Gå til innhold

Ikke lov å le på hytta.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

VG fikk faktisk et månedsabonnement ut av meg pga denne serien.

Til tider hysterisk morsom. Til andre tider, hysterisk meta-morsom (ikke morsomt, men det blir morsomt i konteksten av at man prøver hardt å være morsom).

Den meldinga som var der inne var til tider helt drøy. Og det var Hulsker som fikk meg til å le høyt gang på gang, alene i egen stue

Anonymkode: ca3a4...2bb

Jeg betalte bare ukesabbonnement. Jeg så alle. Det var ikke veldig morsomt og det ble mindre og mindre morsomt for hver episode og til slutt var det ingenting å le av. Hulsker var best, ja. Jeg ble skuffet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Helt enig, har sett/spolt gjennom serien 3 ganger nå og har ikke ledd èngang..

Anonymkode: 4890e...bc4

Hvorfor ser du en serie du ikke liker hele 3 ganger? :klo:  Er ikke det bortkasta tid når du ikke likte den første gang. 

Anonymkode: 1a00d...a52

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også ukesabonnement.

De siste episodene føltes mest ut som å være edru på et nachspiel. Litt moro og interessant, men mest slitsomt.

Anonymkode: 3f04e...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var utrolig morro!!! Og lo så masse av slapstickhumoren til Ramm og Brungot helt på slutten der 😂

Anonymkode: e2d6f...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt var når Morten Ramm snakket dansk på kjøkkenet i episode 2. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guidet Kvinne skrev (På 12.2.2021 den 23.16):

:hoho: 

Lenge siden jeg har ledd så mye. Takk for tips, dette hadde jeg aldri kommet over av meg selv. Jeg har betalt ukesabonnement bare for å se denne. 

 

Jeg også! 😂

Anonymkode: 60b2d...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt og lo høyt her i sofaen! Morsomste jeg har sett på en god stund :) 

Liker humor som er litt klein og vond å se på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo så høyt at jeg mistet tråden og måtte spole tilbake for å se ting på nytt opptil flere ganger. Spesielt i de første episodene. Haha!

Utover i serien ble det mer og mer "desperat", pinlig og flaut.. 

Men en liten ting jeg har lyst til å peke på, er ståa i humor-Norge. -Ikkje braaah! for å  bruke Morten Ramm sitt eget uttrykk.

To ting: Nr1: At Bernt Hulsker er den morsomste blant en gjeng av kjente komikere, for ikke å si deler av humoreliten, sier jo sitt. 

Nr2: Jeg trodde en komikers jobb, i alle fall noe som gjør disse "viktige" i samfunnsdebatten etc. er at de kan bryte ned stigmaer, tabu'er og fremholde ytringsfriheten blant annet. Ikke sant?

Men i dette programmet synes jeg derimot en skimtet små, men tydelige tegn til feighet fra flere av dem. Jeg tenker da spesielt på hvordan Linn Skåber, Morten Ramm og Lars Berrum (de mest profilerte) nærmest rottet seg sammen mot Bernt og nesten mobbet bak en slags #metoo-fasade. Noe som hang ved gjennom hele kvelden, mer eller mindre.

Og joda, #metoo, for ikke å si rasisme, BLM og woke, feminisme, kjønn, seksuell orientering, religion, generell krenking og ikke minst corona, er alle viktige temaer som skal behandles med respekt og alvor. Men at disse temaene ikke kan tulles med av en komiker (eller ex fotballspiller) under et humorshow.. Det for min del oppsummerer denne lite imponerende "ståa" i humor-Norge, som jeg innledet dette innlegget med.

Altså oppfatter jeg det hele slik at våre mest kjente og kjære komikere er blitt så redde for hva de kan bli stemplet som, dersom de spøker og tuller og tøyser utenfor hva som er det politiske korrekte. Faktisk til den grad at de til og med er redde for å være i samme hytte med noen som "tøyer" på disse grensene, og videre "røyker" dette effektivt ut, som en mobb.   

Temmet og fullstendig hemmet av kontroversielle topic's. -Disse temaer, hvor strengt tatt jobben deres er å belyse fra ulike innfallsvinkler, ufarliggjøre -der det trengs, og avvæpne. -Men neida; #metoo er fortsatt så pass kontroversielt at om noen, gud forby, finner på å tøye strikken i retning av dette (les: tulle), så må det trampes hardt og brutalt ned og tilbake.

