AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #41 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 3.2.2021 den 14.32): Er det mulig. En baby skal sikres i en bilstol, fryktelig uansvarlig av dere. Anonymkode: bab36...e91 Det trengs da ikke. Det er ikke påbudt med bilsete i fly. Beltet på fanget holder i lange baner. Anonymkode: 2921b...bd7 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #42 Skrevet 5. februar 2021 Jeg fløy med min da han var 7 mnd. Vi sjekket inn vogna og fikk låne vogn på flyplassen. Dette var riktignok på Gardermoen. I ankomstlandet hadde jeg han i bæresele. Hadde ikke bilstol på flyet og det gikk helt fint! Jeg kjenner ei som har flydd verden rundt med barna da de var små, og aldri brukt bilstol. Jeg ga flaske under take off og landing, og heldigvis så sov ungen min hele veien både til og hjem igjen. Momshaming er noe tull og ikke stress med at andre føler seg bedre enn deg bare fordi de finner noe å hakke på eller gi skam for. Om det er ikke er bilstol på fly, så er det noe annet. At din godkjente bilstol ikke er bra nok, fordi den var ikke dyrest eller best i test i januar 2021 eller noe sånt. Ignorer! Vi burde være bedre enn det i 2021! Anonymkode: c9c06...d50 7
Mumsmums Skrevet 5. februar 2021 #43 Skrevet 5. februar 2021 Jeg hadde babyen i bæresele. Lånte også en trille på flyplassen ved en anledning, som man bare setter igjen ved gate. Aldri hatt med vogn på fly, så vet ikke med det. På flyet hadde vi alltid barna på fanget med egen babysele til de var for store for det i følge flyselskapet. BILSTOL PÅ FLY Hvordan sikres stolen i flysetet? Med flysetebeltet? 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #44 Skrevet 5. februar 2021 Her sjekket vi inn vognen som vanlig i prampack og så hadde vi bæresele 😊 Men min var bare 8 uker da. Om det er fra Gardermoen har dem vogner så man kan låne 😊 Anonymkode: adbf7...ed2 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #45 Skrevet 5. februar 2021 Er det ikke anbefalt å avvente med alle unødvendige reiser til etter påske nå? Anonymkode: 051d1...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #46 Skrevet 5. februar 2021 Jeg pleier å fly med de under 1,5 på fanget. Bruker bæresele, evt tar med meg ei trille som man kan plukke opp etter sikkerhetskontrollen. Det er praktisk å ha minst mulig å bære på - så jeg har aldri prioritert egen trille. Bruker pram pack på vogna som sjekkes inn før sikkerhetskontrollen. Har flydd opp til 10,5 time i strekk med unge på 10 mnd. Mange kortere turer. Anonymkode: c40bb...813 4
Gjest Albbas Skrevet 5. februar 2021 #47 Skrevet 5. februar 2021 Angående vogn på flyplass: færre flyplasser har fjernet trillene de har til utlån pga korona, så ikke regn med å få låne vogn uten å sjekke først.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #48 Skrevet 5. februar 2021 Jeg tror kanskje at de handlevognene til taxfree/ håndbagasje er designet sånn at det går an å sitte i dem?🤔 Anonymkode: cbba0...ed8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #49 Skrevet 5. februar 2021 Mumsmums skrev (7 timer siden): Jeg hadde babyen i bæresele. Lånte også en trille på flyplassen ved en anledning, som man bare setter igjen ved gate. Aldri hatt med vogn på fly, så vet ikke med det. På flyet hadde vi alltid barna på fanget med egen babysele til de var for store for det i følge flyselskapet. BILSTOL PÅ FLY Hvordan sikres stolen i flysetet? Med flysetebeltet? Du må ha en bilstol som får plass i setet, og barnet og stolen skal sikres med stolens belte for å få lov å bruke det. Sjekk hjemmeside for flyselskap, de hadde noen CE- koder for hvilke stoler var godkjent. Jeg brukte Cabriofix babystol. Dette var for lang reise, utrolig godt at baby sov i bilstolen på lang nattflygning. Har hatt baby i fanget også, babybeltet festes i forelderens belte, og er laget i samme materiale. Det var veldig slitsomt å ha sovende baby i fanget en hel natt. For kortere reiser er det helt greit. Krybbene tåler ikke så mange kg, mine barn har alltid vært for tunge så har ikke prøvd det. Jeg har blitt forsøkt nekta å ta med bilstol ombord, da var det personale i gaten som ikke skjønte at barnet hadde eget sete. De trodde jeg tenkte å ha bilstol i hatthyllen. Anonymkode: 71396...357 3
Mumsmums Skrevet 5. februar 2021 #50 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må ha en bilstol som får plass i setet, og barnet og stolen skal sikres med stolens belte for å få lov å bruke det. Sjekk hjemmeside for flyselskap, de hadde noen CE- koder for hvilke stoler var godkjent. Jeg brukte Cabriofix babystol. Dette var for lang reise, utrolig godt at baby sov i bilstolen på lang nattflygning. Har hatt baby i fanget også, babybeltet festes i forelderens belte, og er laget i samme materiale. Det var veldig slitsomt å ha sovende baby i fanget en hel natt. For kortere reiser er det helt greit. Krybbene tåler ikke så mange kg, mine barn har alltid vært for tunge så har ikke prøvd det. Jeg har blitt forsøkt nekta å ta med bilstol ombord, da var det personale i gaten som ikke skjønte at barnet hadde eget sete. De trodde jeg tenkte å ha bilstol i hatthyllen. Anonymkode: 71396...357 Står bilstolen løst i flysetet? Dette jeg lurer på. Skjønner jo at barnet er festet med stolens seler.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #51 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 12.02): Er det ikke anbefalt å avvente med alle unødvendige reiser til etter påske nå? Anonymkode: 051d1...3d7 Jeg har ventet lenge nok med å ikke fly! Jeg har ikke flydd på over 1 år snart! Så min reise til Norge er strengt talt HELT nødvendig. Jeg sitter i ett annet land har ikke fått sett familien min i Norge på evigheter.. + Jeg har en sønn nå på 10 mnd, som er deres første barnebarn å de har ikke fått møtt han en gang enda! Så det å ikke fly og blah blah driter her laaaaaaaangt i nå!!!!!! Jeg har allerede fått to doser av Pfizer, så jeg er full vaksinert. Å før jeg reiser skal jeg snakke med legen sånn at jeg kan vite hvordan jeg kan beskytte sønnen min mest mulig.. Så hello to all the haters who hate people who is flying now during corona... love. Anonymkode: 08d5d...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #52 Skrevet 7. februar 2021 Mumsmums skrev (På 5.2.2021 den 11.20): Jeg hadde babyen i bæresele. Lånte også en trille på flyplassen ved en anledning, som man bare setter igjen ved gate. Aldri hatt med vogn på fly, så vet ikke med det. På flyet hadde vi alltid barna på fanget med egen babysele til de var for store for det i følge flyselskapet. BILSTOL PÅ FLY Hvordan sikres stolen i flysetet? Med flysetebeltet? Hei.. Hvor gamle var barna dine da du brukte bæresele? Kan man bruke det på en dom er 10 mnd og rundt 8 - 9 kg ? Anonymkode: 08d5d...1c3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #53 Skrevet 7. februar 2021 Hei jeg har sendt vogn i prampack og bilstol pakker for seg (gratis med flere selskaper). Babyen hadde jeg i bæresjal etter innsjekk, og på fanget på flyet (du får utdelt belte til å feste babyen til ditt eget belte). Det er særlig ved landing at babyen kan få vondt i ørene, så lurt å amme eller flaskemate da om den ikke sover. Vi hadde vanskeligheter med å få kontakt med flypersonalet for å varme mat, så var glad vi hadde med eget vann og mat i klemmeposer (klemte ut i skjea, svært populært). lurt å ta med noen populære leker så babyen ikke kjeder seg og gråter. sist men ikke minst: neste gang skal jeg ikke drikke så mye selv, babyen er mammadalt og hylte fra jeg reiste meg for å stille meg i dokø til jeg var tilbake igjen! Vanligvis er pappa også populær men situasjonen var nok mer utrygg enn vi trodde. Lurt å stille opplagt og at den som ikke bærer baby er forberedt på å bære alt annet... lykke til det blir bra! Anonymkode: ea107...175 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #54 Skrevet 7. februar 2021 Alauda skrev (På 3.2.2021 den 15.19): Jeg fløy flere ganger med mine da de var spedbarn, men bare innen Europa. Sjekket inn vogn og hadde baby i bæresele og på fanget. Ikke noe problem. Mange som kjørte med barna sine uten bilbelte før også, selvom det gikk fint så betyr det ikke at det er greit, eller ufarlig. Anonymkode: 409e1...f54 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #55 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har ventet lenge nok med å ikke fly! Jeg har ikke flydd på over 1 år snart! Så min reise til Norge er strengt talt HELT nødvendig. Jeg sitter i ett annet land har ikke fått sett familien min i Norge på evigheter.. + Jeg har en sønn nå på 10 mnd, som er deres første barnebarn å de har ikke fått møtt han en gang enda! Så det å ikke fly og blah blah driter her laaaaaaaangt i nå!!!!!! Jeg har allerede fått to doser av Pfizer, så jeg er full vaksinert. Å før jeg reiser skal jeg snakke med legen sånn at jeg kan vite hvordan jeg kan beskytte sønnen min mest mulig.. Så hello to all the haters who hate people who is flying now during corona... love. Anonymkode: 08d5d...1c3 Var ikke ment som kritikk, men et genuint spørsmål. Det er mange som ikke har sett familien sin av ulike grunner. Og i HI skrev du ikke at det var en nødvendig reise, men at du gjerne ville reise. Anonymkode: 051d1...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #56 Skrevet 7. februar 2021 Skal du reise alene? I så fall ville jeg brukt bæresele på baby, og hatt sekk på ryggen. Der ville jeg hatt skift til meg og baby (i tilfelle uhell), babymat, leker til baby, teppe til baby, og noe du ha på flyet om baby sover (headsett og serie feks). I taxfree ville jeg kjøpt snacks til deg selv, så du slipper å styre med det på flyet, gått på do og spist ordentlig mat før dere gikk ombord. Anonymkode: 3d4c9...5b5 3
Alauda Skrevet 7. februar 2021 #57 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mange som kjørte med barna sine uten bilbelte før også, selvom det gikk fint så betyr det ikke at det er greit, eller ufarlig. Anonymkode: 409e1...f54 Det får være måte på krisemaksimering. Tror ikke det har vært mange spedbarn som er blitt skadet under turbulens når de har sittet i babysele på fanget på fly. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #58 Skrevet 8. februar 2021 Alauda skrev (12 timer siden): Det får være måte på krisemaksimering. Tror ikke det har vært mange spedbarn som er blitt skadet under turbulens når de har sittet i babysele på fanget på fly. Har du noen gang flydd med små barn? Jeg har aldri hatt tenkt på at man burde bruke bilsete i ett fly. Å etter det jeg har lest her er det mange som mener at man er dårlig foreldre om man flyr med baby /barnet uten bilsete. Jeg har ikke mulighet til å skaffe ett bilsete for å fly , å blir litt stresset av å se så mange negative meninger her. Er man virkelig Sååå illeog dårlig foreldre om barns sitter på fanget ? Anonymkode: 08d5d...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #59 Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skal du reise alene? I så fall ville jeg brukt bæresele på baby, og hatt sekk på ryggen. Der ville jeg hatt skift til meg og baby (i tilfelle uhell), babymat, leker til baby, teppe til baby, og noe du ha på flyet om baby sover (headsett og serie feks). I taxfree ville jeg kjøpt snacks til deg selv, så du slipper å styre med det på flyet, gått på do og spist ordentlig mat før dere gikk ombord. Anonymkode: 3d4c9...5b5 Jeg regner med at jeg må fly alene. Mannen må mest sannsynlig bli her lengre .. så det blir første gang jeg flyr med ett barn (å det er første barnet mitt også) Han er mest sannsynlig 1 år- 1 år og 2 mnd da vi flyr.. Har du noen forslag om hvilken bæresele som er best å bruke for større babyer / barn. (Han er nå 10 mnd veier 7,6) Anonymkode: 08d5d...1c3 1
Synne-Marie Skrevet 8. februar 2021 #60 Skrevet 8. februar 2021 Foreslår en formsydd bæresele, manduca, ergobaby eller lignende. Praktisk å bære barnet på magen mot deg, og ryggsekk på ryggen. Husk klips til smokke om baby bruker det. Har reist mye med barn. Anbefaler å ha minst mulig å bære på, baby i bæresele og tingene dine i ryggsekk. Ta med skift er lurt, og pass på å ha med nok bleier. Jeg har til dags dato ikke opplevd at det er mulig å få kjøpt bleier på flyplass. Har ikke brukt bilsete på fly. Ser at det kan være praktisk, men det varierer om du får ta den med inn, pluss at det ikke er alle som kan festes i flyet (og da er poenget borte etter min mening). Det kan også hende at personalet krever at du tar barnet ut av bilstol ved avgang og landing for å sitte i fanget i sele. Sist men ikke minst er det tungt å bære baby rundt i en bilstol, og du bør for din egen del reise så lett som overhodet mulig. Sjekk inn alt som kan sjekkes inn. Om baby enda dier, er det lurt å gi barnet bryst ved avgang og landing for å hjelpe på trykket i ørene. Om ikke kan smokk gjøre samme nytten. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå