Gå til innhold

Dine upopulære meninger CORONA


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

At regjeringen gjør en ekstremt bra jobb. Hvilke land har egentlig gjort det bedre?

At vi burde sluppet viruset helt fritt istedenfor å ofre barn og ungdom, jeg ofrer gjerne meg selv og 1% av de over 65år for det( nå dør jo langt under 1% men føler meg gavmild;)

At hysterikerne og PANDEMI ekstremistene burde vært sendt til Jan Mayen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hatsumomo skrev (7 timer siden):

..at jeg irriterer meg grenseløst over alle idiotene med munnbindet på haken/under nesen eller de som tar av munnbindet for å si noe til den de snakker med, da tenker jeg at folk er pokker meg mindre intelligente. Og det viser seg å være mange av dem. Noen ganger stirrer jeg dumt på de det gjelder, men mest har jeg lyst til å spørre dem rett ut hva slags funksjon de tenker munnbindet skal ha?

Jeg har på munnbind bare for syns skyld... F.eks på tog hvor det er påbudt her jeg bor (tar det på for å unngå blikk og tilsnakk) 😊 Hvis det er sånn for de også, er det ikke rart de ikke er så nøye.

Ganske frekt å stirre.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de som har munnbindet under nesa eller på haka e.l er mindre intelligente. Jeg mener, nå har det blitt prenta inn i så lang tid om hvordan man skal bruke munnbind, og allikevel ser jeg nesten daglig mennesker som bruker det feil 🙈 Samt at jeg dessverre tror at mange som bruker disse tøymunnbindene ikke tenker over at det skal brukes på samme måte som disse engangs. Altså at det også blir møkkete og skal vaskes! Jeg føler meg faktisk "tryggere" hvis jeg må være i nærheten av andre mennesker, dersom de bruker engangsmunnbind (sett at det brukes rett da) enn disse tøymunnbindene. 

Åh, jeg husker det ene bildet av Bent Høie hvor han brukte munnbindet feil. Jeg fikk altså fysisk vondt av å se på det 🙈 Han hadde bare tatt det på ansiktet uten å tilpasse det. Da snakker vi tross alt om HELSEMINISTEREN! Allerede på den tiden hadde det florert informasjonzsvideoer og bilder av hvordan dette skulle brukes riktig.  Jeg skulle satt inn bilde av det, men litt usikker på hvordan jeg gjør det. Om du ikke har sett det, eller lurer, så bare google "Bent Høie munnbind" så kommer det opp :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Uatskillelig said:

Jeg er drittlei og har sluttet å lese om viruset. Orker ikke mer. Det er nok ganske upopulært.

 

Jeg tar nyhetspauser. Leser bare nyheter to-tre dager i uken.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Janzypants said:

Jeg tenker at de som har munnbindet under nesa eller på haka e.l er mindre intelligente. Jeg mener, nå har det blitt prenta inn i så lang tid om hvordan man skal bruke munnbind, og allikevel ser jeg nesten daglig mennesker som bruker det feil 🙈 Samt at jeg dessverre tror at mange som bruker disse tøymunnbindene ikke tenker over at det skal brukes på samme måte som disse engangs. Altså at det også blir møkkete og skal vaskes! Jeg føler meg faktisk "tryggere" hvis jeg må være i nærheten av andre mennesker, dersom de bruker engangsmunnbind (sett at det brukes rett da) enn disse tøymunnbindene. 

Åh, jeg husker det ene bildet av Bent Høie hvor han brukte munnbindet feil. Jeg fikk altså fysisk vondt av å se på det 🙈 Han hadde bare tatt det på ansiktet uten å tilpasse det. Da snakker vi tross alt om HELSEMINISTEREN! Allerede på den tiden hadde det florert informasjonzsvideoer og bilder av hvordan dette skulle brukes riktig.  Jeg skulle satt inn bilde av det, men litt usikker på hvordan jeg gjør det. Om du ikke har sett det, eller lurer, så bare google "Bent Høie munnbind" så kommer det opp :P 

Ja, det er jævlig irriterende. Hvordan noen ikke begriper at munnbindet må strekkes ut vertikalt opp over nesen og ned under haken. Og at over nesen må den innebygde metallbøylen BØYES for at det skal bli tettest mulig. Det er derfor metallbøylen er der!

