Gå til innhold

Dine upopulære meninger CORONA

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av å høre Nakstad fortelle hvor fint det blir for de gamle og kunne reise igjen utenlands i sommer når de har blitt vaksinert. Er mye viktigere for barnefamilier å kunne reise ut på ferie, enn gamle pensjonister. Jeg vil reise selv, og dør av tanken på en sommer til her i kalde Norge.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vil ikke ha vaksine. er kronisk syk med store smerter, og tanker på å risikerer mer problemer som følge av vaksinen, gjør at jeg heller vil risikere å dø av covid-19. fordi alternativet er verre.

håper jeg får bestemme dette selv. ikke sikkert, om de innfører vaksinepass. jeg skal til lege i utlandet og må reise når det er mulig. hva velger man; pest eller kolera🧐

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens skrev (19 timer siden):

Jeg er lei av å høre Nakstad fortelle hvor fint det blir for de gamle og kunne reise igjen utenlands i sommer når de har blitt vaksinert. Er mye viktigere for barnefamilier å kunne reise ut på ferie, enn gamle pensjonister. Jeg vil reise selv, og dør av tanken på en sommer til her i kalde Norge.

Jeg er generelt utrolig lei av Nakstad. Jeg er lei av de dårlige forklaringene hans, krisemaksimeringen der han alltid henviser til worst- case scenario som innebærer land som Norge ikke kan sammenlignes med i det hele tatt.

Også er jeg enda mer lei av alle de som eeeelsker Nakstad. Og benytter enhver anledning til å fortelle om hvor fantastisk denne fyren er. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 05/02/2021 at 11:25 AM, skruttveig said:

Jeg bruker munnbind på bussen kun fordi jeg vil slippe  drapstrusler, som jeg hører folk uten har opplevd. Tror ikke det fungerer i det hele tatt, iallfall ikke med de store glippene man får på sidene.

Det er selvfølgelig snakk om prosenter. Munnbind beskytter andre mot deg og deg mot andre. Mest det første, litt det siste. Har hørt 40% mindre sjanse hvis man har munnbind. (Eller munn- og nesebind som det sannsynligvis burde hete pga idiotene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ukjent. said:

Jeg er generelt utrolig lei av Nakstad. Jeg er lei av de dårlige forklaringene hans, krisemaksimeringen der han alltid henviser til worst- case scenario som innebærer land som Norge ikke kan sammenlignes med i det hele tatt.

Også er jeg enda mer lei av alle de som eeeelsker Nakstad. Og benytter enhver anledning til å fortelle om hvor fantastisk denne fyren er. 

Jeg synes på en måte det er greit. Fyren er krisemaksimerer kanskje, men det er på en måte jobbe jobben hans, på samme måte som om brannvesenet snakker som om alle mobilladere er tre sekunder unna å eksplodere og brenne ned huset ditt. Han fremmer kanskje tiltak som rammer hundretusener av fattige mens han selv svømmer i penger, men dette er ikke problemstillinger han er utdannet til eller ansatt for å ta hensyn til.

Problemet er at politikerne som er ansatt for å ivareta de fattige og vurdere hensiktsmessighet og kostnad, ikke gjør sin jobb.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
Charlie Amberson skrev (1 time siden):

Det er selvfølgelig snakk om prosenter. Munnbind beskytter andre mot deg og deg mot andre. Mest det første, litt det siste. Har hørt 40% mindre sjanse hvis man har munnbind. (Eller munn- og nesebind som det sannsynligvis burde hete pga idiotene)

Ja det er jeg jo klar over, men bare skjønner ikke det er ok for alle å bruke nå, da det i mars 2020 var STERKT FRARÅDET av helsepersonell. Fordi oss vanlige ulærde ikke kan den 100trinns prossessen av korrekt munnbindbruk, og feil håndtering vil virke mot sin hensikt og gjøre oss til vandrende smittebomber. Var det bare tull? 

På meg virker det mer som en fashionstatement enn noe annet. Folk slenger de jo av seg når de går av bussen (er SÅ langt å gå 2 m bort til søpla) og jeg har sett mange ligge foran kassen på gulvet på butikken. De hiver dem av seg der. Andre snyter seg i munnbindet når de er ferdige med å bruke det, og vasker seg ikke etterpå. I garderoben på jobb ligger det et brukt på toppen av skapene. Ingen fjerner det. Jeg rører det iallfall ikke, synes det er motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe
Ukjent. skrev (2 timer siden):

Han er jo så kul når han hever det ene øyenbrynet og gjør seg skikkelig til. Som det bildet da han skulle bli "Årets navn". Eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Etter Finanskrisen i 2008 hadde landene Hella, Italia, Spania og Irland  enorm gjeld de ikke kunne tilbakebetale. UK ble satt i brann  i 2011 grunnet misnøye rundt veldferdskutt og arbeidsledighet. 

