for det blir som salat. Du sier jo i mot deg selv Anonymkode: fc065...a93 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #23 Skrevet 16. februar 2021 Actionjunkie skrev (22 minutter siden): Jeg tror ikke det er en spiseforstyrrelse nei. Jeg spiser jo mat, og får ikke i meg verken for mye eller for lite mat. Problemet er bare at jeg misliker mange matvarer, er ikke glad i å lage mat, og ender opp med å spise de samme tingene. En spiseforstyrrelse er ikke kun anoreksi eller overspising. Anonymkode: fc065...a93 3
Actionjunkie Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #24 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du missa poenget! I det ene øyeblikket spiser du salat,men i det neste kan du ikke spiser blanda retter for det blir som salat. Du sier jo i mot deg selv Anonymkode: fc065...a93 Nei, jeg kan spise salat, men andre retter som ikke er salat, MEN som blandes på samme måte som en salat funker ikke. Skjønner du?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #25 Skrevet 16. februar 2021 Actionjunkie skrev (1 minutt siden): Nei, jeg kan spise salat, men andre retter som ikke er salat, MEN som blandes på samme måte som en salat funker ikke. Skjønner du? Nei Anonymkode: fc065...a93 1
Actionjunkie Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #26 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En spiseforstyrrelse er ikke kun anoreksi eller overspising. Anonymkode: fc065...a93 Det vet jeg meget godt, men jeg synes ikke vi skal sette diagnoser på alt! Jeg får ikke i meg verken for mye eller for lite mat, jeg mangler ingen næringsstoffer i kostholdet mitt, og jeg spiser det meste jeg får servert! Det eneste problemet jeg har er å finne retter som frister å lage for meg selv, slik at jeg spiser de samme måltidene om og om igjen! Hadde jeg funnet flere retter som frister, eller smaker godt for meg så hadde problemet vært løst.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #27 Skrevet 16. februar 2021 Kan du skrive en liste over det du liker, og hvordan du liker det, sånn at det evt. går an å få en oversikt på hva slags mat som kan spises? Du kan spise fiskekaker og salat, men ikke sammen, eller bare ikke blandet? Du kan for eksempel ha fiskekake med salat som tilbehør? Anonymkode: 0b6d5...359
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #28 Skrevet 16. februar 2021 Dette var faktisk litt godt for meg å lese. Jeg er veldig lik deg når det kommer til mat. Ekstremt kresen, takler ikke enkelte konsistenser (alle former for kjøtt er døden for meg), liker ikke klumper, "fett", seig mat, liker ikke å blande mat, liker ikke å bruke lang tid på mat, osv. Klarer IKKE å spise hvis jeg ikke har lyst på maten og går heller sulten. Har i perioder ikke lyst på noe som helst. Jeg har vært slik hele mitt liv. Hadde mange "matkamper" med foreldre og barnehagepersonell som barn som sitter som støpte minner. Jeg er ekstremt ensformig. Jeg spiser det samme til alle måltider utenom middag, men det går i perioder. Nå spiser jeg kun yoghurt med musli til alle måltider (+ middag) helt til jeg blir lei og bytter over til noe annet. Tidligere har det f.eks vært knekkebrød med spesifikt pålegg. Men jeg spiser det jeg blir servert på besøk hos andre og planlegger ikke livet mitt rundt måltidene. Opplever ikke noe angst over det, og spiser lørdagspizzaen og tacoen med kjøtt selv om jeg selv foretrekker vegetarisk. Jeg strever med kjøtt, men er veldig glad i grønnsaker. Hva med wok? Raskt å lage wok med ris og woksaus. Enkelt, trenger ikke blandes. Jeg liker