Gå til innhold

Dine upopulære meninger CORONA


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å ta vaksinen, men jeg er veldig skeptisk til Astra Zeneka vaksinen. Synes det har vært så mye fram og tilbake med den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at korona ikke er spesielt mye farligere enn influensa/vanlig virus. 

Ja det er veldig smittsomt, ja noen dør av det. Som med alle andre sykdommer. Rett før korona brøt ut var det to ungdommer i Telemark som døde av vanlig sesong influensa, men vi er ikke livredde influensa av den grunn. 

 

Jeg kommer aldri til å ta en vaksine heller, å jeg spriter meg ikke så mye som regjeringa ønsker jeg skal. Det gjør heller ikke mine barn, for jeg er for at vi skal bli utsatt for litt bakterier for å opprettholde et godt immunforsvar. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mer post-korona, men likevel. Nå har de unge aldersgruppene ofret seg i stor grad for de eldste, og mye tyder på at de også må sitte inne å vente på vaksinering mens de eldre kan fly rundt med vaksinepass. Da mener jeg en rettferdig fordeling av fremtidige statsbudsjetter bør reflektere dette. Økte bevilgninger til skole og utdanning, fritidsaktiviteter for barn og unge og en kraftig satsing på psykisk helse. Finansieringen bør gjøres ved kutt som gagner godt voksne og eldre, eventuelt reduserte pensjoner. 

Nå kommer jo aldri dette til å skje, men lov å mene uansett. 

Jeg mener også at det på å tide å bruke vaksinering som et våpen mot smittespredning. Gi vaksinen til mennesker i situasjoner som enten har fått veldig redusert livskvalitet (studenter) og yrkesgrupper som er potensielle superspredere. Helsepersonell, lærere, barnehagelærere, bussjåfører og butikkmedarbeidere, særlig de som jobber i matbutikker. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man har mistet gangsynet når det gjelder forholdet mellom kur og sykdom. Mange millioner mennesker vil kastes inn i hungersnød og store deler av verdens befolkning vil oppleve nedadgående sosial mobilitet. Ungdommer og studenter vil slite med å få innpass i arbeidslivet og mange av de vil slite med psyken i lang tid. 

Jeg mener at Europa har skutt spurv med kanon. Løftet om helsetjenester i befolkningen har gitt myndighetene makt over oss. Denne makten bruker de som påskudd for å stenge ned all organisert religiøs virksomhet i den vestlige verden. Viruset smitter visstnok mer i kirkebenkene enn det gjør på fulle fly og kjøpesentre. 

Jeg leser virus-responsen som en beleilig krise som kan anvendes på det som i normale tider ses på som myke samfunnsinstitusjoner. 

Skal vi reise må vi ha blitt vaksinert. Vaksinepass kaller globalistene dette påfunnet for. Verden ledes av grønnskollinger som ser det grønne potensialet i denne krisen. 

Viruset er ikke spesielt dødelig en gang (langt under 5% på verdensbasis), men menneskerettighetene går ut vindu. Krisemaksimering over et relativt beningt virus. 

Virusets opphav? Jeg tror det kommer fra et laboratorie uhell i Hubei. Når alarmen gikk ønsket kommunistpartiet i Kina å skjule bevisene for å opprettholde sin prestisje. Finnes det noe flauere enn å slippe løs et virus pga inkompetanse? 

Når viruset så var løs valgte de å stenge innenriksflyfrafikken, men holde den internasjonale lufthavnen åpen. Dette vitner om overlegg og kalkulasjon. Verden går i stå, mens kineserne styrker sin relative posisjon visa vie verden. De kjøper seg opp over hele den vestlige verden. 

Jeg slutter der. Jeg tror ikke på Qanon og shit. Bil Gates er mye, men ikke alt ondt inkarnert. Viruset har ingenting med USA eller dets politikk å gjøre. Kina alene har skylden.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er forkastelig å se myndighetene stadig kutte ned med store beskjæringer på helsevelferden. Både i form av psykiatrien, rusomsorg, sykehuskapasitet og helsepersonell.

Dette har blitt gjort i mange år før covid, og rammet de unge og svakeste i samfunnet. Når det da kom en krise og en pandemi (som på mange måter var forventet) så var beredskapen på alle plan temmelig ugjennomtenkt. Barn og unge ble den gruppen som ble mest skadelidende - og enda er, uten at det fremdeles er satt inn drastiske tiltaksplan for å styrke deres fremtid. 

Endret av Little Diva
Skrivefeil
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg kom på. Jeg synes det er helt feil at alle som jobber i det private måtte risikere å bli permitert, men det offentlige fikk lov til å være hjemme uten å jobbe, men samtidig få full lønn. I min komune er service senteret steng og de jobber ikke hjemmefra!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det ble klart veldig tidlig at vanlige livsstilssykdommer som høyt blodtrykk, hjertesykdommer og diabetes ga betydelig større risiko for alvorlig sykdom mener jeg myndighetene burde anbefalt fysisk trening og sunt kosthold som en del av "dugnaden". Mener faktisk seriøst at tvangstrening av befolkningen hadde vært et mindre inngripende tiltak enn portforbud, som man nå vurderer å få hjemmel til å innføre (selv om jeg ikke tror vi kommer til å bruke det).

Mener også at det er vilt at unge i alderen 13-25 må leve under så strenge restriksjoner som de gjør. De burde få gått på skole, fritidsaktiviteter og studert omtrent som normalt og så får heller vi andre ta en større belastning. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skriker høyest om at friheten blir innskrenket, er grunnen til at friheten blir innskrenket.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Upopulært her inne, men jeg mener regjeringen har gjort en god jobb når det kommer til corona. Selvfølgelig ikke helt perfekt, men det er nærmest umulig. 

Jeg tror corona kommer fra Wuhan Institute of Virology. 

Jeg tror at Kina har langt mer smitte og døde av corona enn det de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes myndighetene kunne ha stoppet passasjertrafikk inn til landet med fly slik Israel har gjort. Da hadde man unngått masse tøysereising.

Og så synes jeg arbeidsgivere burde blit holdt ansvarlig hvis arbeidstakere ikke har testet seg slik de skal eller holder karantene. Med tanke på hvor lett mange tar på dette kunne man ha finansiert utgiftene til tilsyn med saftige bøter, ikke bare noe standardsats som rammer små bedrifter men er lommerusk for store, men bøter basert på omsetning. Man kunne gjerne ha holdt daglig leder personlig ansvarlig i tillegg.

I bunn og grunn synes jeg det er meningsløst å diskutere om man skal ha lov til å drikke øl til maten på serveringssteder når myndighetene samtidig slurver med importsmitte. Og jeg er ikke overbevist om at de nye strenge reglene kommer til å bli fulgt opp noe bedre enn de gamle strenge reglene ble.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at corona-hysteriet og påfølgende tiltak er noe politikerne har funnet på fordi politikerne er lystløgnere og ELSKER å juge.

 

Erna og Siv og Jonas og Trygve klarer å holde maska så lenge TV-lysene er på, men når TV-lysene er slukket, RULLER de seg rundt på gulvet og SKRIKER av latter:

 

”HAHAHAHAHA! JAGGU KLARTE VI Å LURE DE DUMME NORDMENNENE DENNE GANGEN OGSÅ!”

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (1 time siden):

En annen ting jeg kom på. Jeg synes det er helt feil at alle som jobber i det private måtte risikere å bli permitert, men det offentlige fikk lov til å være hjemme uten å jobbe, men samtidig få full lønn. I min komune er service senteret steng og de jobber ikke hjemmefra!

Kommunene omdisponerer folk. Hvordan vet du at disse sitter hjemme og tvinnet tommeltotter? 

Og det å jobbe offentlig er tryggere. Dårligere betalt, men tryggere. Gjerne trenger man lenger utdanning, får dårligere betalt, men en tryggere jobb. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst 56 nordmenn er drept av vaksineringen. Hittil. 

Dør man f.eks. i en bilulykke eller av å skli på isen (eller av helt andre ting) 28 dager etter at man tok en “positiv” koronatest, er det et “koronarelatert dødsfall”, og en nasjonal tragedie og katastrofe. Ordføreren kommer med personlig kondolanse, og de nasjonale restriksjonene skjerpes. Mediene fylles opp av skrekkoverskrifter og skremselspropaganda.

Men dør man rett etter vaksinering, får man ingen omtale i media, for da var man “eldgammel, døende og skrøpelig fra før”, og “en av de 400 som uansett skal dø av alderdom hver uke”. Ingen politiker eller journalist leer på et øyelokk, og den eneste kondolansen man eventuelt får, er fra ens aller nærmeste.

Selv et eneste tilfelle av “smitte” med forkjølelsen, er nok til at hele kommuner stenger ned. Lokalsamfunn raseres, elever tas ut av skolen, folk drives ut i arbeidsledighet, fattigdom og armod. Bygder og byer settes i karantene, bare fordi 1 person angivelig er “smittet” av en symptomfri forkjølelse. (En diagnose som stilles med en test som gir falskt positivt resultat i 14 av 15 positive tilfeller.)

Men de vaksinedrepte får i beste fall et skuldertrekk, og ingen vier dem en tanke.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/9Oq5bE/587-meldinger-om-mulige-bivirkninger-av-koronavaksiner?fbclid=IwAR3IUDpzXbguiBOjrVX1rbFxOlxQ52bc0juZJfx4TLuuoSrMhta4lqumHH8

 

Etter de ca 20 første vaksinedrepte, ble det sagt at de EGENTLIG døde av "skrøpelighet", og at man derfor skulle slutte å vaksinere "skrøpelige".
 
Men nå, noen uker senere, er man plutselig kommet opp i 56 vaksinedrepte ...?
 
Hva skjedde?
 
Sluttet man likevel ikke å vaksinere de skrøpelige?
 
Hva er forklaringen på at folk fortsetter å dø etter vaksinering?
 
Og hva er snittalderen på de vaksinedrepte?
 
(Snittalder på folk som dør med "korona": 84+)
 

 

Endret av Psilocybe
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Example said:

Kommunene omdisponerer folk. Hvordan vet du at disse sitter hjemme og tvinnet tommeltotter? 

Og det å jobbe offentlig er tryggere. Dårligere betalt, men tryggere. Gjerne trenger man lenger utdanning, får dårligere betalt, men en tryggere jobb. 

Foreldre til venner jobber i kommunen og de er hjemme, jobber ikke. Kommunen sier selv de ikke har permitert folk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (7 minutter siden):

Foreldre til venner jobber i kommunen og de er hjemme, jobber ikke. Kommunen sier selv de ikke har permitert folk

Jeg jobber i kommunen, får full lønn og er hjemme akkurat nå og gjør ingenting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (3 timer siden):

Kommunene omdisponerer folk. Hvordan vet du at disse sitter hjemme og tvinnet tommeltotter? 

Og det å jobbe offentlig er tryggere. Dårligere betalt, men tryggere. Gjerne trenger man lenger utdanning, får dårligere betalt, men en tryggere jobb. 

Svarer deg og; Kommunalt ansatt, hjemme, får full lønn uten å jobbe.

jobber innen biblioteksfag. 

Endret av BellaMargitha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At jeg synes Kina er helt pyton.  Ikke enkeltmennesker, men  deler av kulturelle trasjoner og skikker  Grunnleggende menneskerettigheter og dyrevelferd finnes jo ikke der borte.  Det er faen meg viktigere å spise fermenterte beltedyr og flaggermus og andre torturerte dyr,  enn at det dør flere hundre tusen mennesker verden over av virusesfaenskapet deres.  Gjentar seg gang på gang. Jepp,  det er nok en upopulær mening jeg har,  definitivt 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et drøyt år har korona tatt 592 liv.
 
På en drøy måned har vaksinene tatt 82 liv.
Endret av Psilocybe
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min upopulære mening er at sytinga og klaginga til folk er langt mer irriterende en selve epidemien,

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...