Gå til innhold

IPL hårfjerning, ekstremt overasket positivt!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fnuggolina skrev (4 timer siden):

Bra :)

Kjøpte den faktisk nå 🙈 ER så lei av røde nupper i 2 uker etter intimbarbering.

Har du prøvd den på mer der nede enn bikinilinje? Jeg vil helst fjerne alt....

Har brukt den på haken, legger, baksiden av lårene og bikinilinje. Ser best effekt på leggene foreløpig. Baksiden av lårene har jeg ikke sjekket ennå. Bikinilinjen har de kraftigste hårene så regner med det tar ekstra tid der. Har også en del kraftige hår på haken, men jeg ser det er en del reduksjon i antall og hvor kraftige de er.

Veldig fornøyd så langt altså, men som jeg skrev tidligere, må man behandle jevnlig for å holde hårveksten under kontroll. 

Et tips er å ta de mest følsomme områdene først, som bikinilinje, da maskinen blir litt varm underveis. 

Anonymkode: baf9b...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har brukt den på haken, legger, baksiden av lårene og bikinilinje. Ser best effekt på leggene foreløpig. Baksiden av lårene har jeg ikke sjekket ennå. Bikinilinjen har de kraftigste hårene så regner med det tar ekstra tid der. Har også en del kraftige hår på haken, men jeg ser det er en del reduksjon i antall og hvor kraftige de er.

Veldig fornøyd så langt altså, men som jeg skrev tidligere, må man behandle jevnlig for å holde hårveksten under kontroll. 

Et tips er å ta de mest følsomme områdene først, som bikinilinje, da maskinen blir litt varm underveis. 

Anonymkode: baf9b...8bc

Ah, det skal jeg gjøre 😬😁

Begynner litt forsiktig i tilfelle hummer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (2 timer siden):

Ah, det skal jeg gjøre 😬😁

Begynner litt forsiktig i tilfelle hummer

Vil bare vise: en uke siden barbering; bikinlinje ville sett like hårete ut som resten...etter 6 ukers behandling. Blir ikke rød,  gjør ikke vondt. 

20210204_161143.jpg

Anonymkode: 3349f...e38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gjør det vondt?

2. Hva slags hårfarge og hudtone har dere? jeg har lest at hårfjerningslaser er mer effektivt på folk som har store kontraster, f.eks. blek hud og mørkt hår. Jeg har lys hud og gyllent/mørke blondt kroppshår. Er usikker på om det da er verdt det

Anonymkode: 069e3...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Gjør det vondt?

2. Hva slags hårfarge og hudtone har dere? jeg har lest at hårfjerningslaser er mer effektivt på folk som har store kontraster, f.eks. blek hud og mørkt hår. Jeg har lys hud og gyllent/mørke blondt kroppshår. Er usikker på om det da er verdt det

Anonymkode: 069e3...283

Nei gjør ikke vondt,  håret må være mørkere enn huden  ,Google det.  

Anonymkode: 3349f...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vil bare vise: en uke siden barbering; bikinlinje ville sett like hårete ut som resten...etter 6 ukers behandling. Blir ikke rød,  gjør ikke vondt. 

20210204_161143.jpg

Anonymkode: 3349f...e38

Er DET bikinilinje? Det er jo ingen røde nupper jo 🙏🙏🙏🙏🌟🌟🌟🌟

Nesten så jeg gleder meg 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

6 uker 🤣 og har kjørt 2 ganger pr uke nå i starten, ser ut som jeg blir helt hårfri 

Ts 

Anonymkode: 3349f...e38

Jeg har en lignende en (lumea prestisje) og den skal ikke brukes oftere enn hver andre uke. Er det annerledes for denne typen? 

Anonymkode: 5e56d...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei gjør ikke vondt,  håret må være mørkere enn huden  ,Google det.  

Anonymkode: 3349f...e38

Det holder ikke nødvendigvis at hårene er mørkere enn huden. Mange har lyse hårrøtter, men mørke hår, og da funker ikke laser. Hårrøttene må være mørke.