ikke varme, vassne grønnsaker, men hvis de wokes godt og gjerne litt småbrent så er det godt. Ellers anbefaler jeg f.eks tikka masala eller tandoori, men med kikerter i stede for kjøtt. Jeg kjøper ferdige glass og lager ikke fra bunnen, men slenger med ris og nanbrød så smaker det mye bedre med kikerter enn med kjøtt syns jeg. Et annet tips er fylte pitabrød hvis du liker å ha dressing på salat? Putt salaten i pitabrødet og kjør på med dressing. Og middag kan jo være noe så enkelt som en god toast eller et ostesmørbrød med noe ekstra godt på. Jeg har barn og må lage middag hver dag eller så hadde jeg også levd på grandiosa.. Anonymkode: dc8e5...2ac 1
Actionjunkie Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #29 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du skrive en liste over det du liker, og hvordan du liker det, sånn at det evt. går an å få en oversikt på hva slags mat som kan spises? Du kan spise fiskekaker og salat, men ikke sammen, eller bare ikke blandet? Du kan for eksempel ha fiskekake med salat som tilbehør? Anonymkode: 0b6d5...359 Jeg liker det meste i en salat, altså selve salaten, tomat, løk, paprika, agurk osv. Men alle disse må være rå, stekt løk og paprika osv spiser jeg ikke pga konsistensen. Kan derimot spise det hvis det er helt «most» i en suppe, f.eks at det er kjørt med stavmikser og jeg ikke får et tygg av det. Jeg liker også rå grønnsaker som rå gulrot og kålrot f.eks. Grønnsaker jeg kan spise kokt er blomkål og brokkoli, men kun kokt, ikke stekt, gratinert osv. Poteter spiser jeg ikke i heletatt, men kan spise søtpotetfries, men kun som fries😅 Jeg kan spise kjøtt, men da må det være kjøtt uten fett eller sener eller det hvite på. Kjøttdeig går som regel greit. Jeg liker rosa fisk (laks, ørret), men kan spise hvit fisk i form av fiskekaker eller i fiskegrateng. Ellers kan jeg spise egg, og alt av frukt. Jeg er litt kresen på saus, men liker bernaise, peppersaus, alioli, og ellers dressing som thousand island og cæsardressing. Kan spise kidneybønner, har ikke prøvd så mange andre, så der vet jeg ikke. Men spiser ikke linser og nøtter. Jeg kan f.eks. spise kjøtt/fiskekake eller noe å ha råkost eller salat som tilbehør ja. Men sånn ellers (bortsett fra taco merkelig nok) så vil jeg ikke blande noe som i utgangspunktet er varmmat sammen med kald mat. Jeg kan spise de ulike delene hver for seg, men jeg vil ikke ha biff, ris, nudler osv i salaten hvis du skjønner😅 Husker ikke mer mat jeg liker, men det finnes nok mer, så bare spør😂
Frøyamor Skrevet 16. februar 2021 #30 Skrevet 16. februar 2021 Actionjunkie skrev (2 timer siden): Ja, men vanlig salat, i oppskriften i linken er det jo feks tofu og stekt egg, og det blir ikke det samme som en vanlig salat Så hva er «vanlig salat» for deg? 2
Actionjunkie Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #31 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette var faktisk litt godt for meg å lese. Jeg er veldig lik deg når det kommer til mat. Ekstremt kresen, takler ikke enkelte konsistenser (alle former for kjøtt er døden for meg), liker ikke klumper, "fett", seig mat, liker ikke å blande mat, liker ikke å bruke lang tid på mat, osv. Klarer IKKE å spise hvis jeg ikke har lyst på maten og går heller sulten. Har i perioder ikke lyst på noe som helst. Jeg har vært slik hele mitt liv. Hadde mange "matkamper" med foreldre og barnehagepersonell som barn som sitter som støpte minner. Jeg er ekstremt ensformig. Jeg spiser det samme til alle måltider utenom middag, men det går i perioder. Nå spiser