AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg elsker å kose meg med vin eller øl på kvelden. Kan gjerne ta meg et glass vin flere ganger i uken. Jeg drikker også med jevne mellomrom noen øl på kvelden, eller i solveggen om sommeren da jeg koser meg med en god bok. For meg er det livskvalitet, og jeg bruker alkohol for å slappe av og bare nyte. Har et voksent barn, som reagerte kraftig på dette, og synes det er trist at jeg drikker alene. Selv synes jeg ikke det er trist, tristere at det voksne barnet har problemer med det. Hvordan er ditt alkoholkonsum? Anonymkode: 7ea0a...b72 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Del Skrevet 13. februar 2021 Det er usunt, periodevis alt for mye. Har drukket fem øl, ei flaske vin og en liter vodka i løpet av den siste uka. Anonymkode: e6d37...71a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 13. februar 2021 #3 Del Skrevet 13. februar 2021 Barnet må passe sine egne saker 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Del Skrevet 13. februar 2021 Drikker maks en gang i måneden, men da er det minst en halv flaske sprit. Drikker ikke for å kose meg, for jeg synes alt smaker høgg. Anonymkode: 6afb9...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Del Skrevet 13. februar 2021 Har de siste 3 årene hatt et gjennomsnitt på under 10 enheter i året. Anonymkode: 197f4...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg drikker meg full gjerne flere ganger i uka. Anonymkode: 984fc...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg drikker et par glass vin fredag og lørdag. Hvis det er noe igjen på flaska kan jeg ta et glass en annen kveld i uka. Anonymkode: 10a0d...cf1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Del Skrevet 13. februar 2021 Tilsammen ei flaske vin i uka, kanskje? Drikker sjelden alene, da kan jeg heller kose meg med en kopp te. Har imidlertid matglade venner, og om vi er sammen ei helg kan det godt gå opptil flere glass vin, ifm matlaging og gode måltider. Pga korona- begrensinger har jo disse helgene blitt færre siste året. Har en mann som jeg synes drikker for mye i perioder, og jeg vil ikke dra opp forbruket hans, så jeg bruker te eller annen alkoholfri drikke bevisst. Anonymkode: a09aa...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 13. februar 2021 #9 Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg drikker ikke alkohol. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Del Skrevet 13. februar 2021 Dritings 1-2 ganger i mnd. Da går det en flaske konjakk og 6 Tuborg. Utenom det rører jeg aldri alkohol. Anonymkode: 5f9b8...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 13. februar 2021 #11 Del Skrevet 13. februar 2021 Drikker nesten aldri. Drakk en cider på nyttårsaften, så blir det sikkert en cider eller litt cava på 17.mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #12 Del Skrevet 13. februar 2021 For mye i 2020. Jeg og samboer delte gjerne 4-5 flasker vin i uka. Konsentrert på fredag og lørdag. Vekten gikk opp, sov dårligere, hadde det totalt sett mye kjipere enn vanlig. Bestemte oss for "hvit januar", og det er utrolig hvor mye bedre jeg føler meg! I 2021 har jeg drukket én gang, og da ute med en venninne. Har bestemt meg for å fortsette sånn. Så ja, jeg synes at å drikke hver dag fort blir en dårlig vane, og at man må være bevisst på dette. Anonymkode: aae8b...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #13 Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg er alene med tre barn/tenåringer, og drikker veldig sjelden. Er ikke avholds, men alkohol betyr ikke noe egentlig. Vil også være kjørbar, da jeg henter og bringer en del ift fritidsaktiviteter, eller generelt hvis det skjer noe. Drikker aldri i ukedagene, men kan ta meg en cider eller Baileys fredag eller lørdag kveld etter at de har lagt seg hvis jeg får lyst på. Kan også ta en øl til maten hvis jeg er på middag hos venner, eller litt mer når jeg en sjelden gang er på fest. Liker ikke vin.. Ikke noe mønster, og kan like gjerne ta et glass brus. Drikker aldri noe jeg ikke liker! Tenker ikke noe særlig på alkohol, og trenger heller ikke å ha det i huset. Føler jeg har et sunt og avslappet forhold til alkohol. Anonymkode: 53504...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #14 Del Skrevet 13. februar 2021 Omtrent hver dag. Og det er for å bli full, ikke for kos. Anonymkode: 05a86...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erlic Skrevet 13. februar 2021 #15 Del Skrevet 13. februar 2021 Tre ganger i uka med helg, 3-4 glass Rødvin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 13. februar 2021 #16 Del Skrevet 13. februar 2021 Totalt avholds! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. februar 2021 #17 Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg drikker alkohol ekstremt sjeldent. Sist jeg drakk alkohol var i 2019, før det var sist jeg drakk i 2006 før det var sist jeg drakk i 2002. Jeg drakk mer alkohol i 2001 og 2002 enn det jeg har drukket etter 2002. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #18 Del Skrevet 13. februar 2021 Ytterst sjelden. Drikker ikke brus i ukedagene, så min kos i helgene er et par glass med Pepsi Max. Tar et glass vin til maten når vi er ute å spiser, og drikker en flaske vin på fest, men ellers i året drikker jeg særdeles lite. Mannen min tar seg en øl eller to i helgene, men ikke noe mer han heller. Anonymkode: 58a77...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #19 Del Skrevet 13. februar 2021 Å bruke alkohol for å slappe av høres litt skummelt ut syns jeg. Jeg drikker alkohol et par ganger i mnd, f.eks til et godt måltid. VI bruker av og til vin i maten, og da har vi vinflasken ved siden av. Men jeg drikker aldri for å roe ned, eller for å slappe av. Jeg drikker heller aldri om jeg er i dårlig humør. For meg skal man kun drikke alkohol om man er i et ok humør, og for å heve en matrett eller en fin kveld med venner eller partner. Anonymkode: 358d2...9db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. februar 2021 #20 Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg prøver å huske når jeg drakk alkohol sist, det må ha vært fire-fem øl to kvelder i august eller september. En gang da jeg var ute på restaurant og en gang hjemme når jeg hadde besøk. Ellers tror jeg det ikke har vært noe i løpet av det siste året. Når jeg er alene, drikker jeg aldri alkohol. Eller aldri.... når jeg tenker etter, har det skjedd én gang de siste fire årene at jeg tok en drink selv om jeg var alene. Mitt alkoholkonsum er beskjedent, kan man vel si. Ikke fordi jeg har tatt noe standpunkt på det eller noe, det har bare blitt sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå