Gå til innhold

Når slutter denne kulden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk :)

Anonymkode: 03e66...157

Værsågod, ikke de mest oppløftende nyhetene. Men vi kan alltids håpe meteorologene tar feil. Skal det være sånn i 4 uker til, da altså....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøtteballetten skrev (Akkurat nå):

Værsågod, ikke de mest oppløftende nyhetene. Men vi kan alltids håpe meteorologene tar feil. Skal det være sånn i 4 uker til, da altså....

Ja, la oss krysse fingrene :)

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man får det nok mye bedre med seg selv om man lærer seg å se sjarmen i alle årstider   Anonymkode: 6e2f7...d6f

Jeg ser sjarmen med litt av hvert jeg og holder ut den kalde tiden helt greit, men varmen...den klarer jeg ikke. 
Det er slik at vi mennesker er forskjellige. Jeg blir uvel av for mye norsk varme og hadde krepert "i syden"
og reiser derfor ikke til slike plasser. Jeg vil gjerne trives i sommerhalvåret og da må jeg unngå den verste heten.

Den spesielle tråden på KG hvor vi faktisk har lov til å syte og klage over varmen er laget nettopp av de grunnene:
så alle andre kan kose seg med varmen de andre stedene på forumet og så står vi varmeflyktningene sammen
i et felles klagehyl der og de som liker varmen kan lage seg sin egen tråd for å hylle alt som de liker...et annet sted.
Vi er forskjellige. Sånn er det bare. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Årsaken til at vann fryser er som regel enten mangel på kunnskap eller latskap. Som sagt igjen er det mange som bor steder der det er veldig kaldt i mange måneder uten at de har samme problemet. Men det er sikkert lettere å sitte og surmule i stedet for å gjøre noe med problemet. Du har selvsagt rett til å være sur så mye du bare vil, men må være trist å se tilbake på livet der du har vært sur halvparten av det bare fordi det er kaldt ute. Heldigvis er det ikke mitt problem :)

Anonymkode: 6e2f7...d6f

Men så bra at du vet best da, jeg er så glad i bezzerwissere skjønner du. Mest sjarmerende mennesketypen jeg vet om. :ironi:Det er mange her som har opplevd at vannet har tint i det siste, naboene opplevde det samtidig med meg, og  ellers var en kollega som hadde dette problemet for et par dager siden. At du aldri har opplevd det betyr ikke at alle som opplever det er late eller stokk dumme. 

Og jeg blir ikke sur av en vanlig vinter. Jeg jubler aldri når det første snøen faller, men en normal vinter, som her er rundt minus 5-10 grader og varierende mengder snø, det klager jeg ikke på. Jeg kunne jo valgt å flytte til et land hvor jeg slipper dritten. Men over en måned med under minus 20 og utsikt til en februar som er akkurat like elendig, ja da klager jeg. Ikke skammer jeg meg heller, selv om du sikkert mener jeg burde gjøre det.  

Anonymkode: a0c9c...619

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Jeg ser sjarmen med litt av hvert jeg og holder ut den kalde tiden helt greit, men varmen...den klarer jeg ikke. 
Det er slik at vi mennesker er forskjellige. Jeg blir uvel av for mye norsk varme og hadde krepert "i syden"
og reiser derfor ikke til slike plasser. Jeg vil gjerne trives i sommerhalvåret og da må jeg unngå den verste heten.

Den spesielle tråden på KG hvor vi faktisk har lov til å syte og klage over varmen er laget nettopp av de grunnene:
så alle andre kan kose seg med varmen de andre stedene på forumet og så står vi varmeflyktningene sammen
i et felles klagehyl der og de som liker varmen kan lage seg sin egen tråd for å hylle alt som de liker...et annet sted.
Vi er forskjellige. Sånn er det bare. :) 

Jeg er ikke glad i alltfor kulde, men heller ikke alltfor varme.

I sommer i Oslo var det alltfor varmt. men heller det en kulde. For da kan jeg bare ta en dusj vette håret, og  gå inn et sted med aircondiotion eller bare inn leilgheten. eller bade.

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så lei temperaturer mellom -10 og -15. Det har vært veldig lenge nå. Mer enn en måned. Når blir det varmere?

Anonymkode: e4973...459

Slutt å surte, er- 25- 30 her

Anonymkode: a2efb...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slutt å surte, er- 25- 30 her

Anonymkode: a2efb...126

Jeg gleder meg til sommer, selvom det var veldig varmt, er det lettere å få gjort noe med det.

Jeg kan bade, jeg kan dusje og sitte inne eller under skyggen.

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Jeg ser sjarmen med litt av hvert jeg og holder ut den kalde tiden helt greit, men varmen...den klarer jeg ikke. 
Det er slik at vi mennesker er forskjellige. Jeg blir uvel av for mye norsk varme og hadde krepert "i syden"
og reiser derfor ikke til slike plasser. Jeg vil gjerne trives i sommerhalvåret og da må jeg unngå den verste heten.

Den spesielle tråden på KG hvor vi faktisk har lov til å syte og klage over varmen er laget nettopp av de grunnene:
så alle andre kan kose seg med varmen de andre stedene på forumet og så står vi varmeflyktningene sammen
i et felles klagehyl der og de som liker varmen kan lage seg sin egen tråd for å hylle alt som de liker...et annet sted.
Vi er forskjellige. Sånn er det bare. :) 

Nettopp. Jeg liker ikke vinter og kulde, men klager ikke av en vanlig vinter. Denne evigvarende kuldeperioden derimot, den klager jeg på. Jeg elsker sommer og varme og kan ikke forstå at noen kan synes det er negativt, har lest litt i den tråden og blitt fascinert av hvor mange det tydeligvis er som gjør det. Men jeg skriver jo ikke innlegg i den tråden om at dere får skjerpe dere og slutte og syte og lære å se sjarmen i alle årstider. Jeg rister litt på hodet, nyter livet på verandaen og gruer meg litt til vinteren kommer igjen. Vi er forskjellige, og det må være greit.

Anonymkode: a0c9c...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å se fram til Mars. Januar, Februar er bare to veldig kjipe måneder man må komme seg igjennom før den nydelige våren setter inn.. Noe som faktisk irriterer meg er når de kaller dette for "pent vær". De kan heller kalle det for Kaldt Klarvær eller Kaldt og skyfritt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (Akkurat nå):

Bare å se fram til Mars. Januar, Februar er bare to veldig kjipe måneder man må komme seg igjennom før den nydelige våren setter inn.. Noe som faktisk irriterer meg er når de kaller dette for "pent vær". De kan heller kalle det for Kaldt Klarvær eller Kaldt og skyfritt...

Ja, og i disse tider nå er det ekstra tøft..

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar er årets kaldeste måned statistisk sett, og en høytrykksperiode kan vare alt fra en uke til noen måneder. Som regel ligger det noe mitt i mellom, fra ca et par uker til en måneds tid. Skjønner det kan være kjipt, men man får bare kle seg godt. Personlig syntes jeg det egentlig er bedre enn plussgrader og regn og sølevær nesten hver dag, som det har vært i lange perioder i vinter. 

Anonymkode: e45dd...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si nå for tiden, da været varierer veldig. Før i litt gamledager som før 90 tallet var det mer stabilt. Og Januar-feb var enda kaldere en nå. Var ofte ute i -20 når jeg var unge husker jeg. Fikk være inne på skolen om det var kaldere en 20 minus. 

 

-10 minus er for pingler. Men kaldt om en bor på kysten eller om det ikke er snødekke. 

Anonymkode: 0c939...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...