jeg kun yoghurt med musli til alle måltider (+ middag) helt til jeg blir lei og bytter over til noe annet. Tidligere har det f.eks vært knekkebrød med spesifikt pålegg. Men jeg spiser det jeg blir servert på besøk hos andre og planlegger ikke livet mitt rundt måltidene. Opplever ikke noe angst over det, og spiser lørdagspizzaen og tacoen med kjøtt selv om jeg selv foretrekker vegetarisk. Jeg strever med kjøtt, men er veldig glad i grønnsaker. Hva med wok? Raskt å lage wok med ris og woksaus. Enkelt, trenger ikke blandes. Jeg liker ikke varme, vassne grønnsaker, men hvis de wokes godt og gjerne litt småbrent så er det godt. Ellers anbefaler jeg f.eks tikka masala eller tandoori, men med kikerter i stede for kjøtt. Jeg kjøper ferdige glass og lager ikke fra bunnen, men slenger med ris og nanbrød så smaker det mye bedre med kikerter enn med kjøtt syns jeg. Et annet tips er fylte pitabrød hvis du liker å ha dressing på salat? Putt salaten i pitabrødet og kjør på med dressing. Og middag kan jo være noe så enkelt som en god toast eller et ostesmørbrød med noe ekstra godt på. Jeg har barn og må lage middag hver dag eller så hadde jeg også levd på grandiosa.. Anonymkode: dc8e5...2ac Så glad jeg ikke er alene😅 det går i perioder ja, spiser det samme til jeg blir lei, så over til neste ting og samme greia der😅 Wok går desverre ikke, da grønnsaker som er stekt, uansett måte ikke funker😅 altså jeg hadde spist det på besøk, men jeg kommer ikke til å lage det selv! Men ellers hadde du flere gode tips, både det med pitabrød og tikka masala! Har ikke smakt kikerter da, men går vertfall å prøve det!
Actionjunkie Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #32 Skrevet 16. februar 2021 Frøyamor skrev (4 minutter siden): Så hva er «vanlig salat» for deg? Salatblader, tomat, paprika, løk, agurk😅
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #33 Skrevet 16. februar 2021 Actionjunkie skrev (30 minutter siden): Salatblader, tomat, paprika, løk, agurk😅 Og du lurer på hvorfor du ikke blir mett 🤦🏼♀️ Anonymkode: fc065...a93
Actionjunkie Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #34 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du lurer på hvorfor du ikke blir mett 🤦🏼♀️ Anonymkode: fc065...a93 Kan ha andre ting i også, men som jeg tidligere nevnte liker jeg ikke kjøtt osv i salaten, så derfor blir jeg ikke mett av en salat nei? Og derfor spiser jeg heller ikke salat alene til middag? Jeg lurer ikke på hvorfor en salat for meg ikke er mettende, det vet jeg godt, men derfor trenger jeg tips? Hadde jeg blitt supermett av salater og likt alt mulig rart hadde jeg ikke trengt å spurt om tips eller?😂
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #35 Skrevet 16. februar 2021 Actionjunkie skrev (44 minutter siden): Jeg liker det meste i en salat, altså selve salaten, tomat, løk, paprika, agurk osv. Men alle disse må være rå, stekt løk og paprika osv spiser jeg ikke pga konsistensen. Kan derimot spise det hvis det er helt «most» i en suppe, f.eks at det er kjørt med stavmikser og jeg ikke får et tygg av det. Jeg liker også rå grønnsaker som rå gulrot og kålrot f.eks. Grønnsaker jeg kan spise kokt er blomkål og brokkoli, men kun kokt, ikke stekt, gratinert osv. Poteter spiser jeg ikke i heletatt, men kan spise søtpotetfries, men kun som fries😅 Jeg kan spise kjøtt, men da må det være kjøtt uten fett eller sener eller det hvite på. Kjøttdeig går som regel greit. Jeg liker rosa fisk (laks, ørret), men kan spise hvit fisk i form av fiskekaker eller i fiskegrateng. Ellers kan jeg