AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Del Skrevet 10. februar 2021 Jeg er 176 og veier 90 kilo. Hubby er 190 og veier rundt 60 kilo. Jeg lurer på om jeg kan låne hans ski for et par timer uten å ødelegge dem? Mtp vekt, at de ikke knekker eller noe 😅 Ikke-smørbare ski. Har ikke mye peil på langrenn, men vet at jeg må fikse spenn eller noe? Hvordan gjør jeg dette, og i så fall hvor mye? Anonymkode: ea2b7...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 10. februar 2021 #2 Del Skrevet 10. februar 2021 Ja man kan ødelegge spenn i ski, nei de bli ikke ødelagt av at du låner dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. februar 2021 #3 Del Skrevet 10. februar 2021 Du kan flytte bindingen ettersom hvor du skal ha trykket. Skiene klarer garantert vekta di. Skiene kan riktignok bli litt lange til deg, men for et par timer går nok det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueSmoothie Skrevet 11. februar 2021 #4 Del Skrevet 11. februar 2021 (endret) Du vil nok ikke ødelegge spennet i skiene ved å gå en tur eller tre på dem. MEN du vil nok kjenne at du får dårlig glid ettersom festesonen hele tiden vil være i kontakt med snøen, og ikke bare glidesonene som det ville vært dersom skiene hadde ett spenn tilpasset vekten din. Men om du bare skal ut å loffe en tur tenker jeg det går helt fint, og fordelen er jo at du vil få dertil bedre feste i frasparket Dersom skiene har de nyere flyttbare bindingene vil det hjelpe noe å flytte de bakover Flytter du de fremover får du motsatt effekt. Hvordan man fysisk flytter på bidingene avhenger litt av bindingene, det er litt ulike systemer ute og går, men det vet sikkert vedkommende som eier skiene Endret 11. februar 2021 av DrueSmoothie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå