Gå til innhold

Fly med spedbarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hjelper ikke alltid kjøpe sete om du ikke får lov å ha baby der, eller ha babystol i stolen.

Anonymkode: c45bb...e14

Det får du. De kan ikke nekte deg. 

Anonymkode: bab36...e91

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Neste gang du skal kjøre bil, får du ta ungen på fanget 😅 Klarer du å holde igjen ved turbulens, skal du nok klare en liten kollisjon også. 

Tipper at ved en flystyrt spiller det liten rolle hva noen er sikret med. Når mor/far sitter i setet sitt med stramt belte på og har barnet på fanget med barnebelte følger barnet bevegelsene til mor/far. Det er det tryggeste

• Liker 12
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det får du. De kan ikke nekte deg. 

Det kan de. De bestemmer.

Anonymkode: c45bb...e14

• Liker 8
Skrevet

Sjekk med flyselskapet om du kan bruke ditt bilsete i flyet. Det er forskjellige regler fra selskap til selskap.

Anonymkode: f257d...6fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva tror du skjer med den lille under voldsom turbulens? Jo, den dauer. 

Herregud er bilsete mafiaen her inne også .. 

Anonymkode: 988dd...772

• Liker 15
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (3 minutter siden):

Tipper at ved en flystyrt spiller det liten rolle hva noen er sikret med. Når mor/far sitter i setet sitt med stramt belte på og har barnet på fanget med barnebelte følger barnet bevegelsene til mor/far. Det er det tryggeste

Her er det snakk om turbulens, ikke flystyrt. En baby vil bli slengt løs fra fanget og slengt i taket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Neste gang du skal kjøre bil, får du ta ungen på fanget 😅 Klarer du å holde igjen ved turbulens, skal du nok klare en liten kollisjon også. 

"Holde igjen"? Du er klar over at babyen er festet til ditt eget belte med et eget babybelte? 

• Liker 12
Skrevet

Kjære vene. Ja, det er tryggest og mest anbefalt med bilstol. Da må man kjøpe vanlig billett til baby.

De aller fleste har baby i fanget sitt, med eget belte til baby. Det er en ganske dårlig løsning, de beltene holder ikke mye igjen. Men sannsynligheten for så alvorlig turbulens at det er farlig er veldig liten. Jeg har ikke hørt om alvorlig skade hos baby på den måten de siste årene... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne en kollisjon med turbulens. Har flydd mye før bilsetemafiaen dukket opp på flyene, med spedbarn, i turbulens. Til Thailand engang var det skikkelig ille og skikkelig uvær, men det var ikke sånn at ungen fløy ut av hendene mine og ble kastet rundt i kabinen .. Ved turbulens sitter babyen sikret inntil kroppen din. Styrter flyet så dævver man uavhengig av sete. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg fløy flere ganger med mine da de var spedbarn, men bare innen Europa. Sjekket inn vogn og hadde baby i bæresele og på fanget. Ikke noe problem.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, du kjøper selvfølgelig et ekstra sete. Eller er ikke sikkerheten så viktig for deg? 

Er du seriøs?

Anonymkode: f0b10...aba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Her er det snakk om turbulens, ikke flystyrt. En baby vil bli slengt løs fra fanget og slengt i taket. 

Du vet tydeligvis nada om hva du prater om

• Liker 11
Skrevet

Har alltid hatt barnet på fanget med sele, gått helt fint for utenom at trykket i ørene på barnet kan gjøre at de gråter noe voldsomt.

Anonymkode: bf014...4cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne en kollisjon med turbulens. Har flydd mye før bilsetemafiaen dukket opp på flyene, med spedbarn, i turbulens. Til Thailand engang var det skikkelig ille og skikkelig uvær, men det var ikke sånn at ungen fløy ut av hendene mine og ble kastet rundt i kabinen .. Ved turbulens sitter babyen sikret inntil kroppen din. Styrter flyet så dævver man uavhengig av sete. 

Da har du ikke vært ute for ordentlig turbulens. 

Enmanelskeråhate skrev (9 minutter siden):

Du vet tydeligvis nada om hva du prater om

Min mann er pilot, han nekter oss enkelte flyreiser (utsatte steder) uten bilstol til barnet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mann er pilot, han nekter oss enkelte flyreiser (utsatte steder) uten bilstol til barnet. 

Ja virker sannsynlig når du tror barnet sitter løst og flyr av gårde;)

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er han iallefall ikke! 😂😂😂😂 Muligens han er permitert stuer, men ikke pilot! 😂😂😂

Om han virkelig var det, så hadde ikke svarene dine vært sånne! 

Anonymkode: f257d...6fa

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei det var ingen orkan akkurat, men vært innom noen skikkelig turbulenser i mine 15 år som mamma, men aldri på det nivået at barna mine har flydd rundt i kabinen. Innad i Europa iallefall er det vel sjeldent så heftige turbulenser uansett? På lenge reiser, både for turbulens og av praktiske årsaker, er nok bilsete gull. 

Men å komme med sånn momshaming at man er ansvarsløs osv om man ikke har bilsete på fly er bare teit. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har alltid hatt barnet på fanget med sele, gått helt fint for utenom at trykket i ørene på barnet kan gjøre at de gråter noe voldsomt.

Anonymkode: bf014...4cd

Ja det er sant, glemte å nevne at jeg har ammet barnet når flyet tar av og lander for å unngå dotter i ørene.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2021 den 14.35):

Ja, du kjøper selvfølgelig et ekstra sete. Eller er ikke sikkerheten så viktig for deg? 

Herregud. Styrter flyet dør garrantert babyen uansett. Og skulle d oppstå andre ting på bakkeplab så en må evakuere er det MYE lettere uten sete. Har reist mye med baby og barn, aldri brukt eller sett noen ha med bilstolen. 

Anonymkode: 6e73f...237

• Liker 6
Skrevet

Aldri sett noen ha med bilstol på fly. Alle sitter på fanget.

Men... Spedbarn? ...10 måneder?

Anonymkode: fc9e1...70b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...