Gå til innhold

Når slutter denne kulden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor på vestlandet. Her i desse kyststrøka er det ikke normalt med så langvarig kulde. Når det er -7 og kald østavind + en halv meter snø, og det varer i flere uker, så er det uvanlig. Husker i januar-februar i fjor, da var det knapt en kuldegrad, men mye regn. Håper virkelig at det ikke varer stort lenger,drømmer om sol og sommer!

Anonymkode: 8e2fc...0d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man får det nok mye bedre med seg selv om man lærer seg å se sjarmen i alle årstider i stedet for å bruke halve livet på å klage over at det er kaldt og at man kun ser frem til sommeren. 

Og om du er den brukeren der vannet fryser når det er 20 minusgrader ute, må du nok pusse opp og isolere bedre. Vi er mange som bor steder der det er veldig kaldt i mange måneder i strekk uten at det er noe problem å holde det varmt innendørs.

Anonymkode: 6e2f7...d6f

Men du, da får du snakke med alle dem som sitter her inne hver eneste sommer og syter i kor over at det er så uutholdelig varmt når det har passert 15 varmegrader. Jeg regner med de også får et bedre liv om de lærer seg å se sjarmen med sommeren? Eller er det bare vi som liker sommer, sol og varme som skal holde kjeft?

Vannet frøs på natten i minus 31 grader, det var det kaldeste det var natt til i går. Og når den jævelkalde vinden står rett på huset 24 timer i døgnet så blåser alt som er av varme ut ganske fort, samme hvor behagelig det er her med andre vindretninger. 

Jeg forbeholder meg forresten retten til å ikke se sjarmen i en årstid som er som å bo i en fryseboks hvor lyset er ødelagt. 

Anonymkode: a0c9c...619

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor på vestlandet. Her i desse kyststrøka er det ikke normalt med så langvarig kulde. Når det er -7 og kald østavind + en halv meter snø, og det varer i flere uker, så er det uvanlig. Husker i januar-februar i fjor, da var det knapt en kuldegrad, men mye regn. Håper virkelig at det ikke varer stort lenger,drømmer om sol og sommer!

Anonymkode: 8e2fc...0d5

Wow! 

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men plutselig er det slutt en dag og vårlig vind kommer med sol og håp om alt godt. Hold ut litt til. :fryser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Men plutselig er det slutt en dag og vårlig vind kommer med sol og håp om alt godt. Hold ut litt til. :fryser:

Jeg trøster meg å vite, at hver dag går solen ned 2-3 min senere.

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sier kulden henger ved ut februar måned. Her er det gjerne temperaturer fra - 15 til -27. Kan heldigvis fyre med ved, ellers ville det vært kaldt inne.  Har tint frosset vannrør 2 ganger så langt. Gleder meg til sommer og varme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Enkelte sier den skal vare ut februar, med mulighet for mer humane temperaturer i mars. Andre sier bare minst 10 grader. Akkurat nå kunne jeg faktis gi ganske mye for minus 10, her var det minus 22 da jeg sto opp i dag, og bare 17 grader inne. Det har kommet til det punktet at jeg nesten begynner å lure på om vi kommer til å få plussgrader i sommer, og hadde det ikke vært for korona hadde jeg for lengst søkt mot et sted som er varmt. Er dritt lei av å bruke all ekstra energi på å prøve å ikke fryse ihjel.

Anonymkode: a0c9c...619

TS her. Takk for ordentlig svar. I natt var det minus 16 her og nå er det bare minus 12. Jeg håpet på en mildere februar for nå har det vært lenge. Det frister ikke å være ute så lenge når det er så kaldt.

Anonymkode: e4973...459

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har du levd under en boks. Dette er normale temperaturer på vinteren. Da jeg vokste opp på 90 tallet var over 30 minus normalt på vinteren. Skjerp deg. 

Anonymkode: 13cc5...aa2

Jeg bor i Bergen, så nei det pleier ikke å være så kaldt på vinteren. Første gang jeg ser snø som varer mer enn 1 dag her jeg bor. 

Anonymkode: 2cbb3...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (Akkurat nå):

De sier kulden henger ved ut februar måned. Her er det gjerne temperaturer fra - 15 til -27. Kan heldigvis fyre med ved, ellers ville det vært kaldt inne.  Har tint frosset vannrør 2 ganger så langt. Gleder meg til sommer og varme.

Gjelder det hele Norge?

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. Takk for ordentlig svar. I natt var det minus 16 her og nå er det bare minus 12. Jeg håpet på en mildere februar for nå har det vært lenge. Det frister ikke å være ute så lenge når det er så kaldt.

Anonymkode: e4973...459

Tror dessverre ikke februar blir noe mildere :( Ikke før mars.

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor i Bergen, så nei det pleier ikke å være så kaldt på vinteren. Første gang jeg ser snø som varer mer enn 1 dag her jeg bor. 

Anonymkode: 2cbb3...2bd

Nei, det pleier/pleide ikke det nei.

 

Wow,

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjelder det hele Norge?

Anonymkode: 03e66...157

 Ja dessverre så ser det ut som det gjelder hele landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men du, da får du snakke med alle dem som sitter her inne hver eneste sommer og syter i kor over at det er så uutholdelig varmt når det har passert 15 varmegrader. Jeg regner med de også får et bedre liv om de lærer seg å se sjarmen med sommeren? Eller er det bare vi som liker sommer, sol og varme som skal holde kjeft?

Vannet frøs på natten i minus 31 grader, det var det kaldeste det var natt til i går. Og når den jævelkalde vinden står rett på huset 24 timer i døgnet så blåser alt som er av varme ut ganske fort, samme hvor behagelig det er her med andre vindretninger. 

Jeg forbeholder meg forresten retten til å ikke se sjarmen i en årstid som er som å bo i en fryseboks hvor lyset er ødelagt. 

Anonymkode: a0c9c...619

Årsaken til at vann fryser er som regel enten mangel på kunnskap eller latskap. Som sagt igjen er det mange som bor steder der det er veldig kaldt i mange måneder uten at de har samme problemet. Men det er sikkert lettere å sitte og surmule i stedet for å gjøre noe med problemet. Du har selvsagt rett til å være sur så mye du bare vil, men må være trist å se tilbake på livet der du har vært sur halvparten av det bare fordi det er kaldt ute. Heldigvis er det ikke mitt problem :)

Anonymkode: 6e2f7...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Altså, 10-15 minus er veldig normalt og ikke spesielt kaldt. Vi bor i Norge og da regner jeg med at folk flest eier stilongs, ullsokker og boblejakke. Kan også tipse om ullbuff, det varmer godt og man kan dekke til en del av ansiktet om man trenger det om det er mye vind. 

Anonymkode: 6e2f7...d6f

Jo, 10-15 minus er veldig kaldt når det kjennes som 16-20 minus for eksempel, noe det ofte gjør her hos oss. Uansett om man har varme klær, så er det ikke bare-bare å være lenge ute i et sånt vær. Dessuten så er det ikke snakk om noen dager, men om en hel måned non-stop. Jeg tror denne kuldeperioden startet rundt jul et sted, litt før jul. Så nå har det vært i over 6 uker og det er lenge. Jeg bor ikke så langt nord hvor det er vanlig med en så lang kuldeperiode. Det har vært mildere enn dette i flere vintre de siste årene. Jeg skulle bare ønske det var rundt null, noen få over eller under. Da er det mer levelig enn nå. Nå fryser alt ute, spesielt nesa mi. Det er ikke alle som tåler og liker det når det er så kaldt. Jeg har ikke noe imot vinter og snø, men ikke når det er slike temperaturer som nå. Jeg bare gleder meg til varmere vær og håpet at noen hadde lest noe sted at om 2 uker for eksempel blir det pluss 5 :))) Hilsen, TS.

Anonymkode: e4973...459

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Årsaken til at vann fryser er som regel enten mangel på kunnskap eller latskap. Som sagt igjen er det mange som bor steder der det er veldig kaldt i mange måneder uten at de har samme problemet. Men det er sikkert lettere å sitte og surmule i stedet for å gjøre noe med problemet. Du har selvsagt rett til å være sur så mye du bare vil, men må være trist å se tilbake på livet der du har vært sur halvparten av det bare fordi det er kaldt ute. Heldigvis er det ikke mitt problem :)

Anonymkode: 6e2f7...d6f

ÅH JEG GLEDER MEG TIL SOMMEREN!

GLEDER MEG!

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, 10-15 minus er veldig kaldt når det kjennes som 16-20 minus for eksempel, noe det ofte gjør her hos oss. Uansett om man har varme klær, så er det ikke bare-bare å være lenge ute i et sånt vær. Dessuten så er det ikke snakk om noen dager, men om en hel måned non-stop. Jeg tror denne kuldeperioden startet rundt jul et sted, litt før jul. Så nå har det vært i over 6 uker og det er lenge. Jeg bor ikke så langt nord hvor det er vanlig med en så lang kuldeperiode. Det har vært mildere enn dette i flere vintre de siste årene. Jeg skulle bare ønske det var rundt null, noen få over eller under. Da er det mer levelig enn nå. Nå fryser alt ute, spesielt nesa mi. Det er ikke alle som tåler og liker det når det er så kaldt. Jeg har ikke noe imot vinter og snø, men ikke når det er slike temperaturer som nå. Jeg bare gleder meg til varmere vær og håpet at noen hadde lest noe sted at om 2 uker for eksempel blir det pluss 5 :))) Hilsen, TS.

Anonymkode: e4973...459

Det var fint om noen hadde fått med seg det ja :)

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (1 minutt siden):

 Ja dessverre så ser det ut som det gjelder hele landet

Takk :)

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det er da myggfritt!! 🦟

Anonymkode: fff57...7f3

Har nok mygg inne, hærmygg. De bryr seg katta om vinteren ute. 

Anonymkode: 39eb4...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har nok mygg inne, hærmygg. De bryr seg katta om vinteren ute. 

Anonymkode: 39eb4...c4a

Heller mygg enn vinter.

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...