Problemet for noen er kanskje at det heter munnbind og ikke munn- og nesebind. (Engelske face mask hadde kanskje vært bedre for enkelte).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NoDiablo
Janzypants skrev (48 minutter siden):

Jeg tenker at de som har munnbindet under nesa eller på haka e.l er mindre intelligente. Jeg mener, nå har det blitt prenta inn i så lang tid om hvordan man skal bruke munnbind, og allikevel ser jeg nesten daglig mennesker som bruker det feil 🙈 Samt at jeg dessverre tror at mange som bruker disse tøymunnbindene ikke tenker over at det skal brukes på samme måte som disse engangs. Altså at det også blir møkkete og skal vaskes! Jeg føler meg faktisk "tryggere" hvis jeg må være i nærheten av andre mennesker, dersom de bruker engangsmunnbind (sett at det brukes rett da) enn disse tøymunnbindene. 

Åh, jeg husker det ene bildet av Bent Høie hvor han brukte munnbindet feil. Jeg fikk altså fysisk vondt av å se på det 🙈 Han hadde bare tatt det på ansiktet uten å tilpasse det. Da snakker vi tross alt om HELSEMINISTEREN! Allerede på den tiden hadde det florert informasjonzsvideoer og bilder av hvordan dette skulle brukes riktig.  Jeg skulle satt inn bilde av det, men litt usikker på hvordan jeg gjør det. Om du ikke har sett det, eller lurer, så bare google "Bent Høie munnbind" så kommer det opp :P 

Det hørtes ikke ut som en spesielt upopulær mening. Mer mainstream og politisk korrekt, spør du meg. 

Selv synes jeg munnbind er noe tull som annet enn et symbol på at vi har en pandemi pågående. Derfor bruker jeg munnbind. Ikke for å beskytte meg eller andre, men for å delta i en felles dugnad der vi skal ta pandemien på alvor med alle skansene vi har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Enmanelskeråhate said:

At regjeringen gjør en ekstremt bra jobb. Hvilke land har egentlig gjort det bedre?

At vi burde sluppet viruset helt fritt istedenfor å ofre barn og ungdom, jeg ofrer gjerne meg selv og 1% av de over 65år for det( nå dør jo langt under 1% men føler meg gavmild;)

At hysterikerne og PANDEMI ekstremistene burde vært sendt til Jan Mayen

 

Kan du både mene at Norge har gjort det bra og samtidig mene at vi skulle la viruset herje fritt?

Motstridende meninger BØR HELST være upopulære.

Vi er blant de beste så langt i Europa, men Taiwan, Australia, New Zealand, Island og mange flere er bedre. Landene som hittil har gjort det best er de som har satset på skikkelig innreisekontroll. Og da mener jeg kontroll i ordets rette forstand. Fysisk kontroll og bevoktet militær karantene slik noen land har! Ikke et frivillig og slappt liksomopplegg som trolig de fleste sniker seg unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok er dette en upopulær mening: At de grupper som smitter flest bør stå først i vaksinekøen. Notorisk barinventar, ishockeyavhengige, bussturister/-passasjerer, utenlandske arbeidere, globetrottere og trangtboende østkantungdommer i Oslo gjetter jeg. Uansett om disse eksemplene stemmer eller ikke så burde det etterhvert finnes statistikk på hvilke som smitter flest. Men politikernes berøringsangst mot fakta og en distriktspolitikk som trumfer liv og død sperrer dessverre for en effektiv vaksinestrategi. Hvor mange flere dør pga det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BellaMargitha skrev (7 timer siden):

Svarer deg og; Kommunalt ansatt, hjemme, får full lønn uten å jobbe.

jobber innen biblioteksfag. 

Spørsmålet er da om det er hensiktsmessig å permittere deg. Da antar jeg at du bor sentralt på Østlandet, og at du er hjemme pga. de ekstra nedstengingene nå, som er beregnet svært midlertidig. 

Det er greit å ta med i beregningen at å permittere noen er en risiko for arbeidsgiver også. En permittert arbeidstaker har kortere oppsigelsestid i denne perioden, og har et ekstra intensiv for å søke ny jobb. Det er som kjent ganske dyrt å rekruttere nye mennesker, og vil man ikke miste noen og man regner med å kunne åpne igjen ganske raskt vil det å permittere noen en risiko. 

Så er det greit å si at det er ingen som direkte tvinges til å permittere. Det kan være et brudd i tilliten mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, særlig om det ikke opplagt at noen må permitteres.

Høyt kvalifiserte mennesker man gjerne vil ha med videre er det da en stor risiko for å miste ved å permittere. En avveining arbeidsgiver må gjøre. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nan4y5 skrev (9 timer siden):

Jeg har på munnbind bare for syns skyld... F.eks på tog hvor det er påbudt her jeg bor (tar det på for å unngå blikk og tilsnakk) 😊 Hvis det er sånn for de også, er det ikke rart de ikke er så nøye.

Ganske frekt å stirre.

Nettopp pga din kommentar skal jeg stirre enda mer intenst, kanskje til og med gestikulere tydelig hva er riktig bruk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (8 timer siden):

Jeg tenker at de som har munnbindet under nesa eller på haka e.l er mindre intelligente. Jeg mener, nå har det blitt prenta inn i så lang tid om hvordan man skal bruke munnbind, og allikevel ser jeg nesten daglig mennesker som bruker det feil 🙈 Samt at jeg dessverre tror at mange som bruker disse tøymunnbindene ikke tenker over at det skal brukes på samme måte som disse engangs. Altså at det også blir møkkete og skal vaskes! Jeg føler meg faktisk "tryggere" hvis jeg må være i nærheten av andre mennesker, dersom de bruker engangsmunnbind (sett at det brukes rett da) enn disse tøymunnbindene. 

Åh, jeg husker det ene bildet av Bent Høie hvor han brukte munnbindet feil. Jeg fikk altså fysisk vondt av å se på det 🙈 Han hadde bare tatt det på ansiktet uten å tilpasse det. Da snakker vi tross alt om HELSEMINISTEREN! Allerede på den tiden hadde det florert informasjonzsvideoer og bilder av hvordan dette skulle brukes riktig.  Jeg skulle satt inn bilde av det, men litt usikker på hvordan jeg gjør det. Om du ikke har sett det, eller lurer, så bare google "Bent Høie munnbind" så kommer det opp :P 

Vel, feil bruk av munnbind får vel strengt talt konsekvenser for den som har det på, og ikke folk rundt. En som går rundt med munnbind på haka og drar det opp når han går på bussen, har ikke større risiko for å smitte folk rundt seg av den grunn. Men har derimot betydelig større risiko for å smitte seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Jeg bruker munnbind på bussen kun fordi jeg vil slippe  drapstrusler, som jeg hører folk uten har opplevd. Tror ikke det fungerer i det hele tatt, iallfall ikke med de store glippene man får på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskjeden skrev (1 time siden):

Vel, feil bruk av munnbind får vel strengt talt konsekvenser for den som har det på, og ikke folk rundt. En som går rundt med munnbind på haka og drar det opp når han går på bussen, har ikke større risiko for å smitte folk rundt seg av den grunn. Men har derimot betydelig større risiko for å smitte seg selv.

Ja, og nettopp ved å utsette seg selv for smitte, så kan man smitte andre.

Tenker at det beste er at de som ikke klarer å bruke munnbind riktig heller burde la være å bruke det. Da blir det bare falsk trygghet og kan faktisk føre til mer smitte. Det var jo nettopp av denne grunnen vi ble anbefalt og ikke bruke munnbind i vår, så hvorfor det har forandret seg så drastisk nå, det lurer jeg på.

