Gå til innhold

Endelig er mannen overtalt til å prøve på sistemann.

Endelig overtalt

Anbefalte innlegg

Hvis det var festeblødning så er det vel uansett for tidlig å få utslag på en test på det? Vil tro du må vente i 1-2 dager etter det for å kunne skimte noe. Hååper 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 dpo

Ny negativ test i kveld

Det er så mye bedre med EL- testing. Da klarer jeg å holde meg til monitor på morgenen og en på ettermiddagen. 

G testene, der har jeg null kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo

Da har jeg begynt med spotting i kveld. Tok en siste neg test, gidder nok ikke å teste noe mer. Håper bare at mensen ikke kommer før om 2-3 dager, ellers har jeg for kort luteralfase.. 

Hadde ingen forhåpninger om pos test denne perioden, selv om jeg tester som en gal. 

Klar for mensen nå og rett og slett ikke tenke på graviditet på en ukes tid.. 

Må kjøpe meg El tester da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 dpo og mensen er på plass, det gir en luteralfase på 10 dager. Bør jeg ta kontakt med lege for progesterontilskudd? Jeg er tross alt 38 år straks, så har ikke all verdens med tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at mensen kom :troest: 10 dager er akkurat på grensen ja, men gynekologer regner det ikke som defekt. Jeg fikk i allefall ikke noe tilskudd da jeg hadde 10 dagers lutealfase, men klarte å fixe det selv med tilskudd av ren B6-vitamin. Da økte den til 12 dager. Men om du er veldig urolig så skader det jo ikke å spørre hva en gynekolog sier til din situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (På 18.2.2021 den 21.22):

Det er så mye bedre med EL- testing. Da klarer jeg å holde meg til monitor på morgenen og en på ettermiddagen. 

G testene, der har jeg null kontroll

Jeg er 100% enig med denne, har mer kontroll med EL testene men g testene, har jeg ingen kontroll på 🙈 Har langt flere g-tester enn EL tester siden jeg er hva vi kaller en testetøs ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (59 minutter siden):

Jeg er 100% enig med denne, har mer kontroll med EL testene men g testene, har jeg ingen kontroll på 🙈 Har langt flere g-tester enn EL tester siden jeg er hva vi kaller en testetøs ❤️

Kjenner til det ja 😂😂😂

Galskap! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei du

Startet med test på monitor på mandag og fikk høy i går og nå i morges. Sex lot seg ikke gjennomføre i går, så håper å få det til i kveld. Jeg er glad jeg ikke fikk maks i dag, siden det ikke ble noe sex i går. Nå håper jeg å få det til annenhver dag frem til lav på monitoren igjen. 
Jeg har lave skuldre foreløpig i syklusen og det er veldig godt kjenner jeg. Dagene fra mens og til EL går i grunn ganske greit. Fra DPO 5 og til IKM blir jeg helt GAL. Tester flere ganger om dagen og tenker ikke på annet. Det er ganske krevende.

Jeg har ikke fått begynt på stor dose B- vit. Må få kjøpt dette i løpet av de læremester dagene. Hadde luteralfase på 10 dager sist, det er for kort. Vurderer å komme meg til gynekolog for en samtale om det er noe som kan gjøres for å optimaliserer sjansene, da jeg blir 38 i juni. Har såå lyst på en baby til!

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo deilig at du syns dagene mellom mens og EL går veldig greit, når du har det såpass tungt i dpo-land. En liten pause fra kropp og sjel kanskje. Jeg syns dagene fra negativ g-test og ny EL igjen er uliiiidelig lange.

Anbefaler kjøp av B6 her. Håper dere får en fin kosehelg, og at monitoren viser max snart :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (11 timer siden):

Er jo deilig at du syns dagene mellom mens og EL går veldig greit, når du har det såpass tungt i dpo-land. En liten pause fra kropp og sjel kanskje. Jeg syns dagene fra negativ g-test og ny EL igjen er uliiiidelig lange.

Anbefaler kjøp av B6 her. Håper dere får en fin kosehelg, og at monitoren viser max snart :sengekos:

Rart hvor forskjellig vi er ja!! 

Det ble samleie i kveld, så da venter jeg med ny runde til søndag. Spent på om det er maks i morgen. 

B vit bestilt, bestilte to pakker, så da har jeg noen månder 

Tar jeg disse B vit hver dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk

Da begynner jeg når jeg får de i posten. Da blir det 5 stk tbl og kapsler om dagen. Eventuell baby kommer bød da være frisk som en fisk 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
JuliaKepler skrev (1 minutt siden):

Takk

Da begynner jeg når jeg får de i posten. Da blir det 5 stk tbl og kapsler om dagen. Eventuell baby kommer bød da være frisk som en fisk 😂

Samme her :Knegg: Jeg ble ganske tidlig i prøvingen her nødt til å kjøpe et doseringsbrett, og da følte jeg meg som en 80 år gammel dame :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Samme her :Knegg: Jeg ble ganske tidlig i prøvingen her nødt til å kjøpe et doseringsbrett, og da følte jeg meg som en 80 år gammel dame :icon_lol:

Hahha. Jeg kjøper lifeline gravid, det er så oversiktlig. Men, jeg kjenner at jeg synes det er litt krevende med så mange TBL og kapsler, vurderer å droppe de tran- lignende kapslene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke bare bare å ha så mange! Jeg skal bl.a ta metformin tre ganger om dagen, så det gjelder å ha god oversikt. Jeg har også kuttet ut litt, bl.a slike multivitaminer. Tror jeg tar mer enn nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14

Da var det maks på monitor, på dag 14, akkurat som forrige syklus. Ifølge bruksansvisningen skal EL finne sted om 24- 36 timer. 
Vi hadde sex i går kveld, bør vi ha i kveld og i morgen kveld også, eller best å vente til i morgen? At det blir annenhver dag? Blir så usikker, selv om det kanskje ikke har så mye å si 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...