spise egg, og alt av frukt. Jeg er litt kresen på saus, men liker bernaise, peppersaus, alioli, og ellers dressing som thousand island og cæsardressing. Kan spise kidneybønner, har ikke prøvd så mange andre, så der vet jeg ikke. Men spiser ikke linser og nøtter. Jeg kan f.eks. spise kjøtt/fiskekake eller noe å ha råkost eller salat som tilbehør ja. Men sånn ellers (bortsett fra taco merkelig nok) så vil jeg ikke blande noe som i utgangspunktet er varmmat sammen med kald mat. Jeg kan spise de ulike delene hver for seg, men jeg vil ikke ha biff, ris, nudler osv i salaten hvis du skjønner😅 Husker ikke mer mat jeg liker, men det finnes nok mer, så bare spør😂 Du spiser jo masse!😊 Spiser du kylling hvis du kan skjære av alt det hvite, eller går ikke det? Du spiser suppe, kan du putte flere ting i en suppe og kamuflere det, eller vil du ikke spise fordi du "vet" at det er ting der du ikke liker? Jeg kan (som sagt over her tidligere...) ikke fordra grønnsaker, men spiser tomatsuppe, så hvis det kan puttes i en tomatsuppe og smaker det så er det greit. Den må forøvrig være most med stavmikser. Men suppe? Blomkålsuppe, tomatsuppe? Fiskegrateng med baguetter og revet gulerot til? Hjemmelaget hamburger, med søtpotetfries ved siden av? Laks og pasta? Lakseburger? Grillet ørret med pasta og salat til? Omelett på (eller bed siden av) polarbrød? Ga deg vel noen alternativer lenger opp også 😅 Som sagt er jeg ekstremt kresen selv, men har etterhvert lært meg til å finne og tilpasse oppskrifter til meg. Det er godt å vite at vi er flere i samme båt. Nå tror jeg kanskje at kresenheten min kan være en form for spiseforstyrrelse (jeg spiser vanlig og får i meg næringsstoffer, bare har et snevert kosthold), som nevnt over, men blir ikke utredet for det som voksen uansett. Jeg har bare aldri likt mat. De fleste andre jeg møter syns bare jeg er vanskelig og burde skjerpe meg. Har heldigvis en del venner som forstår, og lager gjerne egen mat dersom det serveres ting jeg ikke liker, men jeg klarer altså ikke å spise det jeg får servert ute, dersom det er klumper, grønnsaker, frukt osv osv... Det kan være greit å kanskje utforske sammen med noen hva som gjør at du får aversjon av de forskjellige konsistensene og smakene. Hva skjer i hodet ditt? I kroppen din? Hvorfor klarer du å spise det ute, men ikke hjemme? Anonymkode: 0b6d5...359 1
Actionjunkie Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #36 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du spiser jo masse!😊 Spiser du kylling hvis du kan skjære av alt det hvite, eller går ikke det? Du spiser suppe, kan du putte flere ting i en suppe og kamuflere det, eller vil du ikke spise fordi du "vet" at det er ting der du ikke liker? Jeg kan (som sagt over her tidligere...) ikke fordra grønnsaker, men spiser tomatsuppe, så hvis det kan puttes i en tomatsuppe og smaker det så er det greit. Den må forøvrig være most med stavmikser. Men suppe? Blomkålsuppe, tomatsuppe? Fiskegrateng med baguetter og revet gulerot til? Hjemmelaget hamburger, med søtpotetfries ved siden av? Laks og pasta? Lakseburger? Grillet ørret med pasta og salat til? Omelett på (eller bed siden av) polarbrød? Ga deg vel noen alternativer lenger opp også 😅 Som sagt er jeg ekstremt kresen selv, men har etterhvert lært meg til å finne og tilpasse oppskrifter til meg. Det er godt å vite at vi er flere i samme båt. Nå tror jeg kanskje at kresenheten min kan være en form for spiseforstyrrelse (jeg spiser vanlig og får i meg næringsstoffer, bare har et snevert kosthold), som nevnt over, men blir ikke utredet for det som voksen uansett. Jeg har bare aldri likt mat. De fleste andre jeg møter syns bare jeg er vanskelig og burde skjerpe meg. Har heldigvis en del venner som forstår, og lager gjerne egen mat dersom det serveres ting jeg ikke liker, men jeg klarer altså ikke å spise det jeg får servert ute, dersom det er klumper, grønnsaker, frukt osv osv... Det kan være greit å kanskje utforske sammen med noen hva som gjør at du får aversjon av de forskjellige konsistensene og smakene. Hva skjer i hodet ditt? I kroppen din? Hvorfor klarer du å spise det ute, men ikke hjemme? Anonymkode: 0b6d5...359 Tusen takk for mange gode tips! Ja, dersom det er matvarer hvor konsistensen er problemet så kan jeg fint «kamuflere» disse ingrediensene i en suppe, eller andre retter for smakens skyld😃 kylling går også fint hvis jeg skjærer av alt det hvite ja, det kan bare være litt tidskrevende😅 Ting som stekt paprika og løk spiser jeg heller ikke borte. Jeg har på en måte ikke så mye mat som jeg absolutt ikke spiser, problemet er jo bare at man orker liksom ikke lage mat man ikke synes frister til seg selv😅 jeg har jo samboer som vanligvis kan lage mye mat, og da spiser jeg jo det han lager. Men nå er han på diett, og vi lager derfor middag hver for oss. Jeg kan derfor i teorien lage samme mat hjemme som jeg får servert borte, og greie å spise det. Jeg kommer bare ikke til å glede meg til middag😅 Men dersom jeg finner oppskrifter som jeg kan lage ut i fra mat jeg faktisk liker, velger jeg heller det😃
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #37 Skrevet 17. februar 2021 Actionjunkie skrev (4 timer siden): Tusen takk for mange gode tips! Ja, dersom det er matvarer hvor konsistensen er problemet så kan jeg fint «kamuflere» disse ingrediensene i en suppe, eller andre retter for smakens skyld😃 kylling går også fint hvis jeg skjærer av alt det hvite ja, det kan bare være litt tidskrevende😅 Ting som stekt paprika og løk spiser jeg heller ikke borte. Jeg har på en måte ikke så mye mat som jeg absolutt ikke spiser, problemet er jo bare at man orker liksom ikke lage mat man ikke synes frister til seg selv😅 jeg har jo samboer som vanligvis kan lage mye mat, og da spiser jeg jo det han lager. Men nå er han på diett, og vi lager derfor middag hver for oss. Jeg kan derfor i teorien lage samme mat hjemme som jeg får servert borte, og greie å spise det. Jeg kommer bare ikke til å glede meg til middag😅 Men dersom jeg finner oppskrifter som jeg kan lage ut i fra mat jeg faktisk liker, velger jeg heller det😃 Da får du jobbe litt med kylling tror jeg. Det gir jo tross alt flere retter å velge mellom og bare tilpasse litt 😊 Men nå har du hvertfall fått forslag til litt mer enn en ukesmemy, også er mitt tips og søke opp oppskrifter på nett (for eksempel matpat) og bare se igjennom hva du kunne tenkt deg å prøve. Ikle stress med hvordan det ser ut på bildet, bare tilpass ingredienser og oppsett etter hva du selv liker. Om det står at det skal serveres med poteter, bytt ut med ris. Om det står at sausen skal helles over kjøttet i stekepanna, så lag sausen i egen kjele osv. Det går veldig fint, men tok lang tid før jeg turte å prøve det. Og hva slags diett går samboeren din på? Kan det være sånn at du også kan spise en del av de samme middagene som hen spiser?