Anonymkode: bef64...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal den bare brukes en gang i uken? Hva er konsekvensene av å bruke det oftere?

Må si denne tråden frister meg veldig til å kjøpe en slik. Jeg vokser leggene hos hudpleier, og det koster jo såpass at jeg ville tjent inn denne maskinen på under et år. Gidder dere å svare på noen spørsmål?

1. Blir en sånn maskin "brukt opp", eller kan man bruke den "til evig tid"? 

2. Gjør det virkelig ikke vondt i det hele tatt?

Anonymkode: 74f30...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal den bare brukes en gang i uken? Hva er konsekvensene av å bruke det oftere?

Må si denne tråden frister meg veldig til å kjøpe en slik. Jeg vokser leggene hos hudpleier, og det koster jo såpass at jeg ville tjent inn denne maskinen på under et år. Gidder dere å svare på noen spørsmål?

1. Blir en sånn maskin "brukt opp", eller kan man bruke den "til evig tid"? 

2. Gjør det virkelig ikke vondt i det hele tatt?

Anonymkode: 74f30...618

Hyppig bruk kan muligens påvirke huden, men jeg har ikke fått noen bivirkninger selv om jeg har brukt den litt oftere.

Modellen det her er snakk om har 400 000 lysimpulser så ja, den blir brukt opp.

Det kan "stikke" litt hvis du er veldig følsom. Man kan justere styrken på lyset hvis man synes det blir ubehagelig.

Link til testen: 

https://www.tv2.no/a/11020181/

Anonymkode: baf9b...8bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 20.05):

Hyppig bruk kan muligens påvirke huden, men jeg har ikke fått noen bivirkninger selv om jeg har brukt den litt oftere.

Modellen det her er snakk om har 400 000 lysimpulser så ja, den blir brukt opp.

Det kan "stikke" litt hvis du er veldig følsom. Man kan justere styrken på lyset hvis man synes det blir ubehagelig.

Link til testen: 

https://www.tv2.no/a/11020181/

Anonymkode: baf9b...8bc

Maskinen blir brukt opp ja, men du har den fint i mange år så absolutt verdt det.

Skal ikke brukes der nede annet enn bikiområde. Og ikke høyere opp enn kinnben i ansiktet pga faren for øyeskader.

Anonymkode: bde74...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort skal man egentlig la den gli over huden om man ikke stempler? Har akkurat fått min, bare teststemplet, men gjør jo vondt, ble litt overrasket faktisk....

 

Anonymkode: e109d...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Så rart, min gjør ikke vondt. Har den nyeste fra Iviskin som ble best i test hos GetFitness.no og sånt. Tror ikke det er meningen at det skal gjøre vondt!!

Anonymkode: e5213...c26

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kan gjøre litt vondt hvis jeg er på høyeste nivå over tid og på den tynneste huden, f.eks. under armene. Ikke så vondt at det er et problem, men det stikker litt liksom. 

Anonymkode: 74f30...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Lurer på om hårfjerneren fra IVISKIN er bra? Jeg vil bestille en ipl-hårfjerner, men er usikker på hvilken jeg skal velge... den til braun er litt for dyr for meg, men vil jo at det skal funke liksom

Anonymkode: 58460...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan beskytter man øynene når man bruker en slik maskin? Vil tro at jevnlig bruk hver uke gjennom flere år kan gi øyeskader. 

Anonymkode: 43435...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan beskytter man øynene når man bruker en slik maskin? Vil tro at jevnlig bruk hver uke gjennom flere år kan gi øyeskader. 

Anonymkode: 43435...554

Flashet går primært ned i huden, så tror ikke øynene er så utsatt. Jeg prøver imidlertid å se bort når jeg zapper, bare for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 74f30...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en annen modell (Philips Lumea) men er like fornøyd. 

Anonymkode: 094f7...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har akkurat begynt å bruke Iviskin3. Skal huden være glatt og hårløs rett etter bruk?

Starter med 1 mm hår, men de forsvinner ikke. Gjør jeg dette feil?

Anonymkode: 15080...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...