Gå til innhold

Dine upopulære meninger CORONA


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Min upopulære mening At viruset ikke er så alvorlig. Mest eldre som kan bli syke, slik som av andre luftveisinfeksjoner. At en pandemi ikke er en pandemi for evig og det er ikke slik at det eneste håpet vårt er en eksperimentell vaksine.

At PCR testen ikke egner seg til dette formålet og at man ikke burde isolere de som ikke er syke( selv med «positiv» test).
Nedstenging ødelegger mer enn det hjelper.

Noe som er fakta og ikke min bare min mening -men som et relevant for nedstenging: Definisjonen av en pandemi ble forandret ved svineinfluensaen, slik at det kan kalles en pandemi pga. smittetall- ikke antall døde og alvorlig syke.

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...
Gjest Inverto

Hadde helt glemt av denne tråden. Synes den er like aktuell fortsatt.
Ja fordi det er jo mange meninger der ute selv i dag etter vaksinene har begynt å brukes.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upopulær mening:

Hele covid"pandemien" er en eneste stor vits. En dårlig en da folk lider under dette hysteriet.

Tiltakene er alt for drastiske og har vart minst ett år for lenge. Det hele minner om et stort Stanford Prison Experiment der folk er mer redde for konsekvensene av å bryte tiltakene og er livredde for å skille seg ut, enn for selve viruset.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lambino
hlidskjalf skrev (10 timer siden):

Upopulær mening:

Hele covid"pandemien" er en eneste stor vits. En dårlig en da folk lider under dette hysteriet.

Tiltakene er alt for drastiske og har vart minst ett år for lenge. Det hele minner om et stort Stanford Prison Experiment der folk er mer redde for konsekvensene av å bryte tiltakene og er livredde for å skille seg ut, enn for selve viruset.

Henger meg på å sier akkurat det samme som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Crocs_

Har vært generelt flink til å følge anbefalinger og hatt forståelse for at regjeringen kommer med motstridende beskjeder pga det er en ny situasjon osv. Som for eksempel munnbind, er sikker på at man frarådet munnbind til allmennheten pga da ville alle kjøpt opp, og man ville fått enda mer mangel på det. Husker jeg gikk lang tid uten noen antibac siden noen kjøpte i store kvoter. Så er ganske lei av at folk er egoister og bare grabber til seg det de kan få. 

Videre er jeg drittlei av å bli nedprioritert. Bor ikke i Oslo, men en stor by. Kan ikke skjønne hvorfor vi ikke skal få flere vaksiner. Og jeg skjønner ikke hvordan FHI kan anbefale noe nå, når situasjonen endrer seg fort. Byer med økende smitte må jo gi fra seg vaksiner, det er ikke greit. Og jeg synes ikke de burde endret på aldersprioritering heller. Er mulig jeg i gruppen lengst bak tåler det verre enn en 18 åring. 

Og jeg er lei av alle konspirasjonsteoretikerne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Alle reiser er like viktige om det så er å besøke familie på siste reise i livet eller om det er å dra til nabokommunen og gå en tur. Aldri brydd meg om den reglen om å ikke krysse kommunegrenser. Har gjort det hele tiden akkurat som før dette her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi burde kastet mer penger på «problemet» og skaffet oss flere vaksiner tidligere. Hvis land som Israel greide det hadde vi også greid det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa

Min upopulære mening (iaf her inne):

jeg synes en del er hysteriske og bruker alt for mye energi på å konspirere. Jeg holder avstand, spriter hendene og bruker munnbind. Jeg sendte gode tanker til Pfizer da jeg fikk vaksina - for en prestajon av menneskeheten! Jeg har smitteappen og registrer meg der det blir bedt om det. Ellers lever jeg livet mitt som vanlig. Jeg lar meg ikke terrorisere. Jeg orker ikke å lage masse teorier. Det er som det er. 

Og ja, jeg synes myndighetene og det norske folk har gjort en utmerket jobb i denne tiden. Jeg er stolt av oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korona har fått frem det dummeste genet mennesker har. Det florerer med dumhet som at folk virkelig tror på at magneter fester seg til stikkstedet, at verden skal overtaes av en elite og vi alle skal bli slaver av at DNAet blir forandret og kontrollert.

Konspirasjonsteoretikere og dumme mennesker som lar Internett overmanne dem om alt mulig sprøtt - innetiden har gjort noe med de svakeste menneskene intellektuelt sett, de er rett og slett blitt mindre intelligente. Det er mer skremmende enn jeg vil innrømme.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råååsa skrev (4 timer siden):

Min upopulære mening (iaf her inne):

jeg synes en del er hysteriske og bruker alt for mye energi på å konspirere. Jeg holder avstand, spriter hendene og bruker munnbind. Jeg sendte gode tanker til Pfizer da jeg fikk vaksina - for en prestajon av menneskeheten! Jeg har smitteappen og registrer meg der det blir bedt om det. Ellers lever jeg livet mitt som vanlig. Jeg lar meg ikke terrorisere. Jeg orker ikke å lage masse teorier. Det er som det er. 

Og ja, jeg synes myndighetene og det norske folk har gjort en utmerket jobb i denne tiden. Jeg er stolt av oss! 

Jeg er enig med deg. Jeg har også smittestopp appen, bruker den og registrerer meg når vi f eks er ute og spiser på restaurant. Vi holder avstand, spriter hendene og bruker munnbind når vi er ute blant folk. Utenom det så lever vi som vanlig. Og at vi klarte å lage vaksiner for dette viruset på kort tid er helt utrolig. Jeg gir en stor applaus til det 👏

Jeg orker heller ikke å tenke på alle mulige teorier og konspirasjoner om Covid-19. Det finnes mange av de og enkelte av de er så langt ut på viddene at jeg rister på hodet av og til. Og jeg føler også (litt iallefall) at jeg blir sett ned på fordi jeg har valgt å ta vaksinen fordi vi ikke vet bivirkningene av den. Jeg ser ikke ned på de som ikke tar vaksinen og forventer samme respekt tilbake. Jeg tar heller bivirkninger av vaksine enn å dø av Korona.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Elvevold har en doktorgrad i medisin, og skriver (om mRNA-vaksinene til Pfizer og Moderna):

Sitat

"Det er dessverre flere grunner til å tro på at vi kan få ubehagelige overraskelser i tiden som kommer angående vaksinene. Man har for eksempel i flere år forsøkt å lage vaksine mot liknende coronavirus ved å bruke katter som modell, det vil si at disse kattene kan etterlikne sykdomsforløpet hos mennesker. Men uten å lykkes. Flere forskjellige typer vaksiner ble designet og kattene tålte vaksinene. Men når man deretter ga det infeksiøse viruset til kattene, fikk de alvorlige lungekomplikasjoner."

«Dette er eksperimentelle vaksiner, og vi vet absolutt ingenting om eventuelle fremtidige bivirkninger» - itromso.no

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de er treige med vaksinere oss fordi norsk næringsliv er avhengig av at vi blir her i sommer, begynte å tro ytterligere på det da nå gjorde en helomvending på at de mellom 25-40 får vaksine sist (typ alle småbarnsfamilier).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min upopulære mening er at det kommer til å bli et lite hyggelig samfunn fremover med tanke på hvem som er vaksinert/uvaksinert. Corona og «har du tatt vaksinen?» er alt folk snakker om. Er.så.lei.... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det liksom vaksinene "beskytter" mot?

Singapore, Seychellene og flere andre land har akkurat innført ny lockdown, etter at mange fullvaksinerte har blitt smittet og alvorlig syke.

Smitteoppblomsting: - «Verdens beste» covid-land stenger ned (dagbladet.no)

I Singapore brukes forresten Pfizer- og Moderna-vaksinene, så man kan ikke skylde på "dårlige" vaksiner heller. Da innrømmer man i så fall at mRNA-vaksinene er dårlige.

Jeg gir Oslo maks en uke før byen stenges ned igjen, hardere enn forrige gang. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hvemsomhelst

At jeg er motstander av tvunget karantenehotellinternering for folk som har egen bolig de kan ta karantenetiden i.

At jeg er lei av overvåkning og nekter å bruke smitteapp.

At det er så masse sladder og folk som spionerer og varsler.

At folk heller må feie for egen dør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (25 minutter siden):

Hva er det liksom vaksinene "beskytter" mot?

Singapore, Seychellene og flere andre land har akkurat innført ny lockdown, etter at mange fullvaksinerte har blitt smittet og alvorlig syke.

Smitteoppblomsting: - «Verdens beste» covid-land stenger ned (dagbladet.no)

I Singapore brukes forresten Pfizer- og Moderna-vaksinene, så man kan ikke skylde på "dårlige" vaksiner heller. Da innrømmer man i så fall at mRNA-vaksinene er dårlige.

Jeg gir Oslo maks en uke før byen stenges ned igjen, hardere enn forrige gang. 

Hvem har hevdet at det å vaksinere en tredjedel del av befolkningen er nok for flokkimmunitet? Det er der som er realiteten i Singapore. Et land hvor hele befolkningen bor ganske tett på et lite område, og med smitte som blusser opp i nabolandene. Det sier seg selv at sjansen er stor for nye store utbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (20 minutter siden):

Hvem har hevdet at det å vaksinere en tredjedel del av befolkningen er nok for flokkimmunitet?


Poenget er at det er utbredt smitte blant de fullvaksinerte. 

Det viser at vaksinene ikke virker, i beste fall. 

Det er forhåpentligvis unødvendig at jeg graver frem linker (fra MSM) om alle smitteutbruddene blant fullvaksinerte i Norge. Regner med at folk her inne allerede har lest plenty av slike artikler. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (39 minutter siden):

lei av overvåkning

Da bør du ikke bruke mobilen, bankkortet, eller bilen heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...