😊 Anonymkode: 0b6d5...359 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #38 Skrevet 17. februar 2021 Actionjunkie skrev (14 timer siden): Jeg vil heller kalle det kresen. Er jeg borte på middagsbesøk spiser jeg selvfølgelig det jeg får servert, i vertfall stort sett det meste. Jeg kaster ikke opp av maten, men jeg liker den heller ikke, og ser derfor ikke noe poeng i å lage det til meg selv hjemme. Og jeg får i meg det jeg trenger av næringsstoffer altså, problemet er bare at utvalget av middagsretter er så snevert at jeg ender opp med å spise det samme hele tiden. Matrettene er likevel sunne og fulle av næring. Jeg har forsøkt å like mere matretter, men går det ikke så går det ikke.. jeg har ikke dermed en spiseforstyrrelse, ei heller angst eller tvangstanker. Problemet mitt er ikke å få i meg nok mat, jeg spiser det meste jeg får servert, og får ikke angst av mat. Problemet mitt er å finne mat som jeg liker og som jeg orker å lage til meg selv. Kresen er du ikke. Å være kresen er å ha sans for finere mat, å være svært kvalitetsbevisst. Kokkene på Noma er kresne. Du er bare sær og pysete i matveien. Anonymkode: f89f7...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #39 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kresen er du ikke. Å være kresen er å ha sans for finere mat, å være svært kvalitetsbevisst. Kokkene på Noma er kresne. Du er bare sær og pysete i matveien. Anonymkode: f89f7...3dc Kan absolutt være kresen, ettersom ordet brukes på flere områder. Både på de som ikke liker mye, og de som er jålete i smaksveien. Man kan også bruke det i andre sammenhenger enn mat. Det å kalle noen for sær og pysete handler mer om hva du selv er vant til enn hv den andre personen er. Er man sær og pysete om man liker bedre å lese bøker enn å gå på ski? Er man sær og pysete dersom hele familien elsker å gå på fjellturer, mens du har høydeskrekk og vil helst ligge på stranda? Det handler lite om å være sær og pysete, og mer om preferanser. Og så er det jo sånn at når det kommer til mat så finnes det mange grunner til at man ikke spiser de forskjellige tingene. Både spiseforstyrrelser, dietter og allergier kan spille inn. Og vi lever i 2021, det burde være helt greit å ikke like ting! Anonymkode: 0b6d5...359 1
Actionjunkie Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #40 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Da får du jobbe litt med kylling tror jeg. Det gir jo tross alt flere retter å velge mellom og bare tilpasse litt 😊 Men nå har du hvertfall fått forslag til litt mer enn en ukesmemy, også er mitt tips og søke opp oppskrifter på nett (for eksempel matpat) og bare se igjennom hva du kunne tenkt deg å prøve. Ikle stress med hvordan det ser ut på bildet, bare tilpass ingredienser og oppsett etter hva du selv liker. Om det står at det skal serveres med poteter, bytt ut med ris. Om det står at sausen skal helles over kjøttet i stekepanna, så lag sausen i egen kjele osv. Det går veldig fint, men tok lang tid før jeg turte å prøve det. Og hva slags diett går samboeren din på? Kan det være sånn at du også kan spise en del av de samme middagene som hen spiser?😊 Anonymkode: 0b6d5...359 Takk! Jeg blir veldig opptatt av bildene og ingrediensene desverre😅 men skal prøve det å tilpasse oppskriftene etter de ingredienser jeg liker! Han går på streng lavkarbo akuratt nå, men jeg trener ganske mye, så det kostholdet passer desverre ikke så godt for meg.. det er jo også en diett med en del fett og andre matvarer jeg ikke er så glad i😅 så jeg spiser stort sett egen mat så lenge han er på diett, det er kun noen få retter vi spiser sammen. F.eks taco, men da spiser jeg mer vanlig taco, mens han må begrense/ikke spise enkelte ting som tacolefse osv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå