Gå til innhold

Sommerfuul prøver igjen


Sommerfuul

Anbefalte innlegg

14+0 🥰

Merker kynnere godt nå, spesielt når jeg reiser meg, og etter do. Ubehagelig.

Kvalmen har for det meste gitt seg, kommer fortsatt innimellom,  men ikke så intenst heldigvis 🤞

 

Endret av Sommerfuul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

16+2/17+1, korona på dag 2/3, formen er så som så. Vært elendig siden fredag. 2 av 3 barn har fått korona, de hadde kun litt symptomer samme dag de testet positivt. Eldste slapp helt unna, Foreløpig iallefall. Så er det skole igjen på alle 3 fra I morra, greit med normal hverdag igjen, og at jeg kan få slappe av litt uten bråk og mas, og håpe formen letter raskt.

Foreløpig vekt opp 1,2kg.

Kvalmen som jeg skrøt av at var lite tilstedet forrige innlegg var bare joik forresten. De siste 2 ukene har den vært intens igjen, sånn bortsett fra nå siste dagene med korona, da har den ikke vært tilstedet overhodet, enda noe! 😅 tydelig at den kommer og går,  og når den først er tilstedet er den intens, typ brekker meg av bevegelser osv.

Fått skikkelig dilla på sitronvann, skreller en sitron, kutter i skiver og legger i 2l vann, gjør også at jeg klarer å drikke minst 2l daglig, som jeg har vært veldig dårlig på.

Kjenner også små dult daglig, som er veldig fint, men gleder meg til det blir mer tydelig, og der det er uten tvil at det er bebis :)

Dagene nå frem mot oul går fryktelig sakte, gleder meg så veldig til å få se lille igjen, få bekreftet endelig kjønn, og best av alt, at mannen endelig kan få lov å bli med å se han også! Savna det veldig de to første gangene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

18+4, oul vel overstått. Ble satt frem 5 dager, termin 27.juli, samme som ved tul,  så da har han vokst stabilt :)

lå selvsagt helt krøkete til helt i bunn, og med en student tok det 45 min, og mye knoting for å få målt korrekt osv, men var veldig ålreit å se så lenge også. Fant på mye sprell, rare posisjoner osv. Boksa, sparka, tissa og stod i 😁

veldig glad for at mannen fikk bli med ❤

Jeg kjenner spark og bevegelser daglig, og de kan også kjennes på utsiden, så det hjelper veldig på, så er jeg ikke så bekymret lenger.

Ungene er i ekstase, hadde laget ballong med blå perler vi sprakk da vi kom hjem.

Navn har vi klart, og jeg bare elsker navnet vi har valgt, og gleder meg stort til han kommer i sommer 💙

Og ikke minst, starte å handle inn (har handla noen få plagg på salg, og strikket et par ting), masse gjenstår :)

dessverre er kvalmen her fortsatt, tidvis veldig intens. Klarer ikke en handletur enda, før jeg må ut å sette meg. Håpe det roer seg snart! Merker jeg er veldig sliten de dagene kvalmen holder på, og de dagene den er borte er form og energi veldig bra. 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+4. Og så mye for å vente lengst mulig med å handle inn ting. 😅

Meeen, når det vi skal ha tilfeldigvis er på tilbud, så må man jo slå til vel.

Vogn kom i hus på tirsdag, og jeg elsker den, den er sååå fin! Gleder meg til trilleturer! Lekegrind er satt opp i stua, for å huse alle tingene 😅 arvet en del av søsteren min som de gjerne ville bli kvitt, en del babyleker, flere vognposer, voksipose, bilstolpose ect. tepper, babycall, bæresele osv. Sprinkelseng med sengekanter, sengetøy og dyne (det vil bli brukt når han skal på eget rom etterhvert). Fant en veldig billig Babybay bedside crib på Finn vi bare måtte hente, pga prisen. Og tilfeldigvis hadde jollyroom 30% rabatt på tilbehør, så da ble det også bestilt ny madrass, sengekant, gjerde og babynest til den senga.

Solid bhg vogn har vi også arvet, babytøy i 50 og 56 er i boks. Tenker også å kjøpe inn 62, så det er klart.

Så, det som gjenstår da, er Bilstol, stellesaker, småting og stellebord (den må vi bygge selv pga litt smal plass ved vask/vegg, men det tenker jeg er greit å vente med til juni. Og sikkert noen småting jeg har glemt. 😅 mao, det meste i boks nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

26+5. Er vel på tide med en liten oppdatering igjen, kanskje.

Vekta er opp 5,6kg, og jeg sliter litt med det altså, skal jeg ærlig innrømme å si. Ting begynner å bli tyngre, bekkenløsning blir gradvis verre (denne gangen har jeg hittil kun hatt vondt foran), og bekkenbelte hjelper litt på stabilisering, men ikke så mye som jeg ønsker. Jeg er i lite aktivitet, da alt av gåing osv gir kynnere tvert, så det frister liksom ikke ut å gå når det er vondt, ubehagelig og går utrolig sakte. Men til gjengjeld er det psykisk deilig å ut å bevege seg litt, så er litt sånn todelt det der.

Ellers er lillegutt ekstremt aktiv inni der. Nå er det ikke like mye spark lenger, mer som at han strekker seg, og dytter seg utover, og ofte hikking 🤭 passer på å stoppe opp alt jeg gjør, og bare kose med magen, kjenne etter og nyte det. Og være takknemlig for at jeg er så heldig og får oppleve det èn gang til. ❤️

Skal på ultralyd igjen om litt over en uke, og gleder meg til å få hilse på igjen 😁

Ellers har vi kjøpt oss nytt feriested, 48 kvm med ferieparadis ved stranda, og det gledes stort til late dager både der og på stranda altså! Det beste er at det er bare 40 min kjøring, så vi må liksom ikke overnatte heller, kan bare ta dagsturer uten problem også. Så får vi se når han melder sin ankomst i sommer, og hvordan ferien blir etter det. 

Merker allerede at humøret er så mye bedre nå med det fine været som har vært, deilig å sitte ute på verandaen og ikke fryse ihjel f.eks. og fra 1.mai starter Titoppern her hos oss, og jeg har overhodet ikke noen forventinger om å klare å fullføre ti topper i år, spesielt med bekkenet og en liten en, men jeg gleder meg til å iallefall prøve 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

34+3, og bare 2 dager igjen til jeg er offisielt høygravid! Nå føler jeg tiden flyr, og jeg har begynt å få panikk. De to siste er født i uke 36+6 og 37+4, så jeg kan risikere at det kun er 3 uker igjen, og det er jo virkelig ingenting!

Panikk ja. For fødselen, jeg har mange kynnere, en del veldig ubehagelige, som minner om de første riene, og jeg gruer meg mer og mer, jeg vet jo at det går fint, og at det er "fort" over, men de timene det står på.......

Jeg gruer meg til den nye tilværelsen, til hvordan det blir med en ny liten en, hvordan familiedynamikken blir endret, hvordan de andre barna tar det. Men når jeg tenker meg om så var det akkurat de samme tankene med nr 2 og 3 også. Og det gikk jo veldig fint!

Det meste er nå i boks, mangler å bygge stellebord, men lurer på om jeg bare skal bruke stellepute på gulvet og i senga istedet, badet er så trangt fra før av, og vi klarte oss fint uten med nr 3. Hmm. Finner vel ut av det.

Fødebag er så og si pakket klart, mangler bare småting som stellevesker, lader ect som brukes daglig. Stelleveske til lillebror er klar, med hentesett, pysjer, skift, bamse, smokk ect.

Jeg har vasket alt i 50 og 56, og alt av sengetøy, dyner, Pledd ect. Venter med å legge på senga til helt mot slutten, må også da hekte den fast i vår seng.

Må få kjøpt impregnering med uv beskyttelse og få spraya vognbagen så den er klar.

Ellers er formen egentlig ganske bra. Bekkenet er så som så, noe kvalme, og det er tungt med magen. Men samtidig er jeg straks høygravid og hadde egentlig forventa verre form. Så føler meg heldig der!

Var på ultralyd i går, og han var helt på snittet, estimert til 3500g ved termin, ligger med hodet godt ned, så ting er veldig fint.

Vekta viser +8,4kg og jeg synes det er helt greit, går i rykk og napp, plutselig opp 2kg, også ingenting på flere uker, før plutselig opp igjen.

Får stadig høre at jeg har så liten mage  spesielt av mannen, som hadde håpa jeg ble god og rund 🤭 men kjenner den godt for det. 

Nå er det bare 2 dager igjen av skolen før det er ferie på barna og latere dager, så tar vi ferien som den kommer, blir ikke til at vi reiser langt avgårde, men blir nok en del strand og bading :)

Endret av Sommerfuul
Skrivefeil
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig oppdatering fra deg! Nydelige magen 🥰 Lykke til med innspurten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Uke 38+4 kom lillebror til verden. Selvsagt helt perfekt! ❤️

Endret av Sommerfuul
Endret
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I dag er lillebror 1 mnd 🥳

Endret av Sommerfuul
Endret på tekst
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har kjøpt Moonboon, og krysser fingrene for at den dyre saken er en god investering som får lillebror til å ligge for seg selv, om så bare for en liten stund, så mor kan ta en dusj, gå på do eller spise uten en liten en i armene 😅❤️

Kjenner det i ryggen når jeg går med bæresele noen timer hver dag (sover best der på dagtid i bevegelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med prinsen 💙 Tenk at han er halvannen måned allerede! Så mye som skjer når man har en liten bebis. Min var også klistermerkebaby sånn i starten, skulle baaare ligge på meg. Håper vuggen blir god og nyttig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Amatariel skrev (På 30.8.2022 den 13.08):

Gratulerer så mye med prinsen 💙 Tenk at han er halvannen måned allerede! Så mye som skjer når man har en liten bebis. Min var også klistermerkebaby sånn i starten, skulle baaare ligge på meg. Håper vuggen blir god og nyttig for deg.