Tipper det blir enda mer ekstremt når gjelden fra Korona skal nedbetales. Det er kun Norge som har oljefond. Resten av verden har skyhøy gjeld  og arbeidsledighet. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En full lockdown 2-4 uker kunne nok tenkes å hjelpe. Men liten vits, når det er så mye arbeidsfolk på farten over landegrensene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har upopulær meninger.. 🙈 

- Jeg tror ikke vaksinen er annet enn for profitt.. ( ellers hadde mange mange rikinger prøvd å lure den til seg og vi hadde hørt det, samt at myndighetene hadde fått først. Vi har hørt om et par som har sneket seg til den, men det tror jeg bare de sier fordi vi skal tro..siden det ikke er flere.. bl. Annet Nakstad og Solberg selv..) 

- Jeg syns de bare skal la det flyte fritt, selv om det skulle ha blitt fullt på sykehuset, fordi jeg mener at de sterkeste overlever. 🙈 Og jeg er ikke opphøyd selv. Jeg tror dog det hadde gått veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (På 7.2.2021 den 9.10):

Her er jeg enig. I begynnelsen syntes jeg Nakstad var flink. Men nå slår han ned enhver positiv nyhet med en dommedagsprofeti. Begynner å mistenke at han trives for godt i nyhetsbilde.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (På 7.2.2021 den 9.10):

Enig 👍

Det som virkelig tok kaka var da han ble intervjuet på NRK P1's Radiokontakten og overdrev omtrent hvert eneste negative koronatall og i tillegg påsto at mangeognitti prosent av de med påvist smitte ble syke. Selv da programlederen kom med innvendinger insisterte han på at tallene var riktige.
I ettertif påsto han at han hadde "forsnakket seg" og unnskyldte seg med at han hadde så mye å tenke på, stakkars.
Vel, jeg kan tilgi at mannen i gata roter med tallene, men dette er faktsik jobben til Nastad, det foretas dramatiske inngrep i samfunnet på grunnlag av vurderinger fra bl.a Helsedirektoratet, og da burde man som et minimum forvente at han har full oversikt over den mest grunnleggende statistikken.
Enten er fyren en løgner, eller så er han totalt inkompetent. I begge tilfeller bør han ta sin hatt og gå.

Skulle ellers gjerne sett den debatten han deltok i på Nyhetskanalen som ble nevnt her inne et sted. Noen som vet om det er åpent tilgjenglig noe sted uten TV2-abonnement?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg over syting og klaging og tror mange nordmenn ikke vet hvor bra de har det. Det er min upopulære mening. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg mest over alle selvutnevnte epidemiologer uten helsefaglig utdanning som fyller forum og kommentarfelt med at det helt sikkert hadde gått helt fint å ikke ha noen tiltak, for det vet de nemlig best. Noen har lagt ut en film på YouTube om det, og da er det sant Alle som prøver å argumentere saklig i mot eller vise til troverdige kilder med statistikk blir kalt hysteriske sauer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upopulært: vi kommer aldri til å bli kvitt denne driten. Vesten grabber til seg alt av vaksiner og mens vi sloss om dosene så vokser det frem nye, artige mutasjoner i fattigere land. Og de kommer til å spre seg hit. Det blir et evig race med mutasjon, justere vaksine, mutasjon, justere vaksine..  Greit nok at det optimistisk sett bare skal ta en seks ukers tid å justere vaksinen, men det skal distribueres og settes i folk over hele kloden også. Vi ser jo hvor fort det går. Innen vi er halvveis med å vaksinere mot den ene mutasjonen så kommer det en ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg irriterer meg over alle som skal kritisere andre for å leve ved å si "vi er midt i en pandemi", ser for meg at de trykker veldig på MI i sistnevnte ord. 

Så synes jeg at folk overdriver. Korona er dødelig, ja, men det er mye annet også. 

Å holde vinmonopol åpent, men ikke kjøpesenter, er unødvendig. 

Jeg er pisslei av munnbind og prøver å holde avstand til folk, men de presser seg oppi likevel. Så bruker jeg det munnbindet da, men tar det ned på haka hver gang jeg kan (feks i butikken og det ikke er en annen kunde på lang avstand). 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I diskusjoner om munnbind så pleier jeg å stille spørsmålet:

Hvis du MÅ velge, hvilket alternativ gir MINST sjanse for å bli smittet:

- 1 meter avstand UTEN munnbind, eller

- 0.5 meter avstand  MED munnbind

Korrekt svar er at 1 meter avstand uten munnbind er tryggere.

Så kommer jeg gjerne med en belæring om hvorfor munnbind kan gi falsk trygghet; at avstand er det viktigste og at munnbind alltid er i tillegg til og aldri i stedet for andre tiltak. 

Jeg merker jo at flere med munnbind ikke er så nøye med avstand. Slik falsk trygghet kan faktisk øke smittefaren.

Og så henviser jeg gjerne til FHI som kilde. Alt dette står det mye om der.

Da blir jeg upopelær hos de munnbindreligiøse da.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å se at det er så vanskelig for de unge generelt.

Jeg har ikke vanskelig for å se at tiltakene kan forsterke det negative for de som hadde det vondt fra før, slik det er for alle, og det er jo ekstra trist når det gjelder barn og unge som har det vondt. 

Men sånn generelt ser jeg ikke at det påvirker flesteparten veldig negativt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er drit lei av folk som klager over restriksjoner, ikke minst at de ikke kan dra til "syden". Folk klarte seg igjennom fem krigsår, dere overlever nok et par somre uten sydentur. Skjerpings!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...