Gå til innhold

Sommerfuul prøver igjen


Sommerfuul

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (På 25.11.2021 den 10.26):

Hurra for at temp og strimler er et tilbakelagt kapittel! 🤗
Syns dog du hadde mange symptomer på graviditet da, selv om du ikke føler at du er gravid. Jeg kan jo avsløre at jeg kjente nix nada av dette svangerskapet jeg er i nå før uke 22-ish. Syns det var helt sykt og surrealistisk å dra på OUL i uke 18... skulle jeg se på en baby liksom? Kjente ingen steder at jeg var gravid. Magen ble ikke synlig som gravidmage før rundt uke 24 mener jeg? (nr.4 dette) så den har bare kommet senere og senere for hvert svangerskap.

Og fiiin termindato! 1.august har jeg også hatt en gang med en av mine, så var litt moro å se 😊

Du har vært kjempeheldig hvis du ikke har hatt noen plager før over halvveis! 😄

5+0

Her sliter jeg fra før med for lavt blodtrykk, så skal ingenting til før jeg sliter med svimmelhet og blodtrykksfall, så det merkes godt! Heldigvis kan jeg til en viss grad hjelpe på med å drikke over 2l daglig, men er ikke alltid jeg husker det.  Note to self.
Kvalmen er kun når jeg står opp, og når jeg har glemt å spise, så foreløpig veldig lett å bli kvitt og holde i sjakk, og håper det vedvarer, husker tilbake med gru på forrige svangerskap der jeg kasta opp flere ganger i uken hele veien, selv under fødselen, så jeg håper jeg slipper billigere unna denne gangen! 

Det kan jo være magen kommer senere, i og med at det er 9 år siden sist, så blir spennende å se. Foreløpig er jeg iallefall rimelig oppblåst allerede, og det syns godt siden jeg har ganske flat mage fra før. Flat mage på morran, og flere mnd på vei utover dagen 😅 Hehe, men det hører jo med i starten det. Gleder meg iallefall veldig til ekte babybump kommer og jeg kan strutte stolt rundt! Og det fine er jo årstiden, men mindre klær ol, slippe å skjule magen under tykk jakke osv.

Har allerede to barn født i sommerferien, så vet også at det er tøft å gå høygravid på sommeren, men så er det jo en gang sånn at ting overhodet ikke kan planlegges, så da tar man det man får 😅

Nå skal jeg nyte helg, og den magiske tiden vi går inn i, med advent og jul.

Også vil jeg bare si at mannen min er helt fantastisk! Rett og slett 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommerfuul skrev (25 minutter siden):

Du har vært kjempeheldig hvis du ikke har hatt noen plager før over halvveis! 😄

Ja veldig. Og spesielt siden det var viktig for meg å ikke fortelle noen om svangerskapet før etter OUL. Null problemer å holde det skjult da. Bare psyken som har slitt ekstremt (vanskelig å både tro at man er gravid, og at alt er bra).
Har klart å sette pris på det fordi akkurat som deg så har jeg erfart andre svangerskap med mye kvalme og oppkast.

Nyt helgen og snarlig advent! Så flott at mannen din er fantastisk - det fortjener du ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 og i dag viste den digitale 3+, så følte at noe slapp da. Så nå fremover er spm om jeg skal bestille tul eller klare å vente helt til slutten av feb/starten av mars 🤭

Snapchat-1502601256_edit_40346110407382.thumb.jpg.fb887e6ebf83fe0b016edb722a5860ae.jpg

Er iallefall mer rolig nå, og håper at alt går som smurt fremover :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

8+5, føler dagene flyr.

Formen er elendig og vært i noen uker, intens kvalme flere timer i døgnet, oppkast og brekninger. er svært lite som faktisk fungerer mot kvalmen. Føler jeg spiser tusen ganger om dagen for å døyve det verste. Men første pri er å komme gjennom jul, med familie, diverse matlukter ect 😅

Ellers tenker jeg at jeg avslutter denne prøvedagboka nå.  Hopper heller over til privat gruppe, så jeg ikke føler jeg utleverer, og frykten for at kjentfolk skal lese. Eventuelt oppdaterer etter ul eller noe :)

Endret av Sommerfuul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit at du syns dagene flyr 😊 Og sååå gøy med tette gravide i familien! Det blir to herlige jevngamle søskenbarn 💕

Håper du får en kjempefin jul der kvalmen tar seg ferie! Og jeg har veldig lyst på oppdatering etter UL 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt står bra til! ❤️ Moro at det er flere i familien som skal få baby. Ønsker deg en god jul! JA til oppdatering etter UL 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

11+5, og har tul I ettermiddag. Jeg gruer meg så enormt! Og gjort det nå når det har nærmet seg. Er så redd for at det er noe galt. (Har hørt hjertelyden siden 9+0, så vet at den lever i det minste)

Ungene gleder seg veldig, magen har kommet litt, jeg har vært i så elendig form nå i mange uker. Nærmeste familien vet osv. Kjenner at fallhøyden er stor akkurat nå.

Også er timen sent på dagen i tillegg 🥴 og ikke kan mannen bli med inn heller pga restriksjoner. I dag er det mange følelser i hode og mage gitt.

Jeg vet jo at det er stor sannsynlighet for at alt er bra. Men huff, er jo alltid en sjanse for motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå masse lykke til Sommerfuul! Håper du får en kjempefin opplevelse og kan senke skuldrene mange hakk etterpå :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er skuldrene senket. Frisk og aktiv liten krabat. Lykkefølelse 😍

Da er det første svangerskapskontroll neste uke, og håpe ukene flyr frem til oul :)

aaaaaa. Da kan jeg slappe av litt ❤

Endret av Sommerfuul
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med mer TUL og at det var en aktiv krabat du fikk se! 😊 Koselig med babybump! Har dere delt nyheten med mange nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 20.1.2022 den 8.18):

Så koselig med mer TUL og at det var en aktiv krabat du fikk se! 😊 Koselig med babybump! Har dere delt nyheten med mange nå?

Har delt med nærmeste familie. Vil vente til etter oul før det går "offentlig". :)

Endret av Sommerfuul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+0, vellykket og koselig ultralyd I dag 😊

Endret av Sommerfuul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...