Bernt Hulsker var altså den morsomste, men også den drøyeste. Dessverre noen knepp for drøyt for enkelte humorister der inne, kunne det i alle fall se ut til.

 

Bare mine 5 cent's, dette her.. Noen enig/uenig? 

(Håper forresten på en sesong 2)

Anonymkode: cae88...f44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lo så høyt at jeg mistet tråden og måtte spole tilbake for å se ting på nytt opptil flere ganger. Spesielt i de første episodene. Haha!

Utover i serien ble det mer og mer "desperat", pinlig og flaut.. 

Men en liten ting jeg har lyst til å peke på, er ståa i humor-Norge. -Ikkje braaah! for å  bruke Morten Ramm sitt eget uttrykk.

To ting: Nr1: At Bernt Hulsker er den morsomste blant en gjeng av kjente komikere, for ikke å si deler av humoreliten, sier jo sitt. 

Nr2: Jeg trodde en komikers jobb, i alle fall noe som gjør disse "viktige" i samfunnsdebatten etc. er at de kan bryte ned stigmaer, tabu'er og fremholde ytringsfriheten blant annet. Ikke sant?

Men i dette programmet synes jeg derimot en skimtet små, men tydelige tegn til feighet fra flere av dem. Jeg tenker da spesielt på hvordan Linn Skåber, Morten Ramm og Lars Berrum (de mest profilerte) nærmest rottet seg sammen mot Bernt og nesten mobbet bak en slags #metoo-fasade. Noe som hang ved gjennom hele kvelden, mer eller mindre.

Og joda, #metoo, for ikke å si rasisme, BLM og woke, feminisme, kjønn, seksuell orientering, religion, generell krenking og ikke minst corona, er alle viktige temaer som skal behandles med respekt og alvor. Men at disse temaene ikke kan tulles med av en komiker (eller ex fotballspiller) under et humorshow.. Det for min del oppsummerer denne lite imponerende "ståa" i humor-Norge, som jeg innledet dette innlegget med.

Altså oppfatter jeg det hele slik at våre mest kjente og kjære komikere er blitt så redde for hva de kan bli stemplet som, dersom de spøker og tuller og tøyser utenfor hva som er det politiske korrekte. Faktisk til den grad at de til og med er redde for å være i samme hytte med noen som "tøyer" på disse grensene, og videre "røyker" dette effektivt ut, som en mobb.   

Temmet og fullstendig hemmet av kontroversielle topic's. -Disse temaer, hvor strengt tatt jobben deres er å belyse fra ulike innfallsvinkler, ufarliggjøre -der det trengs, og avvæpne. -Men neida; #metoo er fortsatt så pass kontroversielt at om noen, gud forby, finner på å tøye strikken i retning av dette (les: tulle), så må det trampes hardt og brutalt ned og tilbake.

Bernt Hulsker var altså den morsomste, men også den drøyeste. Dessverre noen knepp for drøyt for enkelte humorister der inne, kunne det i alle fall se ut til.

 

Bare mine 5 cent's, dette her.. Noen enig/uenig? 

(Håper forresten på en sesong 2)

Anonymkode: cae88...f44

Jeg er helt enig med deg. Godt skrevet! Jeg trodde de skulle ta større sjanser, være mer vågale, men tydeligvis var det vanskelig å slippe seg løs, i frykt for å krenke. Jeg likte at hun Annika forsøkte med fysisk humor. Det var i hvert fall forsøk på noe! 

Anonymkode: 95538...7d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Lo så høyt at jeg mistet tråden og måtte spole tilbake for å se ting på nytt opptil flere ganger. Spesielt i de første episodene. Haha!

Utover i serien ble det mer og mer "desperat", pinlig og flaut.. 

Men en liten ting jeg har lyst til å peke på, er ståa i humor-Norge. -Ikkje braaah! for å  bruke Morten Ramm sitt eget uttrykk.

To ting: Nr1: At Bernt Hulsker er den morsomste blant en gjeng av kjente komikere, for ikke å si deler av humoreliten, sier jo sitt. 

Nr2: Jeg trodde en komikers jobb, i alle fall noe som gjør disse "viktige" i samfunnsdebatten etc. er at de kan bryte ned stigmaer, tabu'er og fremholde ytringsfriheten blant annet. Ikke sant?

Men i dette programmet synes jeg derimot en skimtet små, men tydelige tegn til feighet fra flere av dem. Jeg tenker da spesielt på hvordan Linn Skåber, Morten Ramm og Lars Berrum (de mest profilerte) nærmest rottet seg sammen mot Bernt og nesten mobbet bak en slags #metoo-fasade. Noe som hang ved gjennom hele kvelden, mer eller mindre.

Og joda, #metoo, for ikke å si rasisme, BLM og woke, feminisme, kjønn, seksuell orientering, religion, generell krenking og ikke minst corona, er alle viktige temaer som skal behandles med respekt og alvor. Men at disse temaene ikke kan tulles med av en komiker (eller ex fotballspiller) under et humorshow.. Det for min del oppsummerer denne lite imponerende "ståa" i humor-Norge, som jeg innledet dette innlegget med.

Altså oppfatter jeg det hele slik at våre mest kjente og kjære komikere er blitt så redde for hva de kan bli stemplet som, dersom de spøker og tuller og tøyser utenfor hva som er det politiske korrekte. Faktisk til den grad at de til og med er redde for å være i samme hytte med noen som "tøyer" på disse grensene, og videre "røyker" dette effektivt ut, som en mobb.   

Temmet og fullstendig hemmet av kontroversielle topic's. -Disse temaer, hvor strengt tatt jobben deres er å belyse fra ulike innfallsvinkler, ufarliggjøre -der det trengs, og avvæpne. -Men neida; #metoo er fortsatt så pass kontroversielt at om noen, gud forby, finner på å tøye strikken i retning av dette (les: tulle), så må det trampes hardt og brutalt ned og tilbake.

Bernt Hulsker var altså den morsomste, men også den drøyeste. Dessverre noen knepp for drøyt for enkelte humorister der inne, kunne det i alle fall se ut til.

 

Bare mine 5 cent's, dette her.. Noen enig/uenig? 

(Håper forresten på en sesong 2)

Anonymkode: cae88...f44

Jeg skjønner egentlig veldig godt at de ikke tør å spøke med alle disse temaene.. Vi har altså blitt et så hårsårt og krenka samfunn at det er skummelt! Hadde man kunnet tulle og tøyse med disse tingene, uten at det ble slått opp stort i alle avisene over at den og den ble krenket, så hadde det nok vært lettere for en stakkars komiker. MEN når konsekvensen er at ting blir hauset så veldig opp at det eneste "riktige" å gjøre er å legge seg helt flat, ja, da forsvinner vitsen, og jeg forstår at de ikke orker å gå den veien der.. Synd, men sånn har det dessverre blitt i dette krenkorama-samfunnet vi lever i i dag.. 

Anonymkode: 1085a...f8f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner egentlig veldig godt at de ikke tør å spøke med alle disse temaene.. Vi har altså blitt et så hårsårt og krenka samfunn at det er skummelt! Hadde man kunnet tulle og tøyse med disse tingene, uten at det ble slått opp stort i alle avisene over at den og den ble krenket, så hadde det nok vært lettere for en stakkars komiker. MEN når konsekvensen er at ting blir hauset så veldig opp at det eneste "riktige" å gjøre er å legge seg helt flat, ja, da forsvinner vitsen, og jeg forstår at de ikke orker å gå den veien der.. Synd, men sånn har det dessverre blitt i dette krenkorama-samfunnet vi lever i i dag.. 

Anonymkode: 1085a...f8f

Du vil at de skal tulle med legninger og raser og slike ting??

 

Anonymkode: 4890e...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten er en ekkel type. Humoren hans er også noe som skal gjøre narr av andre. Dildo til instagrammeren bare fordi huner  instagrammer. Eller hva hun var. Det er ikke morsomt, det bare bygger på at unge kvinner spiller på sex. Måten han spurte henne hvor gammel hun var var creepy. Jenta reagerte på det, hun spurte han tilbake hvor gammel han var for å vise hvor merkelig spørsmål det er å stille noen ut av det blå

Anonymkode: 1a458...49e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner egentlig veldig godt at de ikke tør å spøke med alle disse temaene.. Vi har altså blitt et så hårsårt og krenka samfunn at det er skummelt! Hadde man kunnet tulle og tøyse med disse tingene, uten at det ble slått opp stort i alle avisene over at den og den ble krenket, så hadde det nok vært lettere for en stakkars komiker. MEN når konsekvensen er at ting blir hauset så veldig opp at det eneste "riktige" å gjøre er å legge seg helt flat, ja, da forsvinner vitsen, og jeg forstår at de ikke orker å gå den veien der.. Synd, men sånn har det dessverre blitt i dette krenkorama-samfunnet vi lever i i dag.. 

Anonymkode: 1085a...f8f

Man kan tulle med det, dersom man er god på det. Problemet er at norske komikere ikke er det. De er ikke smarte nok til å gjøre narr av noe der det faktisk blir morsomt. 

Anonymkode: 1a458...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du vil at de skal tulle med legninger og raser og slike ting??

 

Anonymkode: 4890e...bc4

point made

Anonymkode: 1085a...f8f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dauer når Morten Ramm åpner kjeften, så måtte jo få med meg det her. Men søren, må si Annika var litt malplassert😅 blei sliten på deres vegne, en hel dag med konstant jobbing for å trosse å le, på slutten var de rimelig kjørt😅 men ja, var jo mye en ikke hadde ledd av til vanlig, men det var hele settingen. Type Ramm: kan ikkje lage boller, kanelboller, du booooor jo ikkje dæææær. Men jeg må jo le når han setter igang med den ekstreme bergensdialekten sin. 
Visste ikke Bernt Hulsker var morsom, men det var han jo gitt. 
 

Anonymkode: a0b7e...3ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har inntrykk av at det ikke er de morsomste som kommer til å sitte igjen her. Kjipt at han første røyk ut! 😞

Anonymkode: 0b5ff...2cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså han med langt hår. Er han klein eller later han som? Vet de andre om han eventuelt spiller? Jeg kjenner meg bare litt igjen i han. Malplassert i en fremmed gruppe mennesker med min sosiale angst.

Anonymkode: 90785...fae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ikke les videre hvis du ikke har sett)

Episode 3 og 4 var de beste!

Syntes ofte situasjonen var morsommere enn selve tingene som ble gjort/sagt, som det at Morten Ramm ikke klarte å få noen til å le med parodiene sine og han prater i sync og ikke skjønner hvorfor. Eller at Jon Brungot ofret alt av verdighet og selrespekt bare for å ryke ut samme runde uansett. Sånne ting jeg synes er gøy 😂

Også var det komisk at Jon Brungot ble en meme for å oppføre seg krampeaktig og den pågående vitsen om at Bent Hustler var en pervo (selv om jeg er enig med den over som skrev det var litt dårlig gjort overfor han, men det ga noen morsomme replikker da 😅)

Vegard var morsom å ha der når de var mange og til å komme med noen absurde kommentarer iblant men han passa ikke til å være der når det var få igjen. Samme med Annika.

Den episoden hvor de skulle være in character hele runden var bare vond å se på.

Men filma de alt det her på en kveld? Det er jo galskap å ikke dele det opp mer, folk blir jo slitne av å hele tiden prøve å være morsomme så ikke rart det ble mer og mer krampeaktig mot slutten. De skulle delt det opp over tre dager eller noe sånt, og hatt litt lengre "ikke lov å le" perioder så de kunne vist høydepunktene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså han med langt hår. Er han klein eller later han som? Vet de andre om han eventuelt spiller? Jeg kjenner meg bare litt igjen i han. Malplassert i en fremmed gruppe mennesker med min sosiale angst.

Anonymkode: 90785...fae

hehe jeg veit ikke, tror han sikkert er en sær type. Tror det er han som har en podcast med Morten Raam som heter "Må på behandling" der han er veldig på samme måte og Morten disser han en del 😋 Synes egentlig det er gøy at det kommer sære vitser fra han innimellom. Gøy at det er forskjellig type humor. Synes Linn Skåber har vært litt skuffende lite morsom der hittil.. 

Anonymkode: 0b5ff...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...