Takk for det, har ikke sett denne før nå jeg 😅 Moonboon er fantastisk, rett og slett. Den fungerer nok til at jeg får gjort litt alene, og det er bra nok! 🥳

Nå blir neste steg å få han i vogna så vi kan trille litt, og spare ryggen min. Men små steg 🙈

Han blir 2 mnd på onsdag, og jeg vil bare stoppe tiden, den går alt for fort!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Mini er straks 8 mnd, og det har skjedd mye. Nr 1, tiden går alt for fort! Og det er skikkelig vemodig og litt trist at dette er siste gangen med egen babytid. Frem til for et par år siden så var ikke dette i mine tanker overhodet, og vi var helt ferdig med alt av baby ect, men livet og tankene skjer. Og jeg er veldig glad for at vi valgte som vi gjorde, og fikk oppleve dette magiske vidunderet igjen.

Mye har som sagt skjedd på relativt kort tid. De første 5 mnd var tunge, det var mye magevondt og skriking, og kun jeg som var bra nok. Det var hverken bilkjøring, vogn, sove i egen seng, eller bare det å være hos faren. Kun jeg som fungerte, og da helst i bevegelse med bæresele. Det var tungt, tøft, og tidvis frustrerende.

Men så fra ca midten av desember så løsnet det gradvis plutselig. Han sovnet i vogna på trilletur, vi kunne kjøre korte turer i bilen, han godtok mer og mer faren og søsknene, og nå kan han fint være litt med de uten problemer. Så jeg har begynt å se lys i tunnelen, selv om det fortsatt er en vei å gå. Bl.a kutte nattamming, og gradvis samsoving ect.

Og jeg må si at jeg synes det er noe helt spesielt med søskenkjærligheten. Han er så glad i og ser så opp til storesøskena sine, og samspillet dem i mellom er så fint. Det rører mammahjertet ❤️

I tillegg har vi snart en tenåring i hus, og der har virkelig tiden flydd, fytti! Hender jeg får litt tårer i øynene når jeg ser på de flotte barna mine og tenker på hvor store de har blitt, og hvor fine mennesker de er. ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig å høre fra deg Sommerfuul ♥️
Jeg er enig i at det er vemodig med siste babytid altså -sukk- man prøver å snuuuse inn alt baby som er mulig. Men vet at det er umulig å huske akkurat her og nå. Før jul knuget jeg den lille og gråt en skvett for de siste ukene/dagene som var igjen av permisjonen - følte det var hele livet mitt og så uendelig trist å aldri skulle ha permisjon igjen. Nå har jeg vært på jobb i drøye to måneder, og husker nesten ikke hverdagen i permisjonen :roll:

Så godt å høre at det går fint hos dere nå - at både liten og stor får sove er alfa omega. Og ja, søskenkjærlighet er bare virkelig det beste 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Amatariel skrev (På 6.3.2023 den 17.02):

Så koselig å høre fra deg Sommerfuul ♥️
Jeg er enig i at det er vemodig med siste babytid altså -sukk- man prøver å snuuuse inn alt baby som er mulig. Men vet at det er umulig å huske akkurat her og nå. Før jul knuget jeg den lille og gråt en skvett for de siste ukene/dagene som var igjen av permisjonen - følte det var hele livet mitt og så uendelig trist å aldri skulle ha permisjon igjen. Nå har jeg vært på jobb i drøye to måneder, og husker nesten ikke hverdagen i permisjonen :roll:

Så godt å høre at det går fint hos dere nå - at både liten og stor får sove er alfa omega. Og ja, søskenkjærlighet er bare virkelig det beste 🥰

Kan vel trygt si at hjernen min fortsatt er i permisjon/ammetåke, for innlegget ditt har jeg rett og slett ikke fått med meg 😅

Skulle inn å oppdatere i dag, mini fyller ett år I morgen. Herlighet! Lille babyen min er ikke noen liten baby lenger. Liten krølltopp har han blitt, med en nydelig og sterk personlighet. 🥰 Jeg gleder meg til veien videre. Det er bhg fra august, og det blir første gang han er borte fra oss, og det kommer til å bli så rart å ikke ha han hjemme på dagtid. Så det er sånn gruglede følelser. Men jeg tror det går veldig fint. Er nok verst for a mor :)

Ellers krever han fortsatt veldig mye hjelp og støtte til å sovne selv i sprinkelsenga, og våkner hver 30-60 min gjennom kvelden, og bruker alt fra 15-60 min på å sovne igjen, så kan vel trygt si at det ikke er så givende kvelder, og netter.. men, det kommer en vakker dag 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med morgendagens 1-åring! 🥳 Det er stort med den første bursdagen! Regner med at han blir feiret til gangs ❤️

Blir kjempespennende med barnehagestart. Vi grugleder oss også. Etter 18 måneder hjemme for lille så er det klart at vi er mange som er klare for at det blir barnehage nå (!!). Samtidig har hun jo vært hjemme i 18 måneder 😢 blir veldig rart at noen andre skal ha henne mesteparten av dagen. Så blir en skikkelig overgang det. Men vi har jo erfaringen med at det kommer til å gå bra. 

Kanskje gutten din får bedre søvn f.eks etter at han starter i barnehagen, det er ikke uvanlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...