Endret av Tutte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inverto skrev (På 4.2.2021 den 3.10):

I Skråblikk og Generaliseringer har jeg en tråd som heter Hvilket Upopulære Meninger Har Du?
Jeg tenkte det kunne være interessant å lage en Corona versjon.
Da slipper du kanskje å lage din egen tråd hvis du bare kan dele dine tanker her :)

Eksempler på upopulære meninger i denne kontekst: 
- du mener masker er nyttesløst og du bryr deg ikke om det
- du tror pandemien er fake eller oppskrytt (ja der er de av oss)
- du mener utenlandsreise er helt alright i disse tider
- du vil nekte å ta vaksiner

Jeg håper dere klarer å holde tråden gående uten krangling. Husk: du trenger ikke like den som skriver,
men du må kommunisere skikkelig

Har hatt noen tanker om at denne pandemien blir brukt for i større grad få i gang det grønne skiftet. Sier ikke at det er slik, men det er tanker som stadig slår meg. En såppas upopulær tanke, at den holder jeg for meg selv og går ikke rundt og prater høyt om😊

Fikk den tanken ganske tidlig, og det ser ut som det mer og mer går den veien. Store forandringer skjer i verden nå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Jeg er selv helt enig i at man skal vaksinere yngre folk først og prioritere dem fremfor folk over 50.
Hvertfall når vi snakker om granny på 90+ år som kan dø når som helst uansett.
Jeg er selv 28 år gammel og selv om det kan være surt så hadde jeg absolutt ikke blitt sint om en tenåring for eksempel fikk vaksine istedet for meg. Det er bare logisk imo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (5 timer siden):

Nettopp pga din kommentar skal jeg stirre enda mer intenst, kanskje til og med gestikulere tydelig hva er riktig bruk.

Da er det bare å stirre  tilbake. hva med en god, gammeldags stirrekonkurranse.  Den første som begynner å le har tapt 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Example skrev (10 timer siden):

Spørsmålet er da om det er hensiktsmessig å permittere deg. Da antar jeg at du bor sentralt på Østlandet, og at du er hjemme pga. de ekstra nedstengingene nå, som er beregnet svært midlertidig. 

Det er greit å ta med i beregningen at å permittere noen er en risiko for arbeidsgiver også. En permittert arbeidstaker har kortere oppsigelsestid i denne perioden, og har et ekstra intensiv for å søke ny jobb. Det er som kjent ganske dyrt å rekruttere nye mennesker, og vil man ikke miste noen og man regner med å kunne åpne igjen ganske raskt vil det å permittere noen en risiko. 

Så er det greit å si at det er ingen som direkte tvinges til å permittere. Det kan være et brudd i tilliten mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, særlig om det ikke opplagt at noen må permitteres.

Høyt kvalifiserte mennesker man gjerne vil ha med videre er det da en stor risiko for å miste ved å permittere. En avveining arbeidsgiver må gjøre. 

 

De kommer nok ikke til å permittere meg. Og jeg er tllbake i jobb fra mandag av. Det var altså to uker uten å være i jobb. Jeg synes ikke det er hensiktsmessig å permittere meg for to ukers nedstengning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at helsepersonell desidert burde fått vaksine først. Og folk i samfunnskritiske yrker (butikkansatte, lærere, bhglærere, sjåfører pluss pluss). 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg får covid sånn at jeg kan få fri fra jobben. Ligge i sengen og se på TV i en uke ville passet meg helt utmerket. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av å høre Høie si at vi må være solidarisk med de svake (les: eldre spå sykehjem som statistisk har kun uker/mnd igjen å leve), og hvordan dette går ut over de som har betraktelig lengre tid igjen å leve. Min mening: Høie bør snakke mye mer om solidaritet med barn, unge, voksne og eldre som lever livet sitt i samfunnet, men som får så mange unødvendige tiltak tredd nedover hode på seg for at gamle mennesker på 90 år skal få leve til de er 90 år og 2 måneder.

Jeg er lei av å se folk vase rundt på sentrene med munnbind og se stygt på meg som heller velger å prøve å stoppe opp, slippe forbi og skape avstand. Min mening: fjern rådet om munnbind. Da det ikke var et uttrykt tiltak, var det mye mindre folk ute og handlet og dermed mye tryggere.

Jeg er lei av den daglige oppdateringen mediene driver med uansett om det ett nytt tilfelle eller 100. Min mening: mediene må utvide perspektivet sitt og la andre hendelser få overskriftene. Oppdateringene bør komme maks en gang i uken.

Jeg er lei av folk som tror de er så flinke når de går med munnbind, men samtidig tar på alt mulig å butikkene som de ikke skal ha. Min mening: fjern rådet og munnbind og vektlegg rådet om avstand, håndhygiene og "ikke ta på det du ikke